"בחו"ל מאוד אהבו והבינו את המראה האקזוטי שלי, בעוד שפה בארץ פחות התחברו לגבות העבות ולעור הכהה". שרה אלר מונהייט

שרה אלר: "הדוגמנות פיתחה אצלי ביקורתיות אינסופית על המראה שלי"

היא התחילה לדגמן בגיל 14, ניהלה קריירה בינלאומית והתפרסמה בארץ כשהתחתנה בגיל 23 עם היהלומן ישראל אור. היום היא נשואה בשנית ומעצבת אופנה עם מותג משלה בייצור מקומי

פורסם:
בשנה האחרונה הוסיפה הדוגמנית שרה אלר מונהייט (31) מקצוע נוסף לקורות החיים שלה: מעצבת אופנה. לאחר שעשתה קריירה בינלאומית כדוגמנית ועבדה כמנהלת תיקי השקעות בתחום הפיננסים, הקימה לפני כשנה מותג לבגדי בייסיק: בתחילה את T by Sarah עם שותפה, אך לאחר כמה חודשים נפרדו דרכיהן ובפברואר האחרון יצאה לדרך עצמאית עם De Base (המבוטא "דה באז"), שמתמחה בחולצות במגוון חומרים וגזרות. רותם סלע, השכנה שלה במגדל הגימנסיה בתל אביב, כבר מכורה לחולצות בעלות המגע הרך, כפי שאפשר ללמוד מחשבון האינסטגרם שלה.
בחנות קטנה ברחוב שבזי בשכונת נווה צדק בתל אביב, מסודרות החולצות לפי קבוצות צבעים, מציגות מניפה של סגנונות: מחולצות בטן המסתיימות מתחת לקו החזה ועד חולצות עם שרוולים ארוכים ומתרחבים בגזרת פעמון. לצידן, תגלו פריטים נוספים כמו סווטשירטים בגזרת אוברסייז, שמלות בצביעת טאי דאי וחליפת מכנסיים העשויה פיקה לחורף. טווח המידות מצומצם, S ו-M בלבד, מה שעלול להקטין את מנעד הלקוחות בחנות ובאתר המקוון. בתגובה אומרת אלר מונהייט כי בעתיד טווח המידות יתרחב, ובינתיים בשל גמישות הבד, ה-M מתאים גם למידות גדולות יותר.
7 צפייה בגלריה
הקולקציה של De Base
הקולקציה של De Base
"מצד אחד, אני לא זולה כמו זארה, ומצד שני, גם לא יקרה כמו ראג אנד בון. המחירים שלי סבירים"
(צילום: שי תמיר)

כמו מותגים רבים שנבראו בשנתיים האחרונות, גם De Base הוקם בימי הקורונה, כשאלר מונהייט הייתה בחופשת לידה עם בתה השנייה מילה. בין לבין עוד עבדה בפיננסים, אבל לדבריה, העומס הוא זה שהניע בה את הרצון ליצור. בניגוד להרבה מעצבים צעירים או מותגים המנסים להביא בשורה אופנתית חדשה, שכן פריטי בייסיק טובים אפשר למצוא גם ברשתות אופנה – אלר מונהייט החליטה להתמקד בבייסיק "מייד אין איזראל". לדבריה, היא גם הימרה נכון.
"ready to wear זה מידות, עונות, תיקונים – דברים שכעסק אני לא רוצה להתעסק איתם. זו לא חוכמה לעשות בגד מוגזם עם שרוולים תפוחים ונצנצים – הסוד הוא להביא את חולצת הטי הלבנה שתחמיא לך ותהיה איכותית ויפה. גם באופן אישי, בייסיק זה הדבר שהכי מחמיא לי".
המחירים לא בהכרח זולים: חולצת בייסיק עולה אצלך בממוצע בין 150 ל-250 שקל.
"מצד אחד, אני לא זולה כמו זארה, ומצד שני, גם לא יקרה כמו ראג אנד בון. המחירים שלי סבירים. 80 אחוז מהלקוחות באתר הן לקוחות חוזרות".
7 צפייה בגלריה
הקולקציה של De Base
הקולקציה של De Base
"הרבה בנות סקפטיות ואומרות שעליי הכול יושב יפה, אבל אז הן מגלות שהן שפטו אותי מוקדם מדי"
(צילום: שי תמיר)

בזארה מוכרים טישירט ב-45 שקל.
"לקוחה שמגיעה אליי, יכולה לצאת עם שתי חולצות טי איכותיות במחיר של חולצה אחת של מותג-על. מדובר במחיר מאוד הוגן ביחס לאיכות. נכון, נכנסות לקוחות שאומרות לי ש-200 שקל לטישירט זה יקר, אבל אחרי שהן עושות סיבוב בנווה צדק הן חוזרות וקונות".
טוב, את הכי זולה ברחוב.
אלר מונהייט צוחקת: "אני בהחלט זולה ביחס למחירי הבגדים בחנויות כאן".
7 צפייה בגלריה
הקולקציה של De Base
הקולקציה של De Base
"אני לא חושבת שיש מסלול מסוים להצלחה". De Base
(צילום: שי תמיר)

את מאמינה שהעבר שלך כדוגמנית הוא יתרון או חסרון?
"הרבה בנות סקפטיות ואומרות שעליי הכול יושב יפה, אבל אז הן מקבלות את המוצר הביתה ומגלות שהן שפטו אותי מוקדם מדי. לשמחתי, המוצר מוכיח את עצמו".
יש גם לא מעט ביקורת על אנשים שלא למדו אופנה בצורה מסודרת, והקימו עסק. מה את עונה להם?
"אמרו לי את זה בפרצוף, אבל אני לא חושבת שיש מסלול מסוים להצלחה. ללא כישרון והתמדה, לא הייתי מי שאני היום. אני כל יום מציבה לעצמי רף גבוה. למרות שיכולתי, אני לא יושבת רגל על רגל".

"יופי זה בונוס, זה לא הדבר היחיד שמגדיר אותי"

את התשוקה לאופנה קיבלה בכלל מהבית. אביה הוא אבי אלר, מי שהקים בעבר את מותג הבייסיק סטוצ'י (שכיום פעיל כרשת חנויות האנגר זולות שאינן בבעלותו), אימהּ היא מעצבת התכשיטים מיכל אלר, בעלת חנות בכיכר המדינה בתל אביב. "מבחינת אבא שלי, אני דור שני בענף", היא אומרת, "כשהתחלתי את העסק חשבתי שזה יהיה זמני, אז אפילו לא התייעצתי איתו. רק בהמשך פניתי אליו. לחוות הדעת שלו אין מחיר". על הבית שבו גדלה, היא מוסיפה כי "זה היה בית אסתטי. אימא שלי תמיד התלבשה מדהים, וגם מסבתא שלי נוטף המון סטייל. עד היום אני לוקחת בגדים מהארון שלה".
7 צפייה בגלריה
שרה אלר
שרה אלר
"התחלתי ליהנות מהמקצוע ברגע שנטרלתי את האופן שבו אני רואה את עצמי". שרה אלר מונהייט
(צילום: שי תמיר)

בגיל 14 החלה לדגמן. בראשית הקריירה בסוכנות עלית מודלס של שי אביטל, שממנו עברה מאוחר יותר למתחרה רוברטו. "אין לי משהו רע לומר על שי", היא עונה לשאלה האם זיהתה אצל הסוכן הראשון שלה התנהגות כמו זו שתוארה בתלונות על תקיפות והטרדות מיניות שפורסמו בחודשים האחרונים. "כואב לי מאוד על הבנות שנפגעו. למזלי, תמיד הייתי מלווה בהורים שלי, שנסעו איתי לכל אודישן ולכל נסיעה לחו"ל. יכול להיות שלא הייתה פרצה. אבל גם לא הרגשתי מצידו שום דבר".
למרות שפיתחה קריירה בינלאומית, היא אף פעם לא אפשרה לעצמה להתרומם. פחדה מההצלחה. היא צעדה עבור רוברטו קוואלי, הצטלמה לפנדי ולאברקרומבי אנד פיץ', ועדיין, אף פעם לא באמת רצתה בזה. לפחות אז. לאחרונה הצטלמה למותג האופנה הישראלי סאמפל, והיא מוכנה לספר כי רק החודש קיבלה שתי הצעות מעניינות – האחת למעצבת שמלות כלה נודעת, השנייה למותג בגדי ים מפורסם.
"הדוגמנות לא תמיד עשתה לי טוב. היא הכניסה אותי לסטרס גדול. בכל פעם שהגעתי לפיק, נבהלתי מההצלחה ולקחתי צעד אחורה"
"בחו"ל מאוד אהבו והבינו את המראה האקזוטי שלי, בעוד שפה בארץ פחות התחברו לגבות העבות ולעור הכהה, למרות שרוב הנשים בישראל בצבעים שלי ויותר מזדהות איתי", אומרת אלר מונהייט. "אבל הדוגמנות לא תמיד עשתה לי טוב. היא הכניסה אותי לסטרס גדול. בכל פעם שהגעתי לפיק, נבהלתי מההצלחה ולקחתי צעד אחורה", היא ממשיכה. "היא פיתחה אצלי ביקורתיות אינסופית על המראה שלי, וכנערה צעירה זה מאוד קשה".
יכול להיות שלא הערכת מספיק את מה שהיה לך?
"לא הערכתי את זה בזמן אמת", היא מודה, "התחלתי ליהנות מהמקצוע ברגע שנטרלתי את האופן שבו אני רואה את עצמי. אני אוהבת יופי, נהנית להיות בסביבה של יופי – אבל בסופו של דבר, יופי זה בונוס, זה לא הדבר היחיד שמגדיר אותי".
קל לך להגיד את זה, כי את אישה יפה מאוד.
"נכון, אבל היום אני יודעת שיש לי מספיק הישגים שצברתי מלבד היופי שלי, ואם יצא לי חצ'קון, לא על זה אקום בבוקר בבאסה".
7 צפייה בגלריה
שרה אלר
שרה אלר
"אם יצא לי חצ'קון, לא על זה אקום בבוקר בבאסה"
(צילום: ארבל גל)

פניה של אלר מונהייט מוכרים בתעשיית האופנה כבר כמעט שני עשורים. בעשור האחרון גם כיכבה במדורי הרכילות, כשבגיל 23 נכנסה תחת החופה עם היהלומן ישראל אור באחת החתונות המתוקשרות והמפוארות בארץ. לאחר שנה של נישואים והולדת בתם מישל, כיום בת שבע, התגרשו השניים.
היא השלימה תואר ראשון ושני בכלכלה וניהול במכללה למינהל, ומאז הספיקה להתחתן בשנית עם איש היי-טק ולשניים נולדה לאחרונה בת נוספת, מילה. אור, מצידו, ממשיך לתחזק מערכות יחסים מתוקשרות עם דוגמניות שמככבות במדורי הרכילות: טיטי איינאו, קסניה טרנטול, והשבוע דווח על מערכת יחסים חדשה שלו עם תהילה לוי, מלכת היופי של ישראל לשנת 2020. לאחרונה אפשר היה לראות אותו ואת הבת מישל בדוקו-דרמה "חיים של אבא". "ישראל ואני בקשר רק לגבי עניינים הקשורים למישל, רבים מי יהיה איתה יותר. מבחינתי, היא זכתה".
"התגרשתי בגיל 24, וחשבתי שזה סוף העולם. חזרתי לבית של ההורים שלי עם ילדה קטנה. מאישה שהרגישה שהיא על גג העולם, הרגשתי לא פה ולא שם. התקופה שלאחר הגירושים ריסקה אותי, אבל גם בנתה אותי מחדש מאפס. בלעדיה, כנראה לא הייתי יוצרת כלום"
"לקח לי המון זמן להתאושש מהגירושים", אומרת אלר מונהייט, "התגרשתי בגיל 24, וחשבתי שזה סוף העולם. חזרתי לבית של ההורים שלי עם ילדה קטנה. מאישה שהרגישה שהיא על גג העולם, הרגשתי לא פה ולא שם. לא יכולתי לחיות עם התווית של גרושה". היא התנחמה בזרועותיו של גבר אמריקני שחיזר אחריה ובהמשך תיעדו אותה מדורי הרכילות גם עם אלירז שדה, אך כיום, כאמור, היא נשואה בשנית. "התקופה שלאחר הגירושים ריסקה אותי, אבל גם בנתה אותי מחדש מאפס. בלעדיה, כנראה לא הייתי יוצרת כלום".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button