עטיפת האלבום של ביונסה, Cowboy Carter

אפקט ביונסה: אופנת הבוקרים בשיא שלה

עטיפת האלבום החדש של ביונסה היא חלק מגל ששטף את עולם האופנה. רכובה על סוס וחובשת כובע בוקרים היא מסמנת שטרנד הקאובויז, שמתכתב עם מוזיקת הקאנטרי שלה, נמצא בפסגה. עוד איתה ברודיאו: קים קרדשיאן, בלה חדיד ומותגים יוקרתיים כמו לואי ויטון. ככה זה כשאופנה, מוזיקה וכסף משלבים ידיים

פורסם:
אלבום של ביונסה הוא כבר מזמן אירוע תרבותי, עם עטיפה רחבה הכוללת מלבד המוזיקה גם סגנון לבוש תואם. ביום שישי הקרוב יראה אור אלבומה החדש, Act 2: Cowboy Carter, החלק השני בטרילוגיה של אלבומים, שהראשון, Renaissance, יצא ב-2022. "זה לא אלבום קאנטרי, זה אלבום של ביונסה", כתבה הזמרת בפוסט שפרסמה בשבוע שעבר. "לכבוד הוא לי להיות האישה השחורה הראשונה בראש מצעד הקאנטרי האמריקני. כולי תקווה שעוד שנים מהיום, איזכור מוצאו של אומן וקישורו לז'אנר מוזיקלי זה או אחר לא יהיה רלוונטי עוד".
על עטיפת האלבום מופיעה ביונסה רוכבת על סוס לבן כשהיא אוחזת בדגל ארצות הברית ולבושה מערכת לבוש בצבעי הדגל: אדום, כחול ולבן. כשמפרקים את הלבוש לפרטים, ניתן למצוא בו אלמנטים המתכתבים עם אופנת קאנטרי - כובע בוקרים בצבע אפור בהיר מעל פאה בהירה של שיער מתנופף, ושרוולי מכנסיים המחוברים לבגד הגוף בסגנון מכנסי צ'אפס, שהופיעו בחודשיים האחרונים בשלל תצוגות אופנה: מלואי ויטון ועד סטלה מקרטני. Texas Hold 'em כשם הלהיט הראשון מהאלבום.
8 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום של ביונסה Cowboy Carter
עטיפת האלבום של ביונסה Cowboy Carter
עטיפת האלבום של ביונסה, Cowboy Carter
(צילום: Parkwood entertainment, Blair Caldwell)
את הפלרטוט עם אלמנטים מאופנת הבוקרים החלה ביונסה עם יציאת האלבום הקודם בטרילוגיה - רנסנס. בתמונה שפורסמה במהדורת הוויניל של האלבום, צולמה מלכת הפופ ישובה על סוס כסוף חמושה כובע בוקרים לבן מעל כיסוי ראש כסוף. מסוס לסוס, הדימוי של נשים וסוסים הסעיר את דמיונם של ההמונים מאז ומתמיד, כמו באגדה המפורסמת שנקשרה בשמה של ליידי גודייבה במאה ה-11. תעשיית האופנה אימצה מאז את הדימוי האיקוני, ויצרה לו לאורך השנים שלל מחוות ושכפולים.
8 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום "רנסנס"
עטיפת האלבום "רנסנס"
עטיפת האלבום "רנסנס"
( צילום: Parkwood entertainment)
בחזרה למערב הפרוע. אלמנטים מאופנת הרודיאו מופיעים בקולקציות האופנה כל כמה שנים, והם צפויים להמשיך איתנו גם בחורף הבא. הגל הנוכחי החל בטפטופים לפני כשלוש שנים, עם קולקציית קפסולה של בית האופנה בלמן בשיתוף הסרט "נקמה מרה" בנטפליקס. אלמנטים מעולמות הבוקרים נראו גם בקולקציות האחרונות של גלן מרטנז לדיזל; ובקרב מוזיקאים כמו קייטי פרי והארי סטיילס שהשתעשעו עם כובעי בוקרים על הבמה.
סגנון זה מגיע בימים אלו לשיאו עם קולקציות רבות המתכתבות עם הז׳אנר, סרטי קולנוע כמו ״רוצחי פרח הירח״ שמהדהדים את הסגנון, ומפורסמות כמו קים קרדשיאן ובלה חדיד שלא זזות בלי מגבעת בוקרים על הראש. כן, גם לבוקרות יש רגעים קודרים. לאחר שבאופנת הנשים הופיעו בחורף האחרון מגפי בוקרים וחצאיות ג'ינס בעקבות תצוגות הריזורט של דיור לשנת 2023 וקולקציית הווסטרן של המותג "קזבלנקה" - המגמה תמשיך גם בחורף הבא.


דוגמאות? לא חסר. התאומים דין ודן קאטן מהמותג דיסקוורד העניקו למכנסי צ'אפס מראה של דגמ"ח, לצד אובר-שירט מקטיפה שעליה שובצו פרנזים מפייטים כסופים; ובמותג אגונלאב הציגו מספר ז'קטים ומעילים עם פרנזים ארוכים. המעצב אדוארד קרצ'לי התכתב עם הטרנד בהומור בשבוע האופנה בלונדון, בעיקר כסטיילינג של מגבעות בוקרים; ואל החבורה הצטרפה החודש גם המעצבת סטלה מקרטני, כששלחה אל המסלול דוגמנית במכנסי צ'אפס וגופיית ריב לבנה עם הכיתוב About Fucking Time.
8 צפייה בגלריה
אדוארד קרצ'לי, שבוע האופנה לונדון
אדוארד קרצ'לי, שבוע האופנה לונדון
אדוארד קרצ'לי
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)

8 צפייה בגלריה
שבוע האופנה פריז EGONLAB
שבוע האופנה פריז EGONLAB
אגונלאב
(צילום: Francois Durand/Getty Images)

8 צפייה בגלריה
שבוע האופנה פריז סטלה מקרטני
שבוע האופנה פריז סטלה מקרטני
סטלה מקרטני
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
יותר מכל, היתה זו התצוגה של לואי ויטון בעיצוב פארל וויליאמס שהלכה על כל הקופה. המוזיקאי, שנכנס לפני שנה לתפקיד המנהל האמנותי של קו הגברים, הציג בשבוע האופנה לגברים בפריז קולקציה החוזרת אל ההיסטוריה האמריקנית והעמים הילידיים של המדינה, וכללה ארכיטיפים גבריים של אמריקנה גכמו מכנסי ג'ינס רקומים בגזרת צ'אפס, חולצות ווסטרן עשויות סאטן עם רקמת פרחים, לצד כובעי בוקרים ומגפי בוקרים עשויים עור עם חרטום מקושט לוחיות מתכת.
8 צפייה בגלריה
שבוע האופנה פריז לואי ויטון
שבוע האופנה פריז לואי ויטון
לואי ויטון
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

8 צפייה בגלריה
שבוע האופנה פריז לואי ויטון
שבוע האופנה פריז לואי ויטון
לואי ויטון
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
האם שלל המקרים האלה מקריים? כנראה שלא. האופנה, המוזיקה והבידור כרוכים זה בזה, ואלו משפיעים על מעצבים, ולהפך. לפעמים אלו מגמות שמתפתחות בצורה אורגנית, לא פעם זה מריח כמו מהלכים שיווקיים שכולם רוצים לגזור מהם נתח רווחי. רק לאחרונה, לדוגמה, ניתן היה לראות כיצד השתלט הצבע הוורוד על עולם האופנה בזכות הסרט "ברבי" מצד אחד, וקולקציית PPP הוורודה של ולנטינו מצד שני.
גם במקרה הנוכחי הדברים התגלגלו בצורה שמשלבת בין שיתופי פעולה עסקיים להתפתחות אורגנית של טרנד. לראיה, לטקס הגראמי בחודש פברואר הגיעה ביונסה בטוטאל לוק מכף רגל ועד ראש מהקולקציה של פארל וויליאמס לוויטון, ומיד אחריה הייתה זו קים קרדשיאן שהצטלמה כשעל ראשה כובע בוקרים. רבים הלכו בעקבותיהן. בכל זאת, לשתיהן יחד יש רק באינסטגרם 668 מיליון (!) עוקבים.
8 צפייה בגלריה
ביונסה טקס הגראמי 2024
ביונסה טקס הגראמי 2024
ביונסה בטקס הגראמי
(צילום: רויטרס)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button