נערת הפוסטר של הקלישאה "קולו של דור". המחווה שלי להאנטר שפר

אייקון מאויר בשבוע: האנטר שפר הופכת את האופנה לזהות ייחודית משלה

שמלת הנוצה ששברה את האינטרנט היא רק צעד נוסף במסע הכיבוש של הדוגמנית והשחקנית הטרנסג'נדרית את עולם הסטייל. כך היא משאירה אבק אפילו לדמותה מ"אופוריה"

פורסם:

האנטר שפר

סליחה, במי מדובר? האנטר שפר – דוגמנית, שחקנית ואקטיביסטית לזכויות להט"ב, וגם הייצוג האופנתי הכי מרשים שהופק מבית היוצר של "אופוריה", הסדרה שהפכה ליצואן המצטיין של כוכבי הנוער הלוהטים של השנים האחרונות. ההכתרה הזו היא בהחלט לא עניין של מה בכך, בהתחשב בעובדה שאחת המתחרות שלה על התואר היא נסיכת הסטייל זנדאיה בכבודה ובעצמה.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
האנטר שפר בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images for Prada)

"אופוריה" היא המדגרה הרשמית של גיבורי תרבות שקורצים לנוער העסוק בציד בלתי פוסק אחר מודלים לחיקוי – הבנים הכי שווים והבנות הכי מגניבות, ולהפך. קצת כמו "בוורלי הילס 90210", רק עם כוכבים שבאופן מפתיע גם באמת יודעים לשחק.

שפר היא מודל לחיקוי לקהלים מגוונים, אשר תוך כדי כך גם מחזיקה על כתפיה את הייצוג הטרנסג'נדרי בסדרה ועושה זאת עם סטייל שאי אפשר להתעלם ממנו. מעבר לזה, היא דעתנית, רהוטה, מתוקשרת ונמצאת בכל מקום. לא במקרה הכניס אותה מגזין "טיים" לפני שנתיים לרשימת "100 מנהיגים שמעצבים את העתיד".
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר במסיבה של בית האופנה מוגלר, 2023
האנטר שפר במסיבה של בית האופנה מוגלר, 2023
במסיבה של בית האופנה מוגלר, 2023
(צילום: Scott Garfitt/Invision/AP)

למה אייקון? שפר דגמנה לכל מי שהוא משהו בעולם האופנה – פראדה, דיור, מיו מיו, מוגלר, ורסאצ'ה, קלווין קליין. כעת היא מככבת על שער גיליון אפריל של Elle בריטניה עם צילומים מהסוג המהפנט בתוך המגזין, רגע אחרי ששברה את האינטרנט בצילום שנלקח מהמסיבה של מגזין וניטי פייר אחרי טקס האוסקר. לאירוע היא לבשה מעין שמלה של בית האופנה אן דמולמיסטר, שהורכבה מחצאית ארוכה ונוצה לבנה אחת בלבד בתור כיסוי לחזה. תוך שעות ספורות, התמונה זכתה למיליוני לייקים באינסטגרם והפכה את שמה של שפר לאחד המחופשים בגוגל.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר במסיבת האוסקר של וניטי פייר, 2023
האנטר שפר במסיבת האוסקר של וניטי פייר, 2023
במסיבת האוסקר של וניטי פייר, 2023
(צילום: Jon Kopaloff/Getty Images for Vanity Fair)

אין ספק ששפר היא הדבר הנכון במקום הנכון. יש לה יופי חיוור ומלאכי, היא רזה, גבוהה ולא ממוגדרת, שזה בדיוק המראה שהפך להיות סופר-פופולרי בשנתיים האחרונות עם הקאמבק של הרזון הקיצוני שהחליף שוב את המנטרה "ליופי אין מידה". כרגע, אם להסתמך על המראות מתצוגות האופנה בעולם, המעצבים שוב מקצצים את המידות בלי רחמים ומחליפים את הפלורליזם במודל שנראה בדיוק כמו האנטר שפר.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר בגאלה של המטרופוליטן, 2021
האנטר שפר בגאלה של המטרופוליטן, 2021
בגאלה של המטרופוליטן, 2021
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

חוץ מנתוניה הפיזיים, יש לה סטייל בכמויות סיטונאיות, בסדרה ובחיים, ושורה של בתי אופנה שרק מחכים להזדמנות להלביש אותה מאז שכבשה את המסלול לראשונה בתצוגת אביב-קיץ 2018 של המותג R13 בניו יורק שלפני הקורונה.
על שער גיליון אפריל של מגזין Elle הבריטי

הסגנון שלה ייחודי ומלא צבע, מפלרטט עם נשיות וגבריות, ועושה שימוש מושכל באלמנטים מתוך התרבות הקווירית שמשולבים בלבוש קלאסי. היא לא נרתעת מבגדים צמודים וגם לא מפריטים חשופים. כמי שמצהירה כי היא גאה להיות טרנסג'נדרית ורוצה שאנשים ידעו כי אינה אישה סיסג'נדרית, שפר גם לא מנסה להסתיר את השינוי המגדרי שלה ומדברת על כך בפתיחות. הלבוש, כך נראה, הוא דרך נוספת עבורה לנרמל עבור הציבור את המסע הפרטי שלה.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2020
האנטר שפר במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2020
במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2020
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בגיל 24 כבר יש לה ברזומה הופעות על שערי המגזינים הכי שווים, קמפיינים רווחיים וסדרת טלוויזיה מגה-פופולרית. עכשיו היא בדרך לכבוש גם את הוליווד ומצטלמת לסרט ההמשך המי-יודע-כמה של "משחקי הרעב" – "בלדה לנחשים וציפורי שיר".
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר בתצוגת אופנה של פרגאמו, 2023
האנטר שפר בתצוגת אופנה של פרגאמו, 2023
בתצוגת אופנה של פרגאמו, 2023
(צילום: Jacopo M. Raule/Getty Images for Salvatore Ferragamo)

אם היה צריך הוכחה נוספת לכך ששפר עושה את הכול כמו שצריך, היא גם אוחזת בבן זוג נחשק לא פחות: הראפר דומיניק פייק, שאותו הכירה על הסט של "אופוריה". כן, מתברר שהסדרה לא רק מייצרת אלילי נוער, אלא גם מנפקת אותם בזוגות.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר על השטיח האדום, 2023
האנטר שפר על השטיח האדום, 2023
על השטיח האדום, 2023
(צילום: Monica Schipper/Getty Images)

שפר היא נערת הפוסטר של הקלישאה "קולו של דור". בעוד בילי אייליש, לדוגמה, צריכה לשחוט את מיתרי קולה כדי לזכות בתואר הזה (המחמיא והמכביד בעת ובעונה אחת), שפר זוכה בו רק מעצם היותה נוכחת. גם ג'ולס, הדמות ששפר מגלמת ב"אופוריה", היא שיקוף מוקצן ומוחצן במיוחד של דור – מסוגנן מאוד וכואב מאוד, שעדיין ולמרות הכול מאמין כי אהבה מנצחת.
14 צפייה בגלריה
האנטר שפר במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2022
האנטר שפר במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2022
במסיבת אוסקר של וניטי פייר, 2022
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

למה לא? הרזון של שפר – ובעיקר האופן שבו הוא מוצג בטלוויזיה ובתחום האופנה כתכונה נחשקת במיוחד, הוא עניין מסוכן בעולם שחוזר להעריץ את המראה השלדי.

ובכל זאת: תגידו מה שתגידו (והרוב כנראה יהיה נכון) על עולם האופנה, אבל הביצה הרדודה הזו היא גם אחד המתחמים הבודדים שבו נערה טרנסג'נדרית יכולה להיות מוכלת ומחובקת ללא סייגים. שפר משתמשת באופנה (או שהאופנה משתמשת בשפר) כדי ליצור שפה אסתטית חדשה, שהיא אישית ושלה, אבל גם מאפשרת ייצוג להרבה אנשים שמרגישים חריגים או דחויים בחברה שבסופו של דבר לא באמת סובלנית כלפי מי שמציב את עצמו מחוץ לסדר החברתי המקובל. שפר היא אייקון אופנה עכשווי, אבל מעל ומעבר לזה היא גיבורת-על של קהילה שלמה.

14 צפייה בגלריה
האנטר שפר, 2020
האנטר שפר, 2020
על השטיח האדום, 2020
(צילום: AP)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button