"הוא לא חושש להתלבש בצורה נועזת ובראש פתוח, וגם יש לו את היכולת להחזיק את המראה כולו". מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון

הסטייליסט של מיכאל בן דוד לאירוויזיון: "רצינו לשחק עם המחוך בין הנשי לגברי"

רגע לפני שהמשלחת הישראלית תעלה על הבמה בחצי הגמר, אייל חג'בי מספר מטורינו על החזון העיצובי, העבודה הצמודה לקראת התחרות והבחירה לשלב בגדי נשים בתלבושות של הזמר

פורסם:
נציג ישראל לאירוויזיון 2022 מיכאל בן דוד יעלה הערב (חמישי) לבמה בטורינו, איטליה, בתקווה לצלוח את משוכת חצי הגמר ולשריין מקום בגמר האירוויזיון שיתקיים בשבת. בין החזרות האינטנסיביות לשלל אירועי הלוויין הנערכים לאורך השבוע, מספר הסטייליסט אייל חג'בי, האחראי על מערכות הלבוש של המשלחת הישראלית, על החזון העיצובי שליווה אותו בעבודה הצמודה עם בן דוד. הוא הגיע לטורינו יחד עם המשלחת בתחילת השבוע שעבר, הספיק לחזור ארצה לאירועי יום הזיכרון ויום העצמאות מתוקף עבודתו כמלביש הצמוד של מוזיקאים כמו עדן חסון, נסרין קדרי ורן דנקר, ובחזרה לטורינו, שם הוא שוקד בימים האחרונים על הידוק ההופעה של בן דוד.
8 צפייה בגלריה
אייל חג'בי
אייל חג'בי
"היה לנו חיבור מדהים מההתחלה". אייל חג'בי
(צילום עצמי)

העבודה המשותפת של השניים החלה עם זכייתו של בן דוד בריאליטי המוזיקה "אקס פקטור". עד אשתקד המלביש של נציגי האירוויזיון מישראל היה איתי בצלאלי, שהלביש בקביעות את משתתפי הריאליטי "הכוכב הבא" בערוץ המתחרה. עם המעבר מקשת לרשת, הוחלף גם הצוות המלווה. חג'בי נקרא לדגל ותוך שבוע, לדבריו, נדרש להלביש את בן דוד לווידיאו של השיר I.M. "היה לנו חיבור מדהים מההתחלה. שנינו הבאנו רפרנסים דומים, מתוך רצון להביא את מיכאל למקום יותר נועז", מסביר חג'בי, שבין היתר מציין כהשראה את הדוגמנים אלטון ג'ייסון ורפאל סיי. "הוא לא חושש להתלבש בצורה נועזת ובראש פתוח, וגם יש לו את היכולת להחזיק את המראה כולו".
באיזה אופן הפתיחות שאתה מציין באה לידי ביטוי?
"מרמת העקבים שחשבנו שינעל ועד המחוכים שהוא עוטה".
8 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון, בעיצוב של אליזבת בראון למותג מונה אליזבת
מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון, בעיצוב של אליזבת בראון למותג מונה אליזבת
מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון, בעיצוב של אליזבת בראון ל-MONALIZABETH
(צילום: EBU / CORINNE CUMMING)

המחוך הגברי הפך בשנים האחרונות לאביזר קבוע אצל כוכבי במה. מספיק היה להציץ בערב הגאלה של המטרופוליטן בשבוע שעבר עם כמה גברברים שאימצו את פריט הלבוש הנשי – זה שכבל אותן, הכביד עליהן, האט את צעדיהן. מאז שהנשים שוחררו מהמחוך בתחילת המאה ה-20 – גם בסיועו של המעצב פול פוארה – שב וחזר הפריט בגלגולים שונים לאורך המאה, כשלאחרונה הוא מופיע וכובש את המלתחה הנשית והגברית. בן דוד הוא נקודה נוספת על ציר הזמן של המחוך הגברי, שעדיין מסומן כסוג של גימיק כשזה מגיע לקהל מיינסטרים.
(הקליפ לשיר I.M של מיכאל בן דוד)

(מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון)

"רצינו לשחק עם המחוך בין הנשי לגברי", מסביר חג'בי. "ומה שהחל בקליפ בארץ המשיך גם להופעה על הבמה באירוויזיון". המתח בין הנשי לגברי ליווה את כל מהלך העבודה עם בן דוד. "נוצר כאן שיח מעניין, אבל לא רצינו שהוא ייראה נשי מדי", הוא ממשיך. "היו לכולנו לבטים. בשבוע האחרון חשבנו לשנות את המראה לחליפה לבנה עם גופייה מתחת, כי רצינו משהו שיאזן מבחינת האופנה מאחר שהשיר תיאטרלי, וגם הריקוד והמימיקות שלו בפנים. רצינו משהו יותר גברי. תוך כדי תנועה, הבנו שהמחוך חייב להישאר, אבל הבלייזר שרצינו להוסיף ירד כי הוא היה מסורבל לריקוד של מיכאל על הבמה. גם המחוך השתנה: המחוך עם הסיומת השפיצית שהופיע בקליפ הוחלף בגרסה רכה יותר".
מה עוד שיניתם בעקבות החזרות?
"היו הרבה תהליכים של ניסוי וטעיה. הייתה מחשבה שמיכאל ינעל מגפיים גבוהים עד הברך בצבע לבן, אבל זה לא עבד כי הוא צריך לרקוד וזה לא נוח. גם חשבנו שהרקדנים יהיו על עקבים, אבל לבסוף הוחלט שלא, כי הם צריכים לרקוד על הבמה בנוחות. בסופו של דבר, בחרנו לשמור על הסגנון המזוהה של מיכאל גם על הבמה ולאורך כל האירועים".
באיזה אתגרים נוספים נתקלתם?
"במהלך החזרות אתה מבין מה עובד על הבמה ומה לא. הבחירה בצבע הלבן מלכתחילה, לדוגמה, הייתה בעקבות התייעצות עם במאי האירוויזיון. זה היה או לבן או שחור, בחרנו בלבן".
8 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בחליפה של אסיה
מיכאל בן דוד בחליפה של אסיה
"תפרו לנו במיוחד". בן דוד בחליפה של אסיה
(צילום: EBU / CORINNE CUMMING)

8 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בחליפה של חן אנד ג'רלדין
מיכאל בן דוד בחליפה של חן אנד ג'רלדין
בן דוד בחליפה של חן אנד ג'רלדין
(צילום: אייל חג'בי)

מערכת הלבוש הלבנה שלובש בן דוד עוצבה על ידי מעצבת האופנה אליזבת בראון מהמותג MONALIZABETH, המתמחה בשמלות ערב לנשים. והיא לא לבד: לאורך השבוע לבש בן דוד בעיקר מערכות לבוש שנוצרו עבורו במיוחד על ידי מעצבות המציעות בגדי נשים בלבד, כמו אסיה, שעיצבה עבורו חליפה נוצצת שלבש בשני בערב להופעה ביורו וילג'. הופעות נוספות שלו הציגו מערכת לבוש אדומה שכללה מכנסיים בגזרה גבוהה וז'קט קצר מקושט ניטים של המעצבות חן & ג'רלדין, או חולצה מעוטרת גדילים בעיצובה של ג'ניפר קים, שלבש באירוע מוקדם יותר.
8 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בבגדים של דורון אשכנזי ותכשיטים של אסף ותומר
מיכאל בן דוד בבגדים של דורון אשכנזי ותכשיטים של אסף ותומר
בן דוד בבגדים של דורון אשכנזי ותכשיטים של אסף ותומר
(צילום: אייל חג'בי)

8 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בחליפה של דרור קונטנטו
מיכאל בן דוד בחליפה של דרור קונטנטו
בחליפה של דרור קונטנטו
(צילום: אייל חג'בי)

לדברי חג'בי, במזוודות לטורינו נארזו גם בגדים ממעצב אופנת הגברים דורון אשכנזי ומערכת לבוש לגברים בעיצוב דרור קונטנטו, שהציג לראשונה קולקציית בגדי גברים בשבוע האופנה האחרון, שאותה לבש בן דוד לאירוע השטיח הטורקיז בראשון בערב – טוניקה ארוכה ומכנסיים בגזרה גבוהה עם הדפס גיאומטרי בשחור ולבן. "פנינו להמון מעצבי אופנה, שחלקם הסכימו לעצב עבורנו מספר אפשרויות. תפרו לנו במיוחד", מודה חג'בי. "כיוון שהמחוך הוא חלק בלתי נפרד מהמראה, פנינו בעיקר למעצבות של שמלות ערב וכלה שמתמחות בזה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button