"בממלכת בחריין יש הרבה נשים מובילות". שייח'ה נורה בת כליפה אל ח'ליפה

שייח'ה נורה אל ח'ליפה מבחריין: "זאת גאווה גדולה לאחד מעצבים מכל העולם"

אירוע אופנה וירטואלי באיחוד האמירויות משלב לראשונה מעצבים ישראלים. בראיון מיוחד מספרת בת המלוכה שעומדת מאחורי היוזמה על הקשר החדש והתקווה לעתיד

פורסם:
היחסים המתהדקים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין בשנה החולפת הובילו יזמים מתחום האופנה לעודד חיבורים בין המדינות. לפני מספר חודשים הייתה זו הדוגמנית יעל שלביה שעשתה היסטוריה כשהפכה לדוגמנית הישראלית הראשונה שהופיעה על שער מגזין האופנה "ל'אופיסייל" הערבי היוצא לאור באיחוד האמירויות, ובימים אלו נערך אירוע האופנה Global Women’s Virtual Fashion Forum & Show, המתקיים זו השנה השנייה ולראשונה הוזמנו להשתתף בו מעצבי אופנה ישראלים לצד דוברים מהתעשייה המקומית. המעצבים הישראלים ישתתפו באירועים המתקיימים בכנס היום (ראשון, באירוע בשעה 17:00 ובתצוגת אופנה בשעה 18:55) וביום חמישי.
מאחורי האירוע שיימשך עד ה-8 ביולי, עומדת חברת ההפקות Medpoint מבחריין, בניהולה של שייח'ה נורה בת כליפה אל ח'ליפה ממשפחת המלוכה של בחריין – אחת הנשים החזקות והמשפיעות במדינה. בריאיון בלעדי בזום, מספרת שייח'ה נורה כי מזה 14 שנה היא עורכת אירועי אופנה בינלאומיים, אולם מאז פרוץ הקורונה אשתקד החלו האירועים להתקיים במסגרת וירטואלית. "החזון הוא שהאירוע ישמש כפלטפורמה לכל מעצבי האופנה בעולם", היא אומרת, "זאת גאווה גדולה מאוד עבורי לארח את המעצבים הישראלים באירוע".
6 צפייה בגלריה
שייח'ה נורה אל כליפה
שייח'ה נורה אל כליפה
"מקווה להגיע לישראל לאחר שהמצב ישתפר מבחינה הגבלות הקורונה"
(באדיבות HE Shaikha Noora Alkhalifa)

יחד עם היזמת הישראלית ענבל מלמד תמיר והמפיקה אורית ברוד, נבחרו לקחת חלק באירוע שבעה מעצבי אופנה, ביניהם רונן חן, אלמביקה, חנה בן סימון ואסיה, אשר שילמו על השתתפות בתצוגת אופנה במסגרת הכנס, לצד עשרה דוברים מהתעשייה, שהמוכרות מביניהם הן מעצבות האופנה דורין פרנקפורט ושרון טל, מעצבות העילית הערביות ראניה וג'ינה, בעלות בית אופנה לשמלות ערב ביפו, ושלי סתת קומבור, ראש המחלקה לאופנה וצורפות בבצלאל.
"במסגרת האירוע אדבר על ייצור מקומי, ה'אני מאמין' שלי", אומרת ל-ynet דורין פרנקפורט. "חשוב לי לראות כיצד אני יכולה לסייע לבנות שיח שיחזק את הייצור והעיצוב המקומי. תעשיית האופנה בישראל היא תעשייה חבולה, ולמרות שיש בה אקדמיות לאופנה עם בוגרים מוכשרים היוצאים לשוק מדי שנה, אין להם היכן להשתלב. יש יותר כישרונות מתעשייה".
6 צפייה בגלריה
אופנה דורין פרנקפורט
אופנה דורין פרנקפורט
"בישראל יש יותר כישרונות מתעשייה". דורין פרנקפורט
(צילום: יובל חן)

בניגוד לפרנקפורט שמסתפקת בהשתתפות בדיון באירוע הווירטואלי, מעצב האופנה רונן חן יציג סרטון וידיאו מתצוגת האופנה שלו בשבוע האופנה קורנית תל אביב, שהתקיים בישראל בחודש מרץ. בשיחה איתו מסביר חן כי בחר להשתתף מתוך מטרה להיחשף לקהלים חדשים.
"לאורך שנים ארוכות ייצאתי לארצות הברית, לקנדה ולבריטניה. עם השנים, הייצוא ירד כתוצאה משינוי בצורת המכירה, מאחר שכיום רוב בתי האופנה מוכרים ישירות ללקוח הקצה", אומר חן. "בימים אלו אני שוקד על אתר אונליין בינלאומי גדול במטרה לפרוץ שוב לחו"ל, והאירוע הווירטואלי הוא הזדמנות עסקית להשתלב במדינות המפרץ. אנשים שביקרו שם אמרו לי שאני חייב לפתוח שם חנות. אז כרגע אנחנו בודקים, באווירת 'שלח לחמך', כמו שאומרים".
6 צפייה בגלריה
התצוגה של רונן חן בשבוע האופנה, 2021
התצוגה של רונן חן בשבוע האופנה, 2021
"האירוע הווירטואלי הוא הזדמנות עסקית להשתלב במדינות המפרץ". התצוגה של רונן חן
(צילום: אבי ולדמן)

"לאחרונה יש הרבה אירועים וחיבורים בין בחריין ואיחוד האמירויות לבין ישראל, והתרשמתי שזה כנס רציני הממוקד בהעצמת נשים – נושא רלוונטי וחשוב", מוסיפה שלי סתת קומבור, ראש המחלקה לאופנה וצורפות בבצלאל, על בחירתה לקחת חלק כדוברת באירוע. "אני מקווה שהכנס יחשוף אותנו לשותפים עתידיים, שיאפשרו ליצור שיתופי פעולה בין האקדמיה לחברות מסחריות, וגם כדי להציג את מרכז המחקר של דיגיטל קראפט במחלקה, המחבר בין הדפסת תלת ממד לעבודות יד בתחומים שונים: מחומרים רכים ועד מתכת".
6 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"התרשמתי שזה כנס רציני הממוקד בהעצמת נשים – נושא רלוונטי וחשוב". שלי סתת קומבור
(צילום: אירית זילברמן)

"אני מאמינה שהשתתפות באירוע היא הזדמנות גדולה מאוד למעצבים ישראלים שרוצים למכור באיחוד האמירויות הערביות ובבחריין", מתייחסת שייח'ה נורה לנושא ומספרת כי הקהל מורכב לרוב מנשים יזמות, שוחרות אופנה ונשות עסקים. "זה שוק חדש עבור המעצבים הישראלים, ואני צופה גם שיתופי פעולה ביניהם למעצבים מהאמירויות. כמו כן, אנחנו שמחים מאוד לארח מעצבים מישראל לצד מעצבים פלסטינים באותו פורום, ונרגשים שיש לנו את כל המגוון הזה במקום אחד. באופן אישי, טרם ביקרתי בישראל, אבל כבר קיבלתי הזמנה מעמיתיי הישראלים. אני מקווה להגיע לישראל לאחר שהמצב ישתפר מבחינה הגבלות קורונה".
שייח'ה נורה היא יזמת העומדת בראש קבוצת חברות בממלכת בחריין ואיחוד האמירויות הערביות. היא בעלת תואר ראשון בעיצוב גרפי מהמכון הטכנולוגי בניו יורק, בוגרת תואר שני בתקשורת המונים ויחסי ציבור מאוניברסיטת אל-אחליה בבחריין, ותואר דוקטור במנהל עסקים, בעיצוב גרפי ובטכנולוגיית מידע. היא משתתפת באופן פעיל ומשקיעה במגוון רחב של פרויקטים, הכוללים הדרכת בני נוער, אופנה, מיתוג ושיווק של חברות סטארט-אפ לחברות גדולות.
6 צפייה בגלריה
שייח'ה נורה אל כליפה
שייח'ה נורה אל כליפה
"זאת גאווה גדולה מאוד עבורי לארח את המעצבים הישראלים". שייח'ה נורה
(באדיבות HE Shaikha Noora Alkhalifa)

שייח'ה נורה היא גם המנכ"לית והיו"ר של חברת העיצוב Medpoint Design. "בממלכת בחריין יש הרבה נשים מובילות: פוליטיקאיות, יזמות, מנכ"ליות בחברות פרטיות", היא עונה לשאלה האם בחברה המסורתית שממנה היא מגיעה יש יחס שונה לנשים שנמצאות בעמדות כוח משפיעות. "במקום שממנו אני מגיעה יש נשים מועצמות ואנחנו מקבלות תמיכה מאוד גדולה מהמדינה".
האירוע יארח הפעם מעצבים מלמעלה מ-20 מדינות, ביניהן מדינות ערב כמו מצרים, עומאן, לבנון, ערב הסעודית, וכאמור, לראשונה גם מעצבים מישראל. למרות ששייח'ה נורה מסרבת לענות על שאלות בעלות אופי פוליטי, אי אפשר שלא למצוא בחיבור שיצרה נקודת מפגש המולידה מזרח תיכון חדש, אם תרצו.
"חשוב לנו להביא מכל מדינה את המעצבים הטובים ביותר, המשלבים בין מודרניות לתרבות שממנה הם מגיעים", היא מוסיפה ומתייחסת ליכולת של אופנה לגשר בין אנשים מתרבויות ומקומות שונים. "אני מאמינה שאופנה מאחדת ביטויים של יופי. לדעתי, כולם אוהבים אופנה, כולם אוהבים להיראות טוב, ועבורי זאת גאווה גדולה לאחד מעצבים מכל העולם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button