המדים הרשמיים של כוכבות רבות לשנת 2021: ג'יג'י חדיד בחזייה וז'קט

סוגרים שנה באופנה: הטרנדים המאוסים שמוזמנים להיעלם עם סוף 2021

חזייה במקום חולצה, "המראה האמיתי" באינסטגרם, תיקי יוקרה מיד שנייה, מותגי קוסמטיקה של מפורסמות וחליפות הטרנינג – מגמות האופנה שמיצו את עצמן מכל כיוון

פורסם:
החדשות הטובות: יש מומחים אפידמיולוגים זהירים המנבאים כי בשנה הבאה הקורונה כבר לא תהיה חלק משמעותי מחיינו. החדשות הפחות טובות: גם בשנה הבאה תמצא תעשיית האופנה דרכים לברוא טרנדים חדשים שייכנסו מיד לרשימה השחורה שלנו, כמו, לדוגמה, גזרת המכנסיים הנמוכה שחוזרת לרדת אל גובה קו המפשעה.
רגע לפני ששנת 2021 מפנה את מקומה ל-2022, הגיעה העת להביט אחורה ולסמן את מגמות האופנה ששלטו כאן בשנה החולפת, אך במקום להיעלם בטבעיות כטרנדים שבאים והולכים, נתקעו איתנו כחלק מסדר היום הקבוע. תכלה שנה וגו' – גרסת עולם האופנה.

חזייה וז'קט

המדים הרשמיים של כוכבות רבות לשנת 2021 הסתכמו בשני פריטים בלבד: חזייה וז'קט, רצוי בגזרת אוברסייז, שנזרק מעל ויוצר לכאורה ניגודיות בין המראה החסוד לחשוף. כדרכם של טרנדים ששוטפים את הפיד מהר יותר מהתפשטות וריאנט האומיקרון בעולם, גם החזייה והז'קט נדרשים למצוא את מקומם בסל המיחזור, ולא מתוך רצון להשליט משטרת צניעות. כדרכם של טרנדים "מצולמים" שעוברים את המסך בצורה מוצלחת, ומופיעים בעיקר על דוגמניות ומשפיעניות עם יד קלה על הפוטושופ – האנסמבל המפוקפק הזה פלש גם לחיים עצמם, שם אין פילטר שיטשטש את חוסר ההרמוניה.
6 צפייה בגלריה
עורכת האופנה אנה דלו רוסו
עורכת האופנה אנה דלו רוסו
עורכת האופנה אנה דלו רוסו בטרנד החזייה והז'קט
(צילום: Getty Images)

"המראה האמיתי" ברשתות החברתיות

זו כבר נהייתה שגרה מתישה. בעוד ברוב הימים מקפידות דוגמניות מפורסמות כמו נטלי דדון, אלכסה דול ואחרות על צילומים בתאורה מחמיאה וצוות גדול של מאפרים ומעצבי שיער, מדי פעם – לרוב כשיש צורך בתשומת לב, לייקים או הייפ תקשורתי – הן "חושפות" את האקנה בפנים, סימני המתיחה, הצלוליט, קילו מיותר או סתם יום רע שעבר עליהן. את החשיפה הזו הן עוטפות במשפטי העצמה אישית ונשית ("זה לא משנה איזה מידה את – העיקר שאת בטוב עם עצמך", א. דול) ושולחות את כולנו לעמוד מול המראה ולהנהן שאף אחד אינו מושלם. גם לא הן, כמובן. אין לזלזל בשיח החשוב הזה, אבל קשה שלא לחוש את מידת הציניות שנוטפת מהפוסטים הללו, שמגיעים לאחר שורה ארוכה של תצלומים מעובדים בפיד (אצל חלקן) ומציגים גנים נחשקים (אצל רובן). בסופו של דבר, עולה התחושה כי המטרה היא לא לגרום לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו, אלא לקושש עוד פרסום ותגובות מפרגנות.


סט טרנינג

שיא מגפת הקורונה בשני החורפים שעברו והסגרים הארוכים שבילינו בבית, הובילו באופן טבעי לביגוד נוח ופרקטי. לחיינו פרצו בסערה חליפות טרנינג (אימוניות) "מעוצבות", שם קוד לסט בצבעוניות אחידה מבד איכותי, שבדומה לחליפות הקטיפה של ג'וסי קוטור מלפני שני עשורים, שטפו את הרשתות החברתיות ואת הרחוב הישראלי ללא רחם. הלגיטימיות לצאת מהבית בחליפת טרנינג התחזקה, אבל עם החזרה לשגרה, נותרו אלו חלק מהנוף האופנתי.
חליפת טרנינג של ג'וסי קוטור

קוד קופון באינסטגרם

אין זה סוד שמשפיעני רשת הפכו לערוצי קניות, עם אפס אותנטיות ומאה קודים להנחה באותיות גדולות. יום אחרי יום הם מבקשים לשכנע אותנו לפתוח את הארנק ולקנות, מצב שהחמיר לקראת ימי המכירות של נובמבר, כשאפילו המשפיעניות עצמן התבלבלו בין איזה מוצר הן מוכרות הפעם: "פסטה בסיר אחד" בשיתוף חברת מוצרי חלב או ליפסטיק חדש וטינט שאפשר למרוח על האף, על המצח וגם על הלחיים לקידום מותג קוסמטיקה. יש כאלה שעוד מגדירות זאת כ"תוכן". זה הזמן להפנים: הפרסום באינסטגרם עובד, אבל בחייאת, קצת כבוד לעוקבים שמרגישים מרומים.

עדשות צבעוניות למשקפיים

מגמה נוספת שמסתובבת פה כבר כשנתיים וממאנת להיעלם, היא עדשות משקפיים צבעוניות. דור ה-Z שגילה את הסיקסטיז, שחזרו כטרנד בניינטיז ושוב לאחרונה, לא מוכן להיפרד מהעדשות הצבעוניות, וזאת בזמן שמותגי המשקפיים עצמם דילגו לטרנדים הבאים, בין אם אלו מסגרות מלבניות וכהות או מסגרות מתכת קטנות.
6 צפייה בגלריה
אורחים בשבוע האופנה בניו יורק
אורחים בשבוע האופנה בניו יורק
הגיע הזמן לוותר על העדשות הצבעוניות במשקפיים. אורחים בשבוע האופנה בניו יורק
(צילום: Getty Images)

מותגי קוסמטיקה של מפורסמות

אחד הריבים המתוקשרים של השנה החולפת התקיים בין החברות הטובות והמיוצגות לשעבר של הסוכן שי אביטל: נטע אלחמיסטר ובר זומר. האחרונה השיקה את מותג האיפור ברביז, ואז גילתה כי מתחת לשכבת הפודרה זוממת אלחמיסטר להשיק מותג איפור משלה בשיתוף אביטל. שתי הבסטיז לשעבר התפלשו במדורי הרכילות, בוויכוח על מה שיסתיים כשפתון, מבקשות לנגוס נתח עסיסי באחד הטרנדים של השנים האחרונות: מותגי קוסמטיקה של מפורסמות. המקרה המוזר של זומר ואלחמיסטר הוא רק חולייה אחת בשרשרת סכסוכים בין מפורסמות שהקימו מותגי קוסמטיקה ואיפור: הסכסוך בין מור ממן לאלין כהן, ואשלי וקסמן בקשי שיצאה נגד כל העולם בטענה כי למפורסמות אין מושג קלוש במה שהן מוכרות.
6 צפייה בגלריה
בר זומר, מור ממן, אלין כהן ואשלי וקסמן בקשי
בר זומר, מור ממן, אלין כהן ואשלי וקסמן בקשי
בר זומר, מור ממן, אלין כהן ואשלי וקסמן בקשי
(צילומים: טל שחר, רפי דלויה, צילום עצמי)

תיקי יוקרה מיד שנייה

שוק ה-ReSale (מושג שנוצר עבור מי שמאמין כי יד שנייה זה לעניים) של מותגי יוקרה, פורח בעולם וגם בישראל בשנים האחרונות. במהלך 2021 הוא העלה הילוך עם מילים גדולות שנזרקות לחלל האוויר, כמו "קיימות" ו"התחממות גלובלית", שנשמעות מזיקות פחות באוזני דור ה-Z. אז מה אם שריפת הדלק של המטוס במשלוח לישראל מארצות הברית, מזיקה לא פחות מלקנות תיק חדש של גוצ'י? כך קרה שכל מוכרת מוצרי יוקרה מיד שנייה עם עמוד באינסטגרם, הפכה לגרטה תונברג מתוך מטרה אחת ברורה: למכור עוד מוצרים שרובנו לא ממש זקוקים להם.

בתוך כך, אחד הטרנדים החזקים של השנה האחרונה היה תיקי הניילון של פראדה, שזכו לתחייה מחודשת עם כניסתו של המנהל האמנותי הנוסף ראף סימונס ומחווה לתיק שהיה אחד הלהיטים הגדולים בשנות ה-90 – עשור שממשיך לקבוע טרנדים עכשוויים באופנה (ע"ע הרואין שיק). לצערנו, מה שנחשב למוצר אקסקלוסיבי ליודעי ח"ן הפך תוך חודשים ספורים לפריט המאוס ביותר של השנה. נחזור אליו עוד מעט, כשלכולם יימאס ממנו שוב ומחירו כפריט משומש ירד.

חגורות לוגו

רעה חולה נוספת היא החגורות של בתי היוקרה הגדולים, שמצוידות בלוגו הנתלה כאבזם ענק. דיור, גוצ'י, ולנטינו – כולם כבר אימצו את הדרך לפרסם את עצמם בקלות. חברים, דיסקרטיות היא שם המשחק ביוקרה. נסו אותה בשנת 2022.
6 צפייה בגלריה
חגורה של לואי ויטון
חגורה של לואי ויטון
אי אפשר לפספס את הלוגו. חגורה של לואי ויטון
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button