"אני ישראלית שחיה כאן, מעצבת לאנשים סביבי". הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט

גילי פלג רוצה לחבר את האדם לטבע: "לא אעצב סתם בגד, צריך להיות לו ערך מוסף"

עם הדפסים דיגיטליים שהיא יוצרת בכמויות קטנות ומידות מגוונות שיתאימו לשני המינים, מעצבת האופנה הצעירה מתחברת לסגנון והאקלים בישראל, אבל גם מאמינה שהעתיד נמצא בחו"ל

פורסם:
לפני כמה שנים ביקרה מעצבת האופנה גילי פלג בעיר פורטו שפורטוגל. הדרכים הובילו אותה במקרה אל הסטודיו של מותג בגדי הגברים המקומי "לה פאז", שבו נתקלה בספר על בגדי וינטג' לגברים. הספר, שאותו היא מחזיקה בסטודיו הממוקם בביתה שבתל אביב, מציג תצלומים של אופנת outdoor, שהפכה בשנים האחרונות לפופולרית, לצד הדפסים מרעננים מהעולם. את עיניה לכד מעיל צבאי בהדפס הסוואה (קמופלאז') מהודו, ששימש צנחנים מצבא הודו שפעלו במלחמת העולם השנייה וכן במבצעים צבאיים בשנות ה-50 בקוריאה ובקשמיר. לז'קט עיצוב ריבועי ופונקציונלי בהדפס על קו הגבול שבין משיחות צבע אבסטרקטיות לדוגמת דקלים בצבעי זית וכתום.
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"כל מי שפותח עסק בישראל חייב להבין שהעתיד הוא בחוץ". פורסט
(צילום: דנה כספי לביא)

קולקציית אביב-קיץ 2023 בעיצובה של פלג למותג הצעיר Forest, חוזרת אל ההדפס ההוא תוך שהיא מטעינה אותו בפרשנויות חדשות ומפגשים דמיוניים שיצרה בסטודיו עם עצים וחיות טרופיות. לדוגמה, הדפס טרופי צבעוני על שמלת ערב קלילה בגזרה חושפת כתף ובאורך מיני עם הדפס תוכים אדומי מקור, שגם מופיע על בד כותנה בחולצת גברים מכופתרת. הדפס הסוואה אחר בצבעוניות בהירה של ירוק ולבן, שנראה כמו כתמי מים, מצא את דרכו אל שמלת מקסי עם רצועות קשירה רחבות בכתפיים.
הקולקציה נוצרה במסגרת חממת המעצבים של מפעל הפיס בליווי המנהל האמנותי שגיב גלעם והמלווה עסקית מיכל צ'יטיאט, והיא תימכר עד ה-15 ביוני ברשת סטורי (אונליין ובחנות ברחוב דיזנגוף 94 בתל אביב) ובהמשך גם באתר המעצבת (מחירים: 1,100-280 שקל).
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"פורסט החל כמעין פרויקט אישי, תיק עבודות שיצרתי"
(צילום: בר אלון)

את המותג פורסט הקימה פלג (35), בוגרת המחלקה לאופנה בשנקר, בקיץ 2020 בעיצומה של מגפת הקורונה. היא הייתה אז בחל"ת ממקום עבודתה החדש, מותג האופנה אלמביקה, שם היא ממשיכה לעבוד בחצי משרה, וחיפשה מחדש את קולה האישי כמעצבת.
"מאז שסיימתי את הלימודים ב-2015, עבדתי כשכירה – תחילה במותג פייפר של רשת סטורי, בהמשך אצל סבינה מוסייב וכיום באלמביקה", היא מסבירה. "התחלתי לשאול את עצמי מי אני כמעצבת, מה אני אוהבת לעצב. פורסט החל כמעין פרויקט אישי, תיק עבודות שיצרתי, בהשראת נופי ילדות מקליפורניה (שם שהתה כמה שנים עם משפחתה, א"י) וסגנון המחנאות שמדבר אליי".
9 צפייה בגלריה
טי שירט בעיצוב גילי פלג למותג פורסט, שהכנסותיה תרומה לעמותת הופכות את היוצרות
טי שירט בעיצוב גילי פלג למותג פורסט, שהכנסותיה תרומה לעמותת הופכות את היוצרות
חולצת טי של המותג פורסט, שהכנסותיה תרומה לעמותת "הופכות את היוצרות"
(צילום: תמיר מוש)

היא עיצבה קולקציה קטנה, צילמה, הקימה אתר ומכרה אותה אונליין. המודל העסקי נבנה עם מינימום סיכונים. רק לאחר שפריט הוזמן, החלה לייצר את הבגד עם תופרת ביתית, כשאת השלבים המקדימים כמו תדמיתנות וגזירה עשתה בעצמה בסטודיו הביתי. לאט-לאט החלה בעיצוב קולקציות יוניסקס ונשים, שנמכרו בהצלחה אונליין.
בשנה האחרונה, עם מכירת עיצוביה בבוטיק Ossef by שנסגר, הפכה גם לאחת ממעצבות בגדי הגברים הפופולריות בקרב לקוחות תל אביביים, בזכות גזרות המכנסיים המחמיאות שהיא מעצבת: גזרה ישרה, פשוטה מאוד, האחת צרה, השנייה רחבה. בעיר יש מי שכבר מכנה אותה "מלכת המכנסיים", תואר שנמצא בטאבו על שמה של המעצבת חגית טסה.
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"אני רוצה ליצור בטווח מידות רחב"
(צילום: בר אלון)

בניגוד להרבה מעצבים צעירים אחרים בישראל, פלג מספרת כי מעולם לא חלמה להקים מותג משלה. להפך, כל חייה רצתה להיות שכירה. אלא שבנובמבר 2019, רגע לפני שפרצה מגפת הקורונה, היא עזבה את עבודתה אצל המעצבת סבינה מוסייב לאחר שלוש שנים כדי להגשים חלום: לעבוד במותג בינלאומי.
"רציתי פשוט לעבוד בקנה מידה יותר גדול", היא אומרת. אלא שאז הקורונה טרפה את הקלפים והובילה להקמת המותג העצמאי, שאליו יצקה לא מעט מהניסיון והידע שצברה במהלך עבודתה עם מוסייב ואלמביקה, שתי יצואניות אופנה מובילות הפועלות בשדות עיצוב שונים – מוסייב בדגש על ערב, אלמביקה מתמקדת בקז'ואל.
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"בסופו של דבר, אנחנו מייצרים בגדים, ולא צריך עוד בגדים בעולם"
(צילום: דנה כספי לביא)

"ידעתי שבכל קולקציה אני חייבת נגיעה לשמלות ערב, כי בזה לקוחות ישראליות משקיעות כסף", אומרת פלג. "ידעתי גם שאני רוצה ליצור בטווח מידות רחב, אז יצרתי שמלות בשלוש מידות, מ-1 ועד 3, כשמידה 1 מתאימה למידות 40-36 ומידה 3 גם לנשים במידה 46. כמעצבת, אני לא יכולה שלא יהיה לי מענה לכל לקוחה, בטח בשיח של אינקלוסיביות".
שמלות הערב שהיא מציעה מעוצבת בשפה קלילה ומשוחררת, כזו שתתאים למי שלא רוצה להשתחל לשמלת מיני צמודה, למחוך, או לשניהם יחד. "אלו שמלות לא מתאמצות, בגזרה משוחררת ובהדפסים צבעוניים", היא מציינת.
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"ידעתי שבכל קולקציה אני חייבת נגיעה לשמלות ערב, כי בזה לקוחות ישראליות משקיעות כסף"
(צילום: בר אלון)

מתוקף שמו, פורסט הוא מותג המבקש לחבר את האדם אל הטבע, מעין ריאה ירוקה של עיצוב, פטיו בג'ונגל. לדברי פלג, כל פריט בעיצובה זקוק לסיבה. "אני לא אעצב סתם בגד, צריך להיות לו ערך מוסף", היא מסבירה. "בסופו של דבר, אנחנו מייצרים בגדים, ולא צריך עוד בגדים בעולם. כמה שאתה רוצה לפעול בצורה טובה ונכונה, בסופו של דבר אני לפעמים אומרת לעצמי 'אוקיי, אני לא בעסק הנכון'. יחד עם זאת, אני שוקלת כל דגם שאני מייצרת. לדוגמה, תמיד שואלים למה אני לא עושה חולצות בייסיק, ואני עונה: 'כי יש'. גם לא אעצב בגדי ילדים, כי יש מהם מספיק ואני מאמינה בלהעביר אותם אחד מהשני. בגדי מבוגרים, כשהם איכותיים, עשויים טוב ובייצור הוגן, אדם בוגר יכול ללבוש אותם לשנים רבות".
דוגמה לבחירות האקולוגיות שלה ולמינימום בזבוז, בולטת דווקא דרך השפה האסתטית של המותג. בזמן שמעצבים צעירים בישראל חוששים להדפיס טקסטיל ייחודי עבור עצמם, פורסט מתמחה בהדפסים דיגיטליים שאותם מדפיסה פלג בכמויות קטנות. "פעם היית צריך להדפיס גליל שלם של 30 מטר – היום אתה יכול גם להדפיס שני מטרים", היא אומרת. "אני יכולה להדפיס בד לשמלה אחת, ואם יזמינו יותר, אני יכולה להמשיך להדפיס. היום למעצבים צעירים יש אפשרות לייחד את עצמם על ידי הדפסים דיגיטליים".
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
הקולקציה של גילי פלג למותג פורסט
"היום למעצבים צעירים יש אפשרות לייחד את עצמם על ידי הדפסים דיגיטליים"
(צילום: דנה כספי לביא)

בתוך כך, האם בעידן של חוסר ודאות במדינה שמקדשת ייבוא זול מסין, יש ערך לעיצוב ישראלי? "יש הרבה מותגים צעירים שפועלים בתל אביב וקהל מאוד קטן שמתעניין בהם. שני אנשים בתל אביב", היא מחייכת. "אני מאמינה שהלקוחות שלי רואים אופנה כחלק מתרבות, ומוכנים להשקיע כסף במוצר עם סיפור ועשייה מקומית. אני חושבת שהעיצוב שלי רלוונטי למי שחי פה מבחינת אקלים, צבעוניות, סגנון. אני ישראלית שחיה כאן, מעצבת לאנשים סביבי, זה השוק שאני מכירה.
"יחד עם זאת, כל מי שפותח עסק בישראל חייב להבין שהעתיד הוא בחוץ. גם יותר קל להיפתח היום לעולם. איפה המותג יהיה בעתיד? כרגע אני בוחנת את העשייה שלו בישראל. כיוון שכדי להצליח בחו"ל היום – וסבינה ואלמביקה הן שתי דוגמאות מצוינות – צריך לעשות את זה מתוך בסיס מאוד יציב בישראל. כדי להתחיל להציג בשואו-רום בחו"ל ולמכור שם, צריך השקעה כלכלית גבוהה וזה לא משהו שהוא פשוט. והוא גם ללא ספק מפחיד".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button