ריי בטקס הבריט

בריאים או מטונפים? הסלבס נהנים ללכת יחפים

מגמה מעניינת פשטה ברשתות החברתיות ובקרב מפורסמים רבים - הם מוותרים על נעליים והולכים יחפים. כן, גם על השטיח האדום. הטענה: הליכה כזו בריאה לגוף ומסייעת למתח. אבל יש גם מי שעשו זאת כאקט של מחאה

פורסם:
הזוכה הגדולה של טקס פרסי הבריט שנערך בחודש שעבר בלונדון היתה ריי, שם הבמה של רייצ'ל אגאתה קין, זמרת צעירה בת 26 מדרום לונדון. אלבום הבכורה שלה, My 21st Century Blues, קטף שישה פרסים, ביניהם אלבום השנה ואמן השנה, והכניס אותה להיסטוריה כמוזיקאית שזכתה בהכי הרבה פרסי מוזיקה של הבריט בשנה אחת. היא עקפה אמנים כמו ג'ורג' מייקל, דואה ליפה ואואזיס.
את הופעת הניצחון שלה על הבמה היא עשתה יחפה, רגע נדיר של אותנטיות ששידר נינוחות ונגישות, אשר המשיך את הגישה של ריי בהופעותיה הציבוריות. בדצמבר האחרון היא הופיעה באירוע הכריסטמס Jingle Bell Ball יחפה גם כן, וחשפה בהונות מטופחות.
3 צפייה בגלריה
טרנד יחפים
טרנד יחפים
ריי בטקס הבריט
(צילום: AP)
ריי היא המצטרפת החדשה לרשימה ארוכה של מפורסמות ומפורסמים שהחליטו לוותר על נעליים לטובת הליכה יחפה. השחקן ג'ייקוב אלורדי נתפס מהלך יחף ברחובות מאליבו בקיץ האחרון, וככל הנראה קיבל השראה מסולן קולדפליי כריס מרטין, שוויתר על הנעליים כבר ב-2014.
השחקנית קייט בלנשט הגיעה לפסטיבל קאן אשתקד יחפה, ומארק צוקרברג נוהג לקיים פגישות יחף במשרדו. וכמובן, קים קרדשיאן הסירה את סנלי הגלדיאטורים שלה במהלך חופשה באיטליה והסתובבה יחפה ברחבי עיירת הנופש פורטופינו. קשה לחשוב על מגמת אופנה מטונפת ושנויה במחלוקת יותר, בטח בישראל, כשמעורבות בזה המדרכות המפויחות של תל אביב וירושלים. תשאלו את אביב גפן.

למעשה, הבחירה ללכת יחפים אינה רק גחמה אישית של אנשים פרטיים או מפורסמים - מדובר במגמה רחבה ברשתות החברתיות שאומצה על ידי בני דור ה-Z הצעירים. תחת ההאשטג Barefooting מופיעים בטיקטוק עשרות מיליוני סרטונים (כ-60 מיליון נכון להיום) ועשרות אלפים נוספים באינסטגרם. חלקם מציגים את הבעיות שבהליכה בנעליים, אחרים רצים אל האופק יחפים, משוויצים ביתרונות של ריצה ללא נעליים, כפי שהדגימה לפני כמה חודשים גם השחקנית קייט הדסון.
במסגרת המגמה הוצגו גם לא מעט מקרים מופרכים. אחד הסרטונים הויראליים ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים שייך למשפיענית האופנה כריסטי פריטץ (הסרטון גרף 64.5 מיליון צפיות בטיקטוק ועוד 135 אלף באינסטגרם) שבו היא ובעלה סת' הדגימו כיצד ללכת בלי ולהרגיש עם. השניים הסירו את סוליות הנעליים כך שרק הגפה (החלק העליון של הנעל) תלויה מעל, ומאפשרת להם ללכת Incognito Barefoot כפי שתיארו את המהלך שלהם. כלומר, כלפי חוץ לא נראה שהם יחפים, סוד ששמור רק לעצמם, כביכול.
הבחירה להרוס את אוסף הנעליים שלהם - השווה, לדבריהם, כ-20 אלף דולר - היא מטרה חשובה בדרך לחיות חיים משוחררים ונקיים מרעלים, תוך שהם מתייגים זאת כ"העידן החדש של הרגליים היחפות". בסרטון נוסף הציגה פריטץ קעקוע על כף רגלה עם הכיתוב Bearefoot queen (ולא Barefoot). התגובות, מן הסתם, לא איחרו להגיע, והיו בעיקר שליליות. "זה כל כך חמוד, באיזו מחלקה פסיכיאטרית נפגשתם?", כתב אחד, ואחרת הוסיפה: "התחלתי להרכיב משקפיים בלי העדשות. רק המסגרת. החלטתי שזה רעיון ממש טוב כי אז אני רואה פחות פיגור בעולם".
אם מניחים בצד סרטונים מטופשים כמו אלה של בני הזוג פריטץ, הרי שהליכה ללא נעליים בעידן המודרני אינה דבר חדש וראינו אותה מתחזקת כבר עם ההיפים בסוף שנות ה-60 של המאה ה-20. בשנים האחרונות גם צומחת תופעת הגראונדינג (קרקוע) - הליכה יחפה על הקרקע, שהיא בעלת יתרונות בריאותיים רבים, כמו חיזוק השרירים הפנימיים בכפות הרגליים, איזון וקואורדינציה. כמו כן, מומחים טוענים כי הליכה יחפה מקלה על מתח ואפילו יכולה להפחית סיכון מסוים למחלות לב וכלי דם.
3 צפייה בגלריה
טרנד יחפים
טרנד יחפים
שחקניות מדגימות את הטרנד בפסטיבל ונציה
(צילום: Getty Andreas Rentz)

3 צפייה בגלריה
טרנד יחפים
טרנד יחפים
(צילום: Getty Vittorio Zunino Celotto)
הליכה יחפה של מפורסמות זכתה בשנים האחרונות להד גם בזירת השטיח האדום, שם הוויתור על נעלי עקב נתפס כצעד פמיניסטי וקריאת תיגר על קוד הלבוש שדורש מנשים להגיע לאירועים בנעלי עקב. אחד המקרים המפורסמים שייך לג'וליה רוברטס, שהסירה את נעלי העקב השחורות שלה וצעדה יחפה על השטיח האדום בפסטיבל הסרטים בקאן בשנת 2016.
היתה זו הצהרה אופנתית-פוליטית של רוברטס נגד הנהלת הפסטיבל, ששנה קודם לכן סירבה להכניס להקרנת הסרט "קרול" מספר נשים שהגיעו בנעליים שטוחות, כיוון שקוד הלבוש של האירוע קובע כי על נשים לנעול נעלי עקב בלבד.
התייחסות נוספת לנושא הגיעה מכיוונה של השחקנית קריסטן סטיוארט, שבריאיון ל"הוליווד ריפורטר" ב-2018 סיכמה את הנושא על קוד הלבוש של פסטיבל קאן: "אנשים מתרגזים מאוד אם את לא נועלת עקבים או מה שזה לא יהיה... אבל אם אתה לא מבקש מגברים לנעול עקבים ושמלה - אתה גם לא יכול לבקש ממני".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button