"זה היה חלום להציג בדובאי את הקולקציה שלי". תצוגת האופנה של שלומית אזרד

שלומית אזרד ורוסלנה רודינה עושות את דובאי: "זה הישג אישי ולאומי"

אירוע World Fashion Festival Awards, המתקיים זו השנה הרביעית באיחוד האמירויות, נפתח בתצוגה של המעצבת הישראלית והפרזנטורית הוותיקה שלה. "זו שמלת הכלה האחרונה שאלבש"

פורסם:
אולם הכנסים במלון סופיטל פאלם ג'ומרייה שעל חוף הים בדובאי, נראה בשעת צהריים מאוחרת של יום חמישי כמו מפגש פסגה בין יהדות לאסלאם. בפינה אחת, בינות שמלות ערב, ישב גבר חובש כיפה סרוגה שפניו מרוכזות בתוך ספר הגות יהודי. לא רחוק ממנו, עמדו כמה חברי ממשלה ובני משפחת המלוכה של איחוד האמירות, לבושים בביגוד מסורתי הכולל כפתן דישדאשה בצבע לבן וכאפייה תואמת עם עקאל שחור סביבה. במרחק שלוש שעות טיסה מהקלחת הישראלית, יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים. לפחות בדובאי. אולי כי בתפאורה המלאכותית של הנסיכות שפתחה את שעריה לישראלים בשנה החולפת, הייאוש נעשה יותר נוח.
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
"עוד לא יצא לי להיפגש כאן עם כלות, אבל מגיעות אליי פניות מלבנון וממדינות ערב"
(צילום: Hussain Marzooq)

מאחורי הקלעים כבר מתכוננות הדוגמניות המקומיות לתצוגה הפותחת של מעצבת שמלות הכלה והערב הישראלית שלומית אזרד, שנבחרה לפתוח את הערב הישראלי במסגרת אירוע האופנה World Fashion Festival Awards, המתקיים זו השנה הרביעית בדובאי. בעקבות הסכמי אברהם שנחתמו אשתקד בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, זוכה ישראל להשתתף באירוע – יוזמה של יזם האופנה אלעד בורנשטיין מחברת ברוניי, המספקת שירותים למותגי אופנה.
10 צפייה בגלריה
רוסלנה רודינה ושלומית אזרד בדובאי
רוסלנה רודינה ושלומית אזרד בדובאי
רוסלנה רודינה ושלומית אזרד בדובאי. "מי בכלל חלם שנגיע לפה לפני מספר שנים כמדינה?"
(צילום: איתי יעקב)

מלבד אזרד שפתחה את הערב הישראלי, השתתפו באירוע מעצבים נוספים, רובם מענף שמלות הכלה והערב, כולם שמות אנונימיים יחסית בתחום: עדן אהרון, רעות אטיאס, דימיטריוס דליה, רייצל H ואחרים. מעצבת האופנה ענבל דרור שלחה מספר שמלות לאירוע, אך לא נכחה בו. את הפסטיבל חתמה ביום שבת הופעה של הזמרת נרקיס, שעלתה לבושה בשמלה לבנה של המעצבת אילנית מזרחי עם שרוולי עטלף: האחד עם דגל המדינה המארחת, השני עם דגל ישראל. אל האירוע גם שוגרה משלחת משפיעניות מקומיות שכללה את נטלי דדון, שלא התייצבה לערב הפתיחה אך עלתה על המסלול בערב האחרון, מירי כהן ונטע צ'רנר.
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
"יש לי גם דגמים צנועים בסטודיו, אבל אני מציגה כאן את הקו הסקסי שלי כפי שהוא"
(צילום: Hussain Marzooq)

אל דובאי הגיעה אזרד בת ה-39 מחוזקת בבני משפחתה ובפרזנטורית הוותיקה רוסלנה רודינה, שפתחה ונעלה את התצוגה. שתיהן עשו היסטוריה: אזרד היא המעצבת הישראלית הראשונה שמעלה תצוגה, גם אם לא גדולה, על אדמת דובאי; רודינה היא הראשונה שצועדת פה על מסלול. "היה מרגש מאוד לעלות על המסלול", אומרת רודינה בתום התצוגה ל-ynet, "בדרך כלל אני לא צועדת על מסלול, והסכמתי לכך רק בגלל ששלומית מציגה בדובאי. היינו הראשונות לעשות זאת, וזה מדהים ומרגש".
"זה היה חלום להציג בדובאי את הקולקציה שלי", מוסיפה אזרד, "זה הישג אישי ולאומי. מי בכלל חלם שנגיע לפה לפני מספר שנים כמדינה?"

"לא אשנה את הקו שלי למראה צנוע"

דובאי היא עיר מלאכותית, חסרת נשמה, הצגה אחת של ניגודים: עושר ראוותני ונוצץ של המקומיים, שמחוויר אל מול העובדים הזרים מאסיה שממלאים את כל תפקידי השירות; קניוני הענק עם חנויות היוקרה המיותמות ממבקרים. קבלת פנים חמה של בני המקום עטופה באמריקניזציה בלטה גם באירוע, כפי שמלמד המקרה הבא: כשהתיישבנו בשורה הראשונה של התצוגה, שהחלה באיחור של כשעתיים, פנתה אלינו לאחר זמן מה גברת אדומת שיער. "תוכלו לקום בבקשה כשמשפחת המלוכה תגיע?", בשמחה, ענינו, נלהבים מהמפגש הצפוי. "וקחו איתכם גם את החפצים שלכם".
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
(צילום: Hussain Marzooq)

נדדנו לצד השני של האולם. עדיין בשורה הראשונה, פגשנו את המעצבת אביר אל סאווידי, לבושה שמלת עבאייה בצבע סגול לבנדר עם כיסוי ראש תואם. היא נלהבת מהמפגש עם המשלחת הישראלית. אל סאווידי היא מעצבת כפתנים ועבאיות, אותן שמלות ארוכות ומסורתיות לנשים, ומספרת כי היא חולמת להציג בישראל. "אנחנו שמחים מאוד על הסכמי אברהם ואני מקווה מאוד לבקר בקרוב בישראל ואף להציג שם את הקולקציה שלי בתצוגת אופנה", היא אומרת, כששתי בנותיה הצעירות נשמעות גם הן נרגשות לבוא ולבקר בישראל.
לאחר מספר מילות תודה של המארגנים, החלה התצוגה של אזרד, שחשפה את קולקציית אביב-קיץ 2022 בעיצובה. מהסטודיו ברמלה מייצרת אזרד עיצובים שהוצגו כבר בשבוע האופנה לכלות בניו יורק, ועכשיו בדובאי היא מסמנת את היעד הבא: סין.
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
"המעצבים הישראלים מביאים לדובאי סגנון חדש"
(צילום: Hussain Marzooq)

אזרד הציגה שמלות עם אלמנטים מעולמות הלנז'רי, עם שסעים עמוקים וגב חשוף, הרחוקות מלהיות צנועות. זו הייתה החלטה מודעת של המעצבת, גם כשהיא מציגה במדינה שבה הנשים המקומיות לבושות במרחב הציבורי בניקאב מסורתי, אותו בגד שחור עם חרך שממנו מציצות העיניים.
"שאלו אותי לפני התצוגה אם אציג שמלות צנועות ופומפוזיות שמתאימות לקהל המקומי, ועניתי שלא", אומרת אזרד. "בחרתי לשמור על הקו שלי. רוב האוכלוסייה בדובאי היא אוכלוסייה של זרים, ואני פונה אליהם. יש לי גם דגמים צנועים בסטודיו, אבל אני מציגה כאן את הקו הסקסי שלי כפי שהוא ואני לא מתכוונת לשנות אותו. אופנה צנועה יש לאמירתים בכמויות, וזה גם לא יהיה מדויק לבוא ולומר שהסגנון הצנוע הוא השולט והמסחרי כאן. אם תהיה דרישה, אוסיף שכבה נוספת מתחת, אבל לא אשנה את הקו שלי למראה צנוע".
10 צפייה בגלריה
אורחים בתצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
אורחים בתצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
"הקהל בדובאי יהיה בשוק ממה שהם יראו כאן. זה יפתיע אותם מאוד". אורחים בתצוגה
(צילום: איתי יעקב)

לאזרד עוד אין נקודת מכירה או שואורום בדובאי, אך לדבריה, השוק הערבי לא זר לה. "עוד לא יצא לי להיפגש כאן עם כלות, אבל מגיעות אליי פניות מכלות מלבנון וממדינות ערב", היא מספרת. "הן שואלות על מחירים ומבקשות לבדוק היכן הן יכולות לקנות את הבגדים דרך מדינה שלישית. התוכנית העסקית שלי היא כן לפתוח כאן בהמשך נקודת מכירה".
בעשור האחרון כבשו המעצבים הישראלים את ענף הכלות בארצות הברית, כולל אזכורים מפרגנים ב"ווג" וב"ניו יורק טיימס". את בעצמך מציגה בשבוע הכלות בניו יורק. המהפכה הזאת צפויה לחזור על עצמה גם באיחוד האמירויות הערביות?
"אני חושבת שהמעצבים הישראלים מביאים לדובאי סגנון חדש, יותר מזה שהבאנו לניו יורק. הקהל בדובאי יהיה בשוק ממה שהם יראו כאן. זה יפתיע אותם מאוד".
זה לא קהל שזר לאופנה. את חושבת שהנשים כאן צריכות מעצבים ישראלים כשהן יכולות לרכוש מעצבים לבנונים כמו אלי סאאב או להזמין שמלות משאנל או מדיור?
"יש להן אפשרויות, והן עדיין רצו לראות אותנו. עובדה שאנחנו כאן".
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
תצוגת האופנה של שלומית אזרד בדובאי
(צילום: Hussain Marzooq)

מי שמחזקת אותה לאורך הערב היא הפרזנטורית הצמודה רוסלנה רודינה, שמכריזה כי לאחר תשע שנים יחד, היא מפנה את מקומה לדוגמנית אחרת. "זאת שמלת הכלה האחרונה שתראו אותי בה", היא אומרת בתום התצוגה, "זה הקמפיין האחרון שלנו יחד, ואני מאמינה ששלומית תיקח עכשיו כבר דוגמנית מגה סטאר בינלאומית שתמשיך מכאן. אני כבר זקנה". את הדרך המשותפת הן התחילו כשרודינה הייתה דוגמנית אנונימית צעירה. "בנות שהגיעו אליי לא אוהבות את רוסלנה רק בגלל היופי", מוסיפה אזרד, "הן אוהבות את האופי שלה, אחרי שגילו אותה ב'הישרדות'. קל לנשים להזדהות איתה".

האירוע בדובאי נערך לצד שבוע האופנה Arab Fashion Week, שהתקיים כאן במקביל עם מעצבים מקומיים ותצוגה של בית האופנה מוסקינו. בשבוע שעבר הציג בדובאי גם המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמאני, בליווי הופעה בהפתעה של להקת קולדפליי שהשיקה פה את יריית הפתיחה לסיבוב ההופעות שלה בקיץ.
10 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה של רייצ'ל H בדובאי
תצוגת האופנה של רייצ'ל H בדובאי
תצוגת האופנה של רייצ'ל H בדובאי
(צילום: יחצ)

דריסת הרגל הישראלית חשובה בשוק החדש שנפתח במזרח התיכון, ובורנשטיין בהחלט חתום על צעד גדול מאוד עבור המעצבים המקומיים. מהפכת "המזרח התיכון החדש" תושלם כשבאירועי האופנה באיחוד האמירויות לא ימסגרו את השתתפות הישראלים כאירוע יוצא דופן, אלא כחלק אינטגרלי מלוח התצוגות.
  • הכתב היה אורח בית האופנה שלומית אזרד בדובאי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button