דואה ליפה. "כרגע אני מתמקדת במוזיקה, אבל בהמשך אני רוצה לפתוח מותג אופנה משלי, גם אם אתחיל ממש בקטן"

לא מתביישת לחשוף בבגדים (וגם בפוליטיקה): דואה ליפה כובשת את האופנה

מככבת על ווג בריטניה ורולינג סטון, מועמדת לשישה פרסים בטקס הגראמי, מנהלת זוגיות עם אנואר חדיד וקוראת לשחרור פלסטין – כך הפכה הזמרת ממוצא אלבני לאחת הכוכבות הגדולות בעולם

פורסם:
קשה להתעלם מהמחווה של הזמרת דואה ליפה ומגזין ווג בריטניה לדוגמנית העל לינדה אוונג'ליסטה בגיליון פברואר 2021, השער השני של ליפה בווג הבריטי מאז פרצה לחיינו לפני חמש שנים. על השער היא מופיעה לבושה שמלת קולר שחורה של ג'ורג'יו ארמאני וחמושה פאה בלונדינית קצרה, בדומה לתספורת ההיא של אוונג'ליסטה מלפני 30 שנה, כפי שהופיעה בקליפ לשיר FREEDOM!90 של ג'ורג' מייקל.

בהפקה המלווה את הראיון איתה מופיעה ליפה במחווה נוספת, לבושה סט של מכנסיים וחולצה חושפת בטן בדוגמת ציורי פורצלן עם פאה של שיער גלי קצר, המזכירה הפקת אופנה בכיכובה של אוונג'ליסטה מגיליון מאי 1991 באותו מגזין ממש. את הרמיזה בשער החליפה הצהרה חד משמעית של עורכת האופנה של המגזין, קייט פלן: "כל מראה בגיליון פברואר הוא מחווה לתמונות עבר של לינדה אוונג'ליסטה".
הדמיון בין זמרת הפופ הפופולארית בת ה-25 לדוגמנית העל המיתולוגית בת ה-55 נותר רק בין עמודי המגזין. בעוד האחרונה התרחקה מאור הזרקורים, ליפה היא מהמוזיקאיות המוערכות כיום בעולם. אלבומה Future Nostalgia, שיצא אשתקד בתחילת הקורונה לאחר שדלף לרשת בחודש מרץ, מועמד בשש קטגוריות בפרסי הגראמי 2021 שיתקיימו בסוף החודש – כולל עבור אלבום השנה ואלבום הפופ הווקאלי, הישג שתנסה לשחזר לאחר שב-2019 זכתה בשני פרסי גראמי על אלבום הבכורה הנושא את שמה.
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
דואה ליפה בהופעה
(צילום: AP)

שירי הפופ באווירת שנות ה-80 הפכו להמנוני סגר ומיצבו את ליפה כאחת הזמרות המושמעות של השנה, כולל שני דואטים חדשים עם קיילי מינוג ומיילי סיירוס. בנוסף, בנובמבר אשתקד יצרה את המופע Studio 2054 שהוקרן מול חמישה מיליון צופים בשידור חי, שיא של כל הזמנים בהיסטוריה של סטרימינג בשידור חי. השבוע היא מקבעת את מעמדה כאחת הדמויות הרותחות בענף המוזיקה הבינלאומי עם שער יפהפה למגזין רולינג סטון, שעליו הופקד צלם האופנה דיוויד לה שאפל. שנות ה-80 מככבות גם כאן, עם סטיילינג של לורנצו פוסוקו ובגד גוף חושפני עשוי בדי רשת של המעצבת הסינית הצעירה רוי זו.

באותו זמן, בישראל פחות התחברו לזמרת ממוצא אלבני, בת זוגו של הדוגמן ואושיית האופנה אנואר חדיד, אחיהן הצעיר של הדוגמניות ג'יג'י ובלה, ובנם של איל הנדל"ן הפלסטיני יליד נצרת מוחמד חדיד ודוגמנית העבר ההולנדית יולנדה חדיד. במאי 2020, בסמוך לרצח ג'ורג' פלויד בארצות הברית, שיתפה ליפה בחשבון האינסטגרם שלה סטורי לכמעט 60 מיליון עוקביה: תצלום של הצלם ובמאי אמריקאי וין ארפוסו, שבו רואים חיילי צה"ל עוצרים נער פלסטיני שעיניו מכוסות פלנלית.
"זה מה שקורה בכל יום בפלסטין, בחסות המיסים שאנחנו משלמים בדולרים", נכתב בפוסט המקורי. "הבחורים הגדולים והרעים של צבא ההגנה לישראל נהנים להכות ולירות בילדים. כשאנשים אומרים 'שחררו את פלסטין', זה לא אומר שמוסלמים מפחידים ירוצו לתוך תל אביב ויהרסו את מסיבות החוף המגניבות – זו דרישה פשוטה לריבונות וחופש".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"העבודה שלי לא מגדירה את המעגל שלי, וזה עושה הבדל ענקי"
(צילום: Gareth Cattermole/GettyimagesIL)

הסטורי השנוי במחלוקת ששיתפה ליפה הפך אותה לפרסונה נון גרטה בישראל, עם שלל טורי דעה של אנשי ימין, פוסטים מתנגדים, קריאות לחרם ואפילו התגייסות של "הצל", שכינה אותה אנטישמית ועל הדרך תקף את גל גדות: "האנטישמיות אצל כוכבי ארה"ב מתפרצת בכל הכוח ולנו בעיר מלאה בשחקנים ומפיקים יהודים, אין אפילו כוכב יהודי אחד שיגן עלינו ויספר את האמת. אפילו וונדר וומן עסוקה בלהודות לצוותי הרפואה האמריקאים".
בראיון לרולינג סטון השבוע מספרת ליפה כי האקטיביזם הפוליטי שלה היא ירושה ממשפחתה בקוסובו. שני סביה היו היסטוריונים שפוטרו מעבודתם לאחר כיבוש קוסובו על ידי סרביה. "סבי התבקש לשכתב את ההיסטוריה על ידי הכוחות הסרבים. הוא סירב ואיבד את עבודותו", סיפרה, "כיום זה חלק ממני. אני מתעקשת על הדברים שאני מאמינה בהם".
"אנשים ברשת רק רוצים שאשתוק ואשיר. אומרים לי: 'מה את יודעת?', 'למה כל כך אכפת לך?'", הסבירה באותו ראיון את מניעיה להתבטא באופן פומבי על נושאים פוליטיים, אמירות שמוזיקאים רבים מתרחקים מהן מהחשש לצונאמי תקשורתי. "אבל אני חושבת שאנשים שוכחים שהעולם הזה קטן, והוא הולך ונהיה קטן מיום ליום".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
ליפה על השטיח האדום
(צילום: AP)

כבר שנה וחצי שהיא צמודה לחדיד ג'וניור בן ה-21, שנוהג לבקר בישראל ובפלסטין את משפחתו בתדירות של פעם בשנה, לפחות לפני הגעת הקורונה לחיינו. בקיץ האחרון אימצו השניים כלב בשם דקסטר, ובחג המולד האחרון רכשה לו ליפה במתנה שתי עזים שהם מגדלים כחיות מחמד. את הסגר הראשון הם העבירו בדירת Airbnb בלונדון, לאחר שדירתה הוצפה במים, ועכשיו הם כבר בחזרה בניו יורק על קו לוס אנג'לס.
"אם יש משהו שאנחנו רוצים לחלוק יחד באינסטגרם, אז נפרסם רגעים זוגיים שלנו", אמרה בראיון לווג. "יחד עם זאת, אנחנו אנשים די פרטיים. נראה לכם רק כמה שאנחנו רוצים שתראו. זה קצת 'תן וקח', לנסות ולמצוא את האיזון הנכון של להיות כל כך נרגש ומאוהב מצד אחד, ומצד שני, לרצות לחלוק את זה עם האנשים סביבי. אני רוצה פשוט להיות מאושרת בקשר הזה, בלי דעות של אנשים אחרים".
בכלל, היא מספרת, מעדיפה ליפה להיות מוקפת באנשים שאינם מתחום הבידור. "האנשים שאני מקיפה את עצמי בהם מכירים אותי שנים ארוכות", הוסיפה. "העבודה שלי לא מגדירה את המעגל שלי, וזה עושה הבדל ענקי".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
לובשת עיצוב של אלכסנדר וונג בטקס הגראמי 2020
(צילום: AP)

ליפה נולדה בלונדון לזוג פליטים אלבנים שברחו בשנת 1992 מקוסבו, שהיתה שרויה אז בעיצומה של מלחמת אזרחים. בקוסובו למד אביה רפואת שיניים ואמהּ עריכת דין, בלונדון הם נאלצו להתפרנס ממלצרות. בהמשך עברו הסבה מקצועית לתיירות. בשנת 2006, כשליפה היתה בת 11, שבה המשפחה לקוסבו. "אנשים לא עוזבים את מולדתם, אלא אם הם צריכים להציל את משפחותיהם, לנסות להשיג חיים טובים יותר. אנשים רוצים להיות איפה שמשפחתם נמצאת, איפה שהבית שלהם, המקום שבו הם מדברים בשפת האם, מקום שמגדיר את התרבות שלהם", הסבירה ליפה בווג, מה שוודאי גרם לה בגיל 15 לבקש מהוריה לחזור לחיות בלונדון. לבדה.
היא שבה לעיר ועברה לגור עם חברים של המשפחה בצפון לונדון, ובמקביל הקליטה גרסאות כיסוי לשירים שפורסמו ביוטיוב. בין לבין עשתה את צעדיה הראשונים בדוגמנות. היום היא משמשת כפרזנטורית לקו הבישום של בית האופנה סן לורן, לחברת פומה ולמותג פפה ג'ינס, איתו השיקה אשתקד קולקציית קפסולה בעיצובה. "כרגע אני מתמקדת במוזיקה, אבל בהמשך אני רוצה לפתוח מותג אופנה משלי, גם אם אתחיל ממש בקטן. אני צריכה לעשות את זה בצעדי תינוק".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
דווקא כשהיא לא מתאמצת יותר מדי, זה מצליח. בתצוגה של מארק ג'ייקובס
(צילום: Jamie McCarthy/GettyimagesIL)

אם להסתמך על סגנון הלבוש שלה, ניתן להניח שמותג האופנה העתידי יתמקד במראה צעיר, חושפני, טרנדי. על אף הכוונות הטובות, ליפה לא פורצת דרך אופנתית כמו מדונה בשעתה, חדשנית כמו ליידי גאגא, פרובוקטיבית כמו מיילי סיירוס או לצורך העניין, טראשית כמו בריטני ספירס. בהופעותיה היא מקפידה על בגדי גוף צמודים וחושפניים המזכירים את מה שמדונה לבשה כבר בתחילת שנות ה-90 וספירס עשור וחצי אחריה, ועל השטיח האדום היא מתעקשת לבחור בגזרות צמודות וקצרות של בתי אופנה כמו ורסאצ'ה ומוגלר, וגם לעשות שגיאות כמו מראה שני החלקים בלבן פנינה של אלכסנדר וונג, שלבשה בינואר אשתקד לטקס הגראמי: חצאית מקסי וגופייה עם רצועות דקות. דווקא כשהיא יוצאת מאזור הנוחות שלה, היא נראית במיטבה, כמו הופעתה בשורה הראשונה של מארק ג'ייקובס בשנת 2019, לבושה חצאית מיני צהובה וחולצת טי ילדותית.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button