שחר טיבי ונויה ברעם במדי הנבחרת הישראלית בעיצוב קסטרו לאולימפיאדת טוקיו 2021

בדרך לאולימפיאדת טוקיו 2021: איך נראים המדים של הנבחרת הישראלית?

מותג האופנה קסטרו חשף היום את בגדי המשלחת האולימפית, בעוד על מדי המשלחת הפראלימפית הופקד מותג ישראלי פחות מוכר. ואיזה מדים מהעולם כבר מושכים תשומת לב?

פורסם:
חודש וחצי לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו, שיתקיימו באיחור של שנה בעקבות נגיף הקורונה, חושף היום (שלישי) מותג האופנה קסטרו את מדי הנבחרת הישראלית. זו הפעם השביעית שקסטרו מלבישים את המשלחת למשחקים האולימפיים, והם עושים זאת כתרומה מלאה. על בגדי הספורט של המשלחת חתום מותג האופנה היפני מיזונו, שלראשונה עיצב את בגדי שתי המשלחות הישראליות: למשחקים האולימפיים ולמשחקים הפראלימפיים – שעד היום זכו למדים נפרדים.
ההפרדה נשמרת במדים הרשמיים. לאחר שתי אולימפיאדות שבהם נוצרו המדים על ידי חברת בגיר, הביגוד הרשמי לנבחרת הפראלימפית של ישראל עוצב על ידי מותג האופנה PALTA (פלט"ה – פעל לטובת האחר), שהוקם על ידי פצוע צה"ל שי סניור ומתמחה באופנה עבור אנשים עם מוגבלויות (קושי ברכיסת כפתורים, אי-סימטריה בגוף, ישיבה בכיסא גלגלים).
מדי שתי המשלחות של ישראל מעוצבים כולם בצבעי דגל ישראל: כחול ולבן. בקסטרו עיצבו תלבושת ספורטיבית המתאימה לאקלים החם והלח בעיר המארחת, הכוללת מכנסי צ'ינו קלאסיים קצרים וארוכים, לצד חולצת טי עם הדפס וז'קט שקוף עשוי ניילון מודפס עם קווים גיאומטריים בהשראת סמל מגן דוד. "צורת מגן הדוד נפרסה כקווי מתאר בזוויות חדות המזכירות את הסמל באופן מופשט", הסבירה נוי דרור, ראש הסטודיו לעיצוב של קסטרו. "הפריטים עוצבו מתוך כוונה שהשילוב ביניהם במערכת הלבוש ייצור משחקי תלת ממד קוויים וצורניים בין חולצת הטי לז'קט ניילון שקוף הנלבש מעליה".
3 צפייה בגלריה
שחר טיבי ונויה ברעם במדי הנבחרת הישראלית שעיצבו קסטרו לאולימפיאדת טוקיו 2021
שחר טיבי ונויה ברעם במדי הנבחרת הישראלית שעיצבו קסטרו לאולימפיאדת טוקיו 2021
בהשראת מגן דוד. מדי הנבחרת הישראלית בעיצוב קסטרו
(צילום: שרבן לופו)

המשחקים האולימפיים הם הזדמנות של מותגי אופנה בינלאומיים רבים לזכות בחשיפה גדולה עם קולקציות הלבוש שלהם, שלרוב גם נמכרות תוך התאמה מסוימת בחנויות ובאתרי המותגים. בניגוד לשנים קודמות, בגדי המשלחת של קסטרו לא יימכרו השנה לקהל. לדברי גבי רוטר, יו"ר קסטרו, תהליך העבודה על הבגדים החל כבר ב-2019 ועם הקורונה הם נכנסו לתקופה של אי ודאות. "לא ידענו איך נצא מהסגר ואם המשחקים האולימפיים יתקיימו או לא", הוא אומר ל-ynet. "בעבר ייצרנו קצת יותר והיו פריטים שהגיעו לחנויות, אבל מעולם לא ייצרנו את זה בהיקף מסחרי".
"אנו גאים להמשיך במסורת שבה חברת האופנה המובילה של ישראל תומכת בעיצוב ובהלבשת חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים, עם תמיכתנו לוועד האולימפי בישראל בתרומה מלאה", מסר הבוקר מנכ"ל קסטרו רון רוטר. "אנו רואים חשיבות רבה בתמיכה בספורטאים המייצגים את המדינה". עם זאת, לנוכח דברים אלה עולה שאלה חשובה: מדוע מאז אולימפיאדת אטלנטה ב-1996 בוחרת קסטרו לא לעצב את בגדי המשלחת הפראלימפית, לעומת משלחות בינלאומיות אחרות שעולות במדים זהים?
כשהפנינו את השאלה הזו לקסטרו ב-2016, לקראת אולימפיאדת ריו, הם מסרו לנו בתגובה כי "מדובר בתהליך עיצוב ארוך, שנעשה בשיתוף פעולה עם הוועד האולימפי והספורטאים. נשמח להבא, אם יתאפשר ונדע מספיק זמן מראש, לתמוך ולעזור גם לנבחרת הפראלימפית". ל-ynet נודע כי המשלחת הפראלימפית פנתה לקסטרו ב-2019 בבקשה לעיצוב המדים, אך נדחתה. היום אומר רוטר בתגובה: "זאת תרומה ואנחנו לא יכולים ליצור מדים לכולם. זה דורש התאמה של הבגדים לכל ספורטאי ואין לנו את היכולת לעשות זאת".

ואיך ייראו מדי הנבחרות מהעולם?

ברחבי העולם זוכים מדי המשלחות לווליום תקשורתי גבוה. בכל זאת, מדובר באחד האירועים הנצפים ביותר בטלוויזיה וכולם רוצים נתח מהפרסום. המשלחת של ארצות הברית תגיע לטוקיו בבגדים של מעצב האופנה ראלף לורן, בבריטניה מפתיעים עם מותג האופנה בן שרמן, הצרפתים יגיעו לארץ השמש העולה בבגדים יפהפיים של לקוסט, והאיטלקים ממשיכים עם המותג אמפוריו ארמאני של המעצב ג'ורג'יו ארמאני, בעצמו אייקון איטלקי המפורסם בכל העולם.




3 צפייה בגלריה
מדי נבחרת צרפת בעיצוב לקוסט
מדי נבחרת צרפת בעיצוב לקוסט
מדי נבחרת צרפת בעיצוב לקוסט
(צילום: לקוסט)

על המדים המפתיעים והייחודיים ביותר לטוקיו חתומה המשלחת הקנדית בעיצוב רשת בתי הכלבו Hudson's Bay, שכבר הצליחו לעורר דיון על המראה השנוי במחלוקת שלהם. בחברה עיצבו למשלחת הקנדית אופנת רחוב במראה עכשווי הכולל ז'קט ג'ינס עם הדפסי גרפיטי בשפה פסאודו-אנרכיסטית, 180 מעלות מהממלכתיות הישראלית או מהאמריקנה הנצחית של ראלף לורן.
בטוויטר פחות התחברו לסגנון המעוצב והתייחסו למראה אופנת הרחוב עם ציוצים כמו "בטלו את המשחקים האולימפיים!" ו"ז'קט גינס. הלוואי שהייתי צוחק". בהדסונ'ס ביי הסבירו את החשיבה סביב מעילי הג'ינס בחיבור לרחוב היפני. "טוקיו ידועה גם בזכות אמנות הרחוב והאופנה שלה", נמסר ל"גרדיאן" הבריטי. "ז'קט הג'ינס הוא פריט מגניב ונצחי, והגרפיטי והמיקומים הלא צפויים יוצרים תחושה צעירה וחגיגית".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button