"נשים שינו את דעתן לגבי מה שמגדיר את עולם הערכים שלהן". ג'ין זינג בקמפיין של דיור

מסין עד גרמניה: שתי טרנסג'נדריות עושות היסטוריה בעולם האופנה

קמפיין חדש של בית האופנה דיור מציג חיילת לשעבר בצבא הסיני שעברה ניתוח להתאמה מגדרית, בעוד בתואר "הטופ מודל הבאה של גרמניה" זוכה לראשונה דוגמנית טרנסית

פורסם:
חודש הגאווה שיצוין ממחר (שלישי) ברחבי העולם, נפתח עם שני ליהוקים מעניינים בזירה האופנתית של נראות טרנסג'נדרית – תת-קהילה שעדיין סובלת מאפליה בחברה וגם בתוך הקהילה הלהט"בית.
בסוף השבוע חשף בית האופנה הצרפתי דיור שגרירה חדשה לבושם דיור ז'אדור, הפונה לשוק הסיני: הכוכבת ג'ין זינג. בסרטון שפורסם ברשת החברתית הסינית וייבו, נראית זינג בת ה-53 אלגנטית מתמיד כשהיא לבושה בשמלת שיפון שחורה, ומספרת כי היא תומכת בעצמאותן של נשים ובאינדיבידואליות.

זינג היא הטרנסג'נדרית הראשונה ש"יצאה מהארון" בסין, וגם המפורסמת ביותר. היא רקדנית, כוריאוגרפית ואשת צבא לשעבר. בגיל 12 החלה את דרכה באקדמיה לאמנות של צבא סין ושירתה בלהקת המחול הצבאית שניאנג, שבה הגיעה לדרגת אלוף משנה. בשנות ה-90 עברה לחיות בניו יורק, שם המשיכה בלימודי מחול, ובשנת 1995 עברה ניתוח להתאמה מגדרית. היא שבה לסין, הקימה להקת מחול משלה, התחתנה עם גבר גרמני ויחד איתו אימצה שלושה ילדים המתגוררים עם בני הזוג בשנגחאי.

את פרסומה הגדול קנתה בשנים האחרונות כשהחלה להופיע בתוכניות ריאליטי בטלוויזיה, וכיום היא נחשבת לכוכבת הטרנסג'נדרית הגדולה ביותר במדינה השמרנית, שם להט"ב בכלל וטרנסג'נדרים בפרט עדיין נתקלים באפליה ממוסדת. בשנת 2019 פרסם ארגון אמנסטי דו"ח על מצבה של הקהילה הטרנסג'נדרית בסין. בריאיון שהעניקה ל-ynet דוריאן לאו, שכתבה את הדו"ח, היא סיפרה כי "בעיה נוספת היא צנזורה. הממשלה מורידה אקטיבית תכנים טרנסיים מהרשת. זה כולל בלוגים, שאלות באתרים המיועדים לשיתוף ידע כמו הגרסה הסינית ל-Quora ועוד".
עוד הוסיפה: "תכנים להט"ביים נמחקים באופן שיטתי מהרשת הסינית, אז מאוד קשה לאנשים להרכיב קהילת אונליין עקבית, בעיקר לנוער ולאנשים שמתגוררים באזורים כפריים. לאנשים שחיים בשנגחאי או בבייג'ינג יכולה עוד להיות גישה לרופא אחד או שניים שיכולים להבין אותם, או לספק מידע מועט והורמונים במינונים טובים יותר".

הבחירה של דיור בזינג היא יותר מסתם ליהוק של שגרירה מפורסמת ופנים יפות – היא נקיטת עמדה פוליטית במדינה שבה דרוש שיפור בזכויות להט"ב. אתר "גלובל טיימס" מדווח כי היחס אל הליהוק בסין מעורב: יש הרואים בה דמות משכנעת וליהוק טוב, אחרים מוצאים בכך מהלך שיווקי מחושב היטב. יש שיאמרו, אפילו ציני.
"זהו מהלך טוב מכיוון שהוא לוכד ערכים של קבוצת צרכני היעד. בושם לנשים יכול להיות מוצר ספציפי למגדר המדגיש 'נשיות', כך שהצרכניות ירצו יופי נשי", מסבירה ויקי ז'אנג, מומחית לשיווק מבייג'ינג. "עם זאת, אנו נמצאים כעת בעידן שבו נשים, במיוחד אלו שהן קבוצת היעד לבושם, שינו את דעתן לגבי מה שמגדיר את עולם הערכים שלהן, והחלו לרצות תכונות שבאופן מסורתי נתפסו כגבריות יותר, כמו עצמאות וקשיחות, ערכים שנתפסים כקרייריסטים".

זינג לא היחידה שרושמת הישג בתחום האופנה השבוע. בסוף השבוע קטפה את תואר "הטופ מודל הבאה של גרמניה" אלכס-מריה פיטר, בתוכנית הריאליטי שמנחה דוגמנית העל היידי קלום. בכך היא מצטרפת ללואיזה למרס, מעצבת שיער ומאפרת מהולנד, שבשנת 2015 זכתה במקום הראשון בגרסה ההולנדית של התוכנית. מאז העלייה לשידור של הגרסה המקורית בארצות הברית ב-2003 ועד אז, לא זכתה בה אף טרנסג'נדרית ורק בודדות התחרו לאורך השנים בפורמטים הבינלאומיים.
2 צפייה בגלריה
אלכס-מריה פיטר על שער "הרפר'ס בזאר" בגרמניה
אלכס-מריה פיטר על שער "הרפר'ס בזאר" בגרמניה
אלכס-מריה פיטר על שער "הרפר'ס בזאר" בגרמניה
(צילום: שער מגזין)

אלכס-מריה פיטר, בת 23 מקלן, היא ברונטית בעלת עיניים מעט מלוכסנות, שיכולה להיראות כמו הבת הדמיונית של קתרין זיטה ג'ונס ודואה ליפה. "אני אישה טרנסית – אבל בראש ובראשונה, אני אישה", אמרה בריאיון ל"הרפר'ס בזאר" הגרמני, שעל שערו היא מככבת החודש כחלק מהפרס לזוכה במקום הראשון, שכולל גם מענק כספי בסך 100 אלף יורו. "להיות שונה זה הרבה יותר נורמלי ממה שאנחנו מוכנים להודות". עוד הוסיפה: "אני חושבת שהגעתי עד הלום בגלל חריצות, התמדה, אמביציה, ואולי קורטוב של מזל".

"אני שמחה מאוד שאלכס זכתה בתחרות הטופ מודל הבאה של גרמניה לשנת 2021", מסרה קרסטין שניידר, העורכת הראשית של המגזין. "היא יפה ובעלת פנים פוטוגניות מאוד. הבחירה בה גם מראה עד כמה גיוון חשוב לכולנו כחברה".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button