אפשר להקביל את הצמיחה האופנתית שלו לתהליך גידול השיער. המחווה שלי למרגי

אייקון מאויר בשבוע: יהונתן מרגי הוא כוכב האופנה המפתיע של שנת תשפ"ב

עם אקסית מיתולוגית מפורסמת וגדודי מעריצים צעירים, הזמר הישראלי חתום על מהפך הסטייל של השנה, שהפך אותו מכפיל ג'סטין ביבר לכמעט הארי סטיילס. ותודה לגופיות המחוך

פורסם:

מרגי

סליחה, במי מדובר? השם המלא הוא יהונתן מרגי, אבל מי צריך שם משפחה? מדונה, פרינס, שר – מאחוריכם. מרגי הוא הגרסה הישראלית להארי סטיילס, מתוחזק במראה מנצח, אקסית מיתולוגית ששברה לו או-לא את הלב, ואישור כניסה מזורז ל"גולדן רינג" של אושיות האופנה של הביצה המקומית. וכן, הוא רק בן 22.

מרגי התגלה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", הפסיד לנטע ברזילי את המקום הראשון, ומשם והלאה הוא שר, רוקד, ומדגמן את דרכו אל פסגת הסלביות הישראלית במחלקת הפעוטות. שלוש שנים מתוך המרוץ הזה הוא בילה כחצי (הפחות מצליח, אבל לא פחות מוכשר) של "הזוג הזה" עם נועה קירל, ויחד הם עשו פסטיגל (חותמת הכשר הכרחית ואבן בוחן אולטימטיבית למדד הצלחה), "מסלול טאלנט" צבאי, קליפ ושיר משותף, ומקסמו בעקביות את הגדרת "היפים והנכונים".
הפרידה המתוקשרת שלהם, ובעיקר ההתנהלות של קירל שחרגה מכל סעיף בספר החוקים הרשמי של "דברים שלא עושים לאקס", פילגה את העם (נו, טוב, את החלק של העם שפוקד את ספסלי התיכון) ברמה שלא זכורה לנו מאז מלחמות ירדנה ארזי-עפרה חזה. אבל לא כדי לדוש ולחפור ברומן ושברו נאספנו כאן, אלא כדי להכתיר את מרגי כאייקון האופנה הישראלי של השנה החולפת. ולהלן נימוקי חבר השופט.

למה אייקון? בחמש שנות פעילות מתוקשרת, שדרג מרגי את התואר "הכפיל העברי של ג'סטין ביבר" לגרסה הציונית, והקצת יותר גברית, של הארי סטיילס. יש לו את הנתונים הפיזיים המתאימים, את גדודי המעריצות שמגיעים בילט-אין עם הכותרת "כוכב פופ", חיבורים נכונים עם מעצבים ומותגי אופנה, ואומץ לתקוע אצבע ובטן חשופה בעיניה של השמרנות הישראלית, שאוהבת לשנוא את כל מה שחומק מהקונצנזוס.

אם תאספו את כל המראות לדורותיהם של "מלך הכיתה" בכל סרט נעורים אמריקני, תקבלו את מרגי של תחילת הדרך. אפשר לקרוא לזה מראה ה"היי סקול מיוזיקל" – קצת זמר, קצת ספורטאי, נגיעות של היפ-הופ וכובע בייסבול מעל תספורת מרינס. חתיך גנרי, שום דבר ששווה להזמין בשבילו אמבולנס. אבל בשנה האחרונה, אחרי הפרידה מקירל ובמקביל לקליפים באנגלית ולסרטונים בטיקטוק עם החברה החדשה והיפה שלו, מרגי עובר עיצוב תדמיתי חדש (בעזרת הסטייליסט תום רוזיליו) שדוחף אותו לעבר נראות אדג'ית יותר.

הגבריות המובהקת מקבלת ריכוך נשי, מתחברת לטרנדים יוניסקסיים עם ניחוח של חו"ל, וניסיונות מעוררי הערכה להציג נועזות אופנתית מהסוג שלא מאפיין כוכבים סטרייטים שמוכוונים לתפקיד מעורר הורמונים עבור נערות צעירות במיוחד. בקיצור – לא ממש רן דנקר ו"השמלה החדשה" שלו, אבל גם רחוק מאיתי לוי ואייל גולן.

מרגי דואג לפזר את הביצים שלו בכל הסלים האפשריים. הוא הציג את הקסם הרובוטי-משהו שלו בעבודות דוגמנות למותגים מזן הג'ינס וטי שירט כמו קסטרו, טוונטיפורסבן וקמפיין הבושם הישראלי שהוא ניפק לראלף לורן. לצידם, הוא גם סגר את התצוגה של אלון ליבנה בשבוע האופנה קורנית תל אביב בבגד גוף ורוד, כיכב בסדרת צילומים של פקטורי 54 בהשראת ג'יימס דין וחואקין פיניקס, ועולה לבמה בהופעות עם חולצת בטן ומחרוזת פנינים.

אפשר להקביל את הצמיחה האופנתית הזו לתהליך גידול השיער של מרגי – החל בתסרוקת קסדה קצוצה של סמל טירונות מסוקס, דרך אפיזודה קצרה ומחומצנת, ועד לתלתלים המשוחררים של הקיץ האחרון. באותו הקשר, מעניין גם להתייחס אל מה שאפשר לכנות "מדד הגבות" – האבולוציה המתועדת של הגבות של מרגי מנחשי שיער עבים ופרועים בימי "הכוכב הבא" ועד הגרסה המטופלת ודקיקת הקצוות הנוכחית.

חוץ מגבות ממושמעות ושיער פרוע, מרגי מגוון גם בזיפי זקן, משכלל את המבטא באנגלית, רוקד כמו הארי סטיילס, ומגלה חיבה יתרה לגופיות מחוך. בינתיים, כל הקומבינציה הזו עובדת.

למה לא? הילד מתבגר וזה ברור לעין, וגם הכיוון האופנתי שלו הולך ומתחדד. ממיש-מש של השפעות לא מפתיעות – ג'סטין טימברלייק, מייקל ג'קסון, ג'סטין ביבר, ברונו מארס ושון מנדס, הוא מתחיל לפתח לעצמו פרסונה אופנתית מגובשת ומובחנת יותר. ועדיין, ראוי לסייג – הוא עוד לא לגמרי "שם", הוא בדרך. אבל בסצנה הכמעט לא קיימת של כוכבי סטייל גבריים בישראל, יש בכך די כדי לאייש לפחות את המילה "הבטחה".
ובכל זאת: על המהלך האופנתי הנועז הזה (במושגים ישראליים) מרגי חוטף הרבה אש. הרשת גועשת ולועגת, קוראת לו "מרגית" ודורשת שיחזיר לנועה קירל את ארון הבגדים שלה. ככה אנחנו מתרשעים אל מי שמאיימים עלינו בבלבול המושגים המוכרים של "גברי" ו"נשי". בינתיים, נראה שהוא עומד יפה מול הירי הווירטואלי ומוכיח לכל השונאים שהביקורת השמרנית הזו לא מדגדגת לו את הפופיק החשוף.

4 צפייה בגלריה
מרגי בתצוגה של אלון ליבנה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022
מרגי בתצוגה של אלון ליבנה בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022
מרגי מדגמן לאלון ליבנה
(צילום: אבי ולדמן)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button