"תמיד הפחיד אותי לחזור להיות הילדה ששופטים אותה לפי הצלקת שעל הראש, אז נשענתי על המסכה שסיגלתי לעצמי". אלין כהן בהפקת אופנה

אלין כהן: "שמתי על עצמי מלא מסכות. בכל שנה אני מסירה עוד שכבה ועוד שכבה"

בגיל 20, היא מחזיקה בוותק מפואר בענף האופנה והיופי, התגברה על החשיפה שהגדילה את שפתיה, ולא רוצה לקבוע לעצמה קווים אדומים. פגשנו אותה לצילומים, בלי תוחם ובלי פילטרים

פורסם:
מי את? אלין כהן.
גיל: 20.
איפה נולדת? "נולדתי וגדלתי בגבעת אולגה-חדרה".
איפה את גרה עכשיו? "עדיין באולגה, בבית הוריי".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"לא בכל בוקר כשאני מסתכלת במראה אני מרגישה יפה ומלאת ביטחון. אבל אני עובדת על זה"
(צילום: עדי סגל)

איך נכנסת לתחום האופנה והטיפוח?
"תמיד אהבתי אופנה, איפור וטיפוח. הייתי ילדה מאוד מגונדרת. מגיל קטן מאוד, תמיד רציתי שמלות, עקבים כמו של אימא או סומק ושפתון. אחרי שעברתי תאונה, חיפשתי את מוצר האיפור שיעזור לי להסתיר את הצלקת, ואז הקשר שלי עם עולם האיפור הפך להיות יותר מעוד תחביב. נשמתי איפור בכל דרך אפשרית, זו הייתה הבריחה שלי כילדה. הייתי מחכה להגיע הביתה אחרי בית הספר – להתאפר, להוריד, לנסות וללמוד. בגיל 15, הצלחתי להפוך את התחביב שלי למקצוע, וכך הקמתי את מותג הקוסמטיקה שלי".
עד כמה התחום הזה משמעותי בחייך?
"זכיתי לעסוק בדבר שאני הכי מוכשרת בו, עולם העסקים ועולם הקוסמטיקה. בכל יום שאני עוסקת במה שאני אוהבת, אני נהנית ומרגישה תחושת סיפוק ענקית. אני מגשימה את עצמי בכל יום מחדש ואני מודה על המזל האדיר שקיבלתי מבורא עולם, וכמובן על כוח הרצון וההתמדה שלי".
את מרגישה יפה?
"כן, אני מרגישה יפה. אבל לא בכל בוקר כשאני מסתכלת במראה אני מרגישה יפה ומלאת ביטחון. אני מאמינה שלכל אדם ולכל אישה יש גם תקופות של חוסר ביטחון. אבל אני תמיד משתדלת לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי כמו שאני, בכל יום. לא תמיד הביטחון שלי בשמיים ואני מרגישה יפה, אבל אני עובדת על זה ואני לא מחפשת את המושלם אלא את השלם. חשוב לי להיות כנה עם הקהל שלי בנושא הזה".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"הרשתות החברתיות, מבחינתי, זה הבית שלי. מי שלא יכבד אותי בבית שלי, לא יהיה בו וייחסם"
(צילום: עדי סגל)

איך ההרגשה להצטלם להפקה הזאת בלי עדשות בעיניים, בלי פילטרים ועם איפור מינימלי?
"התחלתי את דרכי 'בעולם הזה' בגיל 13 וחצי, והדבר הראשון שעשיתי זה לשים על עצמי מלא מסכות, במודע או לא. בין אם אלה העדשות, התוחם המגדיל או פילטרים באינסטגרם. תמיד הפחיד אותי לחזור להיות הילדה ששופטים אותה לפי הצלקת שעל הראש, אז נשענתי על המסכה שסיגלתי לעצמי. בכל שנה אני מסירה עוד שכבה ועוד שכבה. לאו דווקא שכבה חיצונית. אני מתה על עצמי גם עם איפור ועדשות וגם בלי, אף פעם לא הסתרתי את עניין העדשות ואף פעם לא התביישתי לשתף ברשתות החברתיות את עצמי ללא איפור, אבל ככל שאני מתבגרת אני לומדת על עצמי עוד וגם לומדת ליהנות מכל העולמות. הרגשתי מדהים בצילומים, הרגשתי אלין בוגרת ועוצמתית".
כמה שעות ביום את מבלה באינסטגרם?
"אני פחות מבלה ויותר עובדת, אבל כעיקרון כמה שצריך כדי להיות הכי מקצוענית בעבודה שלי ולסיים את כל המטלות לאותו היום או השבוע ברשתות החברתיות. אני אוהבת לשתף ולדבר עם הקהל שלי, וגם חשוב לי לספק את התוכן שהקהל דורש ממני".
מתי את מרגישה שיש לך השפעה שם?
"הסיפוק האדיר הוא כשאני מקבלת הודעות מילדות שאומרות לי שעזרתי להן ושימשתי עבורן השראה בלפתוח עסק בגיל צעיר, או ילדות עם מוגבלויות שאומרות לי שבזכות הסיפור האישי שלי היום הן רואות את המוגבלות שלהן כמתנה ולא כמכשול. ויש גם אימהות שפונות אליי ואומרת לי שהן שמחות שאני המודל לחיקוי של הבת שלהן. מבחינתי, זה עולם ומלואו. זה נותן את הכוח להמשיך לעסוק במה שאני עוסקת. להמשיך לרצות לעורר כוח אצל ילדות ונשים. להמשיך לשמש השראה כאחת שלא ויתרה על החלומות שלה ונלחמה בשיניים על העתיד שלה. זו מתנה אדירה לדעת ולהבין איזה כוח אני נותנת. ואני אסירת תודה על הכול!
"בכל פעם שאני מבינה שיש לי את הכוח הזה, זה מפתיע ומרגש אותי, כי זה באמת לא מובן מאליו. דוגמה אחת היא שגעת הפוני שעשיתי ושיתפתי ברשתות החברתיות. תוך כמה שעות, כבר קיבלתי עשרות תיוגים של נשים וילדות שעשו בהשראתי פוני. העשרות האלו הפכו תוך כמה ימים להיות מאות, עד שלא עמדתי בקצב ואפילו פתחתי הייליט שתיעד את כולן – מילדות קטנות ועד נשים מבוגרות. כל הרשת הייתה בהלם ממה שקורה סביב הפוני שלי. מה שמרגש עוד יותר זה שלא המצאתי את הפוני, אבל אם הצלחתי להחזיר אותו לאופנה ולגרום לכל כך הרבה ילדות ונשים לגזור את השיער שלהן, מבחינתי זה כבוד אדיר".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"אם לרטש קצת את העור עושה לך טוב – תרטשי, אם את רוצה להצר טיפה את היד – תצרי"
(צילום: עדי סגל)

איזה קשר יש לך עם העוקבות שלך?
"הכי חשוב לי לתקשר איתן בגובה העיניים. אני בן אדם בדיוק כמוהן – גם אני עצובה לפעמים, גם אני נופלת ונכשלת, גם אני קמה ומתגברת. מעבר לאיפור, טיפוח ואופנה, חשוב לי לדבר גם על הפרעות אכילה, חרמות, עסקים ועוד ועוד דברים. חשוב לי להעביר את אלין הבן אדם, ולא רק את הדמות. אני מאוד נהנית מהקשר המיוחד עם העוקבות שלי, וחשוב לי לפנות לקהל רחב ולדבר על כל מיני נושאים שנוגעים לי באופן אישי, אבל לא רק, אלא גם על כל נושא שצריך לעלות בעיניי לסדר היום וחשוב לי להביע את דעתי עליו או לנהל שיחה עם העוקבות שלי".
מה את חושבת על תופעת הפילטרים והפוטושופ ברשתות החברתיות?
"אני חושבת שכל אחת צריכה לעשות את מה שגורם לה להרגיש בנוח עם עצמה. אם לרטש קצת את העור עושה לך טוב – תרטשי, אם את רוצה להצר טיפה את היד – תצרי. צריך לקחת הכול בפרופורציות. עם כל הכבוד, קצת ריטושים לא הופכים אותנו לאנג'לינה ג'ולי. אף אחת לא צריכה לחשוב מה הסביבה תגיד. לך נוח? את אוהבת? תעשי ואל תדפקי חשבון לאף אחד, אבל כמובן לזכור לעשות הכול במינון נכון ולא באופן שאת נשענת על ריטושים ולא יכולה בלעדיהם. הכול בטוב טעם".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"תמיד יהיה לאנשים מה להגיד. אנשים אוהבים לדבר, וגם כשאין על מה – מחפשים או ממציאים"
(צילום: עדי סגל)

איך השפיעה עלייך החשיפה שהזרקת לשפתיים?
"לא היה לי פשוט, אבל ירדה לי אבן ענקית מהלב לאחר מכן. עדיין, זה לא קל כשלא נותנים לך את זכות הבחירה של חשיפה פרטית ואישית על הגוף שלך, אבל זה מאחוריי. בעיקר למדתי את הלקח שלי".
מה את עונה למי שמבקר את המראה שלך ואת השינויים שעשית בו?
"תמיד יהיה לאנשים מה להגיד. אנשים אוהבים לדבר, וגם כשאין על מה – מחפשים או ממציאים. אם פעם הייתי נפגעת ועונה, היום אני אמליץ להם לשתות מים קרים ולעשות בדק בית עם עצמם. טוב לי עם עצמי ואני לא מתכוונת להתנצל או שיחלקו לי ציונים או יגידו לי אם זה לטעמם או לא. ברשתות החברתיות, אדם שיגיב לי תגובה פוגענית בכל נושא שהוא, פשוט נחסם. הרשתות החברתיות, מבחינתי, זה הנכס שלי, זה הבית שלי. מי שלא יכבד אותי בבית שלי, לא יהיה בו וייחסם. עצוב לי שעדיין קיימת בריונות ברשת. לא משנה אם מדובר באדם אנונימי או מפורסם. זו תופעה מזעזעת בעיניי ואם אתעלם ממנה, ארגיש שאני עושה משהו לא בסדר. אז אני מעדיפה להילחם בזה ואם צריך גם לחסום, ולא לתת לבריוני מקלדת במה".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"פעם אמרתי שאין סיכוי שאצטלם בבגד ים, ואחרי כמה שנים פתחתי מותג בגדי ים והצטלמתי לקמפיין"
(צילום: עדי סגל)

מה קווים האדומים שלך?
"פעם אמרתי שאין סיכוי שאצטלם בבגד ים, ואחרי כמה שנים פתחתי מותג בגדי ים וגם הצטלמתי לקמפיין שלי. אז היום אני נמצאת במקום שבו אני עושה רק מה שטוב לי לאותו הרגע. Never say never".
מה הרגע הכי קשה שהיה לך בקריירה?
"פרשת האלכוג'ל, זה חור ענק בלב שלי שלעולם לא ייסגר. גם קשה לי לדבר על זה, כי זה כואב לי כל כך ועצוב לי שדבר כזה קרה לי. מה שבטוח, למדתי מזה כל כך הרבה. ההתמודדות שלי עם הנושא גרמה לי להיות אשת עסקים חדה וחזקה עוד יותר. זה הדבר היחיד הטוב שאני מסוגלת לקחת מהפרשה".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"החלום שלי, בעזרת השם, הוא להקים בית ולהיות אימא כמו שאני חולמת להיות – כמו אימא שלי"
(צילום: עדי סגל)

איזה חלום מקצועי את עדיין רוצה להגשים?
"יש לי כל כך הרבה חלומות ויעדים. אני מרגישה שראו רק חלק קטן ממני, גם בתחום העסקים וגם בתחום הבמה, גם בפרונט וגם מאחורי הקלעים".
ואיזה חלום אישי?
"בעזרת השם, להקים בית ולהיות אימא כמו שאני חולמת להיות – כמו אימא שלי".
מי ההשראה שלך?
"אני לוקחת השראה מכל כך הרבה דברים ואנשים – מאדם זר שנתקלתי בו, ועד לאיש עסקים שריתק אותי. כל דבר יכול לתת לי השראה ולגרום למוח שלי לעבוד שעות נוספות. זה הכי כיף".
8 צפייה בגלריה
אלין כהן בהפקת אופנה
אלין כהן בהפקת אופנה
"אני מרגישה שראו רק חלק קטן ממני"
(צילום: עדי סגל)

כמה כסף את מוציאה בחודש על אופנה, איפור וטיפוח?
"זה מאוד אינדיבידואלי, יש חודשים שאני מוציאה יותר ויש חודשים שפחות. במהות שלי אני לא בזבזנית גדולה, אבל לא מחסירה מעצמי כלום".
מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון?
"תיק של בלנסיאגה שקניתי במילאנו בשבוע האופנה לפני ארבע שנים".
ומה הפריט הכי זול?
"אני מאוהבת בחנויות וינטג' ובפריטי בייסיק שעולים 5 שקלים ונראים מיליון דולר".
מה הפריט האהוב עלייך, וכמה הוא עלה?
"תיק ורוד של ג'קומוס, שעלה לי כ-3,000 שקל, ואני חורשת עליו!"
מה לא תלבשי לעולם?
"כבר אמרנו ש-never say never, נכון?"
מי המעצבים האהובים עלייך בעולם?
"ג'קומוס, דה אטיקו, איב סן לורן ופנדי".
ובישראל?
"ויוי בלאיש, אלון ליבנה, דניאל אלבז".
איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"ממשיכה בעשייה ובהגשמת החלומות שלי, ובעזרת השם נשואה עם בטן הריונית". ️

צילום: עדי סגל | סטיילינג: שירה לוי | איפור: מורן אילנברג | שיער: נסאל מרום | ע.סטיילינג: שארלי שאולפור | בגדים: בגד גוף, mood store | מגפיים, אוסף פרטי | חליפה שחורה, OMA | עגילים, סולטנה | ז'קט שחור מבריק וז'קט בהיר, בוטיק NUNII
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button