קים קרדשיאן ופיט דייוידסון בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022

בוב מאקי נגד קים קרדשיאן: "אסור היה לה ללבוש את השמלה של מרילין מונרו"

מעצב האופנה שאייר את הסקיצה המקורית לשמלה של מונרו בשנות ה-60, כועס על הכוכבת שהוציאה אותה משימור לטובת השטיח האדום בגאלה של המטרופוליטן. "זו טעות גדולה"

פורסם:
הצתה מאוחרת: שבועיים לאחר שכבשה את השטיח האדום בגאלה של המטרופוליטן בשמלה אייקונית שעוצבה במקור למרילין מונרו, קים קרדשיאן עומדת מול מתקפה מצד מעצב האופנה בוב מאקי, אשר אייר את הסקיצה הראשונית של הדגם בתחילת שנות ה-60. כזכור, קרדשיאן השילה ממשקלה כשבעה קילוגרמים תוך שלושה שבועות כדי להשתחל לשמלה.
קים קרדשיאן ומרילין מונרו עם השמלה

בריאיון שפורסם אמש (שני) אמר מאקי בן ה-82 ל-Entertainment Weekly כי השמלה עוצבה במיוחד עבור מונרו, ולאף אחת אחרת אסור היה ללבוש אותה. "חשבתי שזו טעות גדולה", התייחס מאקי לבחירה של קרדשיאן ללבוש אותה. "מרילין הייתה אלילה. אלילה מטורפת, אבל אלילה. היא הייתה פשוט מדהימה. השמלה עוצבה עבורה, תוכננה בשבילה. לאף אחת אחרת אסור להיראות בה".
3 צפייה בגלריה
בוב מאקי בגאלה של המטרופוליטן, 2019
בוב מאקי בגאלה של המטרופוליטן, 2019
"מרילין מונרו הייתה אלילה". בוב מאקי
(צילום: Getty Images)

מאקי היה רק בן 23 כשהחל לעבוד כאסיסטנט בסטודיו של מעצב האופנה ז'אן לואי, שחתום על עיצוב השמלה האייקונית, שאותה לבשה מונרו ליום הולדתו של נשיא ארצות הברית דאז ג'ון קנדי במאי 1962, שנה לפני שנרצח. בסרט התיעודי החדש "הסודות של מרילין מונרו: הקלטות האבודות", שעלה לאחרונה בנטפליקס, ניתן לראות את מונרו עולה על הבמה ומופיעה בפני נשיא ארצות הברית המנוח, שאיתו ניהלה, כך על פי הסרט, רומן סודי במקביל לרומן שניהלה עם אחיו, בובי קנדי. אם השמלה הייתה יכולה לדבר, ודאי הייתה מטילה אור על הפרשה.

השמלה הצרה ומעוטרת האבנים יצרה אפקט מסוים של גוף עירום, סנסציה שבתחילת שנות ה-60 סייעה בפרסום נוסף עבור מונרו, שמעולם לא בחלה בתעלולי יחסי ציבור כדי לגרוף הון פרסומי. מאקי הוא אחד ממעצבי התלבושות המפורסמים בארצות הברית, וידוע בזכות עבודתו הצמודה עם הזמרת שר. החיבור ההדוק בין השניים הביא אותו כבר אשתקד לצאת נגד קרדשיאן ואחיותיה, כשאמר בריאיון שהן "מפורסמות רק בגלל היותן מפורסמות" והאשים את קים קרדשיאן בהעתקת עיצובים שיצר עבור שר. על אף האשמותיו של מאקי, צריך למסגר אותן בספק גדול. לאורך השנים יצרה קים קרדשיאן אינספור מחוות סגנוניות מצולמות לזמרת שאותה היא מעריצה, ומעולם לא הטילה ספק בחשיבותה של שר או במידת השפעתה עליה. העתקה זו לא.
3 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022
קים קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022
"זה היה די מדאיג שהיא הצליחה ללבוש את זה". קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022
(צילום: Getty Images)

הריב המתמשך בין שני הצדדים זוכה גם לחיזוק מכמה היסטוריונים של אופנה, אשר חרדים לגורל ושימור הבגד. השמלה שנמכרה פעמיים במכירה פומבית – בפעם האחרונה בסכום אסטרונומי של 4.8 מיליון דולר – נלבשה על ידי קרדשיאן על השטיח האדום ולדבריה, מיד הוחלפה ברפליקה כדי שהשמלה לא תיפגע. מנחת הטלוויזיה אלישיה מאלון מערוץ CNN, שראיינה את מאקי, הוסיפה בריאיון כי החמצן שאליו נחשפה השמלה עלול לפגוע בשימור שלה. "בדרך כלל, התלבושות האלה נשמרות בסביבה מבוקרת ואנחנו רואים את זה גם עם מוזיאון המטרופוליטן. מכון התלבושות כל כך זהיר לגבי הטיפול בפריטים ההיסטוריים האלה", אמרה. "זה היה די מדאיג שהיא הצליחה ללבוש את זה. באופן אישי, הייתי מעדיפה שהיא תלבש העתק במקום את הדבר האמיתי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button