היילי ביבר בקמפיין של מיו מיו

בכל גיל ובכל משקל: למה כולן מאמצות פתאום את התלבושת החושפנית הזהה

מניקול קידמן בת ה-54 ועד היילי ביבר בת ה-25, מדוגמנית הפלאס סייז פלומה אלססר ועד עורכת האופנה אנה דלו רוסו - חולצת הבטן וחצאית המיקרו-מיני של מיו מיו הפכו למדים האחידים בעולם הסטייל. רוח נעורים או קורבנות אופנה?

פורסם:
תפסו מחסה: העונה רק החלה עם חשיפת קולקציות אביב-קיץ 2022, וכבר נראה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להימלט בחודשים הקרובים מחצאיות המיקרו-מיני וסריגי הבטן הקצרצרים של בית האופנה האיטלקי מיו מיו.
6 צפייה בגלריה
ניקול קידמן על שער מגזין וניטי פייר
ניקול קידמן על שער מגזין וניטי פייר
"למה אישה בת 50 פלוס צריכה להיות מצולמת כמו נערת תיכון פתיינית?" ניקול קידמן על שער וניטי פייר
(צילום: שער מגזין)

ימים ספורים לאחר הופעתה המרוטשת של ניקול קידמן על שער מגזין וניטי פייר, שהובילה לביקורת גורפת על מראה המעודדת מהתיכון של השחקנית בת ה-54, אמש (שני) היו אלה עורכת האופנה הנודעת אנה דלו רוסו בת ה-59 שהשתחלה לחצאית המיני הקטנטנה והטופ החצוף, ודוגמנית הפלאס סייז האמריקנית פלומה אלססר על שער מגזין האופנה והתרבות הבריטי I-D. כל אחת מהשתיים הציגה גרסה משלה לטוטאל לוק שנלקח היישר מהמסלול: אלססר חשפה מעט חזה וגוף בשרני, דלו רוסו הציגה בטן שטוחה ו"הבטחה" לקראת שבוע האופנה במילאנו שנפתח הבוקר עם "המראה של העונה".

למעשה, עם חשיפת קולקציית אביב-קיץ 2022 של מיו מיו בשבוע האופנה של פריז בחודש אוקטובר האחרון, היו מי שהזדעזעו. בכל זאת, קריצה לאופנת ה-Y2K של תחילת המילניום היא מגמה שקשה להישאר אדיש אליה – תרבותית, מוזיקלית ואופנתית – אלא שאף אחד לא דמיין כי המעצבת מיוצ'ה פראדה, המנהלת האמנותית של המותג, תיקח את המחווה לתחילת שנות האלפיים צעד אחד קדימה. או צעד אחד רחוק מדי, תלוי בפרספקטיבה בין קו המפשעה לקו המותן.
6 צפייה בגלריה
היילי ביבר בקמפיין של מיו מיו
היילי ביבר בקמפיין של מיו מיו
אף אחד לא דמיין כי המעצבת מיוצ'ה פראדה תיקח את המחווה לתחילת שנות האלפיים צעד אחד קדימה. היילי ביבר למיו מיו
(קמפיין)

שורה של מערכות לבוש על המסלול של מיו מיו הציגו חצאיות בגזרה נמוכה מאוד, חלקן גזורות באורך מיקרו-מיני, לצד חולצות וסריגים חתוכים החושפים את הקו התחתון של החזה, כפי שהדגימה הדוגמנית ההולנדית לארה סטון בהפקת אופנה לווג צ'כוסלובקיה.
לארה סטון בהפקת אופנה לווג צ'כוסלובקיה

בכלל, נראה כי גיליונות מרץ של מגזיני האופנה התגייסו יחד במטרה אחת: לפמפם את המראה הסקסי שהופיע על המסלול, כאילו יד עם מספריים חדים גזרה באגרסיביות את החצאית עד לנקודה הקצרה ביותר שאפשר. כך נעשה גם עם סריג שמתחתיו חולצה מכופתרת עם צווארון.
6 צפייה בגלריה
הכוכבת הקוריאנית יונה על שער מגזין Elle
הכוכבת הקוריאנית יונה על שער מגזין Elle
הכוכבת הקוריאנית יונה על שער מגזין Elle
(צילום: שער מגזין)

מלבד הפקת האופנה של ווג הצ'כי, שני שערים של Elle קוריאה ושער ווג נוסף מאותה מדינה הציבו את המראה בקדמת הבמה, וכך עשתה גם נעמי קמפבל בהפקת אופנה למגזין W. לצד אלה, קשה היה להתעלם משורה של כוכבות שאימצו את התלבושת: הבלוגרית האיטלקייה קיארה פראני, הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי, הראפרית האמריקנית סוויטי והדוגמנית מארי פונסקה. אם אתן שוקלות לרכוש את הבגדים, עבור חצאית המיני בצבע חאקי תשלמו 650 יורו (2,375 שקל), סריג הבטן כבר מאמיר למחיר של 820 יורו (2,998 שקל).


הצללית הזו אינה חדשה, וראינו אותה כבר לפני שני עשורים כשמכנסיים בגזרה נמוכה היו הבון-טון ברחוב הישראלי. היא יוצרת מראה של טורסו ארוך, ולאחר שנתיים של רביצה בבית מול המסך בפיג'מה – זו הצהרה אופנתית שדורשת ממי שרוצה לקחת חלק במגמה להיכנס למשטר קפדני של רזון, ספורט והצרת היקפים. בכך היא מצטרפת לשורה של מגמות המבקשות להחזיר את הגוף וההתעסקות בו למרכז הזירה, ומצד שני גם להסיט הצידה את הדיון על מודל גוף חיובי. בכל זאת, הדימוי המוצג לנו כאן הוא לרוב רזה ושטוח. יוצאת דופן היא אלססר, היחידה שמאתגרת את המראה בבטן לא שטוחה ובמודל יופי בריא.
6 צפייה בגלריה
אמילי רטאייקאוסקי בטקס פרסי ה-CFDA
אמילי רטאייקאוסקי בטקס פרסי ה-CFDA
אמילי רטאייקאוסקי בגרסה סולידית יותר למראה
(צילום: Getty Images)

ובכל זאת, מי שחטפה את רוב האש בשבוע האחרון הייתה ניקול קידמן. ולא רק בגלל מודל היופי הבלתי אפשרי שהיא מציגה לנשים בעשור השישי לחייהן, כמו שעשתה אתמול אנה דלו רוסו. קידמן נראתה מרוטשת כל כך עד שקשה היה לזהות אותה, והרשת לא ריחמה. "למה אישה בת 50 פלוס צריכה להיות מצולמת כמו נערת תיכון פתיינית כדי לזכות בשער של מגזין אופנה?" כתבה אחת. שנייה הוסיפה: "ניקול קידמן היא אישה מדהימה לגילה, אבל אף אישה בת 54 לא נראית ככה באופן טבעי, אפילו לא ניקול קידמן. זה פשוט מביך". "אין שום סיבה שניקול קידמן, אלילה ושחקנית מכובדת, תתלבש כמו נערה מ'אופוריה'. כמה מוזר", סיכמה אחרת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button