פרלה סיבאני לאחר הזכייה

מנצרת לפריז: המעצבת הישראלית שתעבור סטאז' בקרדן

פרלה סיבאני מנצרת, בוגרת בצלאל, זכתה במקום הראשון בתחרות מעצבים ישראלים שיזם בית האופנה פייר קרדן. הפרס: התמחות ועיצוב בגד שיימכר תחת שמה בחנות המעצב בפריז

פורסם:
פרלה סיבאני בת ה-24 היא הזוכה במקום הראשון בתחרות המעצבים הצעירים של בית האופנה הבינלאומי פייר קרדן. סיבאני, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, גברה על שישה מועמדים סופיים ממחלקות האופנה של שנקר וויצו חיפה, שלקחו חלק בתחרות אופנה שמקיים בשנים האחרונות בית קרדן ברחבי העולם, מתוך מטרה למצוא קולות חדשים ומקוריים. כפי שדיווחנו לראשונה, האירוע והתצוגה היו צפויים להתקיים בישראל בקיץ שעבר, אולם זה נדחה ובהמשך בוטל בעקבות המלחמה והועבר לפריז, שם נערך בסמוך לשבוע האופנה ולתצוגה של בית האופנה, המובל היום על ידי בן אחיינו של המעצב, רודריגו בסקלטי-קרדן.
בשנה שעברה הגיעו לישראל נציגים של בית האופנה, וביקרו בשלוש מחלקות האופנה המרכזיות בישראל בליווי נציגי המותג המקומיים. בשלב הראשון, הגישו כ-150 מעצבים סקיצה בהשראת המותג. בשיחה עם ynet, מספרת סיבאני כי איירה סקיצה של בגד כתום עם כובע שחור בעל חרטום ארוך בשילוב משקפיים, שהעלה אותה לשלב השני שנערך בתחילת מרץ בפריז, ובו התקיימה סדנה לשבעת הפיינליסטים מישראל. "יצרתי בגד שמתכתב עם השפה של קרדן תוך מתן דגש על אלמנטים של קיימות", הסבירה.
2 צפייה בגלריה
פרלה סיבאני
פרלה סיבאני
פרלה סיבאני לאחר הזכייה
(צילום: באדיבות דוברות בצלאל)

סיבאני יצרה בפריז סקיצות נוספות, ביניהן חולצת קרופ לבנה בהשראת כובע לבן עם חיתוך שעיצב קרדן בשנות ה-60 ונוצרו בהשראת השפה העיצובית שלו. אף שזוהרו דעך עם השנים, במהלך שנות ה-60 הוביל קרדן את סגנון "אופנת החלל" שבו פעלו מעצבים נוספים אשר דמיינו כיצד תתלבש האנושות בעתיד. באותו עשור גם הציג קרדן תצוגת אופנה במוזיאון ישראל בירושלים, ובימים אלו מככבת דמותו בסדרת הדרמה "המראה החדש".

2 צפייה בגלריה
עיצוב של פרלה סיבאני
עיצוב של פרלה סיבאני
הסקיצות של פרלה סיבאני
(צילום: באדיבות דוברות בצלאל)
במסגרת הפרס, תצא סיבאני בחודש ספטמבר לסטאז' בן שלושה חודשים בבית קרדן, ובנוסף, תעצב בגד שיימכר תחת שמה ויוצג בחנות המעצב בעיר האורות. עד אז, היא מספרת, היא ממשיכה ללמד עיצוב אופנה נערות צעירות וילדות בעיר מגוריה נצרת, ומייצרת שיתופי פעולה מסחריים עם חברות אופנה ל-105 אלף עוקביה באינסטגרם.
שלי סתת, ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, מסרה ש"הזכייה של פרלה מביאה לידי ביטוי את הערכים של המחלקה ואת כשרונה הרב. הבחירה בפרלה היא הבעת אמון בעשייתה ובמחלקה". יש לציין כי בניגוד לתחרויות אופנה אחרות התרות אחר מעצבים צעירים ומעניקות להם פרס כספי גבוה, זו של פייר קרדן ייחודית בכך שהיא מעניקה לזוכה אפשרות לעבוד באחד מבתי האופנה המשפיעים שפעלו כאן במאה העשרים, וללמוד מהארכיון העשיר שהותיר אחריו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button