סרטי האופנה של רוקסנדה (מימין) ותום בראון

מי צריך תצוגות? סרטוני האופנה היפים שנוצרו כדי להציג את הקולקציות החדשות

קשיי השנה החולפת בתעשיית האופנה הובילו מעצבים רבים להשתחרר מהמסלול לטובת יצירות וידאו אמנותיות ומקוריות. אספנו 14 שיכניסו אתכם לעולמות שונים

פורסם:
השנה האחרונה היתה מאתגרת עבור תעשיית האופנה. מלבד החנויות הסגורות ומפעלי הטקסטיל שהורידו הילוך, גם שבועות האופנה הדו-שנתיים נדרשו לחשיבה מחודשת. בימים של ריחוק חברתי וסגרים ממושכים באירופה ובארצות הברית, מצאו המעצבים מפלט בתצוגות דיגיטליות וסרטי אופנה קצרים. אלה ואלה אינם דבר חדש לאורך העשור החולף, אך בשנה האחרונה הם זכו למינוף רב כתוצאה מאיסור על התקהלות. את השורה הראשונה החליפה הספה מול הטלוויזיה בבית, ואת בגדי המעצבים החליפו פיג'מות, חלוקים או טרנינג אופנתיים.
את סרטי הקולקציה ניתן לחלק לשתי חטיבות מרכזיות: תצוגות שהופקו בצורה מסורתית עם מסלול ודוגמניות הצועדות בבגדי הקולקציה החדשה ונערכו לכדי וידאו, וסרטונים אמנותיים, חלקם עם עלילה, מגובשת או אבסטרקטית. הקורונה שיחררה את המעצבים מהצורך לספק תצוגות מסלול, ואפשרה להם להציג את הבגדים, ההשראות והעולם שממנו הם מגיעים בשלל נרטיבים.
14 הסרטים שלפניכם מציעים מגוון רחב של טקסטים אודיו-ויזואליים מקוריים משבועות האופנה בניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז; 14 תסריטים שונים, שפות קולנועיות, שילובי מדיה ויכולת מרשימה להציג אופנה נחשקת גם ללא צורך במסלול. קחו לכם שעה וחצי פנויות ותצללו לתוך עולמות שונים.
ניקולס דלי
דקה אחת – זה כל מה שמעצב האופנה ניקולס דלי היה צריך כדי לברוא עולם ומלואו בסרטון קצר, מלא תנועה והומור, במחווה לכוכבי הקראטה של שנות ה-70.

כריסטיאן קוואן
המעצב הצעיר כריסטיאן קוואן פיצח את מה שרבים לא השכילו לעשות בשנה החולפת: קולקציית החורף הבא שלו הוצגה בסרטון באורך שלוש דקות וחצי, מהטובים שראינו. קוואן ליהק את כוכבי "סאטרדיי נייט לייב" קלואי פיינמן ובואון יאנג לסרטון פרודי על אנשי האופנה, עם הופעת אורח של פריס הילטון. לא להחמיץ!

ריי צ'ו
המעצב הטאיוואני ריי צ'ו מציע פילם נואר אסיאתי עם הרבה דם וזרמי תודעה משתנים, אשר מסייעים להציג את הקולקציה בעיצובו כהזייה אחת גדולה ומרהיבה.

סטיבן ג'ונס
סרטי תעודה אופנתיים אינם דבר חדש, אך הם מוסיפים מבט עומק ורוחב על עשייה של מעצב. הכובען הבריטי הנודע סטיבן ג'ונס מסביר לאורך כמעט רבע שעה בסרט דוקומנטרי מעניין על קולקציית הכובעים החדשה בעיצובו, "נשיקה צרפתית". העניקו לו את הזמן הראוי.

לופה גאחרדו
דרך מצוינת לצאת מהפלונטר של סרטי אופנה, מצאה מעצבת האופנה לופה גאחרדו, שהציגה במסגרת שבוע האופנה בלונדון. גאחרדו יצרה סרט פרודי קצר בהשתתפותה בסגנון "מאחורי הקלעים", שבו היא מגוללת את המסע הסיזיפי שעברה כדי לעמוד בדרישות הריחוק החברתי ולייצר סרטון להצגת הקולקציה. התוצאה משעשעת.

טולו קוקר
המעצבת הלונדונית טולו קוקר יצרה קולקציה בהשראת צעירים ניגרים בלונדון בסוף שנות ה-60, עם ארט תקופתי, סטיילינג נהדר ומוזיקה שאיגדה הכל לווידאו של אופנה, תרבות וחברה אפריקאית.

אלבמה מיוז
מותג הפרוות האקולוגי – או במילים אחרות, פרוות שאינן עשויות מבעלי חיים – ליהק לסרטון המתקתק שלו את המוזיקאית הבינלאומית-ישראלית ודוגמנית לשעבר פטיט מלר. המראה המתיילד של מלר מתאים בול לתסריט, בו רואים אותה מבלה בחנות ממתקים, משחקת כדורגל עם הבנים ונחה על חוף הים בקריאת חוברת תווים לבושה מעיל פרווה אדום וכובע תואם.

תבה מגוגו
הקולקציה השלישית של המעצב האפריקאי תבה מגוגו, הוצגה באמצעות סרט קצר ומצוין בן 12 דקות, מעין מערבון לסבי-פגאני עם שילוב טקסים אפריקאיים ובגדים נחשקים. קחו אוויר לפני ואחרי.

פרונאונס
המותג הסיני פרונאונס יצר סרטון קצר בן שתי דקות, מוזר וחושפני בדרכו, המשלב דוגמנים בעירום מלא שגופם מכוסה קעקועים בסגנון סיני לצד דוגמנים לבושים בבגדי הקולקציה החדשה והאלטרנטיבית.

אדלין לי
סרטון למיטיבי לכת. "בבקשה פתחו את עיניכם", מבקשת המעצבת אדלין לי מהצופים בתום 14 דקות של הקראת הסיפור הקצר "זיכרון של שמלה", המופיע כטקסט ובסיומו מוצגת הקולקציה כתצלומי לוק בוק. "כולנו מנווטים בנוף הדיגיטלי כרגע, אבל המותג שלי פועל בקנה מידה אנושי", הסבירה המעצבת. "מבין כל הטכנולוגיות שיש, הסביבה הדיגיטלית אך האינטימית של פודקאסט וסיפורי סיפור, מתאימה במיוחד לאתוס המותג שלי. אולי זה חתרני להפיק תצוגת אופנה קולית על בסיס שמע בלבד, אך כולנו יודעים כי בגד יכול להחזיק הרבה יותר משמעות מאשר רק מראהו".

אלסנדרו דל'אקווה
המעצב אלסנדרו דל'אקווה ליהק את הדוגמנית לארה סטון לסרטון קצר ומהורהר שבו היא מדברת ב"ווייס אובר" על החיים ובכלל, על רקע סצנות שלה לבושה בבגדי הקולקציה.

תום בראון
מעצב האופנה האמריקאי תום בראון יצר סרט אילם ומושקע באורך של כמעט עשר דקות, המשלב צילום ואנימציה. את העלילה לא ממש הבנו, אבל אהבנו את המוזיקה היפהפייה ואת צילומי הנוף המרהיבים בשלג.

רוקסנדה
בסרט הפיוטי Friday in February מככבות נשים משלושה דורות: השחקנית ונסה רדגרייב, בתה ג'ולי ריצ'רדסון והנכדה דייזי בבן. על הפסקול: ציוץ ציפורים וקולה של רדגרייב מדקלמת את סונטה 73 של שייקספיר. בשיחה עם ווג סיפרה המעצבת רוקסנדה אילינצ'יץ כי הסרט נולד בצורה אורגנית לאור היכרותה האישית עם רדגרייב, וצולם ביום אחד בלבד משעות הבוקר המוקדמות.

מארין סר
45 דקות השקיעה המעצבת המבטיחה מארין סר בסרט CORE בכיכובם של חברים ובני משפחתה. אם יש לכם זמן פנוי, תנו לו הזדמנות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button