"הרעיון הוא למרוח מספיק איפור כדי להיראות מושלמת ללא רבב, אבל לא יותר מדי כדי לא להכביד על המראה". קמפיין לסומק אורגזמה של נארס, 2002

וינסנט פורד: "כשאני פוגש נשים, אני תמיד חושב איך הייתי מאפר אותן אחרת"

מהן טעויות האיפור השכיחות ביותר, איך אפשר לשמור על מראה פנים רענן בקיץ הישראלי, ולמה דווקא מצעד הגאווה בתל אביב שינה את חייו? מאפר העל של המותג NARS בביקור בארץ

פורסם:
הכול התחיל מקולקציה של 12 ליפסטיקים, עשירי פיגמנטים, שהגיעו יום אחד באריזות מט שחורות ומינימליסטיות אל מחלקת היופי של בארני'ס, בית הכלבו האגדי בשדרות מדיסון במנהטן. השנה הייתה 1994, ובן לילה הפך NARS לסנסציה המדוברת ביותר בעולם האיפור. אחרי הכול, על הקולקציה היה חתום לא אחר מאשר פרנסואה נארס, מאמני האיפור הגדולים בעולם, שעבד עם צלמי האופנה הנחשבים ושמות נוצצים כמו מדונה, קייט מוס, לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד ונעמי קמפבל, אם להזכיר רק כמה.
בתאגיד שיסיידו זיהו מיד את הפוטנציאל ורכשו את המותג כבר בשנת 2000, כשפרנסואה נארס ממשיך לכהן כמנהל האמנותי של המותג וגם כמי שמצלם עד היום את כל הקמפיינים שלו. מאז הפך השם נארס לאימפריית איפור (וגם טיפוח) חובקת עולם. לפני שנה הוא הגיע סוף-סוף לישראל, עם שתי חנויות דגל שנפתחו עד כה בתל אביב ובחיפה ואתר מקוון. השבוע הושק בארץ המייק-אפ החדש והמדובר של המותג מסדרת Light Reflecting, ולרגל המאורע נחת בישראל לביקור מאפר העל הנוכחי של המותג, וינסנט פורד, שאליו התלווה גם שארלי בארבייה, מנהל ההדרכה האמנותית באירופה ובמזרח התיכון.
9 צפייה בגלריה
וינסנט פורד
וינסנט פורד
"אני מאוד מושפע מאמנות מודרנית - מהטקסטורות, מהצבעים ומחומרי הגלם". וינסנט פורד
(צילום: באדיבות וינסנט פורד)

וינסנט פורד, ברוך הבא לתל אביב.
"תודה רבה. זו לא הפעם הראשונה שלי כאן. למעשה, בתל אביב הכרתי את בן זוגי לחיים. זה קרה לפני תשע שנים במצעד הגאווה. הכרנו דרך חברים משותפים, זה היה מפגש קצר של 20 דקות בלבד. כמה ימים לאחר מכן, כשטסתי בחזרה, מצאנו את עצמנו הולכים אחד מול השני מכיוונים נגדיים בשדה התעופה. היה לנו זמן, אז הלכנו לאכול צהריים ומאז אנחנו ביחד. בהתחלה ניהלנו קשר טרנס-אטלנטי בין ניו יורק, לוס אנג'לס ולונדון, עד שעברתי לחיות איתו בלונדון".
כמי שגדל בלוס אנג'לס, מה המילה "הוליווד" מסמלת עבורך?
"הוליווד, עבורי, היא משהו אחר. היא מסמלת עבורי היסטוריה, לא רק כוכבים. את ההיסטוריה של עולם הקולנוע, הזמרים והשחקנים. המקום שכולם תמיד רצו להיות בו, כי מזג האוויר טוב והים כל כך קרוב. מקום של יצירה".
האם המעבר מלוס אנג'לס ללונדון שינה את סגנון האיפור שלך?
"מקצה לקצה. זה פתח לי את העיניים. בהתחלה, כשהראיתי את בוק האיפור שלי, כולם אמרו לי שהוא 'כל כך לוס אנג'לס'. לא הבנתי למה הם מתכוונים. אבל בסוף מצאתי צלם והכנתי איתו בוק חדש לגמרי, כדי שאוכל לעבוד בלונדון. ההבדל הוא שבלוס אנג'לס זה יותר מראה חוף שזוף. איפור שנראה מאוד רענן. בעוד שהאיפור באירופה – בלונדון, בפריז ובמילאנו – הוא יותר סביב הדגשת תווי הפנים עם תשומת לב לפרטים. זה מראה אופנתי יותר וכבד יותר".
9 צפייה בגלריה
איפור של וינסנט פורד
איפור של וינסנט פורד
"לא משנה איזה מראה איפור אני יוצר, בלי מסקרה האיפור אינו שלם". מראות איפור של וינסנט פורד
(צילום: וינסנט פורד)

מה מקורות ההשראה שלך?
"אמנות. אני מאוד מושפע מאמנות מודרנית. אני מקפיד תמיד ללכת למוזיאונים לאמנות מודרנית בכל עיר שיוצא לי לבקר בה במסעותיי בעולם. אני מקבל השראה מהטקסטורות, מהצבעים השונים ומחומרי הגלם. אני גם מקבל הרבה השראה מקריאת ספרים. תמיד מדמיין בראש איך הדמויות נראות ואיזה איפור הן 'לובשות'. בכלל, כשאני פוגש נשים אני תמיד חושב איך הייתי מאפר אותן אחרת".
מלחיץ! מהן טעויות האיפור הכי שכיחות שנשים נוטות לעשות?
"הטעות הראשונה השכיחה ביותר: הן מורחות את האייליינר כשהן מתבוננות כלפי מטה. צריך למרוח את האייליינר עם עיניים פקוחות לרווחה. הטעות השנייה: נשים לא מכירות את תת-הגוון של העור שלהן ובוחרות במייק-אפ בגוון לא נכון. כל אישה צריכה לדעת אם תת-הגוון שלה הוא חם או קר או טבעי. הדרך הטובה ביותר לגלות את זה היא להתבונן בצבע הוורידים בפרק כף היד. אם הוורידים כחולים – אז יש לך תת-גוון קר. אם הם ירוקים – תת-הגוון הוא חם. ואם זה בין לבין – יש לך תת-גוון טבעי. בישראל רוב הנשים הן בצבעים חמים. הטעות השלישית: בחירת קונסילר בגוון בהיר מדי. בפועל, זה צריך להיות מקסימום שני טונים בהיר יותר מגוון המייק-אפ. הטעות הרביעית: בשנים האחרונות נשים רבות פוחדות מפודרה שתדגיש להן את הקמטים ותהפוך את המייק-אפ לבוצי. בפועל, תמיד צריך לקבע. אם לא משתמשים בפודרה, האיפור מתפוגג מהר מאוד. לנארס יש פודרה במרקם משי עדין, הלוכדת את העור ונראית הכי טבעית בעולם. זו פודרה בטכנולוגיה מתקדמת, שמיודדת מאוד עם מצלמות. דקה, שקפקפה ובלתי נראית. זה העור שלך, רק טוב יותר".
9 צפייה בגלריה
קמפיין למייק-אפ של נארס, 2022
קמפיין למייק-אפ של נארס, 2022
"אם העור נראה טוב – הכול נראה טוב". המייק-אפ החדש Nars Light Reflecting Foundation
(צילום: יחצ)

יש לך טיפ מנצח להתמודדות עם הקיץ הישראלי הלח?
"יש לנו מוצר שאני אובססיבי לגביו. הוא מאוד משמעותי בכל הנוגע למראה רענן בקיץ חם. קוראים לו סופט מט קומלפיט קונסילר. הוא מגיע בצנצנת קטנה ומושלם לטאץ'-אפ בתיק. המרקם שלו מט וקטיפתי, ואני ממליץ ללחוץ אותו בעדינות אל תוך העור. הוא סופג את השומניות ונראה נפלא. זה הנשק הסודי שלי גם כשאני על סט צילומים וגם ללקוחות. זה כמו פוטושופ בצנצנת".
מה סגנון האיפור שהכי מאפיין אותך?
"הסטייל שלי הוא מה שנקרא Red Carpet Ready – מוכנה לשטיח האדום. לדעתי, הדבר הכי חשוב הוא העור. זה הפוקוס העיקרי, כי אם העור נראה טוב – הכול נראה טוב. זה מתחיל עם הטיפוח הנכון בקרם לחות. אני לא תמיד משתמש בפריימר על כל הפנים, אלא מורח את הרדיאנס פריימר על עצמות הלחיים, מעל גשר האף ומעל השפה, ומהדק מעליו את המייק-אפ אל תוך העור עם האצבעות. זו שיטה שלמדתי מפרנסואה נארס, להדק את המייק-אפ לתוך העור עם אצבעות הידיים, בלי מברשות ובלי ספוגיות. זה מראה מאוד טבעי, שממזג את המייק-אפ עם העור שלך. התוצאה המתקבלת היא מראה מאוד צעיר וטבעי. אגב, במייק-אפ החדש שהשקנו עכשיו – שהוא מוצר טבעוני, ללא פראבנים וללא סיליקון – יש תמצית מים פולינזיים, כי פרנסואה נארס גר עכשיו באי פרטי סמוך לשם".
9 צפייה בגלריה
פרנסואה נארס עם קייט מוס לקלווין קליין, 1992
פרנסואה נארס עם קייט מוס לקלווין קליין, 1992
מייסד המותג פרנסואה נארס מאפר את קייט מוס לתצוגה של קלווין קליין, 1992
(צילום: באדיבות פרנסואה נארס)

מה היו רגעי השיא המקצועיים שלך, לטוב ולרע?
"הרגע הכי טוב היה כשעבדתי בשבוע האופנה בלונדון וזכיתי לעשות את האיפור למותג RIXO. נתנו לי חופש אמנותי לעצב את מראות האיפור במוצרי נארס וזו הייתה הפעם הראשונה שהובלתי שואו כזה. הרגע הכי רע קרה בתחילת דרכי, כשסיימתי לאפר כלה, מרחתי לה ליפסטיק אדום וברגע האחרון המברשת נפלה על השמלה והכתימה אותה. ניקיתי כמעט הכול עם מי סודה. זו הייתה חוויה מלמדת עבורי. מאז אני מקפיד לכסות הכול במגבת. זו הייתה ההתחלה של הקריירה שלי, שהייתה עלולה להיות גם הסוף שלה. לשמחתי, זה לא קרה".
מה הם חמשת רבי המכר של נארס היום?
"סומק האורגזמה, עדיין אין עוד כמוהו. הוא מחמיא לכל אישה, בכל גוון עור, ונמכר בעולם בקצב מסחרר. הברונזר לגונה, מסקרת הקליימקס, קונסילר הרדיאנט קרם והמייק-אפ נטורל רדיאנט לונג וור. מה שמאפיין את האיפור של נארס זו היוקרה. לא במובן שזה יקר, אלא בהתאמה האישית לפנים. כמו בגד קוטור שיושב עלייך טוב ונתפר בדיוק למידותייך".
9 צפייה בגלריה
איפור של וינסנט פורד
איפור של וינסנט פורד
"הטעות השכיחה ביותר: נשים מורחות אייליינר כשהן מתבוננות כלפי מטה". מראה איפור של וינסנט פורד
(צילום: וינסנט פורד)

מה, לדעתך, הופך אדם לאייקון?
"עבורי, אייקוני זה בלתי נשכח. משהו מיוחד, אורגינלי. מישהו או מישהי שלעולם לא יישכח או תישכח. זה כל הסיפור בלהיות אייקון".
מה הצבע האדום מסמל עבורך?
"במילה אחת, אדום זה תשוקה. כל אישה יכולה 'ללבוש' שפתון אדום, בתנאי שמאבחנים נכון את תת-הגוון שלה. יש אדום שמתאים לתת-גוון קר, אדום לתת-גוון חם ואדום לתת-גוון טבעי. כל הסוד הוא למצוא את האדום הנכון שהולם אותך. בשפתיים אדומות יש הרבה כוח ונוכחות".
9 צפייה בגלריה
איפור של וינסנט פורד
איפור של וינסנט פורד
"קלילות היא תמיד רעננה וזוהרת יותר". מראה איפור של וינסנט פורד
(צילום: וינסנט פורד)

מה הדבר האחרון שעצר את נשימתך?
"זה קרה אתמול בערב, כשצפיתי בשקיעה בתל אביב מעל המרינה והסירות בים. הצבעים היו מרהיבים. גם הגברים הישראלים מרהיבים".
עם מי אתה חולם לעבוד בעתיד?
"אשמח לעבוד עם לנה קורו, מאפרת הקמפיינים של נארס. ליצור איתה איפור על סט צילומים ושפרנסואה נארס, המצלם את כל הקמפיינים של המותג, יהיה הצלם. זה, כמובן, החלום שלי".
השלם את המשפט: אישה לעולם אינה לגמרי לבושה בלי?
"מסקרה! בשבילי זו תמיד מסקרה. לא משנה איזה מראה איפור אני יוצר, בלי מסקרה האיפור אינו שלם. מסקרה היא חובה בכל מראה".
9 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה, 1998
נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה, 1998
נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה באיפור של פרנסואה נארס, 1998
(צילום: פרנסואה נארס)

איזה פריט איפור היית לוקח איתך לאי בודד?
"את הקונסילר Radiant Creamy Concealer של נארס. לא משנה כמה עייפים, עם הקונסילר הזה תמיד נראים רעננים והוא גם יכול לשמש כמייק-אפ".
לסיום, השאלה הנצחית: האם באיפור פחות זה יותר?
"אני תמיד מאמין שפחות זה יותר. זה סוג של עריכה עצמית. כמו אישה שעונדת את כל התכשיטים שלה עליה, ורגע לפני היציאה מהבית מורידה תכשיט אחד – הכול פתאום נראה מאוזן ונכון יותר. הרעיון הוא למרוח מספיק איפור כדי להיראות מושלמת ללא רבב, אבל לא יותר מדי כדי לא להכביד על המראה. קלילות היא תמיד רעננה וזוהרת יותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button