"אנחנו מכבדות את האזור ואת השכונה שבה אנו חיות ביפו. אנחנו לא מציגות את האהבה שלנו בפרהסיה". חן יאני ואימרה ואן אופסטל לאתא

חן יאני ואימרה ואן אופסטל: "לדגמן יחד כזוג חד-מיני זה לא גימיק"

רגע לפני שהן חוזרות לביתן המשותף ביפו, בנות הזוג מככבות בצילומים של מותג אופנה ישראלי בצרפת. האם בארץ הן מרגישות בנוח להפגין אהבה ברחוב?

פורסם:
את המתיחות הפוליטית ביפו בחודש שעבר חוו המוזיקאית והשחקנית חן יאני (38) ובת זוגה, הכוריאוגרפית והרקדנית ההולנדית אימרה ואן אופסטל (32), מרחוק – כשהן שוהות בצרפת ובאנגליה בתקופה האחרונה לצורך עבודה. בהמשך התאחדו בבית ההארחה ורזדנסי לאמנים La Folie Barbizon, מרחק של 20 דקות ברכבת ממרכז פריז. אחרי ציפייה ארוכה, השבוע קיבלה ואן אופסטל ויזה שמאפשרת לה להגיע לארץ והשתיים ינחתו בקרוב בדירתן המשותפת על גבול יפו-בת ים.
11 צפייה בגלריה
חן יאני
חן יאני
חן יאני
(צילום: אימרה ואן אופסטל)

11 צפייה בגלריה
אימרה ואן אופסטל
אימרה ואן אופסטל
אימרה ואן אופסטל
(צילום: חן יאני)

בקיץ האחרון עוד פגשנו אותן בדירה המשותפת, המשקיפה על חוף הים התיכון, אך באוגוסט סיימה ואן אופסטל את החוזה שלה עם להקת המחול בת-שבע, ומאז לא יכלה לשוב לישראל. יאני, המקליטה בימים אלה בפריז את אלבומה, שצפוי לצאת במהלך 2022, נמצאת על הקו. לאורך תקופה זו התניידה ואן אופסטל בין פריז ללונדון, שם היא רוקדת ויוצרת עבודות מחול, בין היתר עבור להקת Rambert הנודעת. "הבנתי שאני זקוקה להזדמנויות חדשות", אומרת ואן אופסטל על הבחירה לא להאריך את החוזה עם בת-שבע.
11 צפייה בגלריה
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
חן יאני ואימרה ואן אופסטל בצילומים לאתא
(צילום: מרילין קלארק)

"חיכינו לוויזה עבור אימרה", מסבירה יאני.
"מאז אוגוסט לא יכולתי לחזור הביתה, לישראל", מוסיפה ואן אופסטל. "עזבתי עם הידיעה שאני יכולה לחזור לבקר. זה הבית שלי, המשפחה של חן שאני מאוד קשורה אליה, יש לי שם אחיין. כל החפצים שלי נותרו בישראל".
איך התחושה מבחוץ כשרואים את המהומות שהיו ביפו? זה מעורר חשש לחזור?
יאני: "ממש לא, זה הבית שלי. אבל עצוב לי על יפו, על החברים הערבים והיהודים שחיים בה".
ואן אופסטל: "כמובן שזה לא נעים לראות ולשמוע מכאן על מה שהיה. יפו רגועה עכשיו, אבל הבנו מחברים קרובים שהסיטואציה הגיעה למקום קשוח מאוד. אנחנו גרות בשכונה כל כך יפה. אני מאמינה שאפשר לחיות יחד, וזה קורה. לצערי, היה הרבה כעס שאנשים הוציאו".
11 צפייה בגלריה
חן יאני
חן יאני
"יפו זה הבית"
(צילום: אימרה ואן אופסטל)

11 צפייה בגלריה
אימרה ואן אופסטל
אימרה ואן אופסטל
"מאז אוגוסט לא יכולתי לחזור הביתה, לישראל"
(צילום: חן יאני)

אתן מרגישות בנוח ביפו כזוג חד-מיני?
יאני: "אנחנו מכבדות את האזור ואת השכונה שבה אנו חיות. אנחנו לא מציגות את האהבה שלנו בפרהסיה, אבל אנחנו גרות על גבול בת ים, אז זה אזור קצת יותר משוחרר. זה לא לב עג'מי".
ואן אופסטל: "אנחנו לא פתוחות ומציגות אהבה כפי שהיינו רוצות להציג. ביפו אנחנו לא מחזיקות ידיים ברחוב. אבל אנחנו גם לא מסוג הזוגות שעושים את זה", היא צוחקת.
יאני: "השכנים שלנו יודעים, כן. הכל טוב. אף פעם לא זרקו לנו הערות".
אתן רואות את העתיד שלכן בישראל?
ואן אופסטל: "אנחנו רוצות בית בישראל לבקר בו, אבל רוב העבודה שלנו באירופה. יהיה נפלא אם נוכל לחיות על קו אירופה-ישראל".
יאני: "אני מאמינה שהעתיד יהיה בישראל, אבל עוד מוקדם לדעת".
11 צפייה בגלריה
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
"זוג חד-מיני זה נורמלי לחלוטין"
(צילום: מרילין קלארק)

כשהן לא יוצרת מוזיקה או מחול, אפשר לראות אותן לא אחת מצטלמות למגזיני אופנה בהפקות מרהיבות. בנוסף, זאת העונה השנייה ברציפות שהשתיים מצטלמות יחד עבור מותג האופנה הישראלי אתא. הנראות של הקהילה הלהטב"קית בענף האופנה המקומי קיימת אך לא מספיקה, בטח לא בהשוואה לשיח המגדרי הפתוח בעולם. הבחירה בשתיים היא עמדה ליברלית שמבקש המותג להציג, כמו גם נרמול הנראות של זוגות חד-מיניים.
"כשמותג מבקש לצלם זוג חד-מיני הוא מייצר שיח על רבגוניות, כמו אנשים במידות שונות, טרנסג'נדרים וכדומה", אומרת ואן אופסטל. "זה מאוד חשוב, כי זה מקבל נראות נורמלית. אני לא רואה את זה כגימיק וזה גם לא גימיק. אולי בשביל אנשים מבחוץ זה נראה אחרת – אבל בשבילי זה נורמלי לחלוטין".
11 צפייה בגלריה
חן יאני
חן יאני
"הסגנון שלי הפך להיות יותר משוחרר ואוברסייז מאז שפגשתי את אימרה"
(צילום: אימרה ואן אופסטל)

על אף שמדובר במותג ישראלי שורשי הנטוע עמוק בהיסטוריה המקומית – הצילומים נערכו בצרפת על ידי השתיים, שצילמו האחת את השנייה, ובתמונות משותפות שצולמו על ידי חברות קרובות שלהן, ביניהן הזמרת הישראלית רוני אלטר אשר חיה ועובדת בפריז.
"אני מאוד אוהבת את העיצובים של אתא: בייסיק פשוט, מראה טבעי וסגנון קז'ואל", אומרת ואן אופסטל, "אני אוהבת את זה שהם שומרים על הדי.אן.איי של בגדי העבודה שאיתם החלו כמותג. זה עדיין נוכח בכל קולקציה".
11 צפייה בגלריה
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
חן יאני ואימרה ואן אופסטל
(צילום: רוני אלטר)

אתן יחד כבר חמש שנים. עד כמה סגנון הלבוש שלכן נהיה דומה?
"אני לא בטוחה שאני מושפעת מהסגנון של חן", צוחקת ואן אופסטל. "לחן יש סגנון קצת יותר דרמטי ונשי".
יאני: "הסגנון שלי הפך להיות יותר משוחרר ואוברסייז מאז שפגשתי את אימרה".
ואן אופסטל: "אבל היא עושה את זה בצורה סקסית יותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button