מותח גבולות בין המלתחה הנשית לגברית. טרוי סיוון

צעיר, קוויר ולא מפחד להזיע: טרוי סיוון מביא רוח נעורים לשטיחים האדומים

הוא גדל בבית יהודי דתי באוסטרליה והחל את הקריירה המוזיקלית שלו בבתי כנסת, אבל כעת הוא חוגג את התרבות ההומואית עם קליפ נועז ובגדים שסימנו אותו כיורש של טימותי שאלאמה

פורסם:
הקליפ הלוהט של קיץ 2023 נפתח בפליק על ישבן גברי. Rush, להיט הפופ החדש, החלקלק והמיוזע של הזמר והשחקן האוסטרלי טרוי סיוון מציע חוויה אקסטטית של מוזיקה, גופות מעוררי קנאה, נעורים מתפרצים מתודלקים באלכוהול ובסמים קלים, מיניות קווירית משוחררת וניצוצות של אופנת Y2K עכשווית בכמעט ארבע דקות של מסיבת קיץ.
(הקליפ ל-Rush של טרוי סיוון)

יותר משזוהי הצצה עכשווית לדור ה-Z הצעיר, זהו מסמך אופנתי משובח לכל מה שנכון הרגע. לא פלא שעל הקליפ חתום צלם האופנה ובמאי סרטי האופנה הקצרים גורדון פון שטיינר, שברזומה שלו עבודות לבוטגה ונטה, ג'קומוס, ורסאצ'ה, מיו מיו ושאנל, שיתופי פעולה עם דוגמניות כמו קנדל ג'נר ובלה חדיד, ותיעוד כוכבות התקופה רוזליה והיילי ביבר. Rush הוא הקליפ הראשון שלו.
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בשורה הראשונה בתצוגת אופנה של לואווה, 2023
טרוי סיוון בשורה הראשונה בתצוגת אופנה של לואווה, 2023
טרוי סיוון בשורה הראשונה בתצוגת אופנה של לואווה, 2023
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images for Loewe)

את העין הרגישה של פון שטיינר לאופנה, בגדים והגוף האנושי ניתן לזהות בהופעתו הראשונה של סיוון בקליפ, יושב על גדות אגם בברלין, לבוש חולצה אדומה ללא שרוולים ומכנסי צ'אפס עשויים עור חום שחושפים זוג תחתונים לבנים. זה ממשיך עם נוכחות גוברת של פריטי לבוש וקודים אופנתיים משנות ה-90 בואכה המילניום: מכנסי Saggy, אשר כמשתמע משמם – נופלים מטה על האגן וחושפים חלק מהתחתונים או במקרה של פריים הפתיחה, את הישבן כולו; משקפי שמש מפלסטיק במראה ספורטיבי, וחלק עליון של בגד ים בדוגמה של הדפס עיתון, המהדהד את הקולקציה האייקונית של ג'ון גליאנו לדיור מסתיו-חורף 2000. על כולם אחראית הסטייליסטית לריסה בצ'טולד.
גורדון פון שטיינר וטרוי סיוון

הקהילה שמקיפה את סיוון בקליפ מציגה מראה הומוגני של מבני גוף: כולם רזים, שריריים ומסותתים, אולי למעט אישה "רגילה" אחת. הדימויים האלה לא נעלמו מעיניהם של מעריציו, שביקרו זאת ברשתות החברתיות. לעומתם, היו גם מי שיצאו נגד הביקורת ודרישת התקינות הפוליטית לייצוג דמויות מגוונות. "זה פשוט משעמם", צייץ המשתמש Charli XCX בטוויטר. סיוון עצמו הגיב לדברים ואמר כי "אני בהחלט שומע את הביקורת. למען האמת, פשוט לא חשבנו על זה. לא אמרנו לעצמנו 'אנחנו רוצים סוג אחד ספציפי של אנשים בקליפ'. בביקורת שהתפרסמה אנשים כתבו לי 'תאכל משהו, טווינק (כינוי לבחור רזה ונערי, א"י) טיפש'. הצחיק אותי לקרוא את זה, כי אני עצמי סבלתי מחוסר ביטחון לגבי הגוף שלי. אני חושב שהגוף של כולם יפה כפי שהוא, כולל הגוף שלי, ומבאס לראות אנשים מדברים על גופם של אחרים".

בדומה לקליפ של השיר Angel Baby של סיוון מהשנה שעברה, גם זה החדש עוסק ביחסים, מיניות משוחררת ודימויים שיכולים לגרום לחוגים שמרניים ימניים להתפלץ על כך שהוא מציג במופגן ייצוגים קווירים ומפגשים מלאי תשוקה. וסיוון עושה זאת עם כמה קריצות הומו-קוויריות תרבותיות. החל בשם השיר Rush, שמלבד התרגום המילולי שלו כמהיר ומתפרץ, הוא גם שם קוד בקהילה ההומואית לסם המעורר פופרס, שאחת החברות הפופולריות שמוכרת אותו נקראת Rush. ציטוט נוסף מתגלה כשפניו של סיוון מופיעות מתוך "גלורי הול", חור הצצה המאפשר גם מגע מיני דיסקרטי בין שני אנשים מעבר לקיר המפריד ביניהם. בעמוד האינסטגרם שלו הוא פרסם את התמונה תחת הכיתוב "גלורי גלורי הללויה", לטובת מי שפספס.
(הקליפ לשיר אנג'ל בייבי )

בשבוע האחרון העניק סיוון (28) כמה ראיונות שבהם הסביר את השיר. "זו התחושה של לתת נשיקה לזר מזיע ברחבת הריקודים, שהופכת לדייט של שעתיים, לסוף שבוע, להתאהבות, לחורף, לקיץ", מסר בהודעה לעיתונות עם הוצאת השיר, לקראת אלבום חדש, שלישי במספר, שצפוי לצאת ב-13 באוקטובר. "זאת חוויה של מסיבה אחר מסיבה, אפטר-פארטי אחרי אפטר-פארטי, כל החוויות שלי מפרק בחיים שאני מרגיש בו בטוח, חופשי, משוחרר ועצמאי, אבל גם מחובר למוזיקה ולקהילה סביבי. Rush הוא חגיגה של סקס, ריקוד, זיעה, קהילה, קוויריות, אהבה וידידות".
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
גופייה שחורה ופיסולית של אלכסנדר מקווין בפסטיבל קאן, 2023
(צילום: Kristy Sparow/Getty Images)

בריאיון לווג אוסטרליה, שלווה בהפקת שער בה לבש שמלה של תום בראון מעל חולצה לבנה של דולצ'ה & גבאנה, הסביר סיוון כי בחר לעסוק בשיר בחוויות הטובות שעבר כשנפרד לפני כארבע שנים מבן זוגו, הדוגמן האמריקני ג'ייקוב ביקסנמן, לאחר ארבע שנות זוגיות.

"Rush הוא רגע חריג באלבום שמדבר על אינטימיות והדרך שעברתי בשנתיים וחצי האחרונות", סיפר. "רציתי לתפוס את הרגע הזה, תקופה שבה הייתי יוצא עם חברים לרקוד, הרגשה של להיות על רחבת ריקודים חמה ומיוזעת, ופשוט לעצום עיניים, להקשיב למוזיקה ולרקוד. אני לא עושה סמים, אני בקושי שותה (בריאיון נוסף לווג אמריקה סיפר כי אחרי ארבעה דרינקים בערב הוא ממוטט למחרת, א"י), אבל כשהמוזיקה נכונה ואני עם החברים שלי – זה רגע של אושר טהור בשבילי".
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בגאלה של המטרופוליטן, 2021
טרוי סיוון בגאלה של המטרופוליטן, 2021
שמלה שחורה ונעלי פלטפורמה בגאלה של המטרופוליטן, 2021
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בהמשך אמר כי התכוון לכתוב אלבום פרידה, אך פחד מהצעד הזה. "בשנת 2019 עברתי את הפרידה הממש-ממש-ממש גדולה הזו שהפכה את החיים שלי. פחדתי לכתוב אלבום שיהיה משעמם וקשה, אבל מצאתי בעצמי כנות מסוימת שתופיע בו", הוסיף סיוון. "בסופו של דבר, הפתעתי את עצמי וגיליתי חוסן עצמי. התחלתי ללכת למסיבות לבד ולצאת לבדי, דברים שלעולם לא עשיתי קודם. רציתי להכיר אנשים חדשים, הייתי חרמן ורציתי אהבה. עם הזמן הבנתי כמה אני בטוח בעצמי. זה הרגיש כמו לידה מחדש בהרבה מובנים. למדתי גם למצוא ביטחון והערכה בסוגים שונים של אינטימיות, ולהבין שאין דרך אחת נכונה להיות בקשר אינטימי עם מישהו – זה יכול להיות קשר של ארבע שנים או בילוי של לילה אחד. הבנתי שאני פשוט אוהב אנשים, ואני אוהב אהבה, ואני אוהב סקס, ואני אוהב לרקוד".
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
חולצה לבנה עם מפתח כתפיים ומכנסיים שחורים קצרים של ולנטינו בפסטיבל קאן, 2023
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)

סיוון הוא ג'ואיש בוי מייד אין יוהנסבורג, דרום אפריקה, שבגיל שנתיים היגר עם הוריו, שני אחיו ואחותו לאוסטרליה. אימו לורל הייתה דוגמנית שהתגיירה, אביו שון הוא יזם ומתווך נדל"ן. הוא גדל בבית דתי והתחנך בבית הספר היהודי-אורתודוכסי כרמל שבעיר פרת' במערב אוסטרליה. בריאיון למגזין "ניו יורקר" סיפר כי קריירת השירה שלו החלה כששר כילד בבית כנסת. "נהניתי מזה שזכיתי לנסוע ברחבי המדינה, ושבתי הכנסת שבהם הופעתי היו יותר ויותר גדולים". לאחר שעבר לגור בארצות הברית, גם הספיק לקיים ליל סדר משותף עם אריאנה גרנדה ולקרוא את ההגדה.
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
טרוי סיוון בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
מכנסיים קצרים בתצוגת אופנה של פראדה, 2023
(צילום: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images for Prada)

הוריו, אמר, קיבלו אותו מהרגע הראשון שבו יצא מהארון. באחד מסרטוני היוטיוב שפרסם, סיפר לפני עשור בדיוק על יציאתו מהארון בגיל 15, כששאל את אביו מה היה משנה בדת. "הוא ענה לי: 'בעיניי, כל העניין של הדת עם הומואים הוא לא הגיוני. למה שהדת תהיה נגד זה? זה לגמרי טבעי, וככה האנשים האלה נולדו'. ככה הוא אמר. אני חושב שהוא ניסה להוציא את זה ממני, כי הוא מכיר אותי הכי טוב מכולם. ואז אמרתי לו: 'אבא', והרגשתי ממש נעילה של הגרון מרוב לחץ, 'אני גיי'. הוא הסתכל עליי, בכינו והתחבקנו. שאלתי אותו אם הוא עדיין אוהב אותי, והוא אמר לי שכמובן, וזה היה כל הסיפור. דיברנו עד שעות הבוקר המוקדמות, וכל מה שעניין אותו זה שאני מרגיש בסדר".
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון ולילי רוז דפ בפסטיבל קאן, 2023
טרוי סיוון ולילי רוז דפ בפסטיבל קאן, 2023
סיוון ולילי רוז דפ בפסטיבל קאן, 2023
(צילום: Arnold Jerocki/Getty Images for Air Mail/Warner Brothers Discovery)

עם 15 מיליון עוקבים באינסטגרם, להיטים שזכו למאות מיליוני צפיות ביוטיוב ותפקיד בסדרת הטלוויזיה השערורייתית "האיידול" לצדה של לילי-רוז דפ, טרוי סיוון הוא כבר מזמן לא ילד בר המצווה ששר בבתי כנסת. מאז גיל 11 הוא מטפח קריירת מוזיקה ומשחק עשירה, כולל תפקידים בשוברי קופות כמו "אקס-מן המקור: וולברין" ולא מעט הופעות מחשמלות על השטיח האדום. מאז 2019 הוא אורח קבוע בגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, בטקסי המוזיקה של MTV ובילבורד, והשנה גם הספיק להגיע לאפטר פארטי של האוסקר שמארגן מגזין וניטי פייר, לבוש אוברול עור שחור של דיזל בעיצוב גלן מרטנז.
במסיבה של מגזין וניטי פייר

בפסטיבל קאן האחרון סימנו אותו כיורשו של טימותי שאלאמה כאייקון הגברים החדש, בזכות הופעות פורצות דרך אשר מותחות גבולות בין המלתחה הנשית לגברית, תוך לקיחת סיכונים ויצירת צלליות גוף חדשות. לדוגמה, מערכת לבוש שהורכבה מחולצה לבנה עם מפתח כתפיים סקסי ו"נשי" ומכנסיים שחורים קצרים של ולנטינו. מראה נוסף, מעניין לא פחות, הציג בגופייה שחורה ופיסולית של אלכסנדר מקווין, שנתלתה על גופו הגרום כמו עבודת אמנות. לערב הגאלה של amfAR בחר מכנסיים שחורים וחולצה א-סימטרית כסופה העשויה משי אורגנזה עם שובל היורד מטה, מקולקציית אביב-קיץ 2023 של פרגאמו, שאותה אימץ במלואה מהמסלול.
11 צפייה בגלריה
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
טרוי סיוון בפסטיבל קאן, 2023
היישר מהמסלול. סיוון במערכת לבוש של פרגאמו
(צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button