"היא הייתה אחד האנשים הכי אופנתיים בעולם, האישה של הרגע, מלכת הסטייל של ניו יורק". קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1998

22 שנה לאחר מותה: הרשת מגלה את הסגנון של קרולין בסט-קנדי

בשנות ה-90 היא נחשבה למלכת הסטייל של ניו יורק, עד שנהרגה יחד עם בעלה ג'ון פ' קנדי ג'וניור בהתרסקות מטוס. כעת המראה המינימליסטי שלה זוכה למחוות באינסטגרם

פורסם:
עוד בחייה, הפכה קרולין בסט-קנדי לאגדה. עכשיו, 22 שנים לאחר מותה, מגלה אותה גם הדור הצעיר, שמוצא השראה בסגנון הלבוש המינימליסטי של מי שבשנות ה-90 הייתה אחת מאיקונות האופנה הגדולות בארצות הברית, התגלמות הטעם הטוב.
"קרולין הייתה הגרסה האמריקאית והעכשווית של אודרי הפבורן. היא הייתה אחד האנשים הכי אופנתיים בעולם, האישה של הרגע, מלכת הסטייל של ניו יורק", היטיב לנסח בריאיון למגזין "פיפל" ג'ורג' קאר, אחיו של מעצב האופנה זאק קאר, המנהל האמנותי של קלווין קליין בשנות ה-90, ש בשנת 2000 הלך לעולמו בגיל 55 מסיבוכים של מחלת הסרטן. "היה לה יופי כל-אמריקני. לא דוגמנית. לא אריסטוקרטית. לא סלבריטאית. זה תמיד היה אותנטי".
6 צפייה בגלריה
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1999
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1999
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1999
(צילום: Getty Images)

שני עמודי אינסטגרם – Carolyn Iconic הוותיק יותר ו-CBK’s Closet החדש – מוקדשים לסגנון הלבוש של בסט-קנדי, אשתו של ג'ון פ' קנדי ג'וניור, שמצאה את מותה ביולי 1999 יחד עם בעלה ואחותה לורן בסט בהתרסקות מטוס חד-מנועי שהטיס קנדי בעת שהיו בדרכם לחתונת בת דודו, רורי קנדי, באחוזת המשפחה בקייפ קוד. סמוך לחופי מסצ'וסטס, איבד כנראה קנדי שליטה, נקלע לוורטיגו והמטוס התרסק למים. הקללה של משפחת קנדי לא דילגה מעל ראשם.

שני עמודי האינסטגרם מציעים זוויות שונות על המלתחה של בסט-קנדי: האחד מוקדש לתצלומים של הזוג מאירועים ופפראצי מרחובות ניו יורק; השני מדגיש פריטים ייחודים מהמלתחה שלה, כמו מעיל צמר שחור של יוז'י יאממוטו שלבשה ב-1998 להלוויה של מייקל קנדי (שמת בתאונת סקי בערב השנה החדשה), או תיק קלאץ' של פראדה מ-1997 שהתאבזרה בו לארוחת צהריים במסעדה. את העמוד הראשון הקימה מרי טיילור, אנליטיקאית פיננסית בת 23, לאחר שהתאהבה בסגנון של בסט-קנדי ולא מצאה חשבונות המנציחים את הלבוש שלה. בשנת 2018 היא הקימה את Carolyn Iconic, שכיום עוקבים אחריו כמעט 30 אלף גולשים.

"גדלתי בדור שנמשך למראה הראוותני מאוד של הקרדשיאנס", היא מסבירה ומציבה התנגדות לסגנון העודף והוולגרי של בנות המשפחה המפורסמת בעולם. "מה שאני אוהבת בקרולין זה שהיה לה מראה שקט, מעודן וקלאסי שאנשים נמשכים אליו. זה מראה פשוט, בר השגה, פונקציונלי ושיקי – שמלה שחורה, חולצה לבנה, ליפסטיק אדום. היא מרתקת בלי סוף והיא השראה לעולם האופנה ולמעצבים רבים. יותר מלהיות אדם סופר-מגניב מבחינה אופנתית, היא הייתה אדם טוב לב ורציתי לכבד את המורשת שלה".

אחד המעצבים שעליהם השפיעה בסט-קנדי היה הישראלי אלבר אלבז, שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה מקורונה. ביום החתונה המדוברת, שאליה לא הגיעה לבסוף, רכשה בסט-קנדי שמלת משי שחורה בגזרה א-סימטרית של בית האופנה איב סן לורן בעיצובו של אלבז, ששימש באותה עת כמנהל האמנותי של קו הפרט א-פורטה. היא רכשה אותה תמורת 1,640 דולר בסאקס פיפת' אבניו, שעות ספורות לפני מותה. מעצבים נוספים סיפרו בראיונות על השפעתה של בסט-קנדי על סגנון העיצוב שלהם, כמו טום פורד, שאמר עליה בזמנו כי "קרולין בחרה בבגדים פשוטים, חמורי סבר, שלא כל אחת יכולה ללבוש, אבל ידעה איך להצית את היופי שלה בעזרת הבגדים. זה כישרון נדיר".
6 צפייה בגלריה
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1998
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1998
"היה לה יופי כל-אמריקני. לא דוגמנית. לא אריסטוקרטית. לא סלבריטאית". 1998
(צילום: Getty Images)

מי שחב לה יותר מכל את פרסומו הוא מעצב האופנה נרסיסו רודריגז, שהיה חברהּ הקרוב. בשנת 1996 התחתנו בסט וקנדי בחתונה מצומצמת בקמברלנד איילנד, שאליה הוזמנו 40 בני משפחה וחברים בלבד. רודריגז, אז מעצב אופנה צעיר שהכירה בעת שעבד אצל קלווין קליין, נבחר לעצב את שמלת הכלה: שמלת משי סאטן לבנה עם כתפיות צרות במראה נקי ועל-זמני, שזכתה לגל חיקויים לאחר מכן. שנה לאחר החתונה, השיק רודריגז את בית האופנה הנושא את שמו.

שמלת הכלה של בסט-קנדי הייתה תמצית הסגנון האישי שלה: מינימליסטית ועל-זמנית, כמו משיחת דיו מדויקת על קנבס. כמעט לא תמצאו תמונות שלה לבושה בהדפסים או בצבעוניות חזקה, ורוב הזמן היא התנהלה בשמלה שחורה או מכנסי ג'ינס וחולצה לבנה מכופתרת, ליפסטיק אדום וגבות דקיקות כצו האופנה באותם ימים. תמונות פפראצי מרחובות ניו יורק מדגימות את הסגנון הנצחי, שילוב בין ציטוטים אופנתיים משנות ה-60 וה-70 למגמות ניינטיז פופולריות כמו קשת בשיער ומשקפיים במסגרת אובלית, שמשפיעניות בנות זמננו מנסות לחקות, לא תמיד בהצלחה.

"דור חדש גילה אותה", הסבירה רוזמרי טרנציו, חברה קרובה של קרולין וג'ון קנדי ג'וניור בכתבה ל"פיפל". "הסגנון של קרולין לא נוגע רק לאופנה, אלא גם לאופן הבטוח שבו היא נשאה את עצמה. כמו שקרולין הייתה אדם מאוד פרטי, אני חושבת שהיא הייתה משועשעת ושמחה וגאה בכך שהיא כיום השפעה חיה".

בני הזוג אומנם חיו בווליום תקשורתי גבוה כאחד הזוגות המצולמים והמתועדים בחברה הגבוהה של מנהטן – אך קרולין מעולם לא העניקה ראיונות לאחר שהתחתנה עם קנדי ג'וניור, אדם מפורסם מיום היוולדו. השתיקה יצרה סביבה תעלומה שנמשכת עד היום.
על העליות והירידות במערכת היחסים הזוגית נכתבו ספרים ומאות כתבות דיוקן. בהיעדר בית מלוכה בארצות הברית – מילאה משפחת קנדי את התאווה למציצנות של האמריקנים. להבדיל אלפי הבדלות, כמו משפחת דיין מנהלל.
6 צפייה בגלריה
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1996
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1996
קרולין בסט-קנדי וג'ון קנדי ג'וניור, 1996
(צילום: AP)

בסט, בת 33 במותה, נולדה וגדלה בניו יורק. היא ניסתה את מזלה כדוגמנית בזמן לימודיה באוניברסיטת בוסטון, אך קריירה זו לא התרוממה. היא החלה לעבוד בחנות של קלווין קליין בעיר, ומהר מאוד התקדמה בסולם המקצועי עד שמונתה לדוברת המותג במטה הראשי במנהטן. שם גם הכירה את קנדי ג'וניור, שהיה אז בן זוגה של השחקנית דריל האנה. בשנת 1994 החלו השניים לצאת ושנתיים לאחר מכן התחתנו.
6 צפייה בגלריה
קרולין בסט-קנדי, 1999
קרולין בסט-קנדי, 1999
"היא ידעה איך להצית את היופי שלה בעזרת הבגדים. זה כישרון נדיר". 1999
(צילום: Getty Images)

לא הכול היה פוטוגני בחיי הנישואים של השניים, שהתגוררו בדירת יוקרה בשכונת טרייבקה בעיר. הסופר אדוארד קליין, שפרסם בשנת 2001 את הספר "קללת קנדי" (הוצאת St. Martin's Griffin), טען כי בשנה האחרונה לחייהם בני הזוג היו חלוקים בדעותיהם על נושאים כמו הקמת משפחה, סמים, וסגנון החיים הראוותני של קנדי. בשנה שלפני מותם חיו השניים בחדרים נפרדים, עד שקנדי, שרצה להיפרד מאשתו, עבר להתגורר במלון בשדרה החמישית. היא, מצידה, פעלה כדי להתגרש ממנו ואף שכרה עורך דין ובלשים פרטיים. בשנת 1999, חודשים ספורים לפני מותם, החלו בטיפול זוגי שנמשך ארבעה חודשים.
6 צפייה בגלריה
קרולין בסט-קנדי על שער "וניטי פייר", 1999
קרולין בסט-קנדי על שער "וניטי פייר", 1999
קרולין בסט-קנדי על שער "וניטי פייר", 1999
(צילום: Getty Images)

על פי הספר, בסט-קנדי הפסיקה את הטיפול לאחר שהפסיכולוג שאליו הלכו הזכיר את השימוש שלה בסמים, התמכרות שעליה דיווחו בספר חברים קרובים של בני הזוג. "היא ואני הלכנו יחד לארוחת ערב כשג'ון היה חולה בבית עם שפעת", סיפר חבר של השניים. "קרולין הייתה כמו סוס פרא. היא עשתה לפחות חצי תריסר גיחות לשירותים וחזרה לשולחן עם טבעות לבנות סביב הנחיריים. עברנו מבר לבר, והיא רצתה לבוא לדירה שלי, אבל אמרתי לא, כי ידעתי שזה יהיה כך לאורך כל הלילה. לבסוף הורדתי אותה בבית בשעה שלוש לפנות בוקר. למחרת בבוקר, ג'ון חזר למשרד ושאל אותי: 'מדוע החזקת את אשתי בחוץ כל כך מאוחר?', עניתי לו: 'השאלה אחרת, ג'ון, והיא מדוע אשתך לא רצתה לחזור הביתה'".
דמותו של קנדי ג'וניור מצוירת בספר כמי שהיה ההפך ממנה, וחיפש אחר משפחה ויציבות. הוא היה אז בן 38 ורצה להרחיב את משפחתו לאחר שנים שנחשב לפלייבוי. "אני רוצה להביא ילדים לעולם, אבל בכל פעם שאני מעלה את העניין מול קרולין, היא משנה נושא ומסרבת לקיים איתי יחסי מין", צוטטה בספרו של קליין אמירה מיומיים לפני התרסקות המטוס. "זה לא קשור רק למין. אי אפשר לדבר עם קרולין על שום דבר. הפכנו להיות זרים מוחלטים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button