"הצילומים כבר החלו, אבל הם רצו מלא דברים שהיו בתצוגה". העונה השלישית של "אמילי בפריז"

המותג שמככב ב"אמילי בפריז": "הישראלית מאוד מפותחת אופנתית בהשוואה לניו יורקית"

מפגש מקרי בתערוכה בפריז הביא את התכשיטים של המותג הישראלי בליקר & פרינס לקשט את הדמות הראשית בסדרת הלהיט של נטפליקס. אז למה המעצבת ליהי סגל עדיין לא מתרגשת?

פורסם:
לפעמים בחיים המזל מאיר פנים. זה מה שקרה למעצבת התכשיטים הישראלית ליהי סגל מהמותג Bleecker & Prince. פעמיים בשנה משתתף המותג ביריד תכשיטים בפריז, ושם גילה אותו במקרה אחד המעצבים מצוות עיצוב התלבושות של סדרת הטלוויזיה "אמילי בפריז", שביקש לשאול מהמותג פריטים לסדרה.
9 צפייה בגלריה
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
טבעת מדגם Under the Sea, שמחירה 6,590 שקל, ב"אמילי בפריז"
(צילום מסך, באדיבות בליקר אנד פרינס)

"הצילומים כבר החלו, אבל הם רצו מלא דברים שהיו בתצוגה", מספרת סגל בשיחה עם ynet. "הכול קרה מעכשיו לעכשיו, ובמקרה היה לי מלאי גדול באותה תקופה". העונה השלישית שעלתה לאחרונה לשידור בנטפליקס מציגה שבעה תכשיטים של המותג, ביניהם טבעת מדגם Under The Sea שעולה 6,590 שקל בצורת קמע נגד "עין הרע" שבמרכזו אבן אמרלד, ושרשרת בגט של המותג הנקראת The Lovely French שמחירה עומד על 4,300 שקל.

"אמילי בפריז" היא אחת מסדרות הטלוויזיה המדוברות של השנים האחרונות, ולא תמיד לחיוב – תוצאה של שילוב בין עלילה מופרכת לדמויות מעצבנות. לטוב ולרע, תעשיית האופנה הפכה את סגנונה של אמילי לנושא רחב לדיון, לא מעט בזכות מעצבת התלבושות האגדית פטרישיה פילד שייעצה לסדרה, בעוד על עיצוב התלבושות עצמו חתומה מרילין פיטוסי. צרפתיות אמיתיות, טוענים מבקריה של הסדרה, ובצדק, לא היו נתפסות חיות או מתות באף אחד מהמראות של אמילי בסדרה. אבל מיליוני צופים בנטפליקס כנראה חושבים אחרת והסדרה צפויה לחזור גם לעונה רביעית, כך אישר היוצר דארן סטאר.
9 צפייה בגלריה
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
שרשרת The Lovely French, שמחירה 4,300 שקל, ב"אמילי בפריז"
(צילום מסך, באדיבות בליקר אנד פרינס)

בשיחה עם סגל היא נשמעת שוות נפש כלפי החשיפה הגדולה שלה זכה המותג בסדרה. "אני כבר די רגילה. המותג קיים כמעט עשור וזה לא האירוע הכי גדול שלנו", היא אומרת, "היה לנו אירוע מכירה עם בית הכלבו ברגדורף גודמן בניו יורק, שבו אנחנו מוכרים, כתבות במגזינים בינלאומיים כמו ווג ולקוחות מפורסמות כמו ג'ניפר לורנס, גל גדות, מגי ג'ילנהול ואמיליה קלארק". האם החשיפה תורמת למותג? "זה אירוע מתגלגל שעושה טוב למיתוג של החברה. בהמשך יש גם פנייה של חנויות. אבל למדתי שזה בעיקר תורם למורשת של המותג".
מגי ג'ילנהול עם עגילים של המותג

איך זה משפיע על המכירות?
"היו באתר מספר הזמנות של הפריטים שהופיעו ב'אמילי', אבל אין הלימה בין חשיפה למכירות, אולי כיוון שאנחנו לא מספיק ממנפים את זה. זה מתגלגל, והדברים קורים בצורה אורגנית. יש ציפייה שאירוע אחד יוביל לאיזה מפץ, אבל למדתי שזה לא כך, אלא נפרס על פני זמן".
9 צפייה בגלריה
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
תכשיטים של בליקר אנד פרינס ב"אמילי בפריז"
טבעת מדגם Thunderstorm ב"אמילי בפריז"
(צילום מסך, באדיבות בליקר אנד פרינס)

סגל (36) הקימה את Bleecker & Prince בישראל לפני כמעט עשור. אל תחום התכשיטים התגלגלה כשחיפשה ללמוד עיצוב בשנות ה-20 לחייה. "לא רציתי ללמוד משהו שדורש פסיכומטרי, אז האפשרויות שלי היו רק בתחום העיצוב. כולם הלכו ללמוד עיצוב אופנה, אבל החלטתי להתמקד בעיצוב תכשיטים", היא אומרת. כדי להגשים חלום לחיות בניו יורק, היא נרשמה למחלקה לעיצוב תכשיטים בבית הספר F.I.T, המתמחה בחיבור לתעשייה (בניגוד לבית הספר הפרטי פרסונס, ששם דגש יותר על תהליכי עיצוב) ובתום שנת הלימודים שבה לישראל.
9 צפייה בגלריה
ליהי סגל
ליהי סגל
"כולם הלכו ללמוד עיצוב אופנה, אבל החלטתי להתמקד בעיצוב תכשיטים". ליהי סגל
(צילום: דור מלכה)

"התגעגעתי מאוד הביתה", היא מודה. "למרות שהייתה לי עבודה בניו יורק כשסיימתי את הלימודים, רציתי לחזור לישראל. הייתי שם בודדה ממש וחזרתי לארץ יום אחרי סיום הלימודים. אמרתי לעצמי שאחזור לניו יורק רק עם בן זוג, וזה מה שלבסוף קרה. כשחזרתי לארץ, התמזל מזלי להשיג את עבודת החלומות בחברת תכשיטים קטנה בבורסה, ולאחר שנתיים עזבתי והקמתי את המותג שלי. באחת מנסיעות העבודה לניו יורק, הכרתי שם את מי שהפך לבעלי, ותוך כדי חזרתי לשם. משנת 2016 תחזקתי את המותג על קו תל אביב-ניו יורק, עד שחזרנו לישראל בשנת 2020".
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של בליקר אנד פרינס
הקולקציה של בליקר אנד פרינס
"לפעמים בניו יורק לוקח כשנה עד שקולקציה חדשה תופסת, וכאן זה קורה מיד"
(צילום: מיכאל טופיול)

גם מחוץ לשעות העבודה. לילי קולינס ושרשרת של בליקר אנד פרינס

הקורונה החזירה את בני הזוג לארץ יחד עם בתם מקס ובנם איזי. הנחיתה בישראל הייתה יחסית רכה, מאחר שמעולם היא לא הפסיקה למכור לקהל הישראלי. לאורך השנים יצרה סגל שתי חברות נפרדות בישראל ובניו יורק עם משרדים שונים וצוותים נפרדים, אך השפה העיצובית נשמרה בשתיהן. בתקופה שבה חיה בניו יורק גם הקפידה על ביקורים תכופים בארץ, אבל היא מודה כי העסק בישראל "היה הילד המוזנח שלי בזמן שגרתי בניו יורק". לפני שנה פתח המותג שואורום וסטודיו בסמטה פלונית במרכז תל אביב, אך חלק גדול מהמכירות עדיין נעשות אונליין.
המוצרים שלכם נמכרים באלפי שקלים. האם רכישה של טבעת ב-7,000 או ב-26 אלף שקל אונליין לא מהווה חסם עבור הלקוחות?
"העולם כבר באונליין. לרוב, הקונים הם אנשים שהכירו את המותג – או שהם נתקלו בו בברגדורף או על מישהי שהם מעריכים".
9 צפייה בגלריה
הקולקציה של בליקר אנד פרינס
הקולקציה של בליקר אנד פרינס
הקולקציה של בליקר אנד פרינס
(צילום: מיכאל טופיול)


באיזה אופן הלקוחה הישראלית שונה מזו האמריקנית?
"הלקוחה הישראלית מפתיעה ומאוד מפותחת אופנתית בהשוואה לניו יורקית. לפעמים בניו יורק לוקח כשנה עד שקולקציה חדשה תופסת, וכאן זה קורה מיד. תכשיטי האבן, לדוגמה, אומצו על ידי הישראליות מהר מאוד. בסופו של דבר, הלקוחה הישראלית היא לקוחה סופר-מעודכנת מבחינה אופנתית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button