"יש אנשים שמגדלים זקן כתחביב ורוצים גם להיות הכי טובים בזה בעולם"

נבחרת ישראל לאליפות העולם בזקנים ושפמים: "זו תחרות יופי לכל דבר ועניין"

12 מזוקנים מכל קצוות הארץ התקבצו לאימונים לקראת התחרות הגדולה בגרמניה. איך מגדלים זקן ארוך במיוחד, מה עושים בזמן האוכל ואיך נשים מגיבות? הצטרפנו לתרגילי הטיפוח. צפו

פורסם:
צפו: הצטרפנו לאימונים של נבחרת ישראל בזקן
( צילום: ירון ברנר)
"יש אנשים שעושים ספורט, יש אנשים שיש להם אופנוע, יש אנשים שמגדלים זקן כתחביב ורוצים גם להיות הכי טובים בזה בעולם", מצהיר גלעד המזוקן, קפטן נבחרת ישראל בזקן.
אחרי שנועה קירל שמה אותנו בחזרה על מפת האירוויזיון ובזמן שנבחרת הנוער במונדיאליטו עושה הכול כדי להילחם בקללת הכדורגל הישראלי, יש עוד כמה ישראלים שעובדים קשה כדי להביא לנו כבוד בעולם. במקרה הזה, באליפות העולם לזקנים ושפמים. גידול שיער הוא כבר לא רק תחביב.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזקן
נבחרת ישראל בזקן
"יש אנשים שמגדלים זקן כתחביב ורוצים גם להיות הכי טובים בזה בעולם"
(צילום: ירון ברנר)

בסוף השבוע תתקיים בגרמניה אליפות העולם לזקנים ושפמים (WBMC), וברגעים אלה עושה את דרכה אליה נבחרת ישראל בזקן המונה 12 נציגים מקהילת זקני ישראל 972beards. הם יתחרו מול נבחרות מכל רחבי העולם במגוון קטגוריות, ולאחר תקופה ארוכה של הכנות – הם מקווים לנצח.
בראש הנבחרת עומד גלעד המזוקן, שהפך כבר מזמן את הזקן למקצוע. זו לא אליפות העולם הראשונה שלו. ב-2019 הוא השתתף באליפות העולם הקודמת שנערכה בבלגיה והגיע למקום התשיעי בקטגוריה "זקן טבעי עם שפם מעוצב". לצדו מנהלים ומובילים את קהילת המזוקנים – שמונה כ-4,300 חברים ושמתוכה קמה הנבחרת – בר פינטו, דובר הנבחרת שיתחרה לראשונה, וטל ג'ונסון, ספר הנבחרת שאחראי להכנות ועיצובי שיער הפנים.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזקן
נבחרת ישראל בזקן
"הנבחרת שלנו מונה 12 מזוקנים מרשימים ומצמיחים"
(צילום: ירון ברנר)

"גידול זקן זה אחד הדברים הכי גבריים והכי ישראלים שיש, ואליפות העולם מכנסת מאות של מזוקנים, שמתמודדים ומתחרים יחד באירוע אחד ענק וססגוני. אנחנו בנבחרת לקחנו את זה מאוד ברצינות ויוצאים לייצג את ישראל בגרמניה", אומר גלעד. "כחלק מההכנות לאליפות הזקנים, אנחנו, הנבחרת, נפגשים גם לתדריכים ולהבין מה בדיוק הולך לקרות שם ואיך להתכונן".
איך נוצרה הנבחרת? "הנבחרת שלנו מונה 12 מזוקנים מרשימים ומצמיחים, מכל קצוות הארץ. יש ארגון עולמי שמסדיר את כל הנושא של זקן. הוא נקרא World Beard and Mustache Association והם ממש מכירים בנו כמועדון רשמי בישראל. הם הסמיכו אותנו, את היכולת לבחור ולהתמודד בקטגוריות באליפות העולם. בג'ודו יש חלוקה למשקלים, אז אצלנו החלוקה היא לקטגוריות, אורכים וסוגים של זקן. כל אחד מתמודד מול אנשים 'במשקל שלו'. אני מתחרה בקטגוריית זקן טבעי עם שפם מעוצב".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזקן
נבחרת ישראל בזקן
"בג'ודו יש חלוקה למשקלים, אז אצלנו החלוקה היא לקטגוריות, אורכים וסוגים של זקן". גלעד המזוקן
(צילום: ירון ברנר)

ומה קורה בתחרות? "בתחרות עצמה, לכל אחד יש הזדמנות לעלות לבמה, לעשות הליכת מסלול, להסתובב ולשמוע את כל הקהל מריע. השופטים בוחנים את הזקן כדי לראות שהוא גם מתאים לקטגוריה וגם להתרשם מהיופי של הזקן. ואז הם מדרגים את הציון. זו תחרות יופי לכל דבר ועניין".
מה האתגרים שמביא איתו הזקן? פינטו: "אם אני בארוחה רצינית או פגישה עסקית, לא אוכל לאפה עם שווארמה. אני גם לא אפול עכשיו על מרק עגבניות".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזקן
נבחרת ישראל בזקן
"הרבה סבלנות, הרבה עצלנות, לא לקום ולהתגלח כל בוקר". תומר גול
(צילום: ירון ברנר)

תומר גול מחזיק בתואר "הזקן הכי ארוך בארץ", עם זקן באורך 60-55 ס"מ ("תלוי איזה שיערה מודדים"), וגם הוא ינסה לקטוף את התואר העולמי.
איך מצליחים לזכות בתואר מלך הזקנים בישראל? "הרבה סבלנות, הרבה עצלנות, לא לקום ולהתגלח כל בוקר".
איזה תגובות אתם מקבלים מנשים על הזקנים הארוכים? גלעד: "נשים בהכללה, בטח בישראל, אוהבות זקן. השאלה היא איזה אורך ואיזה אופי של זקן. יש כאלה שבנות הזוג רוצות שיגדלו את הזקן ויש כאלה שרוצות שיגלחו את הזקן. זה דיון מאוד ער".
גול: "בת הזוג שלי אוהבת את הזקן. היא הולכת בקריית אונו עם חולצה שעליה כתוב 'אני אוהבת אותו מזוקן'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button