"למדתי שהאותנטיות תביא אותי לאן שארצה להגיע". קארין עליה בביתה

קארין עליה מול המראה: "אני לא יכולה להיות נגד הזרקות, כי גם אני עשיתי שפתיים"

היא הייתה תלמידה בתיכון כשזכתה בתואר מלכת היופי, למדה להכיר את עצמה באמת בבית "האח הגדול", אבל מרגישה שהיא עדיין הילדה שגדלה בקריית גת – מה גילינו עליה בלי איפור

פורסם:
צפו: קארין עליה מורידה את כל האיפור מול המראה
( צילום: טל שחר)
קארין עליה (24), דוגמנית, מנחה, שחקנית, בעלת המותג LK לעיצוב שמלות ערב וכלה, ופרזנטורית של לה בוטה. מלכת היופי של ישראל לשנת 2016

קארין עליה, איך הכול התחיל?

"הייתי בת 17 כשהמחנכת שלי, אימא שלי ואחותי רשמו אותי לתחרות מלכת היופי. אפילו לא ידעתי מזה, עד שקיבלתי מכתב שאני מוזמנת לאודישנים. משם הכול התחיל. בהתחלה נסעתי עם ההורים, כי עוד לא היה לי רישיון. באיזשהו שלב, התחלתי לנסוע ברכבות מקריית גת בחמש בבוקר במשך כמה חודשים. היו לי אז כל כך הרבה התחייבויות על הראש. אבל הצלחתי לשלב בין בית הספר, הבגרויות, כי הייתי אז בי"ב, לבין תחרות מלכת היופי".

הימרו עלייך מההתחלה שתזכי?

"לא ידעתי ולא ציפיתי, כי לא רציתי להשלות את עצמי יותר מדי. גם ביום של התחרות, את אמורה להביא איתך תיק נוסף למלון, למקרה שתזכי ולא תחזרי הביתה. אז את התיק הזה לא הכנתי ולא לקחתי מרוב שלא רציתי להכניס לעצמי לראש שאולי אזכה, כדי שלא אתאכזב אם זה לא יקרה. כך קרה שאחרי הזכייה שלחתי את אימא שלי שתביא לי דברים מהבית בקריית גת".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"אם הנפש שלי רוצה משהו – אני נותנת לה. אני לא מכאיבה לעצמי יותר". קארין עליה
(צילום: טל שחר)

עד כמה הזכייה שינתה לך את החיים?

"זה היה שינוי מאוד משמעותי בחיים שלי. מילדה אנונימית, פתאום התקשרו להורים שלי אנשים שלא מכירים אותי, רק כדי להגיד שהם מעריצים אותי. זה עשה לי שינוי מאוד גדול, בעיקר עם עצמי. חוץ מהתהליך האישי, עברתי גם לגור בתל אביב. זה היה גדול מהחיים. פתאום הייתי בלופ. פתאום אנשים מזהים אותי ברחוב ומצטלמים איתי. ושלושה ימים אחרי הזכייה עוד עשיתי בגרות בתנ"ך. למרות כל השינוי, הצלחתי לסיים בגרות מלאה. יש לי אימא מורה, שלא ויתרה לי".

ואז התגייסת לצבא.

"עשיתי צבא כשהייתי מלכת היופי. זה מצחיק, כי אחרי שעברנו את החיול בבקו"ם ועליתי לאוטובוס, כל המחלקה צעקה: 'הנה מלכת היופי'. זה היה קטע. שירתי בג'וליס, קרוב לבית בקריית גת. בשביל לנסוע לתחרות מיס עולם, לקחתי דחיית שירות, שהשלמתי בסוף השירות. אחרי מיס עולם, עשיתי קצת הפסקה מהדוגמנות מבחירה. עבדתי במשרות מלאות. ניהלתי משרד והייתי עוזרת אישית. ככה במשך שנתיים-שלוש".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"כשהייתי בתחרות מלכת היופי, מאוד פחדתי לתת את עצמי עד הסוף. מאז למדתי להיות מי שאני"
(צילום: טל שחר)

ומה קרה אחר כך?

"הגיעה הקורונה עם כל ההלם של הסגר הראשון. טסתי עם חברה לחודש ביוון, ובדיוק אז קיבלתי את שיחת הטלפון הראשונה שלי מ'האח הגדול'".

שגם שינה לך את החיים?

"'האח הגדול' היה רגע הפרסום הגדול שלי. כל הרעש הגדול הגיע בעקבות 'האח הגדול'. בזכות זה הגעתי לאן שאני היום בהכרה הציבורית. זה פתח לי את הדלת לקהל הרחב. זר לא יבין מה חווים בבית 'האח הגדול'".

שם גם הכרת את ג'וזי זירה, שהייתה לכם זוגיות מדוברת.

"הכרנו ב'אח הגדול' ולא קרה כלום. רק כשיצאנו משם, זה התפתח למקומות אחרים. וזהו. אנחנו כבר חצי שנה לא ביחד. כמובן שאני מאחלת לו את כל הטוב שבעולם".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"אנחנו לא צריכות לשנות את עצמנו, רק לשפר. אנחנו בדור שונה, התקדמנו"
(צילום: טל שחר)

מה היתרונות ומה החסרונות בהשתתפות בריאליטי?

"יש כל כך הרבה יתרונות. המתנה הכי גדולה שלי, שמלווה אותי עד היום, היא שהכרתי את קארין, את עצמי. זה לעבור חוויה פסיכולוגית מאוד עמוקה עם עצמך. מתי יש לך ארבעה חודשים להיות מנותקת מהכול, ממש מהכול? זה לא קורה בשום מקום, גם כשטסים לחו"ל. זה מכריח אותך לעשות עבודה מאוד אינטנסיבית עם עצמך.
"ברור שיש גם חסרונות, כמו בכל דבר בחיים. אני חושבת שכמו שיש לזה פיק, יש גם רגיעה אחרי וזה משהו שקשה להכיל. זה מה שמביא הרבה יוצאי ריאליטי למקומות אחרים, כי לא כולם יודעים להכיל את זה. הייתי אומרת לכל מי שנכנס לריאליטי, שידע את ההשלכות של זה וייקח את זה בחשבון".

מה את עושה היום?

"אני דוגמנית ושחקנית. אני לומדת עכשיו משחק אצל מורים פרטיים ובסדנאות מיוחדות. ללמוד זה דבר טוב, כי משחק זה המון-המון תרגול. קיבלתי עכשיו תפקיד בתוכנית הנוער 'ספיידרז', שמשחקים בה הרבה שחקנים מוכרים. זו הפעם הראשונה שמלהקת נתנה לי את ההזדמנות ושיחקתי את התפקיד הראשון שלי. החלום שלי זה בעיקר לשחק, לשם אני מכוונת כרגע. חוץ מזה, לי ולאחותי לורן יש בשותפות את סטודיו LK לשמלות ערב וכלה בקריית גת. יש לנו תופרות בכל הארץ. אנחנו מעצבות הכול. אני מציירת ועושה סקיצות. כבר שנים שאני מציירת. משם זה התחיל. לא כולם יודעים את זה עליי. עיצוב זה בנשמה שלי, זה חלק ממני. הסטודיו עובד כל הזמן, טפו, טפו, כמו שאומרים אצלנו. ויש לי כמובן גם קמפיינים בדוגמנות ופרויקטים חדשים. אני פה כדי להגשים את החלומות שלי".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"אבא שלי עד היום בהכחשה שעברתי לתל אביב. הוא חושב שאני חוזרת"
(צילום: טל שחר)

מה היו, עד כה, רגעי השיא שלך לטוב ולרע?

"אני לא בן אדם של הגדרות כאלה. היו לי הרבה רגעים יפים בחיים, שמלווים אותי. אם זה הרגע שהגעתי לגמר ב'אח הגדול', ושזכיתי בתואר מלכת היופי ובלידות של אחותי לורן. אין לי רגע אחד שעליו אני יכולה להצביע.
"הרגע הכי רע היה כשאבא שלי חלה והיה לו התקף לב ראשון וכל המשבר שעברנו איתו. היום הוא עם קוצב לב. אבל זו הייתה אז תקופה מאוד קשה בחיים שלי ושל המשפחה שלי. אני גרה בבית של סבא וסבתא שלי ביד אליהו בתל אביב כבר כמה שנים. גם כשסבא שלי חלה בסרטן ריאות, והוא עדיין חולה, זו הייתה תקופה מאוד קשה. היום המצב, ברוך השם, יותר טוב".

מה הייתה החוויה שעיצבה אותך?

"אין לי משהו ספציפי. כל יום אני לומדת על עצמי. גם בתקופות שלא עשיתי כלום וישבתי בבית, והיו לי כמה כאלה. גם אחרי תחרות מלכת היופי וגם לא מזמן. אני כל הזמן שואלת את עצמי מה עושה אותי מאושרת ואם אני במקום הנכון. כל החיים היו דברים שעיצבו אותי והביאו אותי לאן שאני היום. גם העובדה שגדלתי בקריית גת במשפחה מכילה ואוהבת. גם המעבר לתל אביב בגיל 19. אבא שלי עד היום בהכחשה שעברתי לתל אביב. הוא חושב שאני חוזרת. אני חושבת שהחיים בונים אותנו. זו קצת קלישאה להגיד את זה, אבל זה נכון. בקיצור, אין רגע אחד שאני יכולה להגיד: זה היה רגע מכונן בחיי. היו הרבה רגעים. ותמיד נשארתי קארין, הילדה שגדלה בקריית גת".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"עיצוב זה בנשמה שלי, זה חלק ממני"
(צילום: טל שחר)

את שלמה עם המראה שלך?

"אני יכולה להגיד שכן. אבל גם לי יש רגעים שאני אומרת: אוף, איזה באסה – כשיוצא לי חצ'קון או כשאני מתעצבנת ביום שהשיער שלי לא נראה טוב. בסך הכול, למדתי לאהוב את עצמי ולהעביר פחות ביקורת עצמית. עבדתי על זה המון. גם אנשים שמתעסקים ביופי וגם אחרי שקיבלתי חותמת של מלכת היופי – לכולנו יש משברים ואנחנו לא כל הזמן אוהבים את עצמנו. אהבה עצמית זה משהו שעובדים עליו כל החיים, בכל שלב בחיים. זה לא מפסיק לעולם. בקיצור, שאנשים לא יחיו באשליה שאצל אחרים הכול יפה וורוד".

עשו לך פעם פשלת טיפוח?

"עשו לי כמה. קודם כול, הלכתי פעם לעשות גבות בגיל 17 בקריית גת. הגבות אצלי הן מאוד חשובות. בסוף הטיפול היא הביאה לי מראה להסתכל בה ונבהלה מהתגובה הקיצונית שלי. התחלתי לבכות. היא דיקקה את הגבות העבות שלי, שאני לא נוגעת בהן יותר מדי. הן הכי טבעיות. מאז אני לא עושה גבות בלי מראה מול העיניים. פשלה אחרת הייתה כשעשו לי פעם גוונים בלונדיניים וסיפרו אותי כמעט באורך של קארה".

יש לך טיפ טיפוח מנצח?

"לשמור על עצמך וכל הזמן לטפח. השיער מלווה אותי הרבה, במיוחד מאז שהתחלתי להיות פרזנטורית של לה בוטה. גיליתי את הסדרה הלבנה שלהם והיא סופר מושלמת. הטיפ שלי זה להשתמש באמפולות שלהם. אני ממליצה לישון עם האמפולה במשך לילה שלם. היא מחדשת את השיער ומטפלת בקרקפת, והשיער נהיה רך ממש".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"בסך הכול, למדתי לאהוב את עצמי ולהעביר פחות ביקורת עצמית. עבדתי על זה המון"
(צילום: טל שחר)

מה דעתך על הזרקות וניתוחים פלסטיים, בעד או נגד?

"אני לא יכולה להיות נגד, כי גם אני עשיתי שפתיים. כולן עושות, גם אם הן לא אומרות. כל הדוגמניות, כולן עושות. אני חושבת שאם בחורה רוצה לעשות משהו וזה יוסיף לתחושת הערך העצמי שלה – אני בעד. רק לא להגזים. הכול בצורה אותנטית ויפה, כי אנחנו לא צריכות לשנות את עצמנו, רק לשפר. אנחנו בדור שונה היום, התקדמנו".

ספרי על שגרת הטיפוח שלך.

"אני עושה טיפולי פנים אצל פולה בליק. אני הולכת אליה פעם בחודש או חודש וחצי, אחרת היא מתקשרת וצועקת עליי שאבוא כבר. בבית אני משתמשת במוצרי הטיפוח של וולדה. אני בסך הכול בת 24, אז רק שומרת על העור שלי. מנקה את הפנים בבוקר ובערב עם הסבון של וולדה, מורחת קרם לחות, קרם הגנה וזהו. אני מקפידה לשתות הרבה מים, לפעמים גם עם לימון. זה ממש משנה את עור הפנים. זה טיפ ממש חשוב. גם תזונה נכונה משפיעה מאוד על עור הפנים. ביום-יום אני מתאפרת ממש קצת. כשאני ממהרת, יש לי קרם שיש בו גם הגנה וגם גוון, למראה עור אחיד. קצת סומק ומעגל ריסים. מסקרה אני לא מורחת ביום, כי אני לא אוהבת את התחושה. אבל ג'ל גבות כן. גם אודם אני לא מורחת ביום, אני מסתפקת רק במרכך שפתיים של וולדה. עם השנים למדתי להפחית באיפור, למרות שבערב אני מתאפרת קצת יותר. משקיעה בצללית, בתוחם שפתיים, מורחת מייק-אפ וברונזר".

מה לגבי הגוף?

"אני משתמשת בקרם גוף וניל של לה בוטה ומתבשמת במולקולה".

איך את מטפלת בשיער?

"אני משתמשת במוצרים של לה בוטה. זהבית מורסי היא מעצבת השיער שלי. אני נוסעת אליה לאור יהודה פעם בשבועיים, כי רוב העבודה שלי היא עם השיער וחשוב לי לשמור עליו. בבית אני משתמשת גם באמפולות של לה בוטה, שאני ישנה איתן כל הלילה. במספרה מספרים אותי ועושים לי גוונים מאוד עדינים. אני דוגלת בטבעיות כמה שאפשר".
8 צפייה בגלריה
קארין עליה בביתה
קארין עליה בביתה
"הגבות אצלי הן מאוד חשובות"
(צילום: טל שחר)

יש לך שגרת כושר ותזונה?

"רקדתי המון שנים והיום אני מתאמנת לפחות שלוש פעמים בשבוע. משלבת אימוני כוח, אגרוף ויוגה. משתדלת לצאת גם להליכות ולריצה. עכשיו יש לי קצת דלקת בברכיים, אז הפחתתי עם הריצות. תזונה זה עניין אצלי. לפני שנים הייתי שומרת על התזונה. היום אני יותר מרפה. כן אוכלת בריא ומקפידה לאכול מסודר. אני מקווה שהמאמן שלי לא יקרא את זה, אבל אני אוכלת גם ג'אנק פוד. אם הנפש שלי רוצה משהו – אני נותנת לה. אני לא מכאיבה לעצמי יותר. אם בא לי פיתה – אני אוכלת פיתה. הכול עניין של איזון. מה שחשוב הוא שבשגרה שלי אני כן שומרת על תזונה מאוזנת ומכניסה לגוף שלי דברים בריאים".

איזו עצה היית נותנת לעצמך הצעירה עוד יותר?

"אל תפחדי להיות מי שאת. זו העצה שאני נותנת לעצמי כל הזמן. כשהייתי בתחרות מלכת היופי, מאוד פחדתי לתת את עצמי עד הסוף. מאז למדתי להיות מי שאני. למדתי שהאותנטיות תביא אותי לאן שארצה להגיע. הייתי גם אומרת לעצמי הצעירה שהכי חשוב שתאמיני בעצמך".

איפור לתמונות סטילס: דורין בר | עיצוב שיער: איתי שי | בגדים: ג'ינס, מחוך לבן וחולצה שחורה – זארה; מכנסיים שחורים, גונג; חגורה שחורה, בלנסיאגה; שמלות ערב – LK
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button