"יש הרבה נשים עם חוסר ביטחון, בעיקר במראה שלהן". שירה, גלית וזהבית גוטמן בקמפיין לרונית רפאל וסטודיו סי

שלושה דורות של בנות גוטמן מדגמנות יחד: "נשים נמצאות כאן כדי לומר - אנחנו פה ושוות"

גלית גוטמן ובתה שירה כבר צברו ותק מול המצלמות, אך כעת מצטרפת אליהן לראשונה בקמפיין משותף גם האם (והסבתא) זהבית. מהיחס המשפחתי ליופי ועד חופש הביטוי – ראיון משולש

פורסם:
הברבי-מאניה ששטפה בחודש האחרון את עולם הבידור והאופנה פרצה גם לצילומי הקמפיין הרב-דורי של משפחת גוטמן, שלראשונה מצטלמות יחד: האם זהבית גוטמן (אוטוטו 75), גלית גוטמן (50) ושירה גוטמן (23). מאגר הגנים המשפחתי הצטלם בהרכבים אלו ואחרים לאורך השנים, כולל גם עם הבת הצעירה אמה (18). לטובת הקמפיין החדש של רונית רפאל וסטודיו C, הצטרפה האם זהבית, ליהוק מפתיע שמעלה את התהייה: איך זה לא קרה עד עכשיו?
"האמת שאמא שלי אפילו לא יודעת שכשהציעו בעבר, סירבתי בשמה", מודה גלית. "היא כל כך רגישה ולא מהעולם הזה, וחשבתי שיהיה לה קשה. הפעם, כשהצעתי, היא התרגשה ושמחה מאוד".
6 צפייה בגלריה
"זה לא היה בית שחיכו בו סירים על האש". שירה, גלית וזהבית גוטמן
"זה לא היה בית שחיכו בו סירים על האש". שירה, גלית וזהבית גוטמן
"זה לא היה בית שחיכו בו סירים על האש". שירה, גלית וזהבית גוטמן
(צילום: ענת מוסברג)

עולם הבמה לא חדש לזהבית גוטמן, שבעברה כזמרת חתונות הוציאה אלבומים שעליהם התנוססו פניה. "בצעירותי הצטלמתי הרבה", היא משתפת, "אבל מאז עברו שנים רבות. היום אני מתרגשת להצטלם עם גלית ושירה".
שירה: "היא תמיד מתרגשת, היום יש לה סיבה מוצדקת לזה".
זהבית: "אני רואה בזה מזכרת יפה לחיים".
גלית: "היא מתוקה וביישנית, תמיד מרגישה לא מספיק: לא מספיק יפה ולא מספיק טובה להצטלם. והיא פשוט מהממת. כל מי שפגש אותה היום על הסט התאהב בה. אני חושבת שיש הרבה נשים עם חוסר ביטחון, בעיקר במראה שלהן, וכשהיא עמדה מול העדשה של עידו לביא מאופרת ולבושה, התרגשתי לראות אותה פורחת. אני קצת מרגישה היום כאילו הגעתי לצילומים עם שתי ילדות, כי לאמא שלי קצת יותר קשה, ולשירה יותר נעים כי היא כבר רגילה. אני כאן על תקן המבוגר האחראי".
כל אחת מכן מגלמת תפקיד כפול ביחסים המשפחתיים ובקמפיין: אמא וסבתא, בת ואמא, נכדה ובת. עד כמה היחסים ביניכן קרובים ביומיום? שירה: "אנחנו מאוד קרובות, מאוחדות ומלוכדות. נפגשות הרבה ומקפידות על דייט שבועי יחד עם אמה. הצילומים האלה הם חוויה נעימה מאוד לכולנו". זהבית: אנחנו קשורות מאוד".
עד כמה נושא היופי חשוב במשפחה שלכן? מאיפה זה התחיל - מגלית או מזהבית? גלית: "גדלתי בשנות ה-70 בבית עם אמא קרייריסטית שעובדת ומתפרנסת. כשהיא הייתה יוצאת להופעות בערב, הייתי פותחת את הארון ומחטטת במגירות האיפור, השמלות והפאות שלה. ביחס לשנים ההן, אמא שלי הייתה מאוד מטופחת, בניגוד לאימהות שראיתי בבתים של חברות שלי, שהיו בעיקר עקרות בית. סירים גם לא היו אצלנו בבית. זה לא היה בית שחיכו בו סירים על האש, לא לי כילדה וגם לא כאמא לשירה. אבל טיפוח ולראות את עצמך כאישה עצמאית ולא תלויה באף אחד זה בהחלט משהו שלמדתי מאימא שלי ואני חושבת שהורשתי את זה גם לבנות שלי".
6 צפייה בגלריה
"אנחנו מאוד קרובות, מאוחדות ומלוכדות". זהבית, שירה, גלית ואמה גוטמן ב-2017
"אנחנו מאוד קרובות, מאוחדות ומלוכדות". זהבית, שירה, גלית ואמה גוטמן ב-2017
"אנחנו מאוד קרובות, מאוחדות ומלוכדות". זהבית, שירה, גלית ואמה גוטמן ב-2017
(צילום: ענת מוסברג)

באופן אירוני או כזה המודע לעצמו, הקונספט מאחורי הצילומים מתכתב עם הסרט "ברבי" אבל גם עם המסר הפמיניסטי החדש שהבמאית גרטה גרוויג בחרה להטעין בו את הגיבורה הראשית. למרות השיח הטהרני על כך שהסרט הוא פרסומת בת שעתיים לבובת משחק ותמריץ קפיטליסטי לרכוש עוד ממנה – גרוויג עושה בסרט מהלכים מעניינים, כאשר מלבד מודל היופי הרחב שבו (נשיאה שחורה, לדוגמה), ברבי מייצגת נשים קרייריסטיות ובעלות דעה אישית. מבין השלוש, רק שירה צפתה בסרט, אבל הנושא מציף סוגיות על נראות והרצון לפרק את המשפט השוביניסטי "תהיי יפה ותשתקי".
6 צפייה בגלריה
שירה גוטמן-קורן
שירה גוטמן-קורן
"לאנשים תמיד יהיה מה לומר, וזה לא יהיה חיובי". שירה גוטמן
(צילום: טל שחר)

"מודה, אני לא כל כך יודעת מה היחסים שלי עם ברבי", אומרת גלית. "רוב חיי נראיתי כמו ברבי, ועכשיו אני ברבי מזדקנת, אבל מזדקנת בחן", היא צוחקת. "לא הייתי מהילדות ששיחקו עם ברבי. למזלי, כששירה נולדה היא כבר שיחקה עם בובות בראץ. גם הלוק שלה נראה יותר דומה להן".
שירה: "עם כל שן שנפלה לי, ביקשתי בראץ".
גלית (פונה לזהבית): "לי לא היו ברביות, נכון?"
זהבית: "אני חושבת שכן היו".
גלית: "לא היו", היא פוסקת, "ובכלל, פחות התחברתי לבובות".
6 צפייה בגלריה
גלית גוטמן עם בנותיה שירה ואמה גוטמן-קורן
גלית גוטמן עם בנותיה שירה ואמה גוטמן-קורן
"אני רוצה לשמוע את קולן של נשים חזקות". גלית גוטמן בביתה עם בנותיה שירה ואמה
(צילום: טל שחר)

הרגשת שאם לא תשחקי בבובות ברבי, היחס כלפייך ישתנה ויהיה רציני יותר? "כילדה, ברבי נראתה לי כדמות מאוד שטחית ותמיד רציתי להיות מעבר לזה. אני שמחה לראות שכיום היא עוברת מהפך ומעודדת עצמאות אצל נשים. ועדיין, אני בשוק איך שזה תפס בעולם האופנה, שעם השנים למד להציג מודל יופי רחב: לא רק מראה של ברבי, אלא נשים כריזמטיות בכל צבע ובכל מידה".
מתי הרגשת שמפסיקים להתייחס רק לחיצוניות שלך? "עד שהתחלתי לעשות טלוויזיה, אנשים ראו בי פוסטר מדיה, פרצוף יפה בשלטי חוצות. האם זה הפריע לי שחשבו שאני רק יפה? מאוד".
6 צפייה בגלריה
גלית גוטמן בתצוגה של אפרת קליג בשבוע האופנה
גלית גוטמן בתצוגה של אפרת קליג בשבוע האופנה
"האם זה הפריע לי שחשבו שאני רק יפה? מאוד". גלית גוטמן מדגמנת בשבוע האופנה
(צילום: נוי ערקובי)

השילוב הזה בין יופי לדעתנות מטריף את מבקריה, ומשמש גם כר נוח למתקפה נגד גוטמן ובכלל. רק לפני כחודשיים היא עמדה בעין הסערה לאחר שאמרה כי הפוליטיקאים החרדים מוצצים את דמנו, עד כי אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להתייחס לדבריה. "מותר?! אנחנו עדיין בדמוקרטיה?!" היא תוהה בציניות בתשובה לשאלה אם היא חוששת היום להמשיך ולהביע את דעותיה.
"הדעות של כולם חשובות והדעה שלי חשובה כמו דעה של מישהו אחר", היא מסבירה, "לתחושתי, אנחנו כבר נמצאים במקום שאתה מסתכל סביבך ויש צער גדול לראות מה קרה למקום הזה. אנחנו מבקשים שיחזירו את המדינה הזאת למקום שפוי, מקום חברי, מקבל ומקרב, ולא לקיטוב שמשרת רק פוליטיקאים ובטח לא משרת את העם. רבים מאיתנו הבינו את זה. יש פה געגוע אלינו, לביחד. ירדנו למטה, עכשיו אנחנו רוצים לעלות בחזרה ולתת עתיד טוב לילדים שלנו".
גם את אופירה אסייג תקפו השבוע כשיצאה להגנת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. לא במפתיע שתי נשים דעתניות לא חוששות להביע עמדה באופן פומבי. מצד שני, אתן חוטפות יותר ביקורת מגברים. השיח עדיין שוביניסטי? "בוודאות! וזה חלק מהשינוי שצריך לחולל בשוויון בין המינים. נשים נמצאות כאן כדי לומר - אנחנו פה ושוות, ולא ניתן לערער את המקום הזה. ואני רוצה לשמוע את קולן של נשים חזקות. אני רוצה לדעת שהבנות שלי יכולות להקים אימפריה כמו זו של רונית רפאל, שתהיה כאן תשתית, וסטטוס קוו של חיה ותן לחיות".
זהבית ושירה, איפה המתקפה על גלית פגשה אתכן? זהבית: "גלית תמיד נמצאת שם להרגיע ולומר שהכול יהיה בסדר". שירה: "אני מתייחסת לזה כסערה בכוס תה. לאנשים תמיד יהיה מה לומר, וזה לא יהיה חיובי. השאלה היא אם אני רוצה להתייחס לזה או לא".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button