מעצבת האופנה דודו בר אור

חרם על דודו בר אור באתרי קניות בינלאומיים: "עומדים נגד אלימות וטרור בכל צורה"

מעצבת האופנה הישראלית נתונה למתקפה של פרו פלסטינים שקוראים להסיר את עיצוביה מאתרי הסחר הבינלאומיים תחת הטענה כי היא גזענית ואיסלאמופובית. "תנקטו בפעולה נגד המעצבת הגזענית הזאת – או שתאבדו אותנו", קראה מעצבת אופנה מכווית לאתרים כמו Net a Porter ו-My Theresa, והיא ממש לא היחידה

איתי יעקב
פורסם:
מעצבת האופנה הישראלית דודו בר אור, הפועלת בעיקר בעולם, עומדת ביממה האחרונה תחת מתקפה בינלאומית של ארגונים ויחידים פרו-פלסטיניים שביקשו לפגוע בפרנסתה בשל אמירותיה בעת המלחמה. כתוצאה מכך, היום הוסרו עיצוביה של בר אור מאתרי הסחר הבינלאומיים Net a Porter, Matches ו-My Theresa וזאת ככל הנראה בעקבות תוכן ששיתפה בעמוד האינסטגרם שלה בימים האחרונים.
הפרשה החלה אתמול (א) עם פרסום רילס באינסטגרם של מעצבת הנעליים הכוויתית הפועלת במילאנו נאג'יבה חייאת, הפועלת תחת המותג Liudmila. המעצבת פרסמה סרטון ארוך ובו היא מתארת את עבודתה של בר אור והשימוש שלה באלמנטים ערביים כמו גזרות כפתן ושימוש בדוגמת הכאפייה.
"כולכן מכירות את דודו בר אור, כי כל משפיענית אינסטגרם בסיסית שנוסעת למיקונוס לובשת עיצובים שלה", אמרה בסרטון ל-41 אלף העוקבים שלה. בהמשך, חייאת הקריאה מהביוגרפיה של בר אור באתר, ומדגישה כי היא ילידת ישראל ששואבת השראה מהמורשת הים-תיכונית שלה, וכי סימן ההיכר של המעצבת הוא תרגומים מודרניים לכאפיות וכפתנים - אך "מבלי להזכיר את פלסטין, למרות שכאפיה זה הצעיף הפלסטיני ומסמל את ההתנגדות לכיבוש. זה סימן ההיכר שלה! זה מה שהיא מוכרת לכל הבייסיקיות שהולכות לברנינג מן".
כמו כן, חייאת שיתפה סרטון וידיאו מבוים - אותו שיתפה אתמול בר אור בחשבון האינסטגרם שלה - ובו רואים מפגינים קוראים Free Palestine ונושאים עיניים למעין חללית שפותחת עליהם אש ושורפת את העולם המערבי עם הכיתוב The West is Next - המערב הוא הבא בתור.
"התעמולה הציונית... הווידאו הזה גרוע יותר מהחרא שראינו אחרי ה-11 בספטמבר", אומרת חייאת בכעס. "זה קושר את התנועה לשחרור פלסטין עם הארגון הנתעב דאעש שלמעשה הורג יותר מוסלמים מכל דת אחרת". בהמשך, היא מבהירה לאתרי האופנה הגדולים: "תנקטו בפעולה נגד המעצבת הגזענית הזאת – או שתאבדו אותנו".
המעצבת הכוויתית קראה לעשרות אלפי העוקבים שלה לצאת לפעולה, נגד מה שהיא מכנה "תעמולה אנטי-מוסלמית". יתרה מזאת, בעמוד של חייאת היא הציגה צילומי מסך של התכתבות עם האתרים נט-א-פורטה ומיי תרזה בדרישה להוריד את עיצוביה של בר אור.
בהתכתבות עם האתר שפורסמה בחשבון האינסטגרם של חייאת, כותב האתר: "כחברה, מיי תרזה עומדת נגד אלימות וטרור בכל צורה. אנחנו לא סובלניים כלפי כל דיבור המעודד שנאה. החלטנו היום להוריד את המותג דודו בר אור מהמבחר שלנו. אנחנו עומדים בסולידריות עם כל מי שדורש שלום".
4 צפייה בגלריה
סערת דודו בר אור מלחמת חרבות ברזל
סערת דודו בר אור מלחמת חרבות ברזל
מתוך הסטורי של נאג'יבה חייאת
(מתוך: צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
סערת דודו בר אור מלחמת חרבות ברזל
סערת דודו בר אור מלחמת חרבות ברזל
תגובת האתר מיי תרזה
(מתוך: צילום מסך)
בסטורי נוסף, היא פרסמה הודעה שקיבלה מהסניף בדובאי של נט-א-פורטה, שמכריזה כי מוצריה של בר אור הוסרו מהאתר בהנחה והמשלוח הוא למזרח התיכון, אך הוא ימשיך להימכר בחנויות המותג אונליין באירופה, בריטניה וארצות הברית. עם זאת, בדיקה שערכנו לא מצאה את מוצריה גם שם. בהמשך, עיצוביה של בר אור הורדו גם מהאתר Matches.
את תגובתה של דודו בר אור, מיי תרזה ונט א פורטה לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הכתבה. היא תוסף במידה ויחזרו אלינו.
4 צפייה בגלריה
בר אור
בר אור
בר אור
(צילום: ענת מוסברג)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button