etsy איור של משפחת ביבס

Etsy השעתה חשבון בעקבות ציור של משפחת ביבס; פריטים אנטישמיים ממשיכים להימכר

פלטפורמת הסחר המקוון השעתה חשבון של אמנית ממנצ'סטר שהציעה למכירה איור של שירי ביבס וילדיה אריאל וכפיר. מ-etsy נמסר שמדובר בתקלה טכנית. במקביל, זארה הורידו את הקמפיין החדש שהזכיר לגולשים את "המראות הקשים שמגיעים מרצועת עזה"

פורסם:
תעשיית האופנה הפכה מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" לאחת הזירות השוקקות והלוחמניות. משמעויות נסתרות, דימויים המייצרים טריגר, צבעוניות הנתונה לפרשנות - נראה כי הציבור הישראלי והפלסטיני שבעורף לא מזניח את המלחמה המתמשכת על התודעה העולמית וביסוס הנרטיב של כל צד.
מאז ה-7 באוקטובר נדמה כי אין חברת אופנה גדולה או אתר סחר מקוון שלא עומד בפני מתקפה משני הצדדים. בחודשיים האחרונים עמדו לביקורת אתרי הסחר Shein, Asos, Amazon ואחרים על כך שמכרו מוצרים הקוראים להשמדת ישראל (חולצות עם כיתובים כמו From The River To The Sea) או שפעלו נגד הענקת הנחות בחודש נובמבר לציבור הישראלי.
4 צפייה בגלריה
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
חולצות " הפכו את ישראל לפלסטין" למכירה
(צילום: מתוך etsy)
Etsy, פלטפורמת סחר מקוון ליוצרים ואמנים המאפשרת פתיחת חנות מקוונת, היא המצטרפת החדשה לסחרור המלחמתי. אתמול (ב'), השעה האתר חשבון של אמנית בשם מלכה ממנצ'סטר, לאחר שזו הציעה למכירה איור ובו מופיעה משפחת ביבס שנחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז ומוחזקת בידי חמאס. באיור מופיעה האם שירי וילדיה אריאל וכפיר עם רעמתם הכתומה - משפחה שהפכה לסמל ישראלי ועולמי על אכזריותו של הטרור. בהמשך נסגר חשבונה לאלתר.
בתגובה מנציג Etsy שפורסמה אתמול ב-X (טוויטר לשעבר) נענתה מלכה בתשובה הלאקונית הבאה: "לאחר בדיקה מדוקדקת, קבענו שלא ניתן להחזיר את חשבונך. ביצענו בדיקה מקיפה של החשבון ושל המידע שסיפקת ואין באפשרותנו לשקול מחדש החלטה זו. איננו יכולים לחשוף את הקריטריונים של הבדיקה הפנימית שערכנו או לדון עוד בסטטוס של חשבונך".
4 צפייה בגלריה
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
תגובת etsy לפנייה של האמנית
(צילום: מתוך X (טוויטר))
המהלך להסרת האיור מצטרף לבחירתו של האתר למכור, מנגד, מוצרים אנטישמיים. גם הבוקר (שלישי) נמכרים בחנויות Etsy כובעים וחולצות עם הכיתוב Make Israel Palestine Again (להפוך את ישראל לפלסטין) בפרפראזה על קמפיין הבחירות של טראמפ: Make America Great Again. הכיתוב מופיע על כובעי מצחייה, חולצות, סוויטשירטים ועוד. בנוסף, באתר נמכרים תליוני ארץ-ישראל, כמו אלה שמעצבות ישראליות החלו לעצב מחדש בחודשיים האחרונים, אך הפעם המפה מתייחסת לפלסטין 1946.
לירן וויס, מנהל קהילת המוכרים ב-Etsy מישראל, מסר ל-ynet: "לא נעים לראות שעולים פריטים למכירה הקוראים להשמדתנו. לשמחתנו אטסי מסירה פריטים כאלו, וגם אנחנו מדווחים על פריטים, ועל פי רוב הם מוסרים. לגבי הפריט הספציפי שהוסר, יכול להיות שמתנגדי ישראל דיווחו על הפריט מספר פעמים ואז נציג של התמיכה פשוט הסיר את הפריט. צריך כמובן לפנות לאטסי ולדרוש להחזיר את החנות לאוויר".
מטעם Etsy נמסר כי "החנות נסגרה בעקבות בעיות טכניות הקשורות לפרטי ההתחברות שלה וההשעיה לא נבעה מהפריט שמוזכר בכתבה". בנוסף, ציינו בתגובה כי החנות שבה לפעול.
המוכרת לא השיבה עדיין לפניות ynet, אך העלתה ציוץ עם תמונת המייל שקיבלה מטעם החברה, ובו כתבה כי ההשעיה נבעה מ"קשיים
4 צפייה בגלריה
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
etsy מוכרים מוצרים אנטישמיים
(צילום: מתוך X (טוויטר))
בתוך כך, הרגישות לדימויים חזותיים וקריאות לחרם הביאה את חברת זארה העולמית להוריד אמש את הקמפיין החדש בכיכובה של הדוגמנית קריסטן מקמנאמי - כך דיווחה סוכנות רויטרס אתמול והבוקר זארה הוציאו הבהרה בעמוד האינסטגרם שלהם.
בצילומים לקו המחויט של החברה, מופיעה מקמנאמי כשלצידה ארון והיא מחזיקה ביד מה שנראה כמו גלילי בד לבנים, שהזכירו לגולשים רבים את "המראות הקשים שמגיעים מרצועת עזה". 
בעקבות קמפיין של אקטיביסטים פרו-פלסטינים שקראו להחרמת הרשת, ביניהם גם חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל, שטען כי החברה "משתמשת בסבל של אנשינו בעזה כדי לקדם את המוצרים שלה" - בחרה החברה להסיר את הקמפיין מהאתר.
"למרבה הצער, חלק מלקוחותינו נפגעו מדימויים אלו - אשר הוסרו כעת - וראו בהם משהו רחוק מאוד מהכוונה לשמה נוצרו", לשון ההודעה. "זארה מצטערת על אי ההבנה הזו, ואנו מבקשים לאשר מחדש את הכבוד העמוק שלנו כלפי כולם". זו התייחסות ראשונה של החברה לנושא, שכבר לפני חודש עלה עם פרסום קמפיין בצבעי כריסמס, שלקוחות ישראלים ראו בו כתמיכה בפלסטינים. יש לציין שבהודעה הרשמית לא הוזכרה המילה מלחמה, עזה או פלסטינים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button