"הלקוחות עדיין אוהבות להתלבש מאוד סקסי". ברטה וליבר בלילתי

ברטה מעצבת, הבת ליבר בלילתי מדגמנת: "הישראליות מאוד אוהבות נועז"

חלום הדוגמנות של האם שהוגשם על ידי דור ההמשך, העבודה המשותפת על שמלת הכלה של ליבר, גבולות החשיפה של הלקוחות והמחירים הגבוהים – ריאיון משותף בצילומי קולקציית הערב החדשה

פורסם:
לפני כחודש וחצי פרסמה הדוגמנית והמשפיענית ליבר בלילתי Save The Dates לקראת נישואיה לבן זוגה מזה שבע שנים, יאן. היא ביקשה לשריין את הימים ולא את היום, כי בסוף ספטמבר היא צפויה להתחתן באירוע שיימשך על פני סוף שבוע שלם. לעיצוב אוסף השמלות לחגיגה, שאותן היא כבר מגדירה כמיני-קולקציה, נבחרה, איך לא, האימא: מעצבת שמלות הכלה והערב ברטה בלילתי, בעלת האימפריה הבינלאומית מאשדוד.
"אימא ואני מעצבות יחד את השמלה", אומרת ליבר. "לא הייתה לרגע מחשבה שמישהו אחר יעצב. אימא שלי היא הכי טובה בתחומה, וכל החיים היא מחכה לשמלת הכלה שלי. לא הייתי אף פעם מהבנות שמחכות לחתונה עצמה, אבל לשמלת הכלה דווקא כן".
"אני מחתנת כלות בכל העולם, אבל לחתן בת זאת התרגשות אחרת, חלום שמתגשם", מודה האם. "זאת עבודה משותפת. אני הנחתי את הקווים הראשוניים וליבר מביאה את הכיוון שלה".
"זה מאוד כיף לעבוד יחד", ממשיכה ליבר. "במשפט אחד היא משדרגת את הרעיון שלי. היא זרמה איתי, גם אם זה רחוק מהסגנון של ברטה".
מה אתן כבר יכולות לספר על שמלת הכלה?
ליבר מחייכת: "היא לבנה!"
ברטה: "יהיו מספר שמלות והבדים כבר הוזמנו, חלקם שמורים בכספת. לבת שלי אני יכולה לעשות שמלה עם עלויות מחיר מטורפות, כי כשאני מעצבת שמלת כלה ללקוחות זה צריך להיות במחיר נגיש ונוח".
ומה את תלבשי כ'אם הכלה'?
"זאת שאלה מצוינת. עוד לא התחלתי לחשוב על עצמי. אני קודם חושבת עליה".
8 צפייה בגלריה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
"אני לא בעד לחשוף הכול". ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בשבוע שעבר הצטלמה ליבר לקו הערב של המותג שהקימה האם לפני כמעט 30 שנה. היא אומנם הצטלמה עבור ברטה בעבר כנערה, אך הפעם היא עושה זאת באופן מסודר, נכנסת לנעלי הדוגמנית כמשפיענית רשת עם 92 אלף עוקבים. "הלוק שלה התאים למראה הצעיר והקליל של הקולקציה", מסבירה ברטה. "היא תמיד מגיעה לבקר בסטודיו, אז עשיתי עליה מדידות והבנתי שהיא בינגו".
"מישהי עם אופי", צוחקת ליבר, שבעצמה מחזיקה במותג האופנה La Fille De (מצרפתית: הבת של), שהחל כמותג לשמלות ערב ובמהלך הקורונה עשה תפנית לאופנת רחוב ומחוכים.
8 צפייה בגלריה
אנה זק בשמלה של ברטה
אנה זק בשמלה של ברטה
"לקוחה שרוצה בגד מיוחד, משלמת עבורו". אנה זק בשמלה של ברטה
(צילום: יחצ)

הכול נשאר במשפחה אצל הבלילתים. הבת הילה, לשעבר "נערת העשרה" לשנת 2005 בתחרות "מלכות היופי", היא מנהלת בית האופנה בישראל ("היא אסרטיבית. הייתה מ"כית בצבא", מפרגנת האם) ובעלה ניר הוא מנהל החטיבה הבינלאומית של המותג ומי שאחראי במידה זו או אחרת על פריסתו הגדולה בעולם. ליבר (26) נבחרה לשמש כפנים לקו הערב החדש.
"הבנות שלי הגשימו את החלום שלי להיות דוגמנית", מודה ברטה (57), שבתחילת שנות ה-80 כיהנה כמלכת היופי של העיר אשדוד. "זה היה חלום, אבל ההורים שלי היו שמרנים ולא אפשרו לי. אז הגשמתי את החלום דרך הבנות. אני דחפתי את הילה לתחרות מלכות היופי, והיא הייתה בין חמש הסופיות".
וליבר צפויה לרשת אותך בעתיד כמעצבת?
ליבר: "זה משהו שדובר עליו, אבל כרגע אני במקום אחר".
ברטה: "אני מאמינה שביום מן הימים זה יקרה. כרגע היא בעשיה שלה".
8 צפייה בגלריה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
"אני מכירה נשים בנות 50 שמתלבשות יותר נועז ממני". ליבר בלילתי
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

הקולקציה החדשה מבקשת לפנות לקהל צעיר ומורכבת משמלות ערב קצרות, רקומות ומשובצות אבנים בעבודת יד, לצד סטים העשויים בדי ברוקד ומורכבים ממכנסונים קצרים בגזרה גבוהה שנלבשים עם חזייה תואמת וז'קט אוברסייז. את הפריטים ניתן לרכוש ישירות מאתר האונליין של המותג – זאת בהנחה, כמובן, שתהיו מוכנות לשלם בין 3,000 ל-4,000 דולר לדגם.
שמלות כלה שחצו את תג המחיר של 15 אלף שקל, כבר הפכו לנפוצות אצל רבים מהמעצבים בתחום. אך האם באקלים הכלכלי הנוכחי – שבו יוקר המחיה הוא אחד הנושאים הבוערים על סדר היום – תימצא לקוחה צעירה שתרכוש שמלת ערב במחיר של עשרת אלפים שקל ומעלה, ולא תתפתה לרכוש במקומה שמלה זולה באתר הסיני שיין? "יש לקוחות שקונות. לא אלפי לקוחות, אבל קונות", אומרת ברטה בלי להישמע מופתעת. "לקוחה שרוצה בגד מיוחד, משלמת עבורו".
ליבר: "אם את קונה פריט ייחודי כזה, את יודעת שלא יהיה אותו לאף אחת בקרבתך".
זה נמכר באתר לפי מידות, יש יותר מאחד.
ליבר: "יש מעט יחידות מכל דגם, וצריך לזכור שהכול מיוצר בארץ בעבודת יד כחול-לבן".
8 צפייה בגלריה
עומר נודלמן בשמלה של ברטה
עומר נודלמן בשמלה של ברטה
"אנחנו מוכרים בכל העולם. ברגע שישראל הייתה בסגר, מקום אחר היה פתוח". עומר נודלמן בשמלה של ברטה
(צילום: יחצ)

המעבר לאונליין התרחש בעקבות הקורונה, שחייבה מותגי אופנה רבים לשנות את דפוסי המכירה, כמו גם לחזק את הקשר עם הלקוחות באמצעים וירטואליים. ברטה, לדוגמה, הקימה את קו שמלות הכלה "ג'ולי", שלדבריה נגיש יותר מבחינת טווח המחירים והסגנון. "הקו של ג'ולי הוקם במהלך הסגר הראשון. הקו הזה נמכר אונליין ואפשר היה להזמין ישירות הביתה", אומרת ליבר. "מחיר השמלות מהקו הזה בישראל מתחיל ב-12 אלף שקל להשכרה, בהשוואה למחיר התחלתי של 15 אלף שקל להשכרה של שמלה מהקו הראשי".
"אנחנו עוברים שנתיים לא פשוטות, כי האירועים נעצרו", מודה ברטה, "עם זאת, לאורך כל התקופה הקשה המשכתי לעצב חמש קולקציות בעונה. לא ויתרתי ולא דילגתי על אף אחת. למרות שזאת מגפה עולמית, המזל שלנו הוא שאנחנו מוכרים בכל העולם. אז ברגע שישראל הייתה בסגר, מקום אחר היה פתוח".
8 צפייה בגלריה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
ליבר בלילתי בקולקציה של ברטה
"היא תמיד מגיעה לבקר בסטודיו, אז עשיתי עליה מדידות והבנתי שהיא בינגו". ליבר בלילתי לברטה
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

הקולקציה החדשה מציעה סגנון סקסי, כמו שמלות מיני קצרות וסטים שמצריכים בטן שטוחה. "הלקוחות עדיין אוהבות להתלבש מאוד סקסי. אבל לא פרובוקטיבי, אלא מראה נשי. כמעצבת, אני עובדת על איזונים: אם הגב פתוח, אז החלק הקדמי סגור", מסבירה ברטה.
"לקוחות רוצות ללכת לאירוע ולחשוף רגליים", מוסיפה ליבר. "כשאני מעצבת בגדים 'חסודים' ו'סגורים', אני מזהה שרק קהל מועט מתחבר לזה. הלקוחות אוהבות ומעדיפות מחשופים עמוקים".
יש הבדל בין הלקוחות הישראליות ללקוחות בחו"ל?
ליבר: "אני מוכרת רק בארץ, אז אין לי אינדיקציה. בתחושה שלי, הישראליות מאוד אוהבות נועז. הן שילוב בין אופנתיות להמון תעוזה, כשבעולם זה די נפרד".
ברטה: "בחו"ל הלקוחות אוהבות מראה סולידי. הלקוחה הישראלית יותר נועזת".
8 צפייה בגלריה
נועה קירל בשמלה של ברטה
נועה קירל בשמלה של ברטה
"לקוחות רוצות ללכת לאירוע ולחשוף רגליים". נועה קירל בשמלה של ברטה
(צילום: יחצ)

יש דברים שלא תעצבי? למשל, טרנד הקאט-אאוט בשילוב א-סימטרי שמאוד נוכח עכשיו, ומציג יותר חורים משמלה?
ברטה: "אני לא בעד לחשוף הכול, זה פחות הקו שלי".
לאחרונה את מלבישה כוכבות צעירות כמו עומר נודלמן ואנה זק. האם זה גם משפיע על הקו העיצובי שלך?
ברטה: "הקולקציה הזאת מתאימה לצעירות בנות 20, אבל גם לנשים בנות 40, צעירות ברוח ובמראה. אני בעצמי לובשת פריטים מהקולקציה הזאת. אולי לא את המכנסונים, אבל מכנסי ברמודה עם טופ וז'קט. זאת, לעומת העיצובים שאני עושה לשטיח האדום. בסגנון האישי שלי אני יותר מינימליסטית ושקטה".
ליבר: "יש בקולקציה פריטים שהם מאוד נועזים, אבל אני מכירה נשים בנות 50 שמתלבשות יותר נועז ממני. זה עניין של אופי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button