קים קרדשיאן ופיט דייוידסון על השטיח האדום בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן. "האם הופעתה בגאלה הייתה שווה את זה?"

שמלת המריבה: האם קים קרדשיאן גרמה נזק לבגד ההיסטורי של מרילין מונרו?

לאחר שהכוכבת השילה ממשקלה כדי להשתחל לשמלה האייקונית בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, גורמים בעולם טוענים כי הפריט שעד כה נשמר בקפידה – מראה סימני בלאי משמעותיים

פורסם:
המחלוקת נגד הופעתה של קים קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן כשהיא לבושה בשמלה אייקונית שנוצרה במקור עבור מרילין מונרו, ממשיכה לעורר כותרות בעולם האופנה והבידור. אתמול (שני) פורסמו ברשתות החברתיות בארצות הברית טענות כי הכוכבת בת ה-41 גרמה לנזקים בשמלה המקורית של מונרו. בתמונות חדשות של השמלה שפרסם באינסטגרם האספן סקוט פורטנר ובהן הוצגו זו לצד זו השמלה המקורית לפני ההשאלה לקרדשיאן ולאחר שחזרה לאוסף Ripley's, שם היא מוצגת – ניתן למצוא סימנים של בד מתוח וכמה קריסטלים חסרים סביב הסגירה האחורית של השמלה, כאשר חלקם נותרו תלויים על חוט בודד.
השמלה המפורסמת, לפני ואחרי שלבשה אותה קרדשיאן


השמלה המפורסמת עוצבה בהתאמה אישית עבור מרילין מונרו בשנת 1962. היא לבשה אותה למסיבת יום ההולדת של נשיא ארצות הברית דאז ג'ון פ' קנדי, והופיעה איתה על הבמה כשהיא שרה עבורו "יום הולדת שמח, אדוני הנשיא".
"האם הופעתה (של קים קרדשיאן) בגאלה הייתה שווה את זה?" תהה פורטנר בפוסט שפרסם באינסטגרם. בתגובות השווה זאת אחד הגולשים לציור של פיקאסו שנהרס. כפי שנודע בסמוך לערב הגאלה, קים קרדשיאן נדרשה להשיל כשבעה קילוגרמים ממשקלה כדי להשתחל לתוך השמלה – מה שדרש לא מעט הפעלת כוח. כעת יש הטוענים כי הפעלת הכוח על הבגד הישן גרמה לפגיעה בשמלה.

עמוד האינסטגרם "דיאט פראדה" פרסם את הסיפור כשהוא מוסיף דברים שאמרה בריאיון ללוס אנג'לס טיימס שרה סקאטורו, לשעבר ראש תחום השימור במכון לתלבושות של מוזיאון המטרופוליטן. "אני מתוסכלת מהסיפור הזה. בשנות ה-80 קבוצה של אנשי מקצוע בתחום התלבושות התכנסה כדי לקבוע החלטה שאסור ללבוש תלבושות היסטוריות. הדאגה שלי היא שמפורסמים יפעילו עכשיו לחץ על עמיתיי במחלקת התלבושות ההיסטורית בדרישה ללבוש בגדים היסטוריים". סקאוטרו אומנם לא ציינה שמות, אך היא מכוונת בוודאי לאנה ווינטור, עורכת ווג אמריקה, אשר עומדת בראש המכון לתלבושות ואישרה, מן הסתם, את הגעתה של קרדשיאן לאירוע בשמלה ההיסטורית.
2 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022
קים קרדשיאן בגאלה של מוזיאון המטרופוליטן, 2022
"בשנות ה-80 קבוצה של אנשי מקצוע בתחום התלבושות קבעה שאסור ללבוש בגדים היסטוריים"
(צילום: Getty Images)

על אף האפקט הבלתי נשכח שיצרה קרדשיאן על השטיח האדום בגאלה והציטוט האופנתי מעולמות של תרבות הפופ – מאז הופעתה בתחילת חודש מאי על השטיח האדום בחגיגת האופנה של המטרופוליטן, זוכה המראה לביקורת גם מצדם של אנשי אופנה. בחודש שעבר אמר המעצב בוב מאקי בן ה-82 (שצייר את הסקיצה המקורית לשמלה שיצר המעצב ז'אן לואי) בריאיון ל-Entertainment Weekly כי השמלה עוצבה במיוחד עבור מונרו, ולאף אחת אחרת אסור היה ללבוש אותה. "חשבתי שזו טעות גדולה", התייחס מאקי לבחירה של קרדשיאן ללבוש את השמלה. "מרילין הייתה אלילה. אלילה מטורפת, אבל אלילה. היא הייתה פשוט מדהימה. השמלה עוצבה עבורה, תוכננה בשבילה. לאף אחת אחרת אסור להיראות בה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button