ג'רי הול בקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M. "כולן יחד מסכמות את הדימוי של מוגלר ואת האופן שבו בית האופנה מדבר אל מגוון רחב של נשים"

מאחורי שיתוף הפעולה של מוגלר ו-H&M: "אנחנו רוצים לחגוג את כל סוגי היופי"

בית האופנה הצרפתי שיצר דימוי של נשים חזקות, סקסיות וביוניות כבר בשנות ה-80, נוחת כעת בקולקציה עם ענקית האופנה השוודית. בריאיון בלעדי מספרים המנהלים האמנותיים משני הצדדים על הקשר בין העבר להווה

פורסם:
זו השנה ה-20 שבה פועלת ענקית האופנה השוודית H&M בשיתופי פעולה עם בתי יוקרה להנגשת אופנה גבוהה לקהל הרחב. מה שהחל בשנת 2004 עם המעצב קרל לגרפלד והמשיך עם בתי אופנה כמו מארני, ורסאצ'ה, מייזון מרג'יאלה ואחרים, מגיע בימים אלו לשיא עם בית האופנה מוגלר, שהביא לעולם דימוי של נשים חזקות, סקסיות וביוניות. אלו גם מלוות את הקמפיין שמוביל את שיתוף הפעולה, עם פיגורות מהעבר מההווה המזוהות עם המותג: ג'רי הול, שייגירל וארקה.
(גרסת הפרזנטוריות של מוגלר ו-H&M לשיר Music Sounds Better With You)

כולן גם הקליטו יחד גרסה משלהן ללהיט הדאנס משנות התשעים, Music Sounds Better With You של ההרכב Stardust, מתוך רצון לחגוג את הקשר הארוך בין מוגלר למוזיקה, שהגיע לשיאו אי אז בווידיאו קליפ לשיר Too Funky של ג'ורג' מייקל, שלו עיצב מוגלר את התלבושות ואף ביים גרסה אחת מתוך שני הקליפים לשיר. זמן מה לאחר מכן, אגב, השניים הפסיקו לדבר.
(הקליפ שיצר טיירי מוגלר לשיר Too Funky של ג'ורג' מייקל)

שיתוף הפעולה הנוכחי היה אמור לשלב בין חזונו של המייסד, מנפרד טיירי מוגלר, ובין אן סופי יוהנסון, המנהלת האמנותית של H&M, לציון 50 שנות מוגלר – בית האופנה שנוסד בתחילת שנות ה-70. אלא שבינואר 2022 הלך לעולמו מוגלר במפתיע וטרף את הקלפים. בריאיון בלעדי ל-ynet מספרים אן סופי יוהנסון וקייסי קאדוולדר, המנהל האמנותי של מוגלר בחמש השנים האחרונות, כי המפגשים הראשוניים נעשו כבר לפני כשנתיים בצמוד למעצב המייסד.
"התחלנו לדבר עם מוגלר עצמו וקיווינו לכלול בתוך שיתוף הפעולה הזה שילוב של מוגלר הישן ומוגלר החדש", מודה יוהנסון. "הוא תמיד היה גיבור שלי, והתרגשתי לפגוש אותו. עם היוודע דבר מותו, היינו המומים והרוסים, עצובים על שלא הצלחנו להגשים את חזונו משיתוף הפעולה שהוא היה נלהב לעשות".
22 צפייה בגלריה
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
"ביליתי זמן במחשבה על מה אנשים יחמדו מתוך הקולקציה"
(צילום: יחצ H&M)

עם זאת, מותו של מוגלר לא שינה את התוכניות. קאדוולדר הסכים להמשיך בתהליך והתוצאה היא קולקציה המורכבת מפריטי לבוש ואביזרים לנשים ולגברים, ד"ש מהעבר ומבט אל העתיד. "קייסי היה להוט להמשיך, ובסופו של דבר הקולקציה היא כל מה שיכולנו לחלום עליו", ממשיכה יוהנסון. "קייסי עשה עבודה מדהימה והרכיב אוסף מודרני, עכשווי ומרגש, שמאחד תקופות והשראות, אשר בחלקו חולק כבוד להיסטוריה של בית האופנה ולמורשת ולעיצובים של טיירי מוגלר, כמו יצירה מחדש של פריטים מיוחדים מהארכיב של מוגלר ששובצו בתוך הקולקציה, ביניהן שמלות מדהימות לנשים משנות ה-80 וה-90".
"כל יצירות הארכיון מציגות את העושר של בית האופנה, אבל גם את המסע שלי עם מוגלר – נקודות מוצא והתייחסויות שמהוות עבורי כיום השראה'", מוסיף קאדוולדר, "ביליתי זמן במחשבה על מה אנשים יחמדו מתוך הקולקציה ומה יכלול את המורשת של המותג. ידעתי, לדוגמה, שאני רוצה את שמלת הקטיפה השחורה שיצר מוגלר בשנות ה-80, כי לגרסת הווינטג' המקורית יש לאחרונה חיים חדשים לאחר שהרבה כוכבות צעירות לבשו אותה, בין אם בתצוגות או על השטיח האדום. אני אוהב גם את חליפת החצאית, כי היא פאנקית אבל גם נשית, ומקפלת בתוכה את הדואליות של מוגלר – איך היא יכולה להיות מצד אחד מאוד אלגנטית והוט קוטור, ומצד שני מלוכלכת ונועזת".
22 צפייה בגלריה
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
"הוקסמנו מהדרך שבה אנשים צעירים מסתכלים לעבר כדי לקבל השראה"
(צילום: יחצ H&M)

"מוגלר הקדים את זמנו בכל הנוגע לגיוון על המסלולים"

קאדוולדר (43), אמריקני שגדל בניו המפשייר וכיום חי בפריז, למד בכלל אדריכלות באוניברסיטת קורנל, עד שהתמחות אצל מעצב האופנה מארק ג'ייקובס שינתה את תוכניותיו. במשך שני עשורים עבד בתפקידי עיצוב אצל נרסיסו רודריגז, לואווה ואקנה סטודיוס, עד שבדצמבר 2017 מונה לתפקיד המנהל הקריאטיבי של בית מוגלר, שנשלט מאז 2019 בידי תאגיד הקוסמטיקה לוריאל. קאדוולדר הוא המנהל האמנותי השלישי במהלך עשור שנדרש להפיח חיים מחודשים במותג המיתולוגי, שכוכבו דעך מאז עזיבתו של מוגלר בשנת 2002. קדמו לו הסטייליסט ניקולא פורמיקטי והמעצב דיוויד קומה.
הצלחתו של קאדוולדר נוצרה בזכות גזרות צמודות המלוות בחיתוכים סקסיים ושיתופי פעולה עם כוכבות כמו קארדי בי, דואה ליפה, קיילי ג'נר וקים קרדשיאן, שלבשו עיצובי עבר ועיצובים עכשוויים של המותג. זו לא הסיבה היחידה שהובילה לשיתוף הפעולה עם H&M, אבל היא בהחלט תרמה לו.
22 צפייה בגלריה
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
"מוגלר פשוט הרגיש נכון לזמן הזה. הוא היה ברשימת המשאלות שלנו כבר תקופה"
(צילום: יחצ H&M)

הנוכחות המחודשת של מוגלר בעולם האופנה דרך כוכבות צעירות ושיתופים ברשתות החברתיות, הכירה אותו לקהל חדש וצעיר שטרם נחשף למורשת של בית האופנה ולחדשנות שהטמיע המייסד בשנות פעילותו. למעשה, שיתוף הפעולה הוא Win-Win לשני הצדדים: הרשת השוודית דוהרת על הפרסום הרב של בית האופנה, במוגלר מקרבים אליהם דור לקוחות צעיר שמגלה אותו לראשונה.
הגיוון הזה בלט גם במסיבת ההשקה שנערכה אמש (רביעי) בניו יורק, אשר אליה התייצבו אורחות רבות. היא כללה לא מעט דמויות מחיי הלילה של העיר, כמו מפיקת המסיבות סוזן בארש ואייקון האופנה אמנדה לאפור שהתרועעו בעבר במסיבות עם המייסד מוגלר, לצד כוכבות בין-דוריות דוגמת פמלה אנדרסון, קלואי סוויני ולורדס ליאון, בתה של מדונה. את ישראל ייצגה באירוע ניבר מדר.
22 צפייה בגלריה
אמנדה לאפור באירוע השקת שיתוף הפעולה של מוגלר ו-H&M בניו יורק
אמנדה לאפור באירוע השקת שיתוף הפעולה של מוגלר ו-H&M בניו יורק
אמנדה לאפור באירוע השקת שיתוף הפעולה בניו יורק
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בתשובה לשאלה אם רשימת הכוכבות המתארכת שלובשות את פריטי המותג שיחקה תפקיד בשיתוף הפעולה הנוכחי, אומרת יוהנסון בהתפתלות אלגנטית כי "מוגלר פשוט הרגיש נכון לזמן הזה. הוא היה ברשימת המשאלות שלנו כבר תקופה, כיוון שכולנו ב-H&M התרשמנו ממה שקייסי יצר בבית האופנה. הוקסמנו גם מההתלהבות העולמית הנוכחית מאייקוני שנות ה-80 וה-90, ומהדרך שבה אנשים צעירים מסתכלים לעבר כדי לקבל השראה. טיירי מוגלר הוא ללא ספק חלק גדול מזה. הוא המפתח לראוותנות ולהתרגשות של אותה תקופה. הוא קבע את סדר היום בדיוק כפי שקייסי עושה עכשיו".
22 צפייה בגלריה
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

"לקייסי יש כבוד למורשת המותג ולערכים שמוגלר הציע: רבגוניות, נזילות מגדרית, העצמה, בודי פוזיטיב וסקסיות", מוסיפה יוהנסון. "ואנחנו רוצים לחגוג את כל סוגי היופי, משהו שתמיד היה חלק בלתי נפרד מהחזון של מוגלר ו-H&M. מוגלר הקדים את זמנו בכל הנוגע לגיוון על המסלולים בתקופתו: הוא חיבק סוגי גוף שונים ואימץ דמויות טרנסיות וא-בינאריות מההתחלה. קייסי המשיך לחלוטין את החזון הזה ואתה רואה זאת בטווח הרחב של גילאים ומוצאים אתניים בקמפיין".
22 צפייה בגלריה
המעצבים קייסי קאדוולדר ואן סופי יוהנסון באירוע השקת שיתוף הפעולה בניו יורק
המעצבים קייסי קאדוולדר ואן סופי יוהנסון באירוע השקת שיתוף הפעולה בניו יורק
המעצבים קייסי קאדוולדר ואן סופי יוהנסון באירוע השקת שיתוף הפעולה בניו יורק
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

צריך לזכור כי הרבה לפני השיח הנוכחי על רבגוניות, במהלך שנות ה-80 וה-90, היה זה בית האופנה מוגלר שהציע דימויים של נשים חזקות ומגוונות על המסלול עם מוזות כמו ג'רי הול, פט קליבלנד וסטלה אליס עמר הישראלית, שהתראיינה לאחרונה לווג ודיברה על ידידותה הקרובה עם מר מוגלר. הול בת ה-66 היא ותיקת הכוכבות בקמפיין וגם המפורסמת והאייקונית מכולן, לבושה שמלת קטיפה שחורה שהיו מי שכבר מצאו אותה דומה לשמלת הנקמה המפורסמת של הנסיכה דיאנה (למרבה הצער, השמלה הזו לא תגיע לישראל ותימכר רק בחמישה שווקים נבחרים בעולם).

קאדוולדר מספר שליהק דמויות שהוא אוהב והרכיב נבחרת דוגמניות וכוכבות מגוונת, רב-אתנית ורב-גילית. "מופיעות בקמפיין כוכבות מוזיקליות חדשות שאני אוהב, כמו אמראה, שייגירל, אירת'איטר וארקה, לצד אייקוני אופנה כמו ג'רי הול ומריה-קרלה בוסקונו, שמתכתבות עם הסגנון הזוהר והתיאטרליות של בית האופנה", הוא אומר. "יש לנו גם כמה דוגמניות שמגדירות את עולם האופנה כפי שאנו מכירים אותו היום, כמו אנה אוורס ואימאן חמאם, לצד דמויות מקהילת מוגלר העכשווית כמו ילאן הואה ואוונג' צ'ול. כולן יחד מסכמות את הדימוי של מוגלר ואת האופן שבו בית האופנה מדבר אל מגוון רחב של נשים".

"מוגלר תמיד עסק בהזמנת אנשים אל תוך העולם שלו"

הקולקציה שהרכיב קאדוולדר משלבת בין השפה העכשווית של בית האופנה, עם חיתוכים סקסיים וגיאומטריים בשמלות ערב ואוברולים צמודים לצד מכנסי ג'ינס ספירלה ואוברול ה-Cat Suit המפורסם, לבין דוגמאות אייקוניות של מוגלר, כמו חליפות עור מחויטות עם כתפיים משוננות שמזכירות את עיצוביו הידועים. קאדוולדר מסביר כי ניסה לייצר קולקציה עכשווית על ציר זמן היסטורי, המשלבת עבר, הווה ועתיד. "המסע שלי עם בית האופנה קשור מאוד לארכיון הרחב שלו ולשימוש באלמנטים מרכזיים כנקודות מוצא לרעיונות חדשים", הוא אומר.
22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

אני מניח שיצירת קולקציה עבור קהל רחב שונה מעיצוב קולקציה לבית אופנה יוקרתי כמו מוגלר. מה היו האתגרים שלך בתהליך העיצוב וכיצד התגברת עליהם? "כשיצרתי את הקולקציה, קיבלתי השראה משיתופי עבר של H&M כמו זה שעשה אלבר אלבז בלנוון, ורסאצ'ה ומרג'יאלה – שממנו אף רכשתי פריטים לעצמי. הם כולם יצרו פריטים עם חתימה אישית ושאבתי מזה הרבה השראה. בסך הכול, אני חושב שיש מערכת ערכים משותפת בין H&M למוגלר. מוגלר תמיד עסק בהזמנת אנשים אל תוך העולם שלו, וזה מה שאנחנו עושים כאן. מבחינת תהליך העיצוב, התמקדנו בדרך לקחת את פריטי המפתח שלנו – בין אם השמלות, מכנסי הג'ינס או בגדי הגוף – ולייצר אותם בקנה מידה רחב ובמחיר נגיש. אחת הדרכים שעשינו זאת הייתה על ידי בדיקה קפדנית של איזה פרטים חיוניים ושאפשר היה לפשט אותם. אז אולי זה תפר שהוסר או מספר הקשרים בשמלה שעברה עריכה. זה אפשר לנו ליצור יצירות יפות באמת, ללא שום פשרה, במחיר סביר".
22 צפייה בגלריה
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקמפיין לקולקציה של מוגלר ל-H&M
"התמקדנו בפריטי המפתח שלנו ולייצר אותם בקנה מידה רחב ובמחיר נגיש"
(צילום: יחצ H&M)

התוצאה הסופית עלולה לאכזב את מעריצי המותג אך לשמח את אלה שידם אינה משגת לרכוש את העיצובים המקוריים, מאחר שהיא נראית כמו תרגום זול יותר של פריטי מפתח מתוך הרפרטואר של הקולקציות העכשוויות. אלו גם זכו ללא מעט חיקויים בשנים האחרונות על ידי אתרי אופנה זולים כמו "פאשן נובה", מה שמעמיד את הפרשנות הנגישה של H&M כמי שמגיעה מאוחר מדי. עם זאת, הקולקציה מאפשרת לדגום פריטים ייחודיים יותר, כמו מעיל עור ארוך לגברים וז'קט שחור לנשים עם משחקי שקיפות, שבמרכזו עצמות מחוך המחזיקות אותו.
בהמשך לעידוד הקיימות ב-H&M, לדברי יוהנסון 67 אחוז מהקולקציה עשויים חומרים ברי-קיימא, כמו כותנה אורגנית וטקסטיל ממוחזר של ניילון ואלסטן. אתגר נוסף היה להנגיש את טווח המידות הצר של בית האופנה. בעוד הקולקציות הרגילות של מוגלר מגיעות עד מידה 42 בלבד, ובתצוגות האופנה רוב הדוגמניות רזות מאוד – בשיתוף הפעולה המידות ינועו עד XXL בארצות הברית ועד XL באירופה. הקולקציה תושק בישראל ב-11 במאי ב-9:00 בסניף H&M בקניון עזריאלי, תל אביב (מחירים: 129-2,399 שקל).
22 צפייה בגלריה
שמלה, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
שמלה, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
שמלה, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
מכנסי ג'ינס, 699 שקל, מוגלר ל-H&M
מכנסי ג'ינס, 699 שקל, מוגלר ל-H&M
מכנסי ג'ינס, 699 שקל, מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
טייטס, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
טייטס, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
טייטס, 449 שקל, מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
בגד גוף, 349 שקל, מוגלר ל-H&M
בגד גוף, 349 שקל, מוגלר ל-H&M
בגד גוף, 349 שקל, מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)

22 צפייה בגלריה
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
הקולקציה של מוגלר ל-H&M
(צילום: יחצ H&M)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button