האבולוציה האופנתית של בריטני ספירס מציגה את הפיכתה מילדה לאישה בבת אחת. בהופעה בטקס פרסי בילבורד, 2016

ארבעה עשורים של טעם רע: התלבושות הבלתי נשכחות של בריטני ספירס

ממדי בית הספר, דרך אוברול הלטקס האדום ועד בגדי ההופעות הנוצצים ושמלות המיני החושפניות על השטיחים האדומים – כך התפתח הסטייל של נסיכת הפופ שחוגגת יום הולדת 40

פורסם:
כשמסתכלים על בגדי ההופעות התיאטרליים של בריטני ספירס לאורך 20 השנים האחרונות, קשה שלא לתהות על הקשר בינם לבין התלבושות המופרכות של כוכבי מחזות הזמר של חנוכה כאן בישראל. כמו הרגע ההוא ב-2001, כשספירס חרכה את הבמה בטקס פרסים של MTV – שעוצבה כמו סצנה מ"ספר הג'ונגל" עם נמר אמיתי (שאשתקד התגלה כי הוא מהחווה השנויה במחלוקת של ג'ו אקזוטיק מסדרת הדוקו "טייגר קינג") ונחש פיתון בורמזי גדול שנתלה על צווארה; או אותה תלבושת מדים חושפנית שלבשה בפתח סיבוב ההופעות "קרקס" בשנת 2009, אשר גרמה לנו להתגעגע למיכל הקטנה.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בסיבוב ההופעות "קרקס", 2009
בריטני ספירס בסיבוב ההופעות "קרקס", 2009
בריטני ספירס בסיבוב ההופעות "קרקס", 2009
(צילום: Getty Images)

בריטני ספירס פרויקט מיוחד

השבועות האחרונים עמדו בסימן מסיבת שחרור עבור ספירס, שחוגגת היום 40. לאחר 13 שנים תחת אפוטרופסות כולאת של אביה ג'יימי ספירס, בריטני שייכת לעצמה. את החגיגות היא ציינה בחשבון האינסטגרם עם התיוג החדש FreedBritney ("בריטני המשוחררת"), לבושה בחולצה עם קשירה מתחת לחזה בצבע ליים ומכנסונים לבנים שלבשה גם יום קודם לכן. בפוסט נוסף הסבירה הזמרת כי הבגדים שהיא לובשת מעניקים לה פרספקטיבה של זמן: "כשאני מסתכלת על התמונות שלי או של מישהו אחר, הדבר הראשון שאני בדרך כלל אומרת הוא מתי זה היה".

האבולוציה האופנתית של ספירס בהחלט מציגה את הפיכתה מילדה לאישה בבת אחת, תוך שהיא מדלגת על שלבי התבגרות שכוכבות פופ צעירות הדומות לה מפספסות. אלא שבניגוד לאחרות, ספירס אימצה מוטיבים סקסיים ופתיינים כבר מתחילת דרכה, מה שמהר מאוד הקצין לפרובוקטיביות חסרת עידון.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2015
בריטני ספירס על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2015
שמלות צמודות מדי, צפופות מדי. על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2015
(צילום: Getty Images)

מבין כל כוכבות הפופ שפועלות כיום, ספירס היא מפגן מתמשך של טעם רע, שאותו אימצה בתחילת שנות האלפיים מיד לאחר שהתפרסמה: מגזרת המכנסיים הנמוכה שלקחה לאקסטרים, דרך בגדי המופע הסופר-מינימליים שבחרה, ועד שמלות מיקרו-מיני משובצות באבני חן לשלל אירועי שטיח אדום. הגזרה המחמיאה שלהן לא הסתירה את הסגנון הוולגרי של השמלות, שתמיד הרגישו צמודות מדי, צפופות מדי.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בטקס פרסי MTV ב-2007
בריטני ספירס בטקס פרסי MTV ב-2007
המוטיבים הסקסיים הקצינו במהרה לפרובוקטיביות חסרת עידון
(צילום: Getty Images)

באופן יחסית לא מפתיע, ספירס דילגה מעל משוכות ביקורות האופנה, כשהיא מתעלמת מהן בהפגנתיות ומצליחה ליצור סגנון שהפך למודל לחיקוי עבור נערות ונשים רבות. האחרונות הסבירו זאת כסוג של אותנטיות, ערך רב כשזה מגיע מכוכבת במעמדה של ספירס, המייצרת קו ליניארי של חיבור רגשי לאופן שבו היא מציגה את עצמה ברשתות החברתיות: נגישה, אמיתית, נטולת מחסומים. החשוף והחושפני נפגשים לכדי דמות ללא מסכות. לרגל יום הולדתה, נזכרנו ב-11 מהופעותיה הבלתי נשכחות לאורך השנים: מהתלבושת האחידה הסנסציונית מהופעת הבכורה שלה, דרך הזוגיות המתוקשרת עם ג'סטין טימברלייק, ועד לאחת ההופעות המוצלחות שלה על השטיח האדום.

ההתחלה: "…Baby One More Time"

הלהיט שהפך את בריטני ספירס לסנסציה עולמית, בזכות רמיזות מיניות ותלבושת אחידה שקיבלה פרשנות פתיינית עם זוג צמות וחולצת בית ספר לבנה שנקשרה מעל פופיק חשוף. מאז הוקרן הקליפ לראשונה בשנת 1998, הוא זכה למחוות ופרודיות, כשהאחרונה והמפורסמת מביניהן הייתה שייכת להיילי ביבר בהאלווין האחרון.

(הקליפ שהפך את ספירס לסנסציה עולמית)


עידן התמימות: האוברול הצהוב

רגע לפני המילניום, ספירס עוד שידרה על גל עידן התמימות, והופיעה באירוע צדקה בבוסטון לבושה באוברול צהוב עם שרוולים ארוכים. בקיץ. שנה לאחר מכן, היא כבר מכרה את נשמתה לאלוהי הגזרה הנמוכה כיתר כוכבות התקופה.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס, 1999
בריטני ספירס, 1999
בריטני ספירס, 1999
(צילום: Kevin Wisniewski/Shutterstock)

יורדת נמוך: טקס פרסי TRL של MTV

הגזרה הנמוכה וחושפת הטורסו נמצאת בימים אלו בקאמבק בזכות כוכבות כמו זנדאיה ואמילי רטאייקאוסקי, אבל בריטני ספירס ושות' עשו ממנה קריירה כבר לפני 20 שנה. כאן היא במערכת לבוש שמזכירה סוף שבוע בפסטיבל בומבמלה בניצנים, יותר מאשר טקס פרסי מוזיקה של הערוץ הכי חשוב דאז.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס, 2003
בריטני ספירס, 2003
בריטני ספירס והחצאית הנמוכה, 2003
(צילום: Getty Images)

בריטני מציגה: רעילות שיא אופנתית

Toxic נחשב, ובצדק, לאחד השירים המצוינים של ספירס, בזכות ההפקה המוזיקלית של בלודשי & אוונט. בשנת 2005 היא גם זכתה עם השיר בפרס הגראמי, הראשון והיחיד שלה עד היום מתוך שמונה מועמדויות לאורך השנים. הקליפ העתידני שיצר הבמאי ג'וזף קאהן מאגד שניים מהלוקים האייקוניים שלה: מדי הדיילת התכולים שזכו לאינספור חיקויים ברשת, ובגד הגוף השקוף עם אבני סברובסקי המכסות את איבריה המוצנעים.

(הקליפ ל-Toxic)

רואים כפול: הזוג בג'ינס

בינואר 2001, כשבריטני ספירס וג'סטין טימברלייק עוד היו הפאוור קאפל של עולם המוזיקה, הם הגיעו לטקס פרסי המוזיקה האמריקנית במראה תואם שהורכב מרצועות טלאי של בד הדנים: הוא בחליפת מכנסיים וכובע בוקרים, היא בשמלת סטרפלס ארוכה עם שובל וענק התלוי על צווארה. התצלום הזה נצרב בזיכרון לא רק בגלל הבחירה התואמת בג'ינס, אלא כי הוא ייצג את הימים היפים של הזוג שנפרד בקול תרועה בשנה לאחר מכן. טימברלייק השיק באותה שנה גם את להיטו הגדול ביותר Cry Me a River, שנכתב על הפרידה מספירס.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס וג'סטין טימברלייק, 2001
בריטני ספירס וג'סטין טימברלייק, 2001
תיאמו כל פרט בתלבושת. בריטני ספירס וג'סטין טימברלייק, 2001
(צילום: AP)

הנערה התבגרה: "Oops!… I Did It Again"

אוברול הלטקס האדום שלבשה ספירס בווידיאו קליפ המפורסם מאלבומה השני, סימל את המעבר שלה מנערה לאישה. הלהיט התקבע בזיכרון לא רק בגלל השורה Oops!… I Did It Again, אלא גם בזכות אותו אוברול שעד היום נמכרים חיקויים שלו באמזון ב-34.90 דולר. לפני כשנה סיפרה בריאיון למגזין ווג הסטייליסטית אסתי סטנלי, כי ספירס רצתה מראה עתידני, סקסי ובלתי נשכח. "היא תמיד בחרה במשהו בלתי צפוי, ואנשים לא ציפו לראות אותה באוברול הזה", אמרה סטנלי. "היא הייתה אז צעירה ותמימה, ופתאום ראו אותה בתלבושת סקסית וצמודה. בריטני בהחלט יודעת מה היא רוצה ומה היא אוהבת – זה מה שהופך אותה לבריטני".

(הקליפ של Oops!… I Did It Again)

הכוכבת הגדולה: טקס הגראמי, 2000

הפעם הראשונה וכמעט האחרונה שבה התלבשה ספירס לשטיח האדום כפי שמצופה מכוכבת במעמדה. היא עשתה זאת עם מראה ששילב בין אלגנטיות אמריקנית לאלמנטים הלקוחים מעולמות ההיפ הופ, בשמלת מקסי לבנה עם זוג רצועות חושפניות מכל צד וצעיף פרוותי בעיצובו של אוסקר דה לה רנטה.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בטקס הגראמי, 2000
בריטני ספירס בטקס הגראמי, 2000
לובשת אוסקר דה לה רנטה. ספירס בטקס הגראמי, 2000
(צילום: Getty Images)

כמו כלה: המחווה למדונה

בטקס פרסים של MTV בשנת 2003, עלתה ספירס לבמה בשמלת כלה לבנה יחד עם הנמסיס הנצחית כריסטינה אגילרה, במחווה לשמלה שלבשה מדונה בקליפ לשיר Like a Virgin שני עשורים קודם לכן. את הערב סיימו השלוש בהחלפת רוק על הבמה לעיני ג'סטין טימברלייק ההמום והקהל הכביכול מזועזע.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בטקס פרסי MTV ב-2003
בריטני ספירס בטקס פרסי MTV ב-2003
ספירס בטקס פרסי MTV ב-2003
(צילום: Getty Images)

(ספירס, מדונה וכריסטינה אגילרה על הבמה)

רגע של שפל: בגד הגוף הצהוב

היו לספירס הופעות מביכות יותר על הבמה, אך זו ללא ספק אחת הלא מחמיאות בקריירה שלה. בטקס פרסים של MTV ב-2016, עלתה הזמרת לשיר בבגד גוף מנצנץ, קטנטן וזהוב עם נעלי פלטפורמה תואמות.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס בהופעה בטקס פרסי MTV ב-2016
בריטני ספירס בהופעה בטקס פרסי MTV ב-2016
ספירס בהופעה בטקס פרסי MTV ב-2016
(צילום: Getty Images)

(ספירס ובגד הגוף על הבמה)

סקסיות מרומזת: השמלה השחורה

מאידך, על השטיח האדום באותו ערב היא הייתה חתומה על אחד המראות היפים ביותר שלה לאורך השנים: שמלה שחורה וא-סימטרית עם חתך לאורך, שהצליחה לייצר סקסיות מרומזת.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2016
בריטני ספירס על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2016
אותו אירוע, תלבושת אחרת. על השטיח האדום בטקס פרסי MTV ב-2016
(צילום: Getty Images)

הטרנד שלא עובר: חליפת ספורט

אחת התרומות הגדולות של ספירס לעולם האופנה הייתה בהחדרת חליפות האימון הקטיפתיות של המותג ג'וסי קוטור, שעושה בימים אלו קאמבק מתוקשר. ספירס, יחד עם חברותיה הטובות לינדזי לוהן ופריס הילטון, לצד פיגורות כמו מדונה וג'ניפר לופז, לבשו את חליפות המותג הספורטיביות גם מחוץ למכון הכושר השכונתי, ובכך סייעו לאחד הטרנדים שהשתלטו על המרחב מאז תחילת שנות האלפיים.
14 צפייה בגלריה
בריטני ספירס, 2003
בריטני ספירס, 2003
לא רק למכון הכושר. ספירס, 2003
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button