"אם היית אומר לי לפני 20 שנה שאמשיך לדגמן גם בגיל 43, הייתי צוחקת. בזמני, דוגמניות היו מחוץ למשחק כבר בגיל 30". יעל גולדמן בביתה

בארון של יעל גולדמן: "להיות דוגמנית זה לחוות הטרדה מתמשכת"

היא נמנעת מצילומי הלבשה תחתונה ("הפנים זה הדבר החזק שלי, לא החזה"), לא מאפשרת לילדיה להיכנס למקצוע, אבל שמחה להמשיך לדגמן בגיל 43. ומה הפחד הגדול שלה? ביקור אינטימי בביתה

פורסם:
מהצצה בעמוד האינסטגרם של יעל גולדמן, אפשר בקלות לטעות ולחשוב שהיא כוהנת טיולי שטח בישראל. חופשה משפחתית בתמנע, סקי בוואל טורנס שבצרפת, זיכרונות מסוף שבוע בעין זיוון ורמת הגולן עם שלג לבן בעיניים לצלילי "קסם על ים כנרת" בקולותיהם של אריק לביא ואילנה רובינא. במובן כזה או אחר, הטיולים המשפחתיים האלה מפגישים גולדמן בת ה-43 עם שדים מהעבר.
"כשהייתי ילדה היינו מטיילים הרבה כמשפחה, והייתי מתפדחת מההורים שלי. תמיד היינו עם בגדים מוזרים וסנדלי שורש", היא נזכרת, "גם אנחנו כמשפחה מטיילים המון, כי זה מה שבסופו של דבר חוויתי בבית. יום אחד עצרנו בצפון וקניתי לכולנו סנדלי שורש. הבנתי שאני אולי יכולה לברוח, אבל לא יכולה להתחבא; אני יכולה לעבוד באופנה ולהיות עדכנית, אבל בסופו של דבר אני תוצר של הדי.אן.איי המשפחתי. כולנו, בסופו של דבר, גרסה של ההורים שלנו".
13 צפייה בגלריה
יעל גולדמן בביתה
יעל גולדמן בביתה
"אנשים רואים את ההצלחות ואני חושבת שהחיים מאוד מורכבים ומלאי משברים". יעל גולדמן בביתה
(צילום: ענבל מרמרי)

גולדמן, ילדה טובה קריית אונו, מגדלת שלושה ילדים בדירת דופלקס במרכז תל אביב יחד עם בעלה, השחקן אורי פפר. זהו בית נעים וחמים עם יחידת הורים בקומה נפרדת שבה מרפסת שמשקיפה אל הים. על המקרר תלויות תמונות משפחתיות ותמונות של גולדמן עם החברות הטובות, ובמהלך הריאיון היא מספיקה לתעל את הזמן גם להתקנת ארוחת בוקר קלה: טוסט, ביצים וסלט.
זמן זה משהו שהיא יודעת לנהל, לפחות כלפי חוץ. בזמן שהקורונה גרמה לאחרים להתכנס, גולדמן לא מפסיקה לשלוח זרועות לכל עבר. היא משדרת תוכנית שבועית בענייני סגנון וטיפוח ברדיו (תוכנית הלייף סטייל ברדיו תל אביב) ובטלוויזיה ("מרגישות יופי" עם מימי לוזון), מובילה קמפיינים מסחריים ולאחרונה גם שחררה פודקאסט ראיונות מצולם שבו היא מראיינת נשים כמו שירה איסקוב, מייסדת בית השנטי מריומה קליין שנטי, הסטייליסטית מיטל ברונר ואחרות.
13 צפייה בגלריה
הבית של יעל גולדמן
הבית של יעל גולדמן
"לכולנו יש אותן בעיות, ואנחנו חולקים אותם דברים, לבטים, אתגרים ודילמות". תמונות בבית
(צילום: ענבל מרמרי)

על אף שהיא אוחזת ברזומה ארוך כמראיינת – מהימים בתוכנית הנוער "אקזיט" בערוץ 10 המנוח ועד התוכנית הנוכחית – נראה שהיא נינוחה יותר כשהיא זו ששואלת את השאלות מאשר בתפקיד המרואיינת. גם לאחר שנים בעין הציבורית ואינספור ראיונות, בכל פעם שעולה שאלה מעט מאתגרת, היא ננעלת ומבקשת בעדינות להקליל את השיחה. בכל זאת, זהו ערוץ אופנה והיא רוצה לדבר על בגדים. "אני מאוד אוהבת לראיין וגם חושבת שאני טובה בזה, אם מותר לי להעיד על עצמי בשיא הצניעות", היא אומרת. "אני מאמינה שאנשים שבאים לריאיון רוצים לדבר".
אם היית צריכה לראיין את "יעל גולדמן", מה השאלה הראשונה שהיית שואלת את עצמך?
"אני לא יודעת מה השאלה, אבל אני יודעת את התשובה: אני יכולה ללכת ימינה, שמאלה, קדימה אחורה, אבל בסוף-בסוף אני הבת של דני ועידית. זה סך הדי.אן.איי שלי. הבית הוא דבר מאוד משמעותי בדרך שלך, בזהות שלך".
בעבר סיפרת שהבחירה שלך בקריירת דוגמנות וטלוויזיה הפתיעה את המשפחה. היה להם קשה עם זה.
"הבחירה לדגמן ולא ללכת למסלול אקדמי כמו יתר המשפחה הייתה מרד הנעורים שלי. לדגמן? זה היה אז 'אוי ואבוי', היום זה חלומה של כל בחורה. עבורי זאת הייתה דרך לראות עולם ולעשות כסף, ובמשך ארבע שנים דילגתי בין בירות האופנה, טסתי ממקום למקום. רציתי עצמאות כלכלית ואלו היו שנים מדהימות. התבגרתי בהן מאוד, הייתי לבד מאוד, התחספסתי".
"הבחירה לדגמן ולא ללכת למסלול אקדמי כמו יתר המשפחה הייתה מרד הנעורים שלי. לדגמן? זה היה אז 'אוי ואבוי', היום זה חלומה של כל בחורה. עבורי זאת הייתה דרך לראות עולם ולעשות כסף, ובמשך ארבע שנים דילגתי בין בירות האופנה, טסתי ממקום למקום"
ואם כמראיינת היית צריכה לשאול את עצמך שאלה קשה, מה היא הייתה?
"אולי למה אני מפחדת להיות כמו ההורים שלי".
רק הרגע אמרת שאת הבת של דני ועידית.
"ההורים מסמנים גם את הפחדים שלך, איפה אתה לא רוצה להיות. כשאתה מתבגר, אתה נהיה מקובע. לפני כמה ימים עשיתי שאלות-תשובות באינסטגרם, כי זה מוציא ממני דברים לא צפויים. מישהו כתב לי 'הכול נראה אצלך תמיד מקסים? אתם לא בבידודים?' וכן, רק אתמול היה פה ילד בבידוד (איתן בן השלוש, א"י). אנשים רואים את ההצלחות ואני חושבת שהחיים מאוד מורכבים ומלאי משברים. אנחנו בעידן מאוד חשוף, אבל באופן אישי, אני מעדיפה לא לחשוף דברים קשים".

"רוב הזמן אני בחורה קלאסית"

כבר שני עשורים שבמקביל לקריירה הטלוויזיונית, גולדמן לא מפסיקה לדגמן. בתעשיית האופנה היא נחשבת למי שרצה למרחקים, עם קמפיינים ארוכים לחברות ומותגים כמו רונן חן, גולף וגם אל-על – בעידן 15 השניות של הטיקטוק והסטורי, זה נראה כמו נישואים קתוליים. בניגוד לדוגמניות אחרות שהשתנו מול המצלמה לאורך השנים, גולדמן הייתה ונותרה חוף מבטחים: עיני התכלת, העור החלבי, השיער הארוך שכמעט לא השתנה. אפשר לזהות את זה גם בסגנון הלבוש העקבי שלה: מכנסי ג'ינס וחולצת טי או חולצה מכופתרת. סגנון קלאסי, לא מתאמץ, כזה שנמצא מעל כל רשימת שיק או שוק.
13 צפייה בגלריה
אירוע פקטורי 54
אירוע פקטורי 54
"אני בולטת גם ככה ברחוב, אז אני לא צריכה בשביל זה בגדים מוחצנים". גולדמן ואורי פפר
(צילום: ענת מוסברג)

בצילומים בביתה בחרה להציג מספר פריטים מאוצר המילים האופנתי שמרכיב את הסגנון שלה: חליפת פסים מחויטת של המותג Oma, שמלה סקסית מסאטן שחור של המעצבת נילי לוטן ומראה נערי שמורכב מג'ינס וסווטשירט של המותגים Re/Done ו-Simply & Rich. "רוב הזמן אני בחורה קלאסית", היא מודה. "מעולם לא הרגשתי צורך להיות מוגזמת בשום דבר. גם לא בצעירותי. אני בולטת גם ככה ברחוב, אז אני לא צריכה בשביל זה בגדים מוחצנים. אם אני נוסעת לפסטיבל קאן עם אורי, אני נהנית להפציץ, אבל אני די בת מזל שג'ינס וטי שירט יושבים עליי טוב. אם ארצה להקפיץ את הלוק, אבחר באביזרים טובים ושווים".
השנה גזרה בספונטניות את שיערה לטובת צילומים למטפחות בד ששימשו כמסכות פנים שהשיקה. בהתחלה הצוות שצילם אותה עוד הציע פאה, היא בחרה בפעם הראשונה לעשות שינוי חיצוני. "הרגשתי שאני יכולה להגשים פנטזיה", היא מסבירה. "אמרו לי: 'מאיפה האומץ?' אנשים עושים קעקוע לכל החיים וזה כולה שיער, הוא צומח. גם לא עשיתי קרחת, בסך הכול הסתפרתי קצר. אבל עכשיו בא לי להאריך שוב", היא מודה. "יש משהו מאוד נשי בשיער ארוך, ואפשר יותר לשחק איתו. אני גם מבינה היום למה בנות לא מסתפרות קצר. השיער הקצר דורש תחזוקה כל הזמן. אחרת את נראית כמו הומלסית".
בעיניי זה מוציא ממך עוקץ, שובבות.
"אני מסכימה, זה משהו יותר מרענן, כי כולן היום נראות אותו הדבר".
התספורת הביאה לך עבודות חדשות?
"זה יצר עניין לרגע, אבל לא הרגשתי שזה שינה את היחס אליי. המקום שלי כבר מבוסס".
13 צפייה בגלריה
יעל גולדמן בביתה
יעל גולדמן בביתה
"אני יכולה לעבוד באופנה ולהיות עדכנית, אבל בסופו של דבר אני תוצר של ה-DNA המשפחתי"
(צילום: ענבל מרמרי)

לאחרונה קיבלת קמפיין חדש לחברת מכשור קוסמטי. מפתיע אותך שאת עוד מקבלת קמפיינים?
"אם היית אומר לי לפני 20 שנה שאמשיך לדגמן גם בגיל 43, הייתי צוחקת. בזמני, דוגמניות היו מחוץ למשחק כבר בגיל 30. אני שמחה שהיום נשים ואימהות בנות 40 רלוונטיות לדוגמנות, לטלוויזיה. היום כולן משוויצות באימהוּת שלהן, אבל לפני 20 שנה זה לא היה ככה. זה שבר רפאלי כאימא לשלושה ילדים עושה קמפיין הלבשה תחתונה עכשיו זה סופר פמיניסטי, גלית גוטמן עשתה את זה כשהיא חצתה את ה-40. למה לא לחגוג את זה? למה להתבייש?"
אם היו מציעים לך היום קמפיין הלבשה תחתונה, היית הולכת על זה?
"בשיא הכנות, אני לא חושבת שיש לי גוף להלבשה תחתונה. כשהייתי צעירה הצטלמתי, וזה תמיד הביך אותי. הפנים זה הדבר החזק שלי, לא החזה. לא אשכח את הימים שבטי רוקאווי הציעה לשלם לי על ציצים".
13 צפייה בגלריה
הבית של יעל גולדמן
הבית של יעל גולדמן
"אני רוצה להעניק לבנות שלי ילדות תמימה ומלאה בחוויות. למה שיעבדו?"
(צילום: ענבל מרמרי)

יש לך שתי בנות, תהילה ועמנואל. עם אימא דוגמנית ומגישה ואבא שחקן, הדרך שלהן לבמה די סלולה. מה אם הן ירצו להיות דוגמניות?
"כשהן יגדלו, הן יעשו מה שהן רוצות, אבל אני לא מכוונת אותן לשם".
וכשהן רואות את בת הדודה שלהן, אמיליה, הבת של מיה דגן וגיסך ערן פפר, הן לא רוצות גם?
"כמישהי שעבדה מספיק שנים בתחום ויודעת מה זה ילדים עובדים על סטים, אני לא מאפשרת עדיין. זה לא לבוא ולהצטלם בקטנה – זה לבוא ליום עבודה, להחליף בגדים, לקפוץ על טרמפולינה. אני רוצה להעניק לבנות שלי ילדות תמימה ומלאה בחוויות. למה שיעבדו?"
ואם עמנואל הגדולה תבוא ותבקש?
"היא כבר באה וביקשה. אבל אסכים לשקול את זה רק כשתגיע לגיל 14 או 15 ואדע שיש לה אופי מספיק מבוסס לשמוע כל היום הערות כמו 'את לא מספיק גבוהה, את לא מספיק יפה, את לא מספיק רזה'. זה תחום קשה שמצריך אופי מאוד חזק. אם היא תרצה, אז אתמוך בה, אבוא איתה לסטים, אעשה הכול. כרגע אני לא רואה שום סיבה לדחוף ילדה לדגמן. יש מחיר מאוד גבוה שילדים מפורסמים משלמים, בטח ברשתות החברתיות".
"אסכים לשקול שעמנואל תדגמן רק כשתגיע לגיל 14 או 15 ואדע שיש לה אופי מספיק מבוסס לשמוע כל היום הערות כמו 'את לא מספיק גבוהה, את לא מספיק יפה, את לא מספיק רזה'. זה תחום קשה שמצריך אופי מאוד חזק"
13 צפייה בגלריה
תערוכה דודי חסון
תערוכה דודי חסון
"אני מבינה היום למה בנות לא מסתפרות קצר". גולדמן ופפר באירוע
(צילום: אמיר מאירי)

הגישה המגוננת של גולדמן מגיעה בצל פוסט שהעלתה באוגוסט האחרון עם פרסום העדויות נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל. "אני יודעת מה זה להיות בחורה צעירה עם חלומות גדולים. הייתי שם. אין מקצוע יותר מחפיץ מדוגמנות. אין. התחום הזה כל כך בעייתי מבסיסו. עצם זה שאת צריכה לפעמים להתפשט כדי שעיניים זרות יבחנו אם את מתאימה לעבודה עבורם, או לא", כתבה. "בסוף את רק כלי למכור בגד או מגזין. למזלי, אני התחלתי את קריירת הדוגמנות אחרי הצבא, והיה לי מספיק כוח להעיף את המטרידנים ממני. והטרידו. זה לא רק הסוכן. זה הצלם, זה הסטייליסט, זה המנכ"ל של משרד הפרסום". על הטענות של יהודה נהרי כלפי אסי עזר, חברהּ הקרוב מזה 20 שנה, היא מעדיפה לא לדבר.
"להיות דוגמנית זה לחוות הטרדה מתמשכת", היא מסבירה השבוע את הפוסט ההוא מלפני חצי שנה. "כמות הפעמים שהוטרדתי גבוהה. למזלי, לא תקפו אותי, אולי שלחו יד פעם, אבל האופן שדיברו אליי ואל דוגמניות אחרות, זה דברים שלא היו עוברים היום. דיבור נגוע, שאנשים לא היו מעזים לומר באקלים של היום ולפני 20 שנה זה היה מקובל. אני לא יכולה לשפוט את המקרים ההם בעיניים של היום", היא מוסיפה. "זה יישמע רע, אבל זה היה דיבור מקובל. אני שמחה שהשינוי קורה ושהיום לנשים יש שליטה ואת הכוח להגיב".

ומה מצאנו בארונה?

13 צפייה בגלריה
בארון של יעל גולדמן
בארון של יעל גולדמן
מעיל טרנץ', ברברי
(צילום: ענבל מרמרי)
"קיבלתי אותו במתנה מאורי בעלי לאחר אחת הלידות. אני לא קונה לעצמי מותגים ופריטי לבוש יקרים, אבל יש משהו סימבולי ונצחי בפריט הזה, שבתקווה גם יעבור לאחת הילדות".

13 צפייה בגלריה
בארון של יעל גולדמן
בארון של יעל גולדמן
מגפיים שחורים, אנין בינג
(צילום: ענבל מרמרי)
"נסענו לברלין לחגיגות יום ההולדת ה-40 של מייטי (מיטל ויינברג אדר, א"י) והלכנו לעשות שופינג. כשנכנסו לחנות של אנין בינג, המעצבת הייתה שם במקרה, וכל כך התרגשה מגל (גדות, א"י) והייתה סופר חמודה אלינו. הנעליים האלו מאותה נסיעה. אני חושבת שלא מפסיקים להתרגש מגל גם בארץ וגם בחו"ל. אנחנו חברות כבר 13 שנה, עשינו ילדים יחד והבעלים חברים, כך שזה מחזק את הקשר. היא אחת החברות הכי טובות שלי, בלי קשר לאן שהיא הגיעה. בסוף, לכולנו יש אותן בעיות, ואנחנו חולקים אותם דברים, לבטים, אתגרים ודילמות של החיים. ועם מי בסוף את חולקת אותם? עם חברה טובה שמכירה אותך ואת סומכת עליה".

13 צפייה בגלריה
בארון של יעל גולדמן
בארון של יעל גולדמן
חולצה לבנה, אתא
(צילום: ענבל מרמרי)
"חולצה לבנה היא תמיד ברירת המחדל שלי, ויש לי לא מעט חולצות לבנות בארון. היא תמיד עובדת: קלאסית, יפה, פשוטה וסוגרת פינה ליום או לערב, מעל בגד ים או עם חזיית תחרה סקסית מתחת. יש משהו עוצמתי בחליפה וזה סופר נשי. תמיד אהבתי ללבוש דברים מהמלתחה הגברית ואני מאוד שמחה שחליפות מכנסיים עכשיו באופנה, כי הרבה שנים חיפשתי ונאלצתי לקנות אותן בחנויות גברים ולהתאים אותן לגוף שלי".

13 צפייה בגלריה
בארון של יעל גולדמן
בארון של יעל גולדמן
ז'קט טוויד, מעיזבונה של עיתונאית האופנה נעה ארבר
(צילום: ענבל מרמרי)
"נעה ז"ל הייתה ידידת המשפחה, וכשהיא נפטרה השנה, אימא שלי הזמינה אותי לבחור לעצמי משהו מהארון שלה. יש פריטי לבוש שלעולם לא יוצאים מהאופנה, והז'קט הזה הוא אחד מהם. אני גם מרגישה שלהמשיך ללבוש פריט של מישהו שהיה קשור לחיים שלך במשך שנים רבות ושעברת איתו כברת דרך וחוויות רבות, מעניק לו חיי נצח".

13 צפייה בגלריה
בארון של יעל גולדמן
בארון של יעל גולדמן
סווטשירט, ליווי'ס
(צילום: ענבל מרמרי)
"כנראה שקיימוּת תמיד הייתה בי. כשהייתי ילדה לא היו פה מותגים, וקרובת משפחה מחו"ל שלחה לנו מדי פעם ארגז עם בגדים. אחד הפריטים בו היה הסווטשירט הזה של ליוו'יס, שאני שומרת מאז כיתה ח'. עשינו דרך ארוכה ואנחנו כבר 30 שנה יחד".

איפור ושיער: אסף מלמד
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button