יקבל את פרס אייקון האופנה מטעם ה-CFDA. לני קרביץ בגאלה של המטרופוליטן, 2022

ראסטות, שרירים וקעקועים: בגיל 58, לני קרביץ הוא אייקון האופנה האמריקני של 2022

בתיכון הוא לבש חצאיות ואיפר את פניו, ומאז פריצתו המוזיקלית לפני שלושה עשורים ניסח סגנון אופנתי שמתכתב עם שנות ה-70 ומראה נזיל מגדרית. "תמיד הייתי בטוח בגבריות שלי"

פורסם:
הרבה לפני שזואי קרביץ הפכה לאחת המתלבשות הטובות ביותר ולכוכבת מוערכת בעולם האופנה, היה זה אביה, המוזיקאי לני קרביץ, שנכנס להיכל התהילה האופנתי וזכה לחיבוק ממעצבים, מותגים ומגזיני האופנה בעולם. ביום שני הבא יקבל קרביץ (58) את פרס אייקון האופנה מטעם ה-CFDA (מועצת מעצבי האופנה של אמריקה), תואר שהוענק בעשור החולף לדמויות כמו ביונסה, נעמי קמפבל, ג'ניפר לופז, ריהאנה, זנדאיה ואחרות. מאז נוסד פרס "אייקון האופנה" בשנת 2010 (שאותו חנכה הדוגמנית אימאן), קרביץ הוא הגבר השלישי שמקבל את הפרס. בשנת 2012 היה זה השחקן ג'וני דפ ושלוש שנים לאחר מכן המוזיקאי פארל וויליאמס. מבין כל הזוכים עד כה, אפשר למצוא נציגות בולטת לנשים ולגברים שחורים או לא-לבנים, מה שמעלה שאלות האם מדובר באפליה מתקנת, צירוף מקרים, או שאנשים לא-לבנים פשוט ניחנו בחוש אופנתי טוב יותר.
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ על השטיח האדום, 2022
לני קרביץ על השטיח האדום, 2022
לני קרביץ על השטיח האדום, 2022
(צילום: Getty Images)

פריצתו המוזיקלית הגדולה של קרביץ התרחשה בתחילת שנות ה-90 עם הלהיטים It Ain't Over Till It's Over מאלבומו השני Mama Said והלהיט Are You Gonna Go My Way שחרך את MTV שנתיים לאחר מכן. על הבמה ובווידיאו קליפים יצר קרביץ מראה עשיר בניואנסים, שילוב בין ראסטות, שרירים וקעקועים למלתחה המתכתבת עם שנות ה-70 ומראה נזיל מגדרית. בקליפ ל-Are You Gonna Go My Way, בחר בחליפה אדומה מזמש שנראתה בעריכה הקצבית של הקליפ כמו שמלה אדומה ללא שרוולים, שאליה ציוות מגפי פלטפורמה. "בפעם הראשונה שלבשתי את החליפה והמגפיים בחזרות, זה הרגיש מדהים, חזק, יפה וטקסי", אמר ב-2019 בריאיון לגרדיאן הבריטי. "יחד עם זאת, ידעתי שאני לוקח סיכון. זה היה שונה מאוד מכל מה שמישהו לבש באותה תקופה, אבל אנשים אהבו את זה. כשהסרטון יצא, הוא התפוצץ: שילוב של שיר מושלם עם דימוי מושלם".


הקשר ההדוק בין קרביץ לאופנה החל כבר מילדות, בהשפעת אימו, השחקנית רוקסי רוקר, שהייתה מתלבשת מסוגננת; ושתי הסנדקיות שלו, דיהאן קרול וסיסי טייסון, שנחשבות לאיקונות אופנה לתקופתן. השלוש מופיעות גם בספר הזיכרונות שלו, Let Love Rule (הוצאת Sphere) שראה אור בעיצומה של מגפת הקורונה בשנת 2020 וסיכם שלושה עשורים של נוכחותו המוזיקלית והתרבותית של קרביץ.
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ בטקס פרסי AMA ב-2018
לני קרביץ בטקס פרסי AMA ב-2018
מציג את הקעקועים לראווה בטקס פרסי AMA ב-2018
(צילום: Getty Images)

על חיבתו לאופנה הוא כותב בספר כי מגיל צעיר היה בטוח במראה שלו ובסגנון הלבוש שניסח. כשהיה בתיכון, לדוגמה, לבש חצאיות ולא חשש להתאפר בהשפעת להקות כמו KISS וסרט הקאלט "מופע הקולנוע של רוקי".
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ בטקס פרסי MTV ב-2019
לני קרביץ בטקס פרסי MTV ב-2019
גופייה נוצצת ומכנסיים מתרחבים בטקס פרסי MTV ב-2019
(צילום: AP)

"החברה שלי דאז הכינה את החצאית", סיפר בריאיון למגזין W. "תמיד הלכנו למועדוני הומואים, כי המוזיקה הייתה נהדרת. רוב החברים שלי היו הומואים, אבל הייתי בטוח בגבריות שלי, או איך שלא תרצו לקרוא לזה. בסביבה שלי היו משוכנעים שאימא שלי לא תוכל להתמודד עם המראה הזה של חצאית ופנים מאופרות. במקום זה, היא נתנה בי מבט נוקב ואמרה, 'ילד, הנעליים האלה לא עובדות עם החצאית הזו. אתה צריך ללמוד להתאים'. החלפתי מיד נעליים".
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ, 2000
לני קרביץ, 2000
"לאורך שלושה עשורים של קריירה אני בוחר תמיד לעשות ניסויים ולהשתנות". 2000
(צילום: Getty Images)

אנקדוטה נוספת חושפת כיצד פיתח את טעמו ואת הגילוי של מעצבי-על. בתחילת דרכו כמוזיקאי קיבל מקדמה של 5,000 דולר, ובמקום לשלם חשבונות הלך לבוטיק המעצבים היוקרתי מקספילד בלוס אנג'לס ורכש מעיל ארוך של יוז'י יאממוטו וחליפת Nerhu (חליפה עם צווארון סיני שנקראת ע"ש ג'ווהרלל נהרו, ראש ממשלת הודו בשנים 1964-1947) בעיצוב ז'אן פול גוטייה. את החליפה מסר לחבר, המעיל עוד שמור אצלו בארון. "הייתי אז צעיר ורציתי לבנות את התדמית שלי", הסביר מאוחר יותר באותו ריאיון על בחירותיו האופנתיות. "ידעתי שיש משהו מיוחד ומעניין במעצבים האלה ורציתי שהם יהיו חלק מהעולם שלי".
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ בהופעה בפרסי AMA ב-2002
לני קרביץ בהופעה בפרסי AMA ב-2002
בהופעה בטקס פרסי AMA ב-2002
(צילום: Getty Images)

סגנון הלבוש האקלקטי של קרביץ, זוכה ארבעה פרסי גראמי, מתכתב עם הז'אנרים המוזיקליים שעליהם הוא חולש: רוק, ג'ז, סול, בלוז, אר אנד בי, פאנק ורגאיי. ההשפעות שלהם בולטות גם במלתחה שלו, שלדבריו הושפעה מכוכבים כמו ג'ים מוריסון, ג'ימי הנדריקס, דיוויד בואי ופרינס. את השפעתם של השניים האחרונים, לדוגמה, אפשר למצוא במלתחה האנדרוגינית שקרביץ מפלרטט איתה, כמו בחירה ללבוש חולצות רשת חושפניות, מכנסי טייטס הדוקים בצבעוניות מטאלית – כזו המרפררת לסגנון הגלאם-רוק של שנות ה-70 – צעיפי פרווה, טוניקות רקומות ומכנסי פדלפון שנמצאים בשנה האחרונה בקאמבק סוער. משקפי השמש הקבועים על פניו מייצרים ריחוק מתבקש, משמרים את מעמדו ככוכב רוק.
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ, 2015
לני קרביץ, 2015
משקפי השמש הקבועים על פניו מייצרים ריחוק מתבקש, משמרים את מעמדו ככוכב רוק. 2015
(צילום: AP)

"הסגנון שלי משתנה תמיד. אני נע עם האופנה ומצבי רוח משתנים; מראה שונה יכול לייצג רגשות שונים", אמר למגזין GQ. "יש דברים שהם נהדרים באותו זמן, ואז אתה מסתכל אחורה וחושב, "אה, זה לא היה כל כך טוב', אבל לאורך שלושה עשורים של קריירה אני בוחר תמיד לעשות ניסויים ולהשתנות. אני חושב שבאופנה, ובחיים בכלל, חשוב להמשיך לזוז קדימה". על אף התזוזות, נראה כי קרביץ שומר על עמוד שדרה אופנתי לאורך הקריירה שלו, תוך התכתבות עם טרנדים ותופעות אופנתיות.
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ, 2022
לני קרביץ, 2022
מעיל עור ומטפחת, 2022
(צילום: AP)

את התשוקה לאופנה הוריש קרביץ לבתו, השחקנית זואי קרביץ (33). יחד הם נבחרו להוביל את קמפיין האופנה של סן לורן לסתיו-חורף 2020. "לבשתי הרבה סן לורן וינטג' בתחילת הקריירה שלי, וכשהבת שלי התחילה לעבוד עם המותג לפני כמה שנים, הם מצאו את דרכם אליי", סיפר למגזין W. "אני אוהב את העובדה שזואי הייתה שם ראשונה. אני אוהב ללכת בעקבות הבת שלי". דברים דומים הוסיף בריאיון ל-GQ: "יש לי אייקון אופנה אחד: זואי, בתי", הוא מפרגן. "יש לה סטייל מעולה. היא חסרת מאמץ, טבעית ואותנטית. אני אוהב את האופן שבו היא מתלבשת ונושאת את עצמה. למען האמת, מעולם לא ראיתי מישהו חסר מאמץ עם וייב מדהים כמוה".
15 צפייה בגלריה
לני קרביץ בטקס הגראמי, 2022
לני קרביץ בטקס הגראמי, 2022
קרביץ בטקס הגראמי, 2022
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button