זיפים נצחיים, שיער של "הרגע התעוררתי", ונגיעה אופנתית שהיא גם מדויקת וגם לא מתאמצת. המחווה שלי לרן דנקר

אייקון מאויר בשבוע: רן דנקר הוא כוכב האופנה הגדול של תשפ"א

הוא מתעקש שממש לא אכפת לו מהמראה החיצוני, אבל בגיל 37 – מפזר יופי וסטייל גם בעולם המוזיקה וגם כדוגמן. כך הפך הקאמבק שלו לשיא השיק של השנה העברית

פורסם:

רן דנקר

סליחה, במי מדובר? הנסיך של השנה המשוגעת היוצאת, והבחירה שלי לאייקון ראש השנה העברי – רן דנקר, שעשה את הקאמבק הגדול מכולם והמציא את עצמו מחדש כזמר, דוגמן ופרפורמר. זו, ללא ספק, הייתה השנה שלו בכל החזיתות האפשריות.
עד לא מזמן הוא היה ידוע כ"זה שהיה פעם עם נינט". שני המתקמבקים שפעם הכי רצינו שיהיו ביחד ושברו לנו את הלב, השתלטו השנה, כל אחד בנפרד, על הפריים טיים. נינט חזרה, יפה מאי פעם, דעתנית, רהוטה וזוהרת עם סטיילינג מדויק עד לרמת הגוון של הליפסטיק, כדי למשול בצוות השופטים המנופח של "הכוכב הבא". אבל דנקר מושל בכל מקום אחר. לכן, לפחות במילון שלי, הוא האייקון המנצח של השנה.

רן דנקר הגיח לעולמנו עם השם חליל ועם אבא שחקן שידוע בזכות תפקידיו הרבים ועור פנים מחוספס – אלי דנקר. את הכניסה הרשמית שלו להיכל התהילה הישראלי הוא עשה בשנת 2002, כשפרסם בעירום את עלייתו לאוויר של ערוץ 10. משם הוצנח לעמדת האהוב הנצחי של הטלוויזיה הישראלית בסדרת הדרמה המוזיקלית "השיר שלנו", או בשמה האלטרנטיבי "יצרנית כוכבי הפסטיגל וספקית השערים של יומני הנוער".
אחר כך הוא נסע לניו יורק וחזר, הוציא תקליטים ויצא מהארון, עזב את עולם הנוער והפך לשחקן "רציני", ואיכשהו העביר עשור שלם כשהוא חזק בעשייה וחלש בבאז התקשורתי.

למה אייקון? דנקר הצעיר סימן וי בכל העמודות הרלוונטיות לאליל נוער – יפה להפליא, משחק בלי להביך, שר שירים שלא מרגיזים אף אחד, ומקיים זוגיות פוטוגנית להפליא עם מי שכבר הוכרה כמאמי הלאומית. דנקר הצעיר פחות הוחלף על ידי אלילי נוער אחרים, פעוטי שנים ומוכווני קונצנזוס. הוא נשאר יפה ועסוק ומוכשר, אבל מתחת לרדאר.

ואז הגיעה שנת תשפ"א עם להיט אחד ענק, "בית משוגעים", וקליפ ממכר שמציג דנקר שלא הכרנו – שזז כמו ג'אגר ושר בלי פילטרים, עם הומור עצמי וכנות כובשת, מתיז סקס אפיל שקורץ לגברים, לנשים, ולכל מי שביניהם. משם והלאה דנקר הפך לצונאמי – שבר את המצעד של גלגלצ ויצא לסדרת הופעות שכבשה קשישים כמוני וטף שעדיין לא נולד כשרן היה רני ב"שיר שלנו". ויש לו גם תפקיד ראשי בסרט החדש של טליה לביא "אחד בלב", ושיתוף פעולה מסקרן עם סטטיק ובן אל, ועוד אחד עם מירי מסיקה.

כדי לסגור מעגלים, דנקר מגיע לפסטיגל (אחרי 15 שנות נתק) ומתיישב על כס השיפוט בעונה הבאה של "אקס פקטור". אם למישהו היה ספק שזו השנה שלו, הוא גם החליף את יהודה לוי כפרזנטור של רשת רנואר. כן, הרכש החדש של רשת האופנה הוא בן 37 ולא רואה ממטר אף אחד מלהיטי הנוער הצעירים שלצידו. כשהוא מופיע על המסך, הוא מאפיל על כל אחד אחר. קוראים לזה כריזמה וסטייל, ומשניהם יש לו כמויות בלתי נדלות.
הקאמבק שלו מרשים במיוחד על רקע שנת הקורונה הקודמת, שרוקנה אותו מהכנסות ושלחה אותו לפרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא הציע למעריציו להגיע אליהם הביתה להופעות פרטיות.

דנקר הוא דמות מתעתעת. הוא יצא עם כמה מהבחורות הכי מדוברות בעיר – נינט, ליאל דניר, גאיה טראוב ורומי אבולעפיה, ובסוף התחתן עם הבמאי איתי וייזר. הוא קורע את הפלייליסט ומכניע את ספוטיפיי, רגע אחרי ששיתף את כולם בהרהורי פרישה מעולם המוזיקה. הוא המתלבש הכי טוב בביצה המקומית, וללא ספק אחד היפים שבה, אבל מתעקש שממש לא אכפת לו מאיך שהוא נראה.

למה לא? השנים הרזות גורמות לו, כנראה, לרצות לטרוף את הכול, עכשיו ומיד. אם הוא לא ייזהר, הוא עוד עלול להפוך לגרסה הפחות מעצבנת של אסי עזר. אם קצת מינון וקצת סינון, גם עוד שנה לא יימאס לנו ממנו.
ובכל זאת: אולי זה סוד הקסם. חוסר המנוחה, הרעב הגדול והסירוב להיצמד למשבצת שסידרנו לו. ככה הוא מתנהל בחיים המקצועיים, וככה הוא גם נראה – עם הזיפים הנצחיים, השיער של "הרגע התעוררתי", והנגיעה האופנתית שהיא גם מדויקת וגם לא מתאמצת. נדמה שיותר מהכול, ניכרת בו ההנאה הגדולה מההתפוצצות הזו שהגיעה משום מקום. הוא עף על עצמו, וזה מדבק.

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button