מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז

חשופים מדי? מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מעוררים סערה

נייקי הציגה את המדים של הנבחרת האולימפית של ארה"ב, ובגדי הנשים - בעיקר דגם אחד עם קו ביקיני גבוה - גרמו לאתלטיות להתרגז. "ה-'הו הא' שלי הולך לצאת החוצה?", תהתה טארה דייוויס-וודהול

פורסם:
בתוך כל מערבולות העולם בימינו קל לשכוח שבעוד שלושה חודשים תחל בפריז האולימפיאדה, אבל אין כמו סקנדלים אופנתיים כדי להזכיר זאת. במקרה הנוכחי האחראית היא חברת נייקי, שחשפה בשבוע שעבר את המדים שעיצבה למשלחות רבות, כולל כמובן זו של ארה"ב. כיוון שמדובר בחברת הלבשת הספורט הגדולה והפופולרית בעולם, היו בתצוגה הנוצצת שלה בפריז הרבה עיצובים יפים. ובדיוק בגלל המעמד הזה של נייקי, המדים שעוצבו עבור נשות נבחרת האתלטיקה של ארה"ב עמדו תחת זכוכית מגדלת - אבל התברר שגם בלעדיה אפשר היה לראות כי לאחד הדגמים יש קו ביקיני כל כך גבוה, שקשה לא לתהות על מה בדיוק חשב מי שעיצב בגד כזה עבור נשים שצריכות לרוץ לעיני כל העולם.
המבקרות הגדולות ביותר של הבגד - שלמען ההגינות יש לציין כי הוצג לעולם על בובת ראווה ולא ספורטאית בשר ודם - היו כמה מהמועמדות הבולטות למדליות אולימפיות בפריז. הקופצת לרוחק טארה דייוויס-וודהול כתבה: "חכו רגע, ה-'הו הא' שלי הולך לצאת החוצה?". כוכבת ריצות המשוכות הריסון קליי תייגה את מרכז השעווה האירופי, וכתבה: "האם תרצו בבקשה לתת חסות לנבחרת ארה"ב למשחקים האולימפיים הקרובים!?". רצת המכשולים קולין קוויגלי הגיבה בפחות הומור ואמרה שהתלבושת הזו פשוט בלתי אפשרית להופעה. ואילו האצנית לשעבר והיום מאמנת, לורן פלשמן, אמרה בקול רם את מה שרבים חשבו: "זו תלבושת שנולדה מכוחות פטריארכליים, תפסיקו להקשות על חצי מהאוכלוסייה".
2 צפייה בגלריה
מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז
מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז
מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז
(צילום: Reuters)
מחאות של ספורטאיות נגד התלבושות המעוצבות עבורן הפכו שכיחות למדי מאז שב-2021 סירבו שחקניות נבחרת כדוריד החופים של נורבגיה ללבוש את הביקיני הזעיר שקיבלו. במקום זאת הן לבשו מכנסיים, וכל אחת מהן נקנסה ב-150 יורו. איגוד הכדוריד האירופי שינה מאז את התקנון שלו. מחאות אחרות היו גם נגד החובה לשחק כדורגל וטניס במכנסיים לבנים. נייקי היא חברה שעשתה לעצמה שם של פורצת דרך בתחומים של שוויון והכלה, ואולי מכאן גם ההפתעה.
בתגובה לסערה מיהרה החברה להבהיר כי בגד הגוף הזה הוא לא האפשרות היחידה. במהלך האירוע בפריז דיגמנו הרצות שא'קארי ריצ'רדסון, אנה קוקרל ואת'ינג מו דגמים שהציעו כיסוי מלא בהרבה. "קצין החדשנות" של נייקי, ג'ון הוק, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי יש "כמעט 50 פריטים ייחודיים" עבור משתתפי תחרויות האתלטיקה. החברה טוענת כי הדגמים עוצבו בשיתוף פעולה ישיר עם הספורטאים והספורטאיות ואיגוד האתלטיקה האמריקני, ובכל מקרה היא מבטיחה שחייטים יעמדו לרשות כל מתחרה.
2 צפייה בגלריה
מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז
מדי הנבחרת האולימפית של ארה"ב מוצגים בפריז
חייטים יסייעו במידת הצורך
(צילום: AFP)
קופצת המוט קייטי מון, שחתומה על הסכם חסות עם נייקי, הגנה על המותג בטוויטר ובאינסטגרם. היא כתבה שהבגד הספציפי הזה אמנם "מדאיג", אבל הוסיפה כי לנשים יש "לפחות 20 שילובים שונים" של מדים לבחור מביניהם, כולל אפשרות להשתמש בדגמים המוצעים לגברים."כשמישהו אומר שהאופציה הזו היא סקסיסטית, כתבה מון, "אפילו אם זה מתוך כוונות טובות, הוא בסופו של דבר תוקף את ההחלטה שלנו כנשים לבחור ללבוש אותו מתוך שפע האופציות שיש לנו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button