"בהתחלה חשבתי לקרוא לעצמי אנטי-אייקון". טומי קאש בתצוגת אופנה של פאקו רבאן

תיאטרלי ומטריל: טומי קאש מבקר וחוגג את תרבות הצריכה של עולם האופנה

הראפר האסטוני הפך לאחת הדמויות הצבעוניות ומלאות ההומור בשבועות האופנה, עם שורה של מערכות לבוש תחפושתיות ששוברות סטריאוטיפים ואף מיצבו אותו כגורו בקמפיין חדש

פורסם:
שבועות האופנה לגברים שנערכו הקיץ סימנו את הראפר האסטוני טומי קאש כאחת הדמויות הצבעוניות ומלאות ההומור שהתארחו בשורה הראשונה של תצוגות האופנה. בשנה החולפת בולט קאש באמצעות מערכות לבוש קרקסיות ומלאות דמיון, תחפושתיות ברובן, אשר מייצרות אפקט תקשורתי לשני הצדדים: קאש זוכה לחשיפה ויראלית גבוהה ברשתות החברתיות ובמדורי הבידור והאופנה, המותגים שאצלם הוא מתארח זוכים לתו תקן קוּלי, אירוני ולבולטות בקרב בני הדור הצעיר.
מכוסה פרווה לבנה בתצוגה של מארין סר

בחליפה מתנפחת של גוף שרירי וחשוף

בתצוגה של המעצבת מארין סר, לדוגמה, הוא התכסה בפרווה ארוכה של שיער לבן שהזכירה עיצובים ישנים של מרטין מרג'יאלה מתחילת העשור שעבר, ובתצוגה של המותג היפני Doublet הוא הגיע כשעל גופו תלוי שולחן מעוגל. אצל ז'אן פול גוטייה וג'וליאן דוסנה בחר בחליפה מתנפחת של גוף שרירי וחשוף, ובתצוגה של ריק אוונס לבש מערכת לבוש במחווה לשחקן והפנטומימאי הצרפתי המפורסם מרסל מרסו, בדוגמת פסים של שחור ולבן עם מגפיים צהובים, שיתוף פעולה בין MSCHF לקרוקס.


את פרסומו הגדול בתעשיית האופנה קיבל קאש, בן 31 מטאלין, אסטוניה, רק החורף, כשהגיע לתצוגת האופנה של המותג Y/Project בעיצוב גלן מרטנז, לבוש חולצת פיג'מה כחולה כשהוא מלופף בתוך כיסוי מיטה לבן וכרית גב גדולת ממדים – מראה שמתכתב עם קולקציית סתיו-חורף 2005-06 של ויקטור & רולף. "מצטער שאיחרתי, ישנתי", כתב בסמוך לתמונה שהעלה ליותר ממיליון העוקבים שלו באינסטגרם. שם הוא נוהג לפרסם דימויים מעובדים במחשב בכיכובו, היוצרים שיח מעניין, נוטף הומור וביקורת על נושאים כמו בודי שיימינג, עירום גברי, מיתוג בעידן של תרבות הצריכה, ואהבה עצמית – נושא שהתעצם בעקבות השתלטותן של הרשתות החברתיות על חיינו.
מלופף בתוך כיסוי מיטה לבן וכרית גדולת ממדים


אחת התמונות המפורסמות שלו מלפני כארבע שנים מציגה אותו שוכב ללא חולצה במיטה כשמצידו שוכבים בני הזוג בחיים ובעסקים, מעצב האופנה ריק אוונס והמעצבת ואייקון האופנה מישל לאמי. "זה לא מה שאתם חושבים", כתב לצד התמונה, משחק על הגבול שבין הדימוי שלכאורה מרמז על פעילות מינית בין השלושה, אבל גם יכול להתפרש כאדם המצטלם עם הוריו הרוחניים במיטה המשפחתית. אוונס, שהשתמש במוזיקה של קאש לתצוגות המסלול שלו, התיידד עם הראפר והחברות ביניהם התפתחה למערכת יחסים אמנותית יציבה. הם השיקו יחד קווי לבוש (לאחר שקאש השיק פרויקט אופנתי סולו משלו, פרודיה על קניה ווסט, ב-2018), ואוונס הפך למודל לחיקוי עבור קאש, שבריאיון למגזין "אינטרוויו" התייחס אליו בגלוי בתור ה"אבא" שלו.
טומי קאש עם ריק אוונס ומישל לאמי

טומי קאש הוא בעצם תומאס תממטס, שהתפרסם לפני כעשור בעיר הולדתו כאמן גרפי, רקדן ומוזיקאי. הוא נולד ב-1991 לאב רוסי ולאם אוקראינית, בסמוך להתפרקותה של ברית המועצות. האסתטיקה של הגוש הסובייטי ממשיכה ללוות את עבודתו עד היום, בין אם במבט אירוני או באופן שבו הוא מתלבש כשאינו מתחפש. בשנת 2014 הוציא את אלבום הביכורים שלו, Euroz Dollaz Yeniz, וארבע שנים מאוחר יותר את האלבום $€¥ (הסימנים של המטבעות ין יפני, אירו ודולר) שמתכתב עם שם הבמה שלו: TOMM¥ €A$H.
5 צפייה בגלריה
טומי קאש בתצוגת אופנה של דיזל, 2023
טומי קאש בתצוגת אופנה של דיזל, 2023
מחופש למנקה בתצוגת אופנה של דיזל, 2023
(צילום: Stefania M. D'Alessandro/Getty Images for Diesel)

"בהתחלה חשבתי לקרוא לעצמי אנטי-אייקון", סיפר בריאיון למגזין Schon בקיץ שעבר. "אני כאן כדי לשנות סטריאוטיפים ולהאיר צדדים שונים של הספקטרום לגבי איך ראפר צריך להיות. טומי הוא השם שכולם קראו לי כל חיי, ושם המשפחה החל בבדיחה שעשיתי על כמה שראפרים הם חומריים ובעניין של יהלומים, כסף וטלפונים יוקרתיים. אני בא מרקע מאוד עני, ובמובנים מסוימים זה הופך אותי לאנטי-חומרני. ניסיתי לשנות את זה בשלב מסוים, אבל שום דבר לא נתקע באותו אופן שבו עשה TOMM¥ €A$H".

שנה לאחר צאת האלבום החל הרומן האדוק שלו עם תעשיית האופנה, שקיבל תנופה רק בשנה האחרונה. לנוכחות המטרילה שלו מעריצים רבים. לפני שנה, לדוגמה, הוא יצר בשיתוף האמנית והצלמת הקנדית גאב בויס מערכת ישיבה במראה של לחמניות, והציע לחברת איקאה להפוך את המוצר לחלק מהקולקציה שלה. באיקאה הבטיחו לשניים שאם הפוסט יזכה לעשרת אלפים תגובות, ישקלו את העניין לחיוב.

תוך יומיים צבר הפוסט למעלה מ-12 אלף תגובות ו-134 אלף לייקים. הספה, שזכתה לשם Loafa (הלחם של המילים Sofa – ספה, ו-Loaf – כיכר לחם) טרם יוצרה וספק אם זה יקרה בעתיד. ייתכן מאוד גם כי מדובר בצעד פרסום בשיתוף עם איקאה, שזיהתה את הוויראליות של קאש ברשתות החברתיות, בדומה לפוסטים של פריטים בעלי עניין שיצר עם אדידס וחברת הספורט קאפה, שגם הבשילו לקולקציית הלבשה ואביזרים שנמכרת באתר שלו.
5 צפייה בגלריה
טומי קאש על השטיח האדום, 2023
טומי קאש על השטיח האדום, 2023
בחצאית על השטיח האדום, 2023
(צילום: Julien M. Hekimian/Getty Images for The Woolmark Company)

החיבור עם איקאה הגיע מתוך ביקורת על תרבות הצריכה. בריאיון למגזין METAL התייחס לאופן שבו מותגים כמו וטמו מייצרים בגדים כמו חולצת DHL או בלנסיאגה מוכרים תיק של איקאה. "זה עלול בסופו של דבר להיות כל כך מזויף, שמישהו יגיד 'עצור'", אמר קאש. "מצד שני, זה כל כך קל, וזה כל כך גאוני. הם לוקחים האתוס של אנשים משכונות עוני ומעמדות נמוכים, מוסיפים תג מחיר גבוה ומוכרים אותו. אנשים אומרים 'חחח, זה מצחיק, אני אקנה את זה. תראה, אתה לובש את זה במחיר 10 דולרים, שלי שווה 1,500 דולר'. אבל זה אותו דבר, נכון? זו האירוניה, נכון? אנשים זורקים כסף וזה מאוד אירוני".
5 צפייה בגלריה
טומי קאש בקמפיין של דיזל, 2023
טומי קאש בקמפיין של דיזל, 2023
מככב בקמפיין של דיזל, 2023
(צילום: מרילי אנדרה)

הנוכחות התיאטרלית והשברירית של קאש, כמו גם הכוח שלו ברשתות החברתיות, הובילה אותו לככב החודש במרכזו של קמפיין פרה-סתיו החדש של מותג האופנה האיטלקי דיזל שמשחק עם הרעיון של כתות ואופנה, כשקאש בתפקיד הגורו ומסביבו עדת מאמינים עיוורת. יחד הם מבצעים טקסים בשפה פרודית, כמו במקרה שבו הם רוקדים סביבו במעגל כשהוא עומד על שולחן עץ בלב סלון עם ספות פרחוניות, שוכבים יחד על מיטה גדולה כשהם מחזיקים בידיהם את תיקי המותג כמו צלבי ענק, או מופיעים יחד בתצלום קבוצתי, אוחזים בתמונות דיוקן ממסוגרות של קאש. הרעיון כי אופנה מתנהלת ככת עם עדת מעריצים אינו חדש, אבל הוא הופך את קאש לאחד הגורואים של הרגע.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button