מלכותית עם גלימה וכפפות לבנות. קייסי דסנטיס עם ילדיה, 2023

השראות מג'קי קנדי ומלניה טראמפ: האסטרטגיה לסגנון האופנתי של קייסי דסנטיס

מאחורי התלבושות של רעיית מושל פלורידה, שמתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, עומד תכנון מחושב שתחילתו עוד בחתונתם. כך היא משתמשת בבגדים להנדוס התדמית הזוגית

פורסם:
ערב השבעתו של מושל פלורידה רון דסנטיס בחודש ינואר השנה, קשה היה שלא להפנות את המבט אל אשתו, קייסי דסנטיס בת ה-42, שנראתה לרגע כמו הגרסה הרפובליקנית של ג'קלין קנדי. דסנטיס התייצבה לבושה בשמלת מקסי ללא שרוולים בצבע מנטה, ומעליה גלימה תואמת בעיצוב אלכס פרי האוסטרלי. את ההופעה השלימה באמצעות כפפות לבנות ושיער שנאסף לפקעת אחורית. האסוציאציה לקנדי הייתה ברורה. דפדוף בארכיון מצא כי דסנטיס העניקה פרשנות משלה להופעה אייקונית של קנדי, לבושה בשמלת מנטה זהה וכפפות לבנות לחתונת בתה קרוליין ב-1986. אם כבר לאמץ השראה, אז מהטובות ביותר.
10 צפייה בגלריה
קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)

10 צפייה בגלריה
ג'קי קנדי, 1962
ג'קי קנדי, 1962
ג'קי קנדי, 1962
(צילום: AP)

בהופעה פומבית אחרת, במאי 2022, לבשה דסנטיס שמלת גלימה אדומה בעיצוב טרינה טורק, עם מחשוף וי שבמרכזו הונח תליון צלב גדול שנתלה על שרשרת זהב דקה. ההופעה הזכירה מראה של גברת ראשונה אחרת: מלניה טראמפ. בשנת 2019 לבשה טראמפ שמלת גלימה אדומה בעיצוב בית האופנה ז'יבנשי בעת ביקור רשמי בלונדון, אז נפגשה עם הנסיך צ'רלס (כיום המלך) ורעייתו קמילה.
10 צפייה בגלריה
קייסי ורון דסנטיס לאחר ניצחון הבחירות בפלורידה, 2022
קייסי ורון דסנטיס לאחר ניצחון הבחירות בפלורידה, 2022
שמלה מוזהבת לאחר ניצחון הבחירות בפלורידה, 2022
(צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)

הבחירה לאמץ סגנון המתכתב עם שתי גברות ראשונות בולטות ובלתי נשכחות עם מלתחה אייקונית, אינה מקרית – זוהי אסטרטגיה מכוונת. הווליום התקשורתי שלו זוכים בני הזוג – ובעיקר רון דסנטיס, הטוען לכתרו של דונלד טראמפ ונמצא בקמפיין להוביל את המפלגה הרפובליקנית במרוץ לנשיאות 2024 – חושף את האופן שבו משתמשת רעייתו קייסי באופנה ובמלתחה הפומבית שלה כדי לבסס לעצמה מעמד. "קייסי מבינה כיצד לשחק עם הדימוי כלפי חוץ", אמר בריאיון ל"ניו יורק טיימס" רון בונג'ן, אסטרטג רפובליקני. "היא יודעת כיצד למקסם ולמנף את תשומת הלב מהציבור ואת התקשורת".
10 צפייה בגלריה
קייסי ורון דסנטיס באיווה, 2023
קייסי ורון דסנטיס באיווה, 2023
קייסי ורון דסנטיס באיווה, 2023
(צילום: AP Photo/Charlie Neibergall)

דסנטיס, לשעבר מגישת טלוויזיה, שהחלימה מסרטן השד, הפכה בשנת 2019 לאישה הצעירה ביותר בתפקיד אשת מושל פלורידה. עברה התקשורתי והבנת המדיום הם כלים שהיא משתמשת בהם בתבונה כדי לקדם את מעמדה ואת המסרים המשפחתיים והשמרניים של אמריקה האדומה. אחת הדוגמאות להבנתה את הנדוס התדמית, ניתן למצוא בספרו של דסנטיס, שבו הוא מספר כי בחתונתם של השניים ב-2009 התעקשה שבמקום חליפת טוקסידו שחורה, ילבש את מדי חיל הים הלבנים שלו, שעליהם נתלתה שורה של מדליות. בתמונות שפורסמו נראה דסנטיס כמו טום קרוז בסרט "אהבה בשחקים" מ-1986, בעוד היא עצמה נראתה כמו כוכבת דיסני בשמלה לבנה שצופי הטלוויזיה בחרו בהצבעה.

10 צפייה בגלריה
קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
מגוונת בין שמלות יום למכנסי ג'ינס. קייסי ורון דסנטיס עם ילדיהם, 2023
(צילום: AP Photo/Andy Barron)

בשבוע שעבר שברה דסנטיס שתיקה והתראיינה בהרחבה לערוץ פוקס ניוז. לבושה שמלת מנטה עם שרוולים מכסי מרפקים וחלק תחתון פרחוני במראה שמרני, סיפרה דסנטיס בסביבתה הביתית והטבעית לעיתונאית האריס פוקנר על ילדותה, היכרותה עם דסנטיס בקולג', תחביביה הספורטיביים וכל מה שהאוזן של הקהל הרפובליקני שמחה לשמוע. בהמשך נשאלה כיצד היא תופסת את תפקידה כגברת הראשונה של פלורידה, שבה משמש בעלה רון כמושל המדינה. "מה מגדיר אותי כגברת ראשונה? אני מסתכלת על התפקיד עם הרבה ענווה", ענתה. "זה לא קשור אליי – זה להיות בעמדה של לעשות טוב בשם האנשים של המדינה הזאת, ובתקווה גם של ארצות הברית".
10 צפייה בגלריה
קייסי דסנטיס, 2023
קייסי דסנטיס, 2023
קייסי דסנטיס, 2023
(צילום: AP Photo/Phil Sears, File)

10 צפייה בגלריה
ג'קי קנדי, 1962
ג'קי קנדי, 1962
ג'קי קנדי, 1962
(צילום: AP)

הופעותיהם המלוטשות של השניים בתקשורת ובכנסים רפובליקניים, מציגות תבנית של החלום האמריקאי. ואמריקה תמיד אוהבת סיפורי הצלחה של "פאוור קאפל" המלווה בזוהר, אטרקטיביות והמשפחה הכול-אמריקאית עם שלושה ילדים קטנים. עם הלבוש הנכון ותדמית נקייה אפשר להסתיר כל זיוף, שלא לדבר על הדעות השמרניות והחשוכות של דסנטיס בנושאי הגירה, הפלות, וכמובן זכויות להט"ב – שאותן הוא פועל להגביל. הוא אף יצא למאבק פומבי מול תאגיד וולט דיסני, בעקבות התנגדות החברה לחקיקה שאושרה בפלורידה אשר מגבילה את לימודי המגדר והמיניות בבתי הספר.


בעוד הוא עצמו לובש חליפות אלגנטיות, סגנון הלבוש של קייסי מגוון, שילוב של שמלות יום או מכנסי ג'ינס וז'קט לצד שמלות ערב אלגנטיות שאותן היא לובשת לאירועים רשמיים. למרות שהיא עדיין לא לובשת מעצבי אופנה אמריקאים מפורסמים בדומה למישל אובמה – דסנטיס יוצרת דימויים בלתי נשכחים, כמו שמלה מוזהבת וחושפת כתף שלבשה ב-2022, שהעניקה לה מראה מלכותי. במקרה אחר, בחרה בשמלה בצבע ורוד פוקסיה, שגם אליה חיברה כפפות לבנות, אשר הזכירה מראה אחר של ג'קלין קנדי, מביקור בניו דלהי בשנת 1962. בכך שהיא קושרת את עצמה באופן מרומז למורשת האופנתית של משפחת קנדי, היא בעצם מצביעה על חילופי דור בפוליטיקה, כמו גם על ערכים של זוהר, סגנון וטעם משובח שהיו מזוהים עם הגברת הראשונה הכי אופנתית בהיסטוריה של ארצות הברית.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button