סגנון עקבי המבקש לייצר רצף בין החיים האמיתיים לקולנוע, בין דמותו ככוכב צעיר לזו של אלביס. אוסטין באטלר

כמו רוח נעורים משנות ה-50: הסטייל המסקרן של אוסטין באטלר

הוא נכנס לנעליו של אלביס בסרט חדש, מנהל זוגיות עם אחת הדוגמניות המצליחות בעולם, וגם על השטיחים האדומים משלב גבריות מעודנת, תחכום מאופק וקריצה לימי הזוהר של הוליווד

פורסם:
מצעד הכוכבות על השטיח האדום בפסטיבל קאן הוא מחזה שכיח, כשההתמקדות היא תמיד ברשימת המתלבשות הטובות. נדיר שהפוקוס עובר לגברים, שלרוב משתחלים לתוך חליפת טוקסידו שחורה עם עניבת פרפר שחותמת את המראה מתוך קוד לבוש דרקוני. השחקן אוסטין באטלר (30), שהגיע לפסטיבל עם הסרט "אלביס" של באז לורמן, הצליח לגרוף לא מעט מבטים לאורך הפסטיבל בזכות מלתחה אלגנטית שעושה כבוד למלך הרוקנרול משנות ה-50, שאותו הוא מגלם בסרט. מסע יחסי הציבור הנודד שהחל כבר בחודשים האחרונים, ממצב אותו כאחד הכוכבים המסקרנים על המסך ועל השטיח האדום כשהוא משלב בתבונה בין גבריות מעודנת למינימליזם מאופק ומנסח מחדש את המונח "ספורט אלגנט".
(אוסטין באטלר בתפקיד אלביס)

ברחבי העולם פועלים כ-400 אלף חקיינים של אלביס ובאטלר, שאימץ את המבטא הדרומי והקול העמוק של פרסלי, מסתמן כמי שמגלם אותו בדיוק רב בסרט באורך של כמעט שלוש שעות אשר יעלה לאקרנים בישראל בסוף החודש. באודישנים לסרט הוא גבר על המוזיקאים הארי סטיילס ואנסל אלגורט, ולמרות שהגיע בכלל מתוכניות לנוער בערוץ ניקלודיאון ותפקידי משנה בסרטים, ההימור של הבמאי האוסטרלי באז לורמן ("גטסבי הגדול", "מולאן רוז'", "רומיאו +ג'ולייט") השתלם. בתום ההקרנה בקאן, זכתה הופעתו של באטלר כאלביס לתשואות מהמבקרים, בעוד הסרט זכה לביקורות מעורבות.
"באשר לשאלה הגדולה האם באטלר יכול להתחזות לאחד הסמלים הבלתי ניתנים למחיקה בהיסטוריה של תרבות הפופ האמריקנית, התשובה היא כן מוחלט", כתב דיוויד רוני ב"הוליווד ריפורטר". "הליכתו על הבמה סקסית ומהפנטת, והוא לוכד את הפרדוקס הטרגי של סיפור הצלחה פנומנלי שנאחז בעקשנות בחלום האמריקני, גם כשהוא ממשיך להתפורר בידיו". פיט האמונד מ-Deadline כינה את באטלר "בחירה אידיאלית", והוסיף כי "באטלר מצליח בצורה מרגשת, במיוחד במחצית הראשונה של הסרט, לגרום לנו לתהות לאילו גבהים גדולים יותר היה יכול אלביס לטפס אלמלא נכנע לצד האפל של תהילתו שלו". גם ג'סטין צ'אנג מ"הלוס אנג'לס טיימס" ציין את האיכויות הווקאליות של באטלר וכתב כי ישנה "התאמה פיזית ראויה לאלביס".
8 צפייה בגלריה
אוסטין באטלר ופרסיליה פרסלי בפסטיבל קאן, 2022
אוסטין באטלר ופרסיליה פרסלי בפסטיבל קאן, 2022
נראה כאילו יצא מסרט בשנות ה-50. אוסטין באטלר ופרסיליה פרסלי בפסטיבל קאן
(צילום: Getty Images)

כניסתו של באטלר לנעלי אלביס הייתה טוטלית והוא נדרש לחקות את תנועות האגן של הזמר המפורסם ואופי השירה שלו. בטריילר שפורסם הוא נשמע מוזיקלי לא פחות מהמקור. בראיונות איתו סיפר כי צפה והאזין לכל קטע של אלביס שפורסם עד כה, אבל ההתעקשות להפוך לאלביס עלתה לו בבריאות. בריאיון למגזין הגברים GQ סיפר באטלר כי בתום הצילומים הובהל לבית החולים: "למחרת הצילומים התעוררתי בארבע לפנות בוקר עם כאבי תופת". הוא אובחן כחולה בנגיף שמזכיר דלקת בתוספתן. "הגוף שלי התחיל לקרוס יום אחרי שסיימתי עם 'אלביס'". בנוסף גם נפגש עם פרסיליה פרסלי, אשתו לשעבר של הזמר, שתמכה בליהוקו לדמות. בתה, ליסה מארי פרסלי, אמרה ל"ניו יורק טיימס": "אם אוסטין באטלר לא יזכה בפרס האוסקר, אני הולכת לאכול את כף הרגל שלי".
הופעתו הקולנועית, כמו גם הפקות האופנה שליוו ראיונות איתו ב-GQ וב"ניו יורק טיימס", מחזירות את רוח הנעורים שפרצה בשנות ה-50 עם תת-התרבות של "טדי בויז" ומוזיקת הרוקנרול של פרסלי. באטלר מחליף חליפות מכנסיים מחויטות של המותגים AMI, סן לורן ופראדה, שאף עיצבו עבורו מספר דגמים ייחודיים לסרט בשיתוף פעולה עם מעצבת התלבושות קתרין מרטין. לשטיח האדום בקאן, לדוגמה, הגיע באטלר לסשן צילומים בשעות הצהריים כשהוא לבוש חולצה לבנה עם שרוולים קצרים ומכנסיים שחורים בגזרה גבוהה של המותג The Row, ונראה כאילו יצא מסרט קולנוע בשנות ה-50. להקרנת הבכורה בחר בחליפה שחורה עם ז'קט בעל כפתרה כפולה בעיצוב הדי סלימאן לסלין, ולפרמיירה הלונדונית שנערכה כמה ימים לאחר מכן הופיע בז'קט לבן ומכנסיים שחורים של המותג אלכסנדר מקווין, שנלבשו מעל גופיית ריב לבנה. נעלי העור המבריקות עם החרטום המחודד השלימו את הופעתו.
8 צפייה בגלריה
אוסטין באטלר בהקרנה של הסרט "אלביס" בלונדון, 2022
אוסטין באטלר בהקרנה של הסרט "אלביס" בלונדון, 2022
ז'קט לבן ומכנסיים שחורים של המותג אלכסנדר מקווין, מעל גופיית ריב לבנה
(צילום: Getty Images)

הסגנון העקבי של באטלר מבקש לייצר רצף בין החיים האמיתיים לקולנוע, בין דמותו ככוכב צעיר לזו של אלביס. לורמן סיפר לטיימס כי כשהגיע יחד עם באטלר לגאלה של מוזיאון המטרופוליטן בחודש שעבר – שעבורה בחרה השחקן במערכת לבוש שחורה של פראדה – הייתה התלהבות מצד מעריצות על השטיח האדום שצרחו כשהופיע. "שמעתי את הצליל הזה רק פעם אחת בעבר", ציין לורמן, "כשהייתי עם שחקן צעיר ששמו ליאו". הכוונה, כמובן, לליאונרדו דיקפריו, ששיחק בסרטיו של הבמאי. ההשוואה הבלתי נמנעת לדיקפריו מסמנת את באטלר כמי ששווה לעקוב אחריו, ולא רק בגלל הפנים היפות. "אלביס היה אדם רוחני מאוד", הוסיף לורמן, "ואני חושב שלאוסטין יש תכונות רוחניות. הוא נראה מקסים מבחוץ, וזה נכון, אבל יש לו חיים פנימיים רגישים מאוד מבפנים".
8 צפייה בגלריה
אוסטין באטלר ובאז לורמן, 2022
אוסטין באטלר ובאז לורמן, 2022
באטלר עם הבמאי באז לורמן, שכבר משווה אותו לליאונרדו דיקפריו
(צילום: Getty Images)

באטלר נולד וגדל בקליפורניה. אביו עובד בנדל"ן מסחרי, אימו ניהלה מעון יום מביתם. היא הלכה לעולמה לפני שבע שנים כשבאטלר היה בן 23 – פרט בקורות החיים שהוא חולק עם אלביס. "אימא של אלביס מתה כשהיה בן 23 ואמא שלי כשהייתי בן 23", אמר באטלר ל-GQ. "זה היה אחד מהדברים שהעבירו בי צמרמורת, וחשבתי שאני יכול להתחבר לזה". כילד ביישן שבילה את שעות הפנאי בבית, באטלר לימד את עצמו לנגן בגיטרה ובפסנתר; שיחק בסקייטבורד על רמפה מאולתרת בחצר האחורית; וגילה אובססיה לסרטים של ג'יימס דין ומרלון ברנדו.
רק בגיל הנעורים החל לקלף מעצמו את שכבות ההגנה לאחר שנרשם ללימודי משחק. "הייתי ילד חרד וביישן מאוד. עד כדי כך שאם ביקרנו במסעדה, הייתי לוחש לאימא שלי מה אני רוצה להזמין כדי שהיא תזמין בשבילי", סיפר באטלר ל"ניו יורק טיימס", "אני עדיין מאוד ביישן".
"התהילה עצמה לא מעניינת אותי", הוסיף, "אבל אני כן רוצה להיות מסוגל לעבוד עם אמנים גדולים ולספר סיפורים. רמה מסוימת של כוכבות נותנת לך את החופש הזה, אני מניח, למרות החסרונות, אבל האם אתה לוקח את הטוב עם הרע?"
8 צפייה בגלריה
אוסטין באטלר ופרסיליה פרסלי בגאלה של המטרופוליטן, 2022
אוסטין באטלר ופרסיליה פרסלי בגאלה של המטרופוליטן, 2022
באטלר לובש פראדה, לצד פרסיליה פרסלי בגאלה של המטרופוליטן
(צילום: Getty Images)

אחד "החסרונות" שעליו הוא מדבר הוא חשיפת מערכת היחסים שלו עם דוגמנית העל קאיה גרבר, בתה של סינדי קרופורד, שאותה ניסו בני הזוג לשמור מתחת לרדאר. בפסטיבל קאן האחרון הם נצפו מתנשקים על השטיח האדום, כשהיא לבושה בשמלה אדומה יפהפייה של בית האופנה סלין. לפניה יצא באטלר במשך תשע שנים עם השחקנית ונסה הדג'נס, מערכת יחסים שהסתיימה ב-2020. "אני מנסה ללמוד איך לנווט מחדש באיבוד הפרטיות שלי", אמר ל-GQ. "זה יכול להיות ממש לא נוח. אני לא רוצה להיות ממש שלילי, אבל אין כמעט עבודה שאני מתעב יותר מפפראצי".
8 צפייה בגלריה
אוסטין באטלר וקאיה גרבר בפסטיבל קאן, 2022
אוסטין באטלר וקאיה גרבר בפסטיבל קאן, 2022
"אני מנסה ללמוד איך לנווט מחדש באיבוד הפרטיות שלי". באטלר וקאיה גרבר בפסטיבל קאן
(צילום: AP)

גרבר והוא הכירו בתחילת 2022, לאחר פרידתה משחקן "אופוריה" ג'ייקוב אלורדי בנובמבר 2021. בתחילת השנה הם נצפו בשיעור יוגה בלוס אנג'לס ואת ולנטיינ'ס דיי כבר בילו יחד. רק בחודש מרץ ביצעו השניים הופעת בכורה פומבית כזוג, ולאחר שלושה חודשים של היכרות, הגיעו יד ביד למסיבת קדם-אוסקר של מגזין W, וחודש וחצי לאחר מכן גם התנשקו על מדרגות המטרופוליטן באירוע הגאלה האופנתי. היופי מעורר הקנאה, הפרסום הנוסק של שניהם והעובדה שמרכז חייהם בלוס אנג'לס, הופכים אותם לפאוור קאפל החדש של הוליווד, לפחות לעת עתה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button