שילובי דוגמאות וחומרים שנראו משובשים במכוון. תצוגת אביב-קיץ 2022 של מיסוני

העתיד הוא אשליה: מעצבי האופנה מאמצים את חוויית השיבושים הטכנולוגיים

בעוד תחושת הכאוס מתפשטת בעולם, טרנד הגליץ'-קור חוזר אל עיוותי מסך המחשב של עידן האינטרנט המוקדם. בהלת באג אלפיים אף פעם לא הייתה עכשווית יותר

פורסם:
בעלי הומור שחור לא חסכו בבדיחות עם פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנתיים. אחת מהן, שאינה בהכרח לא מדויקת, היא כי באג 2000 איחר ב-20 שנה. הפעם, נביאי הזעם של המילניום התחלפו בחובבי תיאוריות קונספירציה המאמינים בכוונה זדונית מאחורי טכנולוגיית G5. ברוח זו, עם פרוץ המגפה החל להופיע בתעשיית האופנה טרנד ה-Glitchcore, שצובר תאוצה בקולקציות אביב-קיץ 2022.
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של Lùchen
הקולקציה של Lùchen
כמו תרגיל עיצובי בייצור פרקטלים. הקולקציה של Lùchen
(צילום: Courtesy of Lùchen)

שם הטרנד שאוב מהמילה Glitch (תקלה, שיבוש), המתייחסת לעיוותים בתצוגת המסך במחשב בעידן האינטרנט המוקדם. מבחינה אסתטית, מדובר בבגדים עם הדפסים מופשטים שמשכפלים את עצמם. כמו טרנדים רבים, זוהי קריצה לבני דור ה-Z שנולדו אז, כאשר אפילו הסרט "מטריקס" שיצא לראשונה בשנת 1999, זכה כעת לעדכון גרסה עם סרט ההמשך "מטריקס: התחייה".
8 צפייה בגלריה
תצוגת אביב-קיץ 2022 של בלנסיאגה
תצוגת אביב-קיץ 2022 של בלנסיאגה
הדפסים חוזרים בדוגמאות שונות, היוצרים מרחוק מראה מבולגן של חיתוכי מילים. בלנסיאגה
(צילום: Getty Images)

המגמה החדשה מציעה הדפסים דיגיטליים וגרפיים המופיעים על כל הבגד בסגנון מפוקסל וטכנו-פסיכדלי ומחקים טעויות מחשב. במילים אחרות, הדפסים שנראים כמו שגיאות של "עיצוב רע", אך בעצם מבקשים לאתגר את העין ולהעלות סוגיות של אסתטיקה, טעם ותפיסת מציאות. לדוגמה, שמלת מקסי של בית האופנה בלנסיאגה המורכבת מהדפסים חוזרים של שם המותג בדוגמאות שונות, היוצרים מרחוק מראה מבולגן של חיתוכי מילים, כמו הדבקה של רצועות נייר גרוס. רק כשמתקרבים אל ההדפס, ניתן לראות את שם המותג בבולטות.
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של מרין סר
הקולקציה של מרין סר
דוגמת פרחים וגריד ממוחשב אשר יחד מצליחים ליצור מראה הרמוני. מרין סר
(צילום: Courtesy of Marine Serre)

שתי דוגמאות נוספות בשפה זו הם אוברול צמוד של המעצבת מרין סר, שנראה כמו שיבוש של דוגמת פרחים וגריד ממוחשב של שיפועי תלת-ממד אשר יחד מצליחים ליצור מראה הרמוני; ושמלת מקסי של המותג Lùchen של המעצבים לו צ'ן וג'קי לו, שבקולקציית הביכורים שלהם יצרו הדפסי גליץ' שנראים כמו תרגיל עיצובי בייצור פרקטלים.
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של ארתור ארבסר
הקולקציה של ארתור ארבסר
הקולקציה של ארתור ארבסר
(צילום: Henrik Blomqvist, Courtesy of Arthur Arbesser)

פרשנות מעניינת למגמה הופיעה בקולקציה הסקסית והמדוברת של בית האופנה מיסוני לקיץ הבא, עד כי נראה כאילו מישהו במותג המתמחה בסריגים, בחר להשתעשע במיקום החוטים במכונה. במותג הציגו שילובי דוגמאות וחומרים שנראו משובשים במכוון. הטיפול העיצובי בסריגים מזכיר את דרך העבודה של המעצבת ריי קוואקובו, המנהלת האמנותית של המותג היפני קום דה גרסון, שבשנות ה-80 יצרה סריגים לאחר שנהגה לשחרר מספר ברגים במכונת הסריגה ולבדוק כיצד הדבר השפיע על התוצר הסופי. התוצאה: סריגי אוברסייז פרומים שהפכו למזוהים עם כתב היד של המעצבת.
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של Anrealage
הקולקציה של Anrealage
"במצב המגפה הזו, הדיגיטלי יכול להיות אמיתי". Anrealage
(צילום: Courtesy of Anrealage)

הטרנד הנוכחי זכה להד גם בקולקציית אביב-קיץ 2022 של המותג היפני Anrealage של המעצב קוניהיקו מורינגה, שיצר שמלות עם דוגמה קלידוסקופית אשר חלקן יימכרו כ-NFT. כלומר, פריט לבוש וירטואלי. "במצב המגפה הזו, הדיגיטלי יכול להיות אמיתי", אמר לווג.
8 צפייה בגלריה
הקולקציה של וטמו
הקולקציה של וטמו
הקולקציה של וטמו
(צילום: Gio Staiano, Courtesy of Vetements)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button