מתוך קולקציית החורף של נדב רוזנברג ל-northern star

חלון ראווה | ב-Northern Star פיצחו את החידה - מהו סגנון ישראלי?

נדב רוזנברג עיצב קולקציה בהשראת תערוכת אמנות, שמצליחה להיות גם פרקטית ונינוחה. "ההתאמה להלך הרוח הישראלי היא התפקיד שלנו כמעצבים ישראלים", הוא מסביר, "ויותר מתמיד, הלקוחות סומכות עלינו". מדור חדש המוקדש למעצבים ומותגים כחול-לבן

פורסם:
בבוקר ה-8 באוקטובר תכנן מעצב האופנה נדב רוזנברג מהמותג Northern Star לצלם את קולקציית החורף החדשה בעיצובו. אנשי הצוות נסגרו מראש, כך גם הסטודיו והדוגמנית מאיה בר, בת זוגו של המוזיקאי אלישע בנאי. כולם התעוררו יום קודם למציאות החדשה שנכפתה על מדינת ישראל, וצילומי הקמפיין נדחו בשבועיים, תוך התאמה של חלק מהקולקציה, אליה הצטרף גם סריג חדש שנוצר בשבוע הראשון למלחמה: סריג גולף בארבעה צבעים שבמרכזו לב סרוג מצמר.
תחילה עיצב רוזנברג את הפריט כמחווה פרטית ללקוחות שלו, חלקן מקיבוצים שפונו עם תחילת המלחמה, אחרות איבדו בני משפחה. הסיפורים זלגו אליו מפה לאוזן, ומאחר שהקשר עם לקוחותיו נעשה אינטימי עם השנים, חש צורך ללוות אותן גם בימי המלחמה. בהמשך החליט לייצר אותו באופן מסחרי, כאשר 25 אחוז מהכנסותיו מועברים לתרומה למען מפוני העוטף. גם פריטים מעונות קודמות תרם רוזנברג לנשים מפונות במלונות בים המלח, אילת ותל אביב. "הגענו לכל מקום שביקשו ממני", הוא מספר.
9 צפייה בגלריה
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
הסריג החדש שנוצר בשבוע הראשון למלחמה
(צילום: אסף עיני)
רוזנברג הוא מעצב שלאורך עשור וקצת של פעילות הצליח לפתח חתימה עיצובית המזוהה עם הלך רוח מקומי. בבגדים שהוא מעצב יש מידה רבה של נוחות שבאה לידי ביטוי בשילוב של בדים שמתאימים לאקלים המזרח-תיכוני לצד גזרות המותאמות למבנה הגוף של נשים ישראליות עם טווח מידות נדיב, ובנוסף גם אותו מוטיב חמקמק של נונשלנטיות ישראלית, שאפשר לזהות במותגים ומעצבים ישראלים כמו אתא, אלמביקה וגרטרוד. אלו פיצחו את חידת הספינקס המקומית לשאלה מהו סגנון ישראלי, כשאפשר ממש לדמיין את לקוחותיו צועדות בשדרות חן בתל אביב או בשבילי קיבוץ בארי.
9 צפייה בגלריה
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
גזרות המותאמות למבנה הגוף של נשים ישראליות עם טווח מידות נדיב
(צילום: אסף עיני)
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו? "תליתי שלט 'תכף אשוב' על הדלת ועליתי לדבר איתך בקומה השניה של החנות".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה? "הקולקציה עוצבה בהשראת התערוכה 'איליה ואמיליה קבקוב: מחר נמריא' במוזיאון תל אביב. הביקור בה ריגש וטלטל אותי מאוד, מאחר והנושאים בהם היא עוסקת הגיעו בטיימינג מדויק. העבודות מציגות ביקורת נוקבת על המשטר הקומוניסטי בברית המועצות לשעבר, שהרגישה נכונה ורלוונטית לשנה האחרונה שעברנו כאן בישראל. מבין כל העבודות, היצירה 'מעוף' (2022) שבה אנשים עפים בשמיים, זרקה אותי לשאלות ומחשבות רבות, מנושאים של הגירה מישראל ועד אגדת הילדים פיטר פן, שבאים לידי ביטוי גם בפריטים שמופיעים בקולקציה, כמו עליונית עם סריגת ציפורים ומחשבות על פריטים נינוחים".
9 צפייה בגלריה
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
הקולקציה עוצבה בהשראת התערוכה 'איליה ואמיליה קבקוב: מחר נמריא' במוזיאון תל אביב
(צילום: אסף עיני)
מן הסתם, הקולקציה עוצבה לפני המלחמה. האם, לדעתך, היא תואמת את המצב? "הקולקציה פרקטית ונינוחה. היא נותנת מענה רחב ו'סוגרת פינה' - החל מסריגים נעימים שאפשר ללבוש בבית, דרך שמלות מבד ריב עם צווארוני גולף ועד לקו מחויטים בגזרות נוחות".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה? "80 אחוז מהקולקציה כבר הייתה מיוצרת לפני המלחמה, אז השתדלתי להוריד את כמויות הייצור הנוספות למינימום. אבל אני בטוח שיהיה בסדר. הלקוחות חזרו לקנות, בין אם מתוך צורך להתחדש או מתוך רצון לתמוך בעסקים ישראלים".
פריט מפתח בקולקציה: "סריג עם דוגמה של להקת ציפורים נודדות שמיוצר בעבודת יד בסטודיו. הרבה לקוחות מספרות לי שזה נגע בהן, כי זה מסמל נדידה, חופש, הפחד שייקחו לנו את החופש בגלל ההפיכה המשטרית - כל אחד והפרשנות שלו. כל השנה האחרונה בצל ההפגנות הייתה קשה לעסקים. לא היה פשוט למכור בתקופת ההפגנות".
9 צפייה בגלריה
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
אפשר לדמיין את לקוחותיו צועדות בשדרות חן בתל אביב או בשבילי קיבוץ בארי
(צילום: אסף עיני)
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך? "ההתאמה להלך הרוח הישראלי היא התפקיד שלנו כמעצבים ישראלים. מאז הקורונה הקשר ביני לבין הלקוחות התחזק והפך ליותר אישי", הוא מסביר. "ואני שומע את זה גם מקולגות נוספים בענף. הלקוחות, מצידן, מספרות שאנחנו, המעצבים, מבינים מה הן צריכות, משתמשים בחומרים שנעימים להן, ומעצבים גזרות שמתאימות להן. היום, יותר מתמיד, הן סומכות עלינו".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. איזה מעצבים או מותגים ישראלים אתה אוהב במיוחד? "מעיין פז היא אחת המעצבות המוכשרות שפועלות, ובאופן אישי אני לובש את המכנסיים של המותג 'הרואיק' של המעצב רואי צמח. כמו כן, רונן חן הוא השראה גדולה עבורי".
9 צפייה בגלריה
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
חלון ראווה נדב רוזנברג northern star
קולקציה פרקטית ונינוחה שנותנת מענה רחב ו"סוגרת פינה"
(צילום: אסף עיני)
מידות: 46-34
מחירים: חולצות, 490-250 שקל; סריגים וסוויטשירטים, 1,190-390 שקל; שמלות ואוברולים, 840-490 שקל; מכנסיים, 690-490 שקל; ז'קטים, 790-590 שקל. כל הקולקציה נמכרת בהנחות של עד 35 אחוז.
להשיג בחנות המעצב, בזל 33, תל אביב ובאתר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button