טטיאנה פטיץ. "היא הייתה הרבה פחות גלויה מהקולגות שלה: יותר מסתורית, יותר בוגרת, יותר בלתי מושגת. זה היה סוד הקסם שלה"

"אי אפשר היה שלא להתאהב בה": עולם האופנה נפרד מדוגמנית-העל טטיאנה פטיץ

היא הייתה חלק מחמש הסופר-מודלס שניסחו במראה שלהן את שנות ה-90, עד שפרשה מדוגמנות בשנת 2003. אמש הלכה לעולמה בגיל 56 מסרטן השד, ותמיד תישאר סמל לסטייל מתוחכם

פורסם:
הן היו חמש מופלאות. הפנים של ה-90. דוגמניות-על שבמראן ניסחו את תעשיית הסטייל של אחד העשורים החשובים באופנה של המאה ה-20. בינואר 1990, החודש הראשון של העשור, הופיע בדוכני העיתונים תצלום בשחור-לבן על שער מגזין ווג בריטניה, שנחשב עד היום לאחד הצילומים ההיסטוריים של צלם האופנה פיטר לינדברג, שהלך לעולמו בספטמבר 2019. בצילום הקבוצתי מרחובות הסוהו בניו יורק, כיכבו נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיץ – הדוגמנית הגרמנייה המפורסמת שהלכה אתמול לעולמה בגיל 56. בעקבות השער שכר ג'יאני ורסאצ'ה את שירותיהן יחד לקמפיין עבור בית האופנה שלו, והן לוהקו לקליפ המיתולוגי Freedom של ג'ורג' מייקל. כך נולדה אגדה.
7 צפייה בגלריה
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, טטיאנה פטיץ, לינדה אוונג'ליסטה ונעמי קמפבל על שער ווג הבריטי, 1990
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, טטיאנה פטיץ, לינדה אוונג'ליסטה ונעמי קמפבל על שער ווג הבריטי, 1990
סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון, טטיאנה פטיץ, לינדה אוונג'ליסטה ונעמי קמפבל על שער ווג, 1990
(צילום: פיטר לינדברג)

(הסופר-מודלס של שנות ה-90 בקליפ של ג'ורג' מייקל)

פטיץ מתה מסרטן השד, כך אישרה למגזין פיפל האמריקני הסוכנת שלה, קורין ניקולס. היא הותירה אחריה בן, אחות והורים. "כולנו הרוסים ממותה", אמרה ניקולס. "היא הייתה נפש רחומה, אדיבה ונדיבה, תומכת נלהבת בזכויות בעלי חיים".
7 צפייה בגלריה
טטיאנה פטיץ, 2015
טטיאנה פטיץ, 2015
"היא הייתה מלאת חזון, זוהרת, מתוחכמת וחמה". טטיאנה פטיץ, 2015
(צילום: Getty Images)

"טטיאנה הייתה סמל אירופאי לשיק, כמו מפגש בין רומי שניידר למוניקה ויטי", ספדה לה עורכת ווג אמריקה אנה ווינטור. "היא הייתה הרבה פחות גלויה מהקולגות שלה: יותר מסתורית, יותר בוגרת, יותר בלתי מושגת. זה היה סוד הקסם שלה".
7 צפייה בגלריה
תמונה של טטיאנה פטיץ בתערוכה של הצלם פיטר לינדברג
תמונה של טטיאנה פטיץ בתערוכה של הצלם פיטר לינדברג
תמונה של טטיאנה פטיץ בתערוכה של הצלם פיטר לינדברג
(צילום: Getty Images)

בשעות האחרונות ניצלו חברותיה למקצוע את הרשתות החברתיות כדי לפרסם זיכרונות, סיפורים, מחוות וגעגועים, ביניהן קרלה ברוני, קלאודיה שיפר וכריסטי טרלינגטון, שכתבה על סיפור היכרותן המשעשע בפריז של שנות ה-80 וכיצד לקחה אותה פטיץ תחת חסותה. "טטיאנה גילמה בעיניי את התחכום והסגנון האירופאי. היא הייתה מלאת חזון, זוהרת, מתוחכמת וחמה", כתבה טרלינגטון. "יכולתי לראות אותה מעשנת סיגריות ומדברת בכל אחת מהשפות הרבות שבהן שלטה כל היום. דרכה למדתי איך אישה בינלאומית מתנהגת וזזה בעולם בזמן אמת. את בלתי נשכחת ונמצאת בליבי לנצח".
קלאודיה שיפר נפרדת מטטיאנה פטיץ


כריסטי טרלינגטון נזכרת בפגישה הראשונה שלה עם פטיץ

פטיץ נולדה בגרמניה וגדלה בשבדיה. בגיל 17 השתתפה בתחרות יופי של סוכנות עלית הבינלאומית וסיימה במקום השלישי. היא עברה להתגורר בפריז, ושנתיים לאחר מכן הופיעה על שער ווג הבריטי. אחר כך זרמו התצוגות הגדולות והקמפיינים לג'יאני ורסאצ'ה, שאנל, ראלף לורן ורבלון. במקביל, ניהלה מערכות יחסים מתוקשרות שלא החזיקו מעמד, אך זכו לפרסום במדורי הרכילות. בשנת 1993 יצאה לכמה חודשים עם השחקן ג'וני דפ, ובשנת 1997 יצאה במשך שנה עם הזמר סיל, שעליו אמרה מאוחר יותר בריאיון כי הוא "אדם אלים שמרוכז בעצמו".
7 צפייה בגלריה
טטיאנה וג'ונה פטיץ, 2022
טטיאנה וג'ונה פטיץ, 2022
מעולם לא חשפה מי היה אביו. טטיאנה פטיץ עם בנה ג'ונה, 2022
(צילום: Getty Images)

הפנים של פטיץ מכרו בשנות ה-90 מיליוני בקבוקי בשמים בעולם. הרגליים הלא נגמרות, העיניים העמוקות והמראה הוורסטילי הפכו אותה לדוגמנית עסוקה: פעם במראה סקסי של אופנוענית מסתורית, בתמונה אחרת היא נראית כאילו נשלפה ממערבון אמריקני. לאורך הקריירה הצטלמה אצל מיטב צלמי האופנה: מריצ'רד אבדון והרב ריטס, ועד סטיבן מייזל וכמובן, פיטר לינדברג, שאיתו שמרה על יחסים הדוקים. "אני מעריץ את טטיאנה, כי היא תמיד נשארת עצמה", כתב לינדברג בספרו "10 נשים" משנת 1996. "היא רכה מאוד, אבל בה בעת חזקה מאוד ויודעת לעמוד על דעתה. תמיד מעשיר להיות איתה. אי אפשר שלא להעריץ אותה ולא להתאהב בה קצת במשך השנים".
פטיץ מדגמנת לגלוריה ונדרבילט, 2017

בשנת 2003 פרשה פטיץ מדוגמנות. מאז 1989 היא התגוררה בחווה רחבת ידיים במאליבו, קליפורניה, עם ארבעה סוסים, ארבעה כלבים, שני חתולים ובנה היחיד, ג'ונה (19). היא מעולם לא חשפה מי היה אביו. לפני שש שנים חוותה פטיץ קאמבק מתוקשר עם שני שערים למגזין מארי קלייר, הצרפתי והאיטלקי, תחת הכותרת Timeless, וקמפיין אופנה לקו הג'ינס של המעצבת גלוריה ונדרבילט, אימו של שדרן הטלוויזיה אנדרסון קופר. בנוסף, הובילה קמפיין אנטי-אייג'ינג לחברת הקוסמטיקה לוריאל ובשנת 2019 הופיעה על המסלול בתצוגה של המותג אטרו בשבוע האופנה במילאנו והצטלמה להפקת אופנה במגזין ווג יחד עם בנה.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button