"האיפור הטוב ביותר לפניה של האישה זו התשוקה". קאיה גרבר ל-YSL

מאפר העל של YSL: "עיגולים שחורים מתחת לעיניים יוצרים מראה מאוד אטרקטיבי"

בין גנים אורגניים למוצרי איפור – אירוע עולמי של מותג הטיפוח הנודע התקיים במרקש, העיר שממנה שאב מעצב האופנה איב סן לורן השראה. יצאנו לגלות במרוקו את הסוד למראה הצרפתי הנחשק

פורסם:
מעצב האופנה הנודע איב סן לורן הצהיר פעם כי "האיפור הטוב ביותר לפניה של האישה זו התשוקה". הראשון להסכים איתו הוא לא אחר מאשר טום פאשו, אמן האיפור הנודע ומנהל תחום היופי העולמי ב-YSL ביוטי. פאשו, מצידו, אף מחדד ומוסיף באנגלית במבטא צרפתי שרמנטי: "עיגולים שחורים מתחת לעיניים יוצרים מראה מאוד אטרקטיבי בעיניי, כך שאני אף פעם לא מתאמץ להסתיר אותם. כמו שאישה תמיד נראית יפה יותר אחרי סקס, כשהיא קצת עייפה ואולי מרגישה קצת אשמה. אני תמיד מעדיף לראות אישה עם קצת שקיות מתחת לעיניים מאשר אישה עם יותר מדי קונסילר. זה חוק שכל אישה צרפתייה יודעת: שלמות היא משעממת. לכן, השיער שלה אף פעם לא ייראה עשוי ומוקפד מדי, והיא תלך בכוונה לישון עם שיער רטוב בלילה כדי לשוות לו מראה פראי יותר, ולעולם לא תחשוש לחשוף את הפגמים שלה".
קאיה גרבר עם איפור עיניים מעושן

את פילוסופיית היופי והאיפור המקורית (והפרובוקטיבית) שלו, פאשו משמיע בחינניות שובת לב בכיתת אמן מיוחדת שנערכה בווילה אזארן במרקש שבמרוקו בקיץ האחרון, באירוע עולמי של מותג הטיפוח הנודע. פאשו הוא אחד מאמני האיפור הגדולים ביותר בעולם, שתחת ידיו ומכחוליו חלפו במרוצת השנים כמה מהשמות האייקוניים ביותר של זמננו – מהנסיכה דיאנה, דרך מדונה ועד קיילי מינוג, שאותה איפר השנה לפסטיבל הקולנוע בקאן. בנוסף, הוא חתום כמובן גם על מראות האיפור בקמפיינים הגדולים של איב סן לורן ביוטי.
7 צפייה בגלריה
טום פאשו
טום פאשו
"זה חוק שכל אישה צרפתייה יודעת: שלמות היא משעממת". טום פאשו
(צילום: יחצ)

מלבד זאת, לפאשו יש טקס הכנה מיוחד לאיפור, שהפך לשם דבר. לפני כל איפור, הוא נוהג להתייצב מול המראה עם מי שהוא עומד לאפר. בזמן שהיא יושבת והוא עומד מאחורי גבה, הוא מעניק לה עיסוי פנים ארוך ומרגיע. "זה גם פינוק וגם מאפשר לי להכיר אותה טוב יותר וללמוד תוך כדי את סוג העור שלה. בזמנו, כמאפר צעיר זו גם הייתה הדרך להתגבר על ההתרגשות שלי ולשבור את הקרח, כשעבדתי עם הנסיכה דיאנה או עם מדונה. מאז, כל איפור שלי מתחיל תמיד בעיסוי פנים ארוך. אני לא יכול לעבוד אחרת".
7 צפייה בגלריה
וילה אואזיס במרקש, 1978
וילה אואזיס במרקש, 1978
וילה אואזיס במרקש, 1978
(צילום: GUY MARINEAU)

הבחירה לקיים במרקש אירוע עולמי של YSL ביוטי, לא הייתה מקרית. מאז ומעולם, החשיב אותה איב סן לורן למקור השראה עבורו. זו העיר שלימדה אותו להתבטא בצבעים עזים. לא פעם אמר: "פריז נועדה ליצירה ומרקש להשראה" – מההרים הוורודים של אוריקה, אריחי הזיליז' (הפסיפס המרוקאי) ושמלות הגלבייה הצבעוניות. ביקור בבית שהיה שייך לסן לורן במרקש בווילה אואזיס המונומנטלית, מספק הצצה נדירה לעולמו עשיר הרבדים, החומרים והגוונים. מדובר בתענוג יקר מאוד השמור לעשירי העולם בלבד, כי מחירו של כרטיס כניסה בודד הוא 3,500 אירו, לא פחות, המשמשים כתרומה לקרן המיוחדת שהוקמה לשימור הבית אחרי מותם של סן לורן ובן זוגו ומנהל עסקיו, פייר ברז'ה. מאידך, הכניסה לגני מג'ורל המרהיבים, המקיפים את וילה אואזיס, ואל מוזיאון איב סן לורן הצמוד, היא במחיר שווה לכל נפש.

לאירוע הנוצץ במרקש הגיעו עיתונאים ומשפיענים מכל קצוות תבל – מווג אוסטרליה ועד ווג סקנדינביה; מהשחקניות הישראליות יובל שרף, אניה בוקשטיין ונלי תגר, ועד הכוכבת הכי חמה בברזיל היום: השחקנית מרינה רוי ברבוסה, שנראתה כמו אחת מהמוזות שהקיפו תמיד את סן לורן בחייו וכיכבו בתצוגות האופנה שלו. בשמלת ספארי קצרה בגוון חאקי שלבשה לארוחת צהריים אלגנטית בגני אוריקה, ברבוסה היפהפייה עם מחלפות השיער הארוכות והאדומות נראתה כאילו הפציעה מסרט קולנוע על סיפור חייו של המעצב.

בגנים הקהילתיים והאורגניים של אוריקה מגדלים גם 15 סוגי צמחים שונים למוצרי המותג, כשכל שאר אלפי הגידולים הרבים הם למען סביבה טובה יותר. המוטו הוא Rewild Our Earth (פירוא העולם) – בדיוק כמו שהטבע התכוון מלכתחילה. במותג מתגאים כי כבר לפני 10 שנים התחילו בתהליך החזרה לטבע, כשהמוטו הוא Go natural or go home. עוד שלוש אובססיות שעליהן הם לא מוותרים: להיות חדשניים, להיות שונים ולהעניק תשומת לב רבה לפרטים הקטנים. מין שילוב של ניגודים בין טבע פראי לקדמה טכנולוגית. אחרי הכול, גם איב סן לורן עצמו היה איש שכולו ניגודים.
7 צפייה בגלריה
מרקש
מרקש
"סן לורן אהב לא רק את הצבעים העזים, שהפכו את עולמו לכל כך עשיר, גם צבעי האדמה דיברו אליו"
(צילום: HEMIS)

בכלל, נדמה כי רוחו של המייסד מרחפת מעל כל העשייה של מותג הטיפוח. כל מוצר, כל השקה, כל אמירה, נעשים בצלמו ובדמותו: מאימוץ פלטת הגוונים הנועזים שאפיינו את עיצוביו בסדרת שפתוני הבולד שיושקו בקרוב בארץ, דרך המסקרה לאש קלאש עם הפיגמנט השחור העז והסיבים שמעניקים לריסים אורך בלתי אפשרי, ועד להשקת הבושם ליברה בלב מדבר אגאפי, שבו הוקם במיוחד גלאם קאמפ מפנק כהומאז' לאישה החופשייה שסן לורן צידד בה. האישה שעבורה יצר, בין השאר, את החולצה השקופה ב-1966 ואת קולקציית ליברסיון ב-1971. יותר מהכול, סן לורן קרא תמיד לנשים לשחרר את עצמן ולנוע בחופשיות קדימה. לחיות, לראות, להרגיש ולאהוב.
7 צפייה בגלריה
קולקציית הוט קוטור סתיו-חורף 1968 של איב סן לורן
קולקציית הוט קוטור סתיו-חורף 1968 של איב סן לורן
קולקציית הוט קוטור לסתיו-חורף 1968 של איב סן לורן
(צילום: PETER CAINE (Sydney))

אם יש מישהי שיכולה להעיד על כך ממקור ראשון, זו הסופרת והעיתונאית לורנס בנעים, הביוגרפית הרשמית של איב סן לורן, שהגיעה גם היא למרקש כאורחת כבוד. כבר שנים שהיא נחשבת ליועצת הבכירה של המותג לשימור המורשת של המעצב. בשיחה מיוחדת עם Ynet, היא מספרת כי זה לא רק במובן הנוסטלגי של המילה, שכן מבחינתה סן לורן עדיין לגמרי חי. גני הקהילה האורגניים שלו באוריקה הם ההוכחה לכך.
"הגנים פה הם מאוד פראיים ומתוחכמים, וזה, בשבילי, הכי איב סן לורן. הכול תלוי איך חוגגים את נשמתו, כי בסוף זו הדרך הנכונה. ככל שאני חיה יותר, אני מאמינה יותר בפיוז'ן בין הרוח לאדמה. איב סן לורן היה מאשר את כל מה שקורה כאן עכשיו, זה בוודאות מוחלטת. מהבחינה הזו, המותג ממשיך את דרכו וחוגג את החופש ואת ההבדלים בין בני אדם, כי איב תמיד נלחם בטאבו. הוא היה הראשון שנתן לנשים 'לא מושלמות' להופיע בתצוגות שלו. בלי איב סן לורן, לא היה ז'אן פול גוטייה. הוא חגג את הזכות להיות שונה. מה שיפה הוא שלא מנסים לחקות את איב, אלא להמשיך את דרכו ולפתח אותה".
7 צפייה בגלריה
איב סן לורן במרקש
איב סן לורן במרקש
איב סן לורן במרקש
(צילום: Pierre Boulat courtesy Association Pierre & Alexandra Boulat)

בנעים, שהייתה גם חברה של אלבר אלבז, מודה שהפרידה מהדמויות שהיו קרובות אליה, קשה לה. "למדתי עם הזמן להשלים עם היגון", היא אומרת, "איבדתי גם את איב וגם את אלבר. כשאני מגיעה למרוקו, אני תמיד חושבת על איב ועל אלבר. גם אחותו של איב סן לורן הייתה איתי פה בגני אוריקה, ואמרה שהיא מרגישה את הלב שלו פה".

תקשיבו למאסטר: סודות האיפור של טום פאשו

1. ההכנה – תמיד עם מוצרי טיפוח מעולים, ש"יקפיצו" את מראה העור. כמו הסרום Pure Shot של סן לורן ותמיד עם קרם לחות משובח. וכמובן, להעניק לעצמך עיסוי פנים, גם אם יש לך רק דקה. זה מפיג את סימני העייפות, מרגיע את הפנים ומכין אותן לאיפור באופן מושלם.
2. הפריימר – האהוב עליו ביותר, איך לא, הוא ה-Top Secret של סן לורן, המעניק לעור זוהר יוצא דופן. נכון, יש לו גם גרסת מט, אבל פאשו הוא לא חסיד של המראה המט.
3. את המייק-אפ – הוא ממליץ למרוח עם אצבעות הידיים, לתוצאה שקופה וטבעית יותר. חום הידיים מחבר בין המייק-אפ לעור ומעניק מיזוג מושלם וגימור ללא רבב. מברשת מעניקה כיסוי בינוני וספוגית מעניקה כיסוי מלא. היא נועדה, לדבריו, "לנשים שרוצות להסתיר את עצמן או שיש להן בעיות עור". השימוש באצבעות הידיים, לדברי פאשו, חוסך גם בזבוז מיותר של חומר ואין את הצורך לרחוץ את המברשת או את הספוגית, כך שהכול הופך לפשוט יותר.
4. את הקונסילר – הוא ממליץ למרוח מעל המייק-אפ, כדי שלא יזוז מהמקום, ובטפיחות קלות רק איפה שצריך. הוא נוהג למרוח שכבה מתחת לקו הריסים.
5. לאיפור העיניים – הוא מתחיל תמיד הפוך: עם המסקרה. ההמלצה שלו היא לא לפמפם את המברשת, כדי לא להכניס לתוכה אוויר. היתרון בלמרוח את המסקרה בהתחלה: אפשר להגיע עם המברשת עד קו הריסים בלי לחשוש, כי את המריחות הקלות על העור ניתן לנקות בקלות. "עבור 95 אחוז מהנשים, המסקרה היא החברה הכי טובה שלהן. אני ממליץ למרוח אותה גם על הריסים התחתונים, ולחכות לייבוש מוחלט לפני שעוברים למריחת הצלליות".
6. על מייסד המותג איב סן לורן – "הוא היה המעצב הראשון שעבד עם דוגמניות שחורות ואסייתיות. גדלתי על מיסטר סן לורן והערצתי אותו. הוא אהב לא רק את הצבעים העזים, שהפכו את עולמו לכל כך עשיר, גם צבעי האדמה דיברו אליו. אז גם כשבוחרים בצלליות במראה טבעי, זה יכול להיות עם אדג'. גוון הניוד עושה את החיים מאוד קלים. פלטת הניודים של איב סן לורן מדברת לכולן". לסיום, הוא מורח צללית כהה על העפעף התחתון עם הזרת ומסיים במריחת עיפרון שחור בתוך העין. לדבריו, נשים השתמשו בעבר בכחל כדי להגן על העיניים מפני השמש, אז רע זה לא יכול להיות. לסיום איפור העיניים, הוא מורח עוד שכבת מסקרה.
7. הטעות הכי נפוצה באיפור – "לבקש להתאפר כמו קים קרדשיאן או אחת מאחיותיה. אינדיבידואליות היא מילת המפתח באיפור".
8. באיפור אין שום איסור – "כצרפתי, אני אוסר על כל איסור שהוא". המוטו הוא חופש מוחלט.
9. טאץ' של טוש אקלה – זה לא רק מוצר הדגל של המותג, זהו פריט חובה להארות, לכיסוי קל ולתיקוני ריענון מתחת לעיניים.
10. מגע של זהב – נגיעה קלה מצללית זהובה תעניק מראה מותרות יוקרתי, "כי הזהב הוא בדם של YSL. אני מוסיף מעט זהב גם על העיניים וגם על האף".
11. לסומק – הוא מערבב כמה צלליות מפלטת הניודים ומורח אותן על הלחיים עם האצבעות. כנ"ל לגבי ההצללות.
12. הגימור – ספוגית משולשת טבולה במעט מייק-אפ, לנגיעות אחרונות על כל האיפור ולגימור שקפקף מושלם. עכשיו גם בדיוק הזמן לסרק את הגבות.
13. בשפתיים חתומות – הוא משרטט אותן בדיוק מושלם עם עיפרון שפתיים ומסיים בטפיחות ליפסטיק.
סה טו, את מוכנה ליציאה.

  • הכותבת הייתה אורחת המותג YSL במרקש
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button