מוכיחה כי סופר-מודל זה תואר לכל החיים. המחווה שלי לכריסטי טרלינגטון

אייקון מאויר בשבוע: כריסטי טרלינגטון היא עדיין הסופר-מודל הכי אלגנטית

לא סוערת כמו נעמי קמפבל, לא בלונדינית כמו קלאודיה שיפר, לא סקסית כמו סינדי קרופורד ולא מתנסה בהזרקות כמו לינדה אוונג'ליסטה – לאורך ארבעה עשורים, דוגמנית-העל שומרת על שיק קלאסי שאף פעם לא מתיישן

פורסם:

כריסטי טרלינגטון

סליחה, במי מדובר? הצלע הכי אלגנטית בחמישייה שהחזיקה את עולם האופנה בתיק הקלאץ' הקטן שלה. כריסטי טרלינגטון, יחד עם לינדה אוונג'ליסטה, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר היו חמש סופר-מודלס שעשו את שנות ה-90. הן היו הכי יפות, הכי מפורסמות והכי מרוויחות, ויצקו את כל הקריטריונים המתבקשים והמקובלים עד ימינו אנו כשאנחנו מנסים להגדיר דוגמנית-על מהי.
כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד ולינדה אוונג'ליסטה

טרלינגטון שימשה כפרזנטורית רשמית של קלווין קליין לפרקים לאורך 20 שנה, ובנוסף הייתה חתומה על עשרות חוזי דוגמנות, כיכבה באלפי תצוגות וקמפיינים, הופיעה בקליפים מוזיקליים ובסרט "משהו ללבוש" כמו גם בסרטים תיעודיים. היום, בגיל 54, היא מככבת בקמפיין חדש של קרולינה הררה ואף שבה ומפציעה על השער החגיגי של גיליון ספטמבר הטרי של מגזין ווג יחד עם רוב עמיתותיה לתואר. כולן מוכיחות כי סופר-מודל זה תואר לכל החיים, גיל זה רק מספר, וגם שפוטושופ סלחני אף פעם לא מזיק.
16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון באירוע של שאנל בפסטיבל טרייבקה, 2022
כריסטי טרלינגטון באירוע של שאנל בפסטיבל טרייבקה, 2022
באירוע של שאנל בפסטיבל טרייבקה, 2022
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בהתאם למיטב הקלישאות, גם טרלינגטון התגלתה במקרה על ידי צלם מקומי כשהייתה בת 14 במיאמי. היא התחילה לדגמן בחופשות הקיץ, אבל סיימה את לימודיה בתיכון ובגיל 18 עברה לניו יורק והפכה לדוגמנית במשרה מלאה. קריירת הדוגמנות המצליחה שלה לא הפריעה לה גם ללמוד באוניברסיטה, שם התמקדה בדתות משוות ופילוסופיה מזרחית, ומאוחר יותר בבריאות הציבור.
16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון ואדוארד ברנס על השטיח האדום, 2022
כריסטי טרלינגטון ואדוארד ברנס על השטיח האדום, 2022
טרלינגטון ואדוארד ברנס על השטיח האדום, 2022
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

בחייה האישיים, היא נשואה כבר שני עשורים לשחקן והבמאי אדוארד ברנס – שאחותה, אגב, נישאה לאחיו – ויש להם שני ילדים. מעבר לדוגמנות, היא מקפידה על אימוני יוגה ופעילות בעמותות צדקה שהיא מקימה. כך שאם משווים את חייה לאלה של הקולגה נעמי קמפבל, שהייתה ידועה במנות שוות של שערוריות, התפרצויות זעם ותפריט דל קלוריות – טרלינגטון מנהלת שגרה מופתית של שעמום ונורמליות. יחד עם זאת, יש בשפיות ובשקט האלה חן רב, בעיקר בעולם שהפך את הסחות הדעת לחיים עצמם.

למה אייקון? טרלינגטון היא הפנים של ה-90, או לפחות חמישית מהם. מאז ימיה של טוויגי, ששלטה בנראות האופנתית של שנות ה-60, לא הייתה עוד תקופה בהיסטוריה שבה עולם האופנה כולו היה מזוהה עם דמויות כה ספציפיות. טרלינגטון וחברותיה גם הציגו לעולם "דוגמנית מסוג חדש". לא רק קולב נאה שנועד להאדיר את עבודתו של המעצב, אלא דמות שנערצת בזכות עצמה, כזו שדוחקת אל מחוץ לבמה את הכוחות היצירתיים של עולם האופנה וניצבת בחזית, כמעט מנותקת מהבגדים שלגופה. לרגע היה נדמה שבקונצרט הזה, הפסנתר הוא זה שכותב את המנגינה.


יש לה ברזומה 500 שערי מגזינים וכמה מהקמפיינים הכי בלתי נשכחים של תקופתה. היא עשתה הכול והייתה בכל מקום: קליפים של דוראן דוראן ושל ג'ורג' מייקל, חוזים עם מיסוני, ברברי, שאנל, ולנטינו, אוסקר דה לה רנטה, ומייבלין.
16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון ונעמי קמפבל בשורה הראשונה בשבוע האופנה בניו יורק, 2011
כריסטי טרלינגטון ונעמי קמפבל בשורה הראשונה בשבוע האופנה בניו יורק, 2011
עם נעמי קמפבל בשורה הראשונה בשבוע האופנה בניו יורק, 2011
(צילום: AP Photo/Diane Bondareff)

בכל קמפיין שעבורו נעמי קמפבל הייתה סוערת מדי, לינדה אוונג'ליסטה הייתה אוונגרדית מדי וסינדי קרופורד הייתה סקסית מדי – תמצאו כנראה את כריסטי טרלינגטון עם החיוך המושלם, הרזון המופרז, עיני האיילה והאף האריסטוקרטי.


שנות ה-80 המוגזמות והבומבסטיות התאימו לתחילת הקריירה של טרלינגטון כמו כפפה ליד. היופי הענוג והקריר שלה הצליח להעניק את האיפוק החסר לעשור שמבחינה אופנתית היה, בואו נודה באמת, קצת יותר מדי. המעבר למינימליזם במהלך שנות ה-90 כמו נוצר בדמותה. בתקופה זו היא לא רק הפכה למזוהה עם אידיאל היופי של הניינטיז, אלא גם יצרה זהות עם בית האופנה של קלווין קליין – מצילומי ההלבשה התחתונה בשחור-לבן ועד הקמפיין האייקוני לבושם Eternity. אליו, אגב, היא גם חזרה 25 שנה מאוחר יותר כשהפעם היא מצוידת בבעלה אדוארד ברנס כשותף לצילומים, ובאותה גזרה דקיקה שהייתה לה בגרסה הראשונה.


כמו שקורה הרבה במשפחות מבורכות גנטית, גם בתה של טרלינגטון, גרייס ברנס שתחגוג השנה יום הולדת 20, הצטרפה לצונאמי הנפו-בייביז והפכה לדוגמנית עסוקה, כולל קמפיין משותף עם אמא למותג קרולינה הררה ותמונות שגורמות לנו לתהות לגבי אי-הצדק הקוסמי בחלוקת המשאבים הפיזיים בעולם.
16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון בגאלה של המטרופוליטן, 2008
כריסטי טרלינגטון בגאלה של המטרופוליטן, 2008
בגאלה של המטרופוליטן, 2008
(צילום: AP Photo/Evan Agostini)

בעידן שבו נשים בנות 30 רצות אל המנתח הפלסטי הקרוב כדי להפוך את פניהן לבלתי מזוהות לציבור הרחב בשם רדיפת נעורים, טרלינגטון בת ה-54 היא מבחינת נס גלוי. "אין לי זמן לזה", היא טוענת.
16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון באירוע של שאנל, 2022
כריסטי טרלינגטון באירוע של שאנל, 2022
נינוחה באירוע של שאנל, 2022
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

למה לא? גיליון ספטמבר של ווג, שמקבץ לשערו ארבע דוגמניות-על משנות ה-90, לקח ארבע נשים יפות להלל ושמורות להפליא בגילאי 50+ והפך אותן במחי מברשת פוטושופ לחבורת בנות עשרה פוחזות. זה לא אמין, זה לא מכבד, ובעיקר – מיותר.

ובכל זאת: בצילום השער האייקוני שצילם פיטר לינדברג למגזין ווג הבריטי ב-1990, מופיעות יחד דוגמניות העל של התקופה ויוצרות את אחד הסמלים המשמעותיים ביותר של עולם האופנה. כריסטי טרלינגטון ניצבת שם בחזית, יחד עם שאר הסופריות (כולל טטיאנה פטיץ הגרמנייה, שהלכה לעולמה בתחילת השנה). בדיוק כמו לחבורת גיבורי-על, לכל אחת מהן היה את הכוח הייחודי שלה. טרלינגטון, שמעולם לא הפסיקה לאחוז בשרביט האלגנטיות, מוכיחה כי זהו כוח שלא התעמעם ומאפשר לה להיות דוגמניות פעילה (גם אם בעצימות נמוכה יותר) כבר ארבעה עשורים. כמו כל גיבור-על שראוי לשמו, גם היא מעולם לא פרשה באמת ותישאר במערכה כל עוד היא תרצה בכך.
הסופר-מודלס עם פיטר לינדברג ב-1990

16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2010
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2010
מחייכת על השטיח האדום, 2010
(צילום: Samir Hussein/Getty Images)

16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון ואדוארד ברנס על השטיח האדום, 2012
כריסטי טרלינגטון ואדוארד ברנס על השטיח האדום, 2012
עם ליפסטיק אדום ואדוארד ברנס, 2012
(צילום: AP Photo/Charles Sykes)

16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון,  גווינת' פאלטרו וטרייסי אנדרסון, 2012
כריסטי טרלינגטון,  גווינת' פאלטרו וטרייסי אנדרסון, 2012
עם גווינת' פאלטרו וטרייסי אנדרסון, 2012
(צילום: Diane Bondareff/Invision for Tracy Anderson Method/AP Images)

16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2011
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2011
תיאום צבעים מושלם, 2011
(צילום: AP Photo/Dan Steinberg)

16 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2009
כריסטי טרלינגטון על השטיח האדום, 2009
על השטיח האדום, 2009
(צילום: AP Photo/Evan Agostini)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button