"אנשים תמיד חושבים שצריך אומץ רב כדי לחשוף את עצמך עם גוף לא רגיל, אבל בשבילי זה נורמלי". ורוניקה יוקו פלבני במגזין ווג איטליה

"מעולם לא שנאתי את הגוף שלי": ספורטאית פאראלימפית מככבת לראשונה על שער ווג

לפני עשור חלתה ורוניקה יוקו פלבני בדלקת קרום המוח, שהותירה את גופה מצולק ופגוע. לאחר שזכתה במדליית ארד בטוקיו, היא עושה היסטוריה בעולם האופנה: "היום אני לא מפחדת מכלום"

פורסם:
מגזין ווג איטליה עשה השבוע היסטוריה כשהציב על השער הראשון לשנת 2022 את הספורטאית הפאראלימפית ורוניקה יוקו פלבני, שקטפה מדליית ארד במשחקים הפאראלימפיים בטוקיו ומחזיקה בשתי מדליות נוספות מהמשחקים הפאראלימפיים בריו דה ז'נרו מ-2016 ובמשחקי החורף בסוצ'י, רוסיה, מ-2014. פלבני היא הספורטאית הפאראלימפית הראשונה שמככבת על שער מגזין ווג, בחירה שמחזקת את הייצוג של אנשים וספורטאים בעלי מוגבלויות בעולם האופנה, שבשנים האחרונות פועל לקידום רבגוניות וקבלת האחר.
ורוניקה יוקו פלבני בווג איטליה

תחת הכותרת Confidence (ביטחון עצמי), מופיעה פלבני בשמלה פרחונית של בית האופנה האיטלקי מארני בצילום של צלם האופנה הדרום-קוריאני צ'ו ג'י-סאוק, וחושפת את גופה המצולק וכפות ידיה הפגועות. בחשבון האינסטגרם שלה הסבירה הספורטאית כי רק ביטחון עצמי משחרר אותנו. "אני לא יכולה לתאר את ההרגשה המכובדת להופיע על שער ווג איטליה, ואני מקווה לייצג את הקהילה שלי בבמה הכה חשובה הזו", כתבה.

בריאיון המלווה את הפקת האופנה מספרת פלבני על חוויותיה מיום הצילומים. "זה היה יום נפלא, בעיקר בגלל שלראשונה הגוף שלי צולם עם כל המורכבות שלו. יש לי גוף קשה לצילום, והיה מאוד נחמד לספר את זה כמשהו שלא מדבר רק על מוגבלות אלא בהקשר רחב יותר", היא אומרת. "אנשים תמיד חושבים שצריך אומץ רב כדי לחשוף את עצמך עם גוף לא רגיל, אבל בשבילי זה נורמלי. תמיד חשבתי על הגוף שלי כמכשיר שמאפשר לי לעשות דברים, ולא כמגבלה. למעשה, עשיתי את הדברים הכי יוצאי דופן רק לאחר שהגוף שלי עבר את השינוי הבריאותי, אז מעולם לא שנאתי את הגוף שלי".


היה זה רק לפני עשור שהספורטאית האיטלקייה, כיום בת 25, חלתה בדלקת קרום המוח, שהותירה את גופה, ובמיוחד את ידיה ורגליה, מצולקות ופגועות. מאז ילדותה עסקה בענפי ספורט רבים כמו ריקוד, התעמלות, אתלטיקה וסנובורד, שבהם המשיכה גם לאחר שחלתה. כשיצאה מבית החולים, השתתפה בריצת חמישה ק"מ במסגרת מרתון ניו יורק, ובהמשך ייצגה פלבני את איטליה במשחקי החורף הפאראלימפיים בסוצ'י 2014 והתחרתה בשיט קיאקים במשחקים הפאראלימפיים בריו דה ז'נרו ב-2016.


בשנת 2017 החלה להתחרות גם בענף הפארא-טריאתלון, וזכתה בצמד מדליות זהב באליפות הלאומית של ITA פארא-טריאתלון 2017 ובגביע העולם בפארא-טריאתלון של Besancon ITU 2017. "כשהייתי בבית החולים, חשבתי שלעולם לא אוכל לשכוח את הכאב הזה, אבל זה עבר. לכן היום אני לא מפחדת מכלום", הסבירה לווג איטליה, "כל אתגר נראה אפשרי".

את נוכחותה החיובית במדיה, כמו גם ברשתות החברתיות, היא מתעלת לחיזוק בעלי מוגבלויות אחרים באמצעות פרסום תמונות שלה עם מסרים מעוררי השראה של ניצחון ושינוי. "לא הרגשתי צורך או רצון להוכיח משהו לאחרים לאחר שחליתי", הסבירה בריאיון לאתר ווג אמריקה לפני כשנתיים. "אבל בחודשים הראשונים מחוץ לבית החולים, הבנתי איך באמצעות ספורט הגוף שלי יכול לעשות דברים מדהימים, וזה גרם לי לאהוב אותו אפילו יותר".

"בהתחלה לא הרגשתי בטוחה להציג את 'הגוף החדש' והמצולק שלי, אבל אז הבנתי שזה יכול לעזור לשבור דעות קדומות וסטריאוטיפים", הוסיפה. "כששיתפתי בפעם הראשונה תמונות שלי בבגדי ים, הייתי בהלם מכל ההודעות החיוביות שקיבלתי. אם אני יכולה לעזור, אפילו רק לילד אחד או לילדה אחת, להרגיש בטוחים יותר בגוף שלהם, השגתי את המטרה שלי".
"לשבור דעות קדומות וסטריאוטיפים"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button