הייצוג הכי אייקוני של ה"קוגר" ההוליוודית. המחווה שלי לדמי מור

אייקון מאויר בשבוע: מאיט גירל, לשחקנית, לקוגרית - דמי מור נראית נפלא בכל גיל

היא התפרסמה באמצע שנות ה-80, הייתה השחקנית הכי מרוויחה בהוליווד אך בחרה פלופים קולנועיים, נירמלה זוגיות עם גבר צעיר וממשיכה לעשות כותרות ברשתות החברתיות גם ב-2023

פורסם:

דמי מור

סליחה, במי מדובר? השחקנית שלרגע אחד, באייטיז, מאובזרת בשיער ארוך, מראה נערי וקול צרוד, הייתה נערת החלומות של הוליווד. מור הייתה חלק מקבוצה שנקראה "בראט פק" (חבורת הפרחחים), שכללה את השחקנים הכי לוהטים של הרגע (ביניהם אמיליו אסטבז, רוב לאו, ג'אד נלסון, מולי רינגוולד ועוד), ולוהקה לכמה מהסרטים הכי אייקוניים של התקופה. היא והם, לחוד וביחד, אכלסו את משבצת מושאי החשק של הנוער באמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת.
18 צפייה בגלריה
דמי מור אייקון אחד בשבוע
דמי מור אייקון אחד בשבוע
לא מורידה את משקפי השמש גם בפנים. דמי מור בתצוגה של סן לורן בשבוע האופנה בפריז בחודש ספטמבר
(צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
לשיא הפופולריות שלה הגיעה מור ב-1990 עם הסרט הכי רומנטי בעולם, "רוח רפאים", ובעקבותיו הסרט הכי קריפי בעולם - "הצעה מגונה". אבל בהמשך הקריירה שלה היא יצרה רצף של בחירות קולנועיות אומללות, שזרקו אותה אל מחוץ למעגל השחקניות העסוקות של הוליווד.
מור הייתה נשואה למוזיקאי פרדי מור, לשחקן ברוס וויליס ואחריו לאשטון קוצ'ר הפעוט יחסית לגילה דאז - צעד שגרם לה לחטוף מכל הכיוונים (אמריקה אוהבת את הזוגות שלה עם פער משמעותי בגיל לטובת הגבר, כשזה מתהפך - השמיים נופלים), אבל גם הפך אותה לייצוג הכי אייקוני של ה"קוגר" ההוליוודית.
18 צפייה בגלריה
ברוס וויליס דמי מור רומר וויליס סקאוט וויליס טלולה וויליס אשטון קוצ'ר
ברוס וויליס דמי מור רומר וויליס סקאוט וויליס טלולה וויליס אשטון קוצ'ר
הקוגרית המושלמת. דמי מור עם בעלה דאז אשטון קוצ'ר, הבנות רומר, טלולה וסקאוט, וברוס וויליס
(צילום: GettyImages)
למור הייתה ילדות איומה - לפי ספרה האוטוביוגרפי משנת 2019, אמא שלה מכרה אותה לגבר תמורת 500 דולר כשהייתה בת 15 בלבד. היא עזבה את הבית, נרשמה לסוכנות דוגמנות, השתתפה באופרת הסבון הפופולארית "בית חולים כללי", עשתה כמה סרטים, הרבה קוקאין, והפכה במרוצת שנות ה-90 לשחקנית עם המשכורת הגבוהה ביותר בהוליווד. למרבה הצער התואר לא החזיק מעמד יותר מדי זמן - זה לא שהיא הפסיקה להופיע בסרטים, אבל אף אחד מהם לא התקרב לרמת העניין שעורר צילום העירום שלה על שער המגזין "ואניטי פייר" באוגוסט 91', כשהיא בחודש שביעי להריונה. מדובר בצילום (ובטן) אייקוני שסלל את הדרך לטרנד צילומי היריון שהגיע אחריו מביונסה, דרך בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה, קלאודיה שיפר ובעצם מי לא. ֶ
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
חשפה את הילדות האיומה שלה בספר אוטוביוגרפי
(צילום: אינסטגרם)
בשנים האחרונות מור תומכת בבעלה לשעבר ואבי בנותיה ברוס וויליס שחלה באפזיה ואף בילתה השבוע את חג ההודיה איתו, עם אשתו אמה ושתי בנותיהם, ועם שלוש בנותיה מוויליס, רומר (שהפכה לאחרונה לאמא בעצמה), סקאוט וטלולה. היא גם מתחזקת בן זוג חדש וצעיר ממנה, מתגאה בנכדה הראשונה שלה, ומצטלמת בביקיני שמוכיח שבגיל 61 היא עדיין ה"מילף" האולטימטיבית.
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
השער שהפך לאייקוני
(צילום מסך)
למה אייקון? הסרט "חברים" (st. Elmo’s fire) משנת 1985, התמקד בסיפורם של שבעה בוגרי אוניברסיטה טריים ואיחד את כוכבי התקופה – אלי שידי, אמיליו אסטבז, רוב לאו, אנדי מקארתי ודמי מור. הם היו יפים, צעירים, מתוסבכים, מרגשים, וייצגו את המראה הכי נכון של אמצע שנות השמונים האמריקאיות. מור הייתה "המגניבה" של החבורה – המון שיער, המון תכשיטים, שילוב של ג'קטים בסגנון גברי, עניבות, מחוכים וגרבוני תחרה. היא הייתה מין גרסה יאפית יותר ואדג'ית פחות, של מדונה מתקופת "סוזאן סוזאן" ו"לייק א ורג'ין".
18 צפייה בגלריה
דמי מור אייקון אחד בשבוע
דמי מור אייקון אחד בשבוע
המון שיער, המון תכשיטים. כולם רצו להיראות כמו דמי מור
(צילום: Kevin Winter/Getty Images)
החבורה כולה יצרה מונטאז' מייצג של האופנה של האייטיז, והכרזה של הסרט הייתה יכולה בקלות לשמש כקטלוג ל"גאפ" תקופתי. התלהבנו מהסרט, התאהבנו באלי שידי, אבל רצינו להיראות כמו דמי מור.
המראה הכי אייקוני ומשפיע שלה הגיע כמה שנים מאוחר יותר עם הסרט "רוח רפאים". השיער הקצר, הכותונת הגברית הלבנה, ואחד פטריק סוויזי עירום (ומת) מחבק אותה מאחור בזמן שהם מפסלים ביחד כד.
18 צפייה בגלריה
דמי מור אייקון אחד בשבוע
דמי מור אייקון אחד בשבוע
אחת הסצנות הקולנועיות הבלתי נשכחות. מתוך הסרט "רוח רפאים"
(צילום: Paramount Pictures/Sunset Boulevard/Corbis via Getty Images)
נערת פופ נועזת של האייטיז ותוצר רומנטי-מלנכולי של תחילת הניינטיז - מור הייתה שם, בנקודת הזמן האופנתית, והשכילה לייצג בצורה נהדרת את הנראות של שתיים מהתקופות היותר מפוקפקות-טעם אך מרהיבות, שננעצו בזיכרון הקולקטיבי.
מור היא גם מחלוצות כוכבות הוליווד: היא נאבקה על שכר שווה לנשים בתעשייה, על דימוי גוף חיובי לנשים בהיריון,ֶ ועל נירמול יחסים בין נשים בוגרות לגברים צעירים מהן. המאבקים המוצלחים הללו רשומים על שמה ונזקפים לזכותה, אך מבחינת קריירה קולנועית וניסיונות להתקמבק - מדובר בכישלון ברור.
הצלחה גדולה יותר היא נוחלת בתיחזוק התדמית שלה ברשתות החברתיות – היא מצטלמת על יאכטות, באיים, עם הצ׳יוואווה המשפחתי, עם ביקיני, עם הבנות שלה, עם הבנות שלה בביקיני, ועם החברים הטובים שלה מעולם האופנה ובראשם מעצב האופנה קים ג׳ונס, המנהל האמנותי של דיור-גברים ושל המותג האיטלקי "פנדי", עבורו גם פתחה את התצוגה ב-2021.
18 צפייה בגלריה
דמי מור וקים ג'ונס בטקס פרסי האופנה הבריטיים
דמי מור וקים ג'ונס בטקס פרסי האופנה הבריטיים
דמי מור וקים ג'ונס בטקס פרסי האופנה הבריטיים
(צילום: REUTERS)
למה לא? באותה תצוגה של "פנדי" לא ניתן היה להתעלם מכך שמור נראית כמו אשה שהחליפה את הפנים שלה בפנים של אשה אחרת,ֶ צעירה יותר. את הפנים האלו היא לקחה איתה גם אל השער של "ווג" איטליה באותה שנה.
שיהיה ברור – כל אחד ואחת רשאים לעשות עם גופו ופניו ככל העולה על רוחו, ואין להכחיש – היא נראתה שם עדיין יפה להלל וחטובה למשעי - אבל עור מתוח להתפקע ועצמות לחיים של מליפיסנט זה לא שדרוג של יופי, זה ביקור בכוכב הבית של אי.טי.
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
בשורה הראשונה של תצוגת האופנה. לא בתמונה: הצ'יוואווה
(צילום: Gettyimage)
ובכל זאת: בשבוע האופנה האחרון בפריז ובמילאנו, מור החתימה כרטיס נוכחות מרשים. בשקוף, בחשוף, בשיער שחור דרמטי, במשקפי שמש, בלעדיהם, ועם הצ׳יוואווה המתבקש. היא לא נראית, אפילו קצת, כמו שאנחנו מדמיינים נשים בנות שישים, אבל גם לא נראית כמו תוצר של התערבות פלסטית מוגזמת. בואו נקרא לה נס גנטי גלוי, ונודה שהיא לגמרי יכולה ללמד את כל הג'יג'יות והקנדליות שהסתובבו שם, איך עושים את זה במקסימום קלאס.
בסופו של דבר- היא האשה שרוברט רדפורד הציע לוודי הארלסון מיליון דולר כדי לבלות איתה לילה אחד.
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
משנות ה-80 ועד היום. מור
(צילום: אינסטגרם)
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
פעולות קוסמטיות נרחבות
(צילום: GettyImages)
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
סטייל שאין עליו עוררין
(צילום: Getty Images)
18 צפייה בגלריה
דמי מור
דמי מור
במטרופולין גאלה בשנת 2019
(צילום: Gettyimages)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button