מתוך הקולקציה החדשה של לוי וטרמינל X

חלון ראווה | "נהיה קשה להיות דוגמנית ישראלית בעולם"

הדוגמנית שון לוי חשה את השינוי ביחס אליה מאז 7 באוקטובר, ומקבלת כתף קרה גם ממי שהחשיבה לחברים: "תעשיית האופנה הבינלאומית היא פרו-פלסטינית". עכשיו היא משיקה קולקציה שלישית בשיתוף עם טרמינל X ומסבירה מה כדאי ללבוש בבוקר כשאין זמן לחשוב

פורסם:
בקיץ 2022 השיקה הדוגמנית הבינלאומית שון לוי קולקציה ראשונה עם אתר האופנה טרמינל X שממשיכה בעקביות עם קולקציה שלישית וחדשה שהושקה השבוע.
שיתופי פעולה בין חברות אופנה לדוגמניות ומפורסמות הם ברוב המקרים גימיק שיווקי שמבקש לאמץ את הסגנון האישי וההילה הפרסומית, ובואו נודה, גם את החשיפה התקשורתית ברשתות החברתיות של האחרונות. בניגוד לחיבורי אינסטנט, ההמשכיות בין לוי לטרמינל מוכיחה כי לא מדובר בעוד קוריוז, אלא בשפה עיצובית מתגבשת, שבמקרה זה גם תואמת את סגנון הלבוש האישי של לוי: קז'ואל אופנתי חף ממאמץ. לרוב תמצאו אותה בג'ינס וטי שירט עם ז'קט מעל, פחות בביקיני במטרה לקושש לייקים כמו אחרות.
"ההצלחה של שיתוף הפעולה הפתיעה אותי", מודה לוי. "אני יודעת למכור בגדים כי זאת העבודה שלי כדוגמנית, אבל שימח אותי שהקהל הישראלי רוצה לקנות את החזון העיצובי שלי. זה ריגש אותי מאוד". 

5 צפייה בגלריה
חלון ראווה שון לוי
חלון ראווה שון לוי
מתוך הקולקציה החדשה של לוי וטרמינל X
(צילום: דימה טליאנסקי)
את מרגישה שלקוחות מרגישות בנוח לקנות בגד שעוצב על ידי דוגמנית? עלייך הכול נראה נהדר, על אחרות זה נראה כמו סתם אנשים רגילים. "כדוגמנית אני מייצגת לפעמים משהו שלא נגיש לכולם, אבל אני מנסה למצוא את נקודת האמצע, שאני יכולה לגרום לנשים בכל מיני מידות גוף להרגיש טוב עם הבגדים שלי. תעשיית האופנה היא תעשייה מורכבת ולא תמיד קל לי עם דימוי הגוף שהיא מעודדת. חשוב לי להראות שהבגדים יכולים להתאים לכל מידות הגוף".
לוי, כדורסלנית מקצועית לשעבר ודוגמנית בהווה, היא מהעסוקות בתחום ועיקר הקריירה שלה מעבר לים. במקביל לסיום תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה ("הלימודים מעניקים לי סיפוק שאני נמדדת לא רק לפי איך שאני נראית, אלא גם על פי המוח והאינטליגנציה"), היא מצטלמת בקביעות להפקות אופנה למגזינים כמו "ווג" ו"הארפר'ס בזאר" וברזומה שלה קמפיינים לקו הביוטי של סן לורן, קמפיין למעצב הנעליים היוקרתי סרג'יו רוסי ועוד.
5 צפייה בגלריה
חלון ראווה שון לוי
חלון ראווה שון לוי
"חשוב לי להראות שהבגדים מתאימים לכל המידות"
(צילום: דימה טליאנסקי)
עם זאת, בעקבות מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, גם היא החלה להרגיש כיצד הקולגות מעבר לים משנים את יחסם אליה. "נהיה קשה להיות היום דוגמנית ישראלית בעולם", היא מספרת. "לא ביטלו לי עבודות, אבל היחסים הבינאישיים נפגעו. היה לי סוכן בספרד שהוריד לי עוקב באינסטגרם בגלל שאני ישראלית. בהתחלה כולנו שיתפנו תכנים ברשתות החברתיות, אבל מעולם לא הייתי מיליטנטית ונחרצת בדעותיי. אני אדם מאוזן שרואה את כל התמונה. לא הבנתי מדוע אדם שאני עובדת בצמוד אליו שנים רבות, עושה לי 'אנפולו' באינסטגרם".
"תעשיית האופנה הבינלאומית היא מאוד פרו-פלסטינית", היא מוסיפה. "עם כמה שחשבתי שזאת תעשייה יהודית (בעיקר בפריז וניו יורק, א"י), בסוף אתה נתקל בחד-צדדיות. לא שמעתי מעצבים יהודים מדברים בעד ישראל או יוצאים להגנתה. צלם חצי-פלסטיני שעבדתי איתו המון שנים והיו לנו שיחות מאוד פתוחות, הפסיק לעקוב אחרי באינסטגרם ב-8 באוקטובר. שלחתי לו הודעה ושאלתי למה הוא עשה את זה, והאם אנחנו לא יכולים להיות יותר חברים, והוא ענה שלא. מאוד מורכב להיות דוגמנית ישראלית היום בעולם, מאוד".
5 צפייה בגלריה
חלון ראווה שון לוי
חלון ראווה שון לוי
(צילום: דימה טליאנסקי)
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?  "סיימתי צילומים נוספים לטובת קידום הקולקציה ברשתות החברתיות, בעוד צילומי הקמפיין נערכו בביתה של סבתי ז"ל, תמר מטל-שומכר, שנפטרה לפני שנה וחצי. היא הייתה דמות איקונית עם הכי הרבה הישגים בספורט כדורסל נשים בישראל. כשסיימנו לעבוד על הקולקציה היה לי חזון לצלם את זה בדירה תל אביבית. חיפשתי דרך חברים וב-Airbnb, ולא מצאתי חלל שאהבתי, עד ש'נכנענתי' לדירה הפנויה של סבתי. חששתי שיהיה לי קשה לצלם שם כי זה מקום עם הרבה זכרונות. כל יום שישי בילינו אצל סבתא תמר (במלעיל) ועכשיו, כשהיא לא נמצאת, זה קשה רגשית. עם זאת, רציתי לשנות את הנרטיב ולהכניס לבית שלה אור, חיים וצבע, ולנסות לזכור אותו כמקום שמח".
מה צפויות הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה?  "הקולקציה תואמת את הסגנון האישי שלי, עם מכנסיים ווסטים מחויטים, חולצות בייסיק מעט שקופות מבד ריב, קרדיגנים וחולצות טי".
עד כמה חשוב לך שהקולקציה תתכתב עם טרנדים עונתיים?  "אני לא מחפשת לייצר קולקציות טרנדיות, אלא לבנות מלתחה שמורכבת מפריטי בייסיק, שילוו את הלקוחה לכל החיים. זה לא שחיפשנו מה טרנדי העונה, העיצוב זה מי שאני. ביני לטרמינל X תקשורת מאוד טובה בהחלטה על הדגמים, ואם אני לא רואה את עצמי לובשת אותם, זה לא יקרה. אם הם רוצים להגשים פנטזיות שהן לא אני - יש להם את המותג שלהם".
5 צפייה בגלריה
חלון ראווה שון לוי
חלון ראווה שון לוי
"שימי עלייך מכנסיים מחויטים, וסט, עגילים ותיק יפה"
(צילום: דימה טליאנסקי)
כיצד המלחמה השפיעה על קולקציית אביב-קיץ 2024 בעיצובך?  "הקולקציה עוצבה לפני ה-7 באוקטובר אז המלחמה לא השפיעה. אני מרגישה שהצבעוניות המונוכרומטית של הפריטים תואמת את המצב".
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה?  "לא נעשו התאמות מחודשות".
פריט מפתח בקולקציה: "הפריטים המחויטים. אם אין לך זמן לחשוב בבוקר, שימי עלייך מכנסיים מחויטים, וסט, עגילים ותיק יפה".
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. אילו מעצבים או מותגים ישראלים את אוהבת במיוחד? "אני אוהבת המון: אתא, טרס, דודו בר אור, נילי לוטן ועידן לרוס".
מידות: L-S
מחירים: 170-40 שקל
להשיג בטרמינל X
5 צפייה בגלריה
חלון ראווה שון לוי
חלון ראווה שון לוי
(צילום: דימה טליאנסקי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button