"אני לא בן אדם של בגד – אני בן אדם של סיפור מאחורי הבגד. אז אם אתה שואל מה החלום שלי? שאנשים יכירו את הסיפור שלי". דרור קונטנטו

דרור קונטנטו: "היום אני יכול להתפשט פיזית ונפשית מול כולם"

הערבוב בין לשון זכר לנקבה, היחס למידות גדולות, הכניסה לאונליין, הסערות בקהילה הלהטב"קית, הקשר בין אופנה לפוליטיקה, והפרסום מאז "האח הגדול" – המעצב הישראלי מסכם שנה עמוסה

פורסם:
דרור קונטנטו, מה אתה יותר: קלאס או קרקס?
"זאת בכלל שאלה?! ההגדרה המדויקת היא שאני קרקס קלאסי".
הציטוט שמזוהה איתך "יש קלאס ויש קרקס", מייצר ניגודיות: גבוה מול נמוך, מאופקות מול עודפות, אלגנטיות מול טראשיות. איפה אתה ממוקם על הרצף הזה?
"גם בקרקס יש הבדל בין סירק דה סוליי לקרקס מדראנו, ויש קלאס שחושב שהוא מדהים ושל הביוקר, ולבסוף נראה כמו ג'ורה. זה מאוד משתנה ותלוי באדם. אני מצלם עכשיו תוכנית חדשה של עיצוב פנים עם רונית יודקביץ'..."
שהיא מגה קלאס.
"נכון, אי אפשר לומר על רונית שהיא קרקס, היא האדם הכי אצילי שיש. 'קלאס, לא קלאס – אל תאכלי לי את הראס'".
10 צפייה בגלריה
דרור קונטנטו ודוגמניות בעיצוביו
דרור קונטנטו ודוגמניות בעיצוביו
"ההגדרה המדויקת היא שאני קרקס קלאסי". קונטנטו ודוגמניות בעיצוביו
(צילום: שי יחזקאל)

כעת מעצב האופנה דרור קונטנטו מסכם את אחת השנים העמוסות שלו. בזמן שמעצבים אחרים ישבו בסגר השלישי וחיפשו איך להביא קונים לחנויות – קונטנטו בן ה-35 קיפץ על מרקע הטלוויזיה בריאליטי "האח הגדול", והפך לאחת הדמויות האהובות של העונה. קונצנזוס. חרדים, הומואים, השכנים הערבים מיפו, החברות של בתו שילת מבית הספר הדתי – כולם רוצים נתח. אם בתחילת העונה הוא היה שם מוכר בתעשיית האופנה הישראלית, בסופה הוא כבר נהיה ידוען, תווית שאיתה הוא חי בשלום. לא מזמן, הוא נזכר, הוזמן להופעה של חברתו לתוכנית, הזמרת זהבה בן, בקיסריה. אל מושבו בשורה הראשונה ירדו כל העת להצטלם איתו, עד שבהפקה הצמידו לו שני מאבטחים. "אני מחזירה אהבה לכולם", הוא אומר בריאיון המתקיים בסטודיו שלו בדרום תל אביב.
מאז הוא במסע התבוננות פנימי מתוך רצון לנתח את דמותו שנולדה על המסך: נטולת חומות ומגננות, דעתנית, צבעונית, כזו שמערבבת בין לשון פנייה של זכר ונקבה. בהומואית קוראים לזה "על הנש".
"אני חושב בזכר, אבל מדבר ספונטנית בלשון נקבה. מאוד נוח לי לא לשלוט על השפה", הוא מנסה להסביר את גבולות המגדר הנמסים בפיו. "אני אפילו לא יודע איך להגדיר למה זה ככה: זה פשוט זורם וכיף לי". בתוך כך, הוא אומר שהפנייה אליו בלשון זכר שמורה לבני משפחתו המורחבת ולבן זוגו, דניאל. חברים קרובים ולקוחות משתמשים יותר בלשון נקבה. "ללקוחות מגניב לדבר אל גבר בלשון נקבה. הן עפות על זה", הוא מודה.
10 צפייה בגלריה
הקולקציה של דרור קונטנטו
הקולקציה של דרור קונטנטו
"משמח אותי לגלות שאני מצליחה לקלוע לחתך גילים כל כך רחב: מבנות 14 עד נשים בנות 70"
(צילום: שי יחזקאל)

לא תמיד זה עבר חלק. לפני שלוש שנים, הוא משחזר, הוזמן לאסיפת הורים בבית הספר החרדי של בתו היחידה שילת, שחגגה לאחרונה בת מצווה ומאז עברה לבית ספר ממ"ד-תורני. "כל האבות שם היו מזוקנים, וכשהמורה דיברה, נפלט לי בלשון נקבה 'רגע, אני לא מבינה'. כולם הסתכלו עליי מיד כמו על משוגעת".
אתה מניח כיפה כשאתה נכנס לבית הספר של הילדה?
"לא, אבל אני לא אבוא עם לק בציפורניים או לבוש מוחצן. אם בעבר שילת התפדחה מהאבא הצבעוני והגיי שיש לה – היום כשאני מגיע לבית הספר כולם קופצים לי על היונדאי ומבקשים להצטלם".
גינוני הפרסום לא חלים עליך. אתה ממשיך לנסוע ביונדאי i-10 שחורה.
"הוצאתי רישיון רק בגיל 30, אז רציתי רכב שאוכל להרוס. תודה לאל, לא הרסתי אותו. מצד שני, לא בא לי להחליף אותו, למרות שאני בחור גבוה, 189 סנטימטרים ששוקל כמעט 100 קילו וצריך רכב נוח".
מה למדת על עצמך במהלך השנה האחרונה?
"לשחרר, להוריד חומות", הוא שב וחוזר כמנטרה. "היום אני יכול להתפשט פיזית ונפשית מול כולם. אני גרוש כמעט 12 שנה, ויום אחרי יום אני עובד על המקום הזה של שחרור, לא להיות סגור יותר. אני לא שומר לעצמי כמעט כלום, למעט זה שאני אוכל בלילה כשאף אחד לא רואה. מאז היציאה מהתוכנית עליתי 11 קילו. לפרקים אני מוצאת נחמה באוכל, כי כל היום אני עובדת כמו משוגעת".
ואז מקיא?
"איזה להקיא! השם ירחם. אין לי הפרעת אכילה".
10 צפייה בגלריה
דרור קונטנטו בביתו
דרור קונטנטו בביתו
"לא קל להכיל אותי. אני דומיננטי ולועסת ראשים". קונטנטו בביתו
(צילום: ענבל מרמרי)

למה בכלל נכנסת לתוכנית? רצית להיות מפורסם?
"רדפו אחרי ארבע עונות, וחיכיתי לטיימינג הנכון: היה סגר והרגשתי גם בשל. עד שנכנסתי לתוכנית, לא עזבתי את הסטודיו. לא כי הצוות לא טוב – שוב, כי לא הסכמתי לשחרר. אין סיכה שזזה בסטודיו בלי שאדע. כשיצאתי מהתוכנית, הבנתי כמה זה עשה לי טוב עם המשפחה, עם שילת, עם הגרושה שלי ועם הגבר שאני חי איתו. הבנתי שדניאל הוא הגבר להתמסד איתו ולעשות איתו ילדים. למרות שהיו לי מערכות יחסים ארוכות קודם, היום אני מתעורר בכל בוקר לצד גבר שאיתו אני רוצה לבנות את החיים שלי".
ויכול להכיל אותך.
"לא קל להכיל אותי. אני דומיננטי ולועסת ראשים. כבר שעה שאני אוכלת לך את הראס, אז תחשוב מה זה להיות איתי 24 שעות ביממה? מישהו כמוני, הייתי חונקת אחרי ארבע דקות".
"כשיצאתי מהתוכנית, הבנתי כמה זה עשה לי טוב עם המשפחה, עם שילת, עם הגרושה שלי ועם הגבר שאני חי איתו. הבנתי שדניאל הוא הגבר להתמסד איתו ולעשות איתו ילדים. למרות שהיו לי מערכות יחסים ארוכות קודם, היום אני מתעורר בכל בוקר לצד גבר שאיתו אני רוצה לבנות את החיים שלי"
למה בעצם יצאת שבועיים לפני הגמר? זה כמו לפרוש בריצת מרתון בקילומטר ה-40.
"הרגשתי שאני מאבדת את עצמי וגם לא הייתי זוכה, למרות שכולם אמרו לי שהייתי מגיע לגמר, כי לא העמידו אותי להדחה אף פעם".
אולי אתה פשוט לא יודע להפסיד.
"ברור שאני לא יודע להפסיד! לא יכולתי לראות את עצמי יושב עם חמישה אנשים ומתמודד על פרס. גם אם הייתי מגיע לגמר והיינו שניים אחרונים, זהבה ואני, הייתי פורש ונותן לה לזכות, כי מגיע לה".

"למדתי שלנשים במידות גדולות קשה לקנות אונליין"

עכשיו הוא מתעל את הפרסום לעסק. עם יציאתו מבית "האח הגדול", הקים את הקו "קונטנטו אונליין" שבו הוא משווק פריטי קז'ואל לצד פריטי ערב במחירים נגישים. הוא עצמו לא יודה כי מדובר באסטרטגיה מכוונת, אבל בשוק האופנה המנומנם והמקרטע בישראל – פרסום הוא משאב שמעצבים רבים משוועים לו. בטח בפריים טיים. לאחר שסגר את קו הערב של בית האופנה, שנמכר ביחידות בודדות, בימים אלו הוא משיק קולקציית ערב במאות יחידות לדגם ובמחירים נגישים של עד 1,300 שקל. קונטנטו להמונים, אם תרצו.
10 צפייה בגלריה
הקולקציה של דרור קונטנטו
הקולקציה של דרור קונטנטו
"מבחוץ עולם האופנה נראה מאוד נוצץ, אבל לא באמת מרוויחים בזה הרבה כסף"
(צילום: שי יחזקאל)

"האונליין פתח לי תיאבון", הוא מודה ומגלה כי בעתיד הוא צפוי להרחיב את פעילותו גם לקטגוריות נוספות בעיצוב קז'ואל, כמו סריגים והלבשה תחתונה. בנוסף הוא שוקד על שיתוף פעולה גדול שאותו הוא מסרב לחשוף, ולצד זה מצלם תוכנית עיצוב חדשה לרשת שאותה ינחה עם רונית יודקביץ'. "הבנתי היום את הכוח המסחרי שלי ובא לי לכבוש את העולם. אחד היתרונות שלי כאדם, זה שכסף לא מעוור אותי. יש עסקאות גדולות שאני יודעת שאקיא עליהן, כי זה לא ירגיש לי נכון. אין לי עניין להיות Shein (אתר סיני המספק סחורה זולה, א"י)".
הלקוחות של האונליין שונות מהלקוחות הקבועות שלך?
"הן לא שונות, הן פשוט לא כלות. משמח אותי לגלות שאני מצליחה לקלוע לחתך גילים כל כך רחב: מבנות 14 עד נשים בנות 70".
מתחילת דרכך אתה מזוהה עם פלאס סייז. למרות שיש קטגוריה מיוחדת, הפריטים שם מעטים בהשוואה לקו הרגיל.
"לא כל מה שמתאים למידה סמול מתאים למידה גדולה, ולכן יש בקטגוריה של 'פלאס סייז' פריטים מחמיאים ומותאמים לנשים במידות גדולות. שנית, למדתי שלנשים במידות גדולות קשה לקנות אונליין, והחלום שלי זה להנגיש להן את המוצר ולקנות את האמון שלהן. עד כה פיצחתי את הנוסחה עם הדגמים שעלו, ואני מאוד רוצה לפתח את הקטגוריה הזאת".
10 צפייה בגלריה
הקולקציה של דרור קונטנטו
הקולקציה של דרור קונטנטו
"האונליין פתח לי תיאבון"
(צילום: שי יחזקאל)

עד שהוא ישתלט על העולם, קונטנטו ממשיך להיות שם מבוקש עבור כלות רבות, על אף הקשיים שעברו על הענף בשנתיים האחרונות עם ירידה בהכנסות בעקבות סגרים תכופים וצמצום אירועים בכלל וחתונות בפרט. "אני מאוד מקווה שאנחנו לא בפני סגר נוסף. המשוואה פשוטה: אין אירועים – אין כלות", אומר קונטנטו ערב הדיונים על הגבלות חדשות בעקבות זן האומיקרון, שעלול להשבית את הסטודיו הגדול שהוא מחזיק – 400 מ"ר הכוללים מתפרה ושואורום. "מלבד המשבר הכלכלי, חווינו בקורונה משבר אמון מול המדינה. אני עסק שמייצר כחול-לבן, שבשנים טובות מכניס כסף רב למדינה. בקורונה גילינו שאין אבא ואין אימא".
לא קיבלת פעימות כיתר העסקים?
"כל מה שקיבלתי בכל השנה הזאת, לא הספיק אפילו לחודשיים שכירות של הסטודיו. לא יכולתי לסגור הרמטית, כי הייתי צריך להחזיק עובדות שיטפלו בכלות הבודדות שכן התחתנו. אז כן, חסכתי לפני ואני לא בוכה, יש אנשים עם יותר בעיות כלכליות ממני, אבל השנה הזאת גרמה לי להתרחק מהחלום של לקנות בית ולהביא ילד בפונדקאות".
"אם אני סוגרת שמלה ללקוחה ב-15 אלף שקל, זה לא נכנס לי נטו לכיס. אחדד לך כמה זה רחוק: המדינה לוקחת לי כמעט 45 אחוז כי אני חברה בע"מ, אז יריית הפתיחה היא 8,000 שקל. תוריד מזה שכירות, ארנונה, עובדות, תופרות, בדים – אם יוצא לי מעסקה 15 אחוז רווח, אני צריכה לרקוד"
עד כמה הקורונה שינתה את הרגלי הקנייה של הלקוחות שלך? כלה תסכים להוציא 15 אלף שקל על שמלה?
"אם אני סוגרת שמלה ללקוחה ב-15 אלף שקל, זה לא נכנס לי נטו לכיס. אחדד לך כמה זה רחוק: המדינה לוקחת לי כמעט 45 אחוז כי אני חברה בע"מ, אז יריית הפתיחה היא 8,000 שקל. תוריד מזה שכירות, ארנונה, עובדות, תופרות, בדים – אם יוצא לי מעסקה 15 אחוז רווח, אני צריכה לרקוד. מבחוץ העולם נראה מאוד נוצץ – גם כי הבדים נוצצים וגם כי עולם האופנה נראה זוהר – אבל לא באמת מרוויחים בזה הרבה כסף. תראה לי עוד מעצב אופנה בתל אביב שמחזיק 400 מ"ר ומפרנס 20 משפחות? בודדים המעצבים שעובדים ככה".
מצד שני, אתה מסתמך על השוק המקומי בלבד, בניגוד למעצבים אחרים בתחום כמו מירה צבילינגר, אלון ליבנה וליהי הוד, שמציגים בשבועות אופנה בינלאומיים לכלות.
"חו"ל יכול להיות תעופה לשמיים או התרסקות, לכן אצא לשוק הבינלאומי כשארגיש מוכן. השמות שהזכרת הם מעצבים טובים מאוד, אבל אני יכול לומר לך באופן גורף שבארץ אני עובד יותר מהם".
איך אתה מדמיין את ההצלחה שלך? מה יהיה הרגע שתגיד "עשיתי את זה"? איב סן לורן סיפר שכילד הצהיר בפני בני כיתתו כי "לא ירחק היום ושמי יתנוסס באותיות אש בשאנז-אליזה".
"כילד לא חלמתי להיות מעצב אופנה, הייתי מצייר וזה עשה אותי מאושר. ואז התחתנתי, התגרשתי, התחלתי לעבוד בחנות בדים בנחלת בנימין, ורק בנקודה הזאת התחלתי לעצב. הכלה הראשונה היה החלום וכן הלאה. אני רוצה להלביש את אדל ואת גל גדות, אבל כדי להצליח בחו"ל, אני צריך להיות נוכח שם. וכרגע, אני לא מתכנן לעזוב את ישראל כי אני לא בן אדם של בגד – אני בן אדם של סיפור מאחורי הבגד. אז אם אתה שואל מה החלום שלי? שאנשים יכירו את הסיפור שלי".

"אני חלק מהעם – לא חלק מקהילה"

אל הריאיון הוא מגיע בסערה באיחור של 20 דקות, לבוש במכנסיים קצרים בצבע שחור וחולצת טי בהירה. האצבעות שמסתיימות בציפורניים משוחות בלק ג'ל שחור, מאיימות לכרוע תחת נטל של טבעות זהב, ועל החזה תלויה חמסה גדולה. מעל השפתיים מונחות שתי כנפי הגבריות שלו: שפם שחור ומסולסל, שהפך לסימן ההיכר המסחרי של המעצב. אין לו כוונה לגלח אותו בקרוב, במקרה שתהיתם. אותו שפם גם היה דרכו להיכנס לשוק המסחרי, כשיצר חולצות טי עם הדפס השפם כתרומה לארגון הנוער "איגי", שעמד לאחרונה במרכזה של סערה ציבורית לאחר שפורסמו תלונות על הטרדה ותקיפה מינית לכאורה של נשיא הארגון גל אוחובסקי, כמו גם האשמות כלפי מנכ"ל "איגי" עופר נוימן על הסתרת התלונות לכאורה.
"תמיד שומעים סיפורים טרגיים על ההורה החרדי שעשה קריעה על הבן שלו. גם לי יש קשיים, אבל אני בקשר מצוין עם המשפחה שלי. אבא שלי הגיע לבת מצווה של שילת ולחץ את היד של בן הזוג שלי"
בשנה האחרונה זכה קונטנטו בתואר "ההומו המשפיע של השנה" מטעם עמוד האינסטגרם "ישראל בידור" וכן מטעם ארגון "איגי". אלפי הנערים והנערות החברים בארגון הלהטב"ק, הצביעו עבורו. "בוא, נבחרתי להומואית הכי קשה", הוא צוחק, "אבל התרגשתי לגלות שאני דמות משפיעה. אני ההוכחה שאפשר גם לדבר 'על הנש' וגם לעשות קידוש בשבת. תמיד שומעים סיפורים טרגיים על ההורה החרדי שעשה קריעה על הבן שלו. גם לי יש קשיים, אבל אני בקשר מצוין עם המשפחה שלי. אבא שלי הגיע לבת מצווה של שילת ולחץ את היד של בן הזוג שלי".
10 צפייה בגלריה
מירי רגב לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
מירי רגב לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
"היו לקוחות שהרימו גבה, אבל זה לא מגיע אליי". מירי רגב בשמלה של דרור קונטנטו
(צילום: EPA)

לא קל להוציא את קונטנטו משלוותו, עד שזה מגיע לבירור עמדותיו בנושא ה-MeToo בקהילה הלהטב"קית. "זה לא ענייני, ואני לא יכול לסבול את המושג קהילה", הוא מתעצבן. "אני חלק מהעם – לא חלק מקהילה. אני לא צריכה את קבלת השונה, כי אני לא שונה".
מה חשבת על חשיפת התלונות כלפי גל אוחובסקי ואיתי פנקס?
"מה שגל עשה, זה שלו. אני לא מעורה בפרטים ואני יכולה לצאת בהצהרות עד מחרתיים, אבל אני גם לא מקלה ראש באותם חבר'ה שהלכו אליו, כי הם לא שה תמים. יש פה מיליון ואחד רבדים שצריך לבדוק אותם. אני לא משטרה, לא בית דין ולא חוקר משטרתי".
חשיפת התלונות היא, בעיניך, דבר טוב?
"היינו צריכים את המעשה שחיתות הזה כדי לקרוא לנו קהילה?!"
זאת לא השאלה.
"אני לא צריכה את ה-MeToo הזה. בשביל מה אני צריכה את זה? מה זה תורם? הטרדות קורות בכל מקום: אצל חילונים, דתיים, הומואים. אני פשוט לא אוהבת את מה שעשו מהדבר הזה. הרי כולנו ידענו מה יש בקהילה. לכולם יש יצרים ושכל אחד יעשה בדק בית עם עצמו".
10 צפייה בגלריה
שרה נתניהו לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
שרה נתניהו לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
"לא מדבר איתה על פוליטיקה". שרה נתניהו לובשת שמלה שעיצב דרור קונטנטו
(צילום: EPA)

גם בנושאי פוליטיקה, הוא נמנע מהצהרות. את פרסומו הגדול קנה בזכות חיבורו לח"כ מירי רגב, אשר בתפקידה כשרת התרבות ב-2016 לבשה שמלת ערב שחורה בעיצובו לפסטיבל קאן והפכה אותו ממעצב אלמוני למעצב הכי מדובר של השנה. לכן מפתיע לגלות שכאשר הוא נשאל מה דעתו על סגנון הלבוש של אשת ראש הממשלה גילת בנט, הוא תוהה בקול: "זאת אשת ראש הממשלה, נכון? אין לי מושג איך היא נראית. עוד לא למדת שאני מטומטמת בפוליטיקה? מה לי ולפוליטיקה?"
הלבשת את ח"כ מירי רגב וגם את שרה נתניהו כשהייתה אשת ראש הממשלה במספר הזדמנויות.
"יפה, הלבשתי. אני לא מדבר איתן על פוליטיקה. ברגע שהן התחילו לדבר פוליטיקה בסטודיו, אמרתי להן, 'בנות, לא כאן'. אני לא סובלת את זה מסיבה אחת פשוטה: אף פוליטיקאי לא ידאג לי. כיף לי אצל מירי בארוחת שישי ויש לנו חברות מדהימה: היא מבשלת מהמם ואיזה ריקודים דפקה ברחבה של הבת מצווה של שילת".
החיבור למירי רגב הוא, מבחינתך, יתרון או חיסרון?
"בוודאי שיתרון. היו לקוחות שהרימו גבה, אבל זה לא מגיע אליי".
מה הקשר שלך כיום עם שרה נתניהו? היא כבר הזמינה ממך שמלה לחתונה של בנה אבנר ביוני?
"באהבה הייתי עושה לה. אני מתה על שרה. ממה שיצא לי לפגוש, היא בן אדם מדהים".
וכשאתה קורא על תלונות של עובדים על היחס שקיבלו ממנה, היא עדיין מדהימה?
"לכן אני אומר: הבן אדם שפגשתי מדהים. זה מה שאני מכיר. נכנסו לסטודיו כוכבות גדולות ורבות, כמו נועה קירל ונטע ברזילי, אבל לא כל אחת נכנסת למתפרה, מברכת ומנשקת את העובדות. רק שרה עשתה את זה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button