"אני לא טסה או עובדת בשבת וגם לא אוכל בשר בחו"ל בגלל הדת". תמר דוד

תמר דוד מדגמנת מסביב לעולם: "לא אצטלם בעירום או בהלבשה תחתונה שמשדרת מיניות"

המעבר מילדות בבית דתי לצילומי קמפיינים בינלאומיים, הפרעות האכילה שגרמו לה להבין את סכנות אידיאל היופי, וההקפדה לא לעבוד בשבת – פגשנו את הדוגמנית בת ה-18 להפקת אופנה

פורסם:
מי את? תמר דוד.
גיל: 18.
איפה נולדת? "נולדתי במושב משען בדרום, ליד אשקלון. גדלתי בבית דתי ועד כיתה ח' למדתי באולפנה לבנות, כשאני שומרת שבת, הולכת לבתי כנסת בכל שבת ומתפללת בכל בוקר. כשהגעתי לתיכון, הפסקתי לשמור שבת ועברתי לתיכון רגיל, אך עד היום אני מאמינה ועם אהבה גדולה למסורת. אני לא טסה או עובדת בשבת וגם לא אוכל בשר בחו"ל בגלל הדת. הערכים שמלווים אותי עד היום הם נתינה, מסורת, הישגיות והכרת הטוב בכל דבר. גדלתי בבית מכיל ופתוח. הילדות שלי הייתה ילדות מדהימה ולא היו בה חוסרים. מגיל קטן ההורים שלי נטעו בי חינוך להצלחה ושאפתנות בכל תחום, כך שמילדות אני תמיד שואפת קדימה".
איפה את גרה היום? "במשך רוב השבוע אני מתגוררת אצל החבר שלי איתי, מטעמי נוחות של העבודה. בסופי שבוע אני חוזרת לביתי".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"הגעתי מעולם הספורט, הייתי כדורסלנית במשך שמונה שנים, ועולם הדוגמנות לא היה בראש שלי"
(צילום: עדי סגל)

באיזה גיל התחלת לדגמן? "התחלתי לדגמן בגיל 16 וחצי. גילו אותי לאחר שעשיתי שיתוף פעולה עם מאפרת וקיבלתי פניות מכמה סוכנויות בארץ. מגיל קטן אמרו לאימא שלי שאני פוטוגנית ושאני צריכה לדגמן, אבל הדוגמנות לא הייתה המקום הטבעי שלי. הגעתי מעולם הספורט, הייתי כדורסלנית במשך שמונה שנים, ועולם הדוגמנות לא היה בראש שלי. כשהזמינו אותי לפגישה ורצו להחתים אותי, לא האמנתי. התחלתי בסוכנות של שי אביטל, אך לא הייתה לי אינטראקציה ישירה איתו. השותף שלו היה הסוכן שלי. הייתי בסוכנות כמה חודשים ובעקבות הפרשה סביבו החוזה הופסק וחתמתי בסוכנות שלי היום, Lace Models".
איך את מתמודדת בתור דוגמנית צעירה שנוסעת לבד ברחבי העולם וצריכה לנהל את עצמה במדינות שונות ועם אנשים זרים? "יום לפני הטיסה הראשונה חגגתי יום הולדת 17 וזרקו אותי למים. זה לא קל. זה היה מרגש ומלא בקושי בו זמנית, אבל מתרגלים. כבר מעל לשנה שאני טסה לבד וחיה על הקו, מגיעה לעבודות לבד, שוהה ומתנהלת לבדי. בפעמים הראשונות היה לי קשה בלי אף אחד מהסביבה המוכרת, אך מפעם לפעם הכרתי אנשים מדהימים וחברות לכל החיים. הייתי מגיעה לדירת דוגמניות ושוהה שם עם בנות בגילי מרחבי העולם – אין לך את המיטה בחדר שלך או את האוכל שאת אוהבת, ואת צריכה להסתדר בכוחות עצמך.
"הקושי העיקרי היה שבשנה האחרונה הייתי בתיכון בכיתה י"ב והיה קשה לשלב גם לימודים וגם טיסות ועבודות. בית הספר מאוד עזר לי והגעתי רק למבחנים הסופיים. היו שולחים לי חומר ללמידה ובטיסה הייתי לומדת בכל פעם. כיום אני טסה בין פעמיים לשלוש בחודש. אני חתומה בשש סוכנויות מסביב לעולם ואני נהנית כי אני רואה עולם והחוויה מלמדת המון, מבגרת את האופי וכמובן מחשלת".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"אין לי חלום אחד ספציפי, אני רוצה להשיג הכול. יש בי המון מוטיבציה להצליח ולהגיע גבוה ככל האפשר"
(צילום: עדי סגל)

ספרי קצת על קמפיינים ותצוגות שהשתתפת בהם, ומה עוד מצופה בעתיד? "חזרתי לא מזמן מקמפיין של אסוס בלונדון, שהיה מדהים בזכות היחס מהצוות. הייתי בקמפיינים לברשקה ולמותגים ספרדיים נוספים כמו RVCA ועוד. האווירה בקמפיינים באירופה מדהימה. לא השתתפתי בתצוגות עדיין. הייתי באודישן לתצוגה של ג'קומוס בפריז, וזה נפל ברגע האחרון. בקרוב אני עומדת להצטלם לכמה קמפיינים בינלאומיים מוכרים. יש הרבה הפתעות מרגשות שאני עוד לא יכולה לספר עליהן, וממש בקרוב אטוס לשהות בלוס אנג'לס".
מה היה רגע השיא בקריירת הדוגמנות שלך עד כה? "רגע השיא היה לראות את עצמי על שלטים ברחבי העולם של אורבן אאוטפיטרס. הקמפיין הצטלם באליקנטה בדרום ספרד עם המון אנשי צוות. הצטלמנו בנהר ורוד עם נציבי מלח והיה מאוד מרגש וכיף. כשהקמפיין יצא, אנשים מסביב לעולם שלחו לי את התמונה שלי מהחנויות ונורא התרגשתי. הרגשתי בחלום".
איזה חלום את עוד רוצה להגשים בתחום? "אין לי חלום אחד ספציפי, אני רוצה להשיג הכול. יש בי המון מוטיבציה להצליח ולהגיע גבוה ככל האפשר. כמובן שאשמח להגשים דברים שעוד לא עשיתי, כמו תצוגה בחו"ל".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"עד כיתה ח' למדתי באולפנה לבנות. כשהגעתי לתיכון הפסקתי לשמור שבת, אך עד היום אני מאמינה"
(צילום: עדי סגל)

איזה קווים אדומים יש לך בדוגמנות? "עירום הוא קו אדום בשבילי וכך גם הלבשה תחתונה שמשדרת מיניות. זה יכול גם להתבטא כמובן בתנוחות שמשדרות מיניות, ופה עובר גבול. קו אדום נוסף הוא נסיעה לעבודה בשבת, שעל זה אני מקפידה ושמה דגש".
האם יש הבדל בין דוגמנות בארץ לדוגמנות בחו"ל? "יש הבדל. באירופה אם אני מאחרת ליום צילום, אצטרך לשלם קנס על כך. בחו"ל מאוד נוקשים – אם זה במידות, בעבודה, באחריות. שם אסור במהלך הסט להיות עם הטלפון, לדוגמה. מבחינת אווירה, יותר כיף לי לעבוד פה מאשר שם. עוד דוגמה היא שבחו"ל צריך לצלם ביום 60 פריטים! ואם לא הספקת, את נשארת לעבוד עד שתסיימי. לעומת הארץ, שפה מצלמים ביום פחות מ-30 פריטים. מבחינת תשלום, בחו"ל זה כמעט פי שלוש ומאוד מתגמל".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"הדוגמניות על המסכים עוברות פוטושופ, איפור ועיצוב שיער – אף אחת לא קמה בבוקר ונראית ככה"
(צילום: עדי סגל)

הרבה דוגמניות מדברות לאחרונה על דרישות בלתי אפשריות מהמראה שלהן. האם את מרגישה בנוח עם המראה שלך? את מרגישה שנוצרו סטנדרטים בלתי אפשריים בתחום? "כשנכנסתי לתחום הדוגמנות, הרגשתי מאוד לא בנוח. לא הייתי במידות הרזות של בנות אחרות שראיתי ושדגמנו איתי. כשהתחלתי לטוס לחו"ל לעבודה, הרגשתי שונה – שהשותפות שלי רזות ושלעומתן אני לא. מהר מאוד איבדתי קרוב לעשרה קילו בחודשיים. הייתי מקיאה שלוש פעמים ביום, קמה ומתאמנת, הולכת לישון בלי לאכול. רק החבר שלי וההורים שלי ידעו על כך. בהתחלה שמחתי כשראיתי שהבגדים נופלים ממני והרגשתי שאני דומה לדוגמניות האחרות ועומדת בדרישות של התחום, אבל לאט-לאט זה החמיר והרגשתי חלשה. הבנתי שזו לא הדרך שאני רוצה לחיות. התחלתי לקחת את עצמי בידיים ולצאת מזה. ההורים והחבר תמכו בי ועזרו לי.
"היום אני שומרת על אורח חיים בריא. אני מתאמנת שלוש פעמים בשבוע ואוכלת בריא ומבוקר. דואגת לגוף שלי בצורה בריאה ונכונה. אני מרגישה עם הגוף שלי חזקה ומהממת, ומבינה שהכול היה בראש שלי. בגלל אידיאל היופי היום, המון בנות מרגישות כמו שהרגשתי. אני שומעת על המון מקרים של בנות צעירות שמרעיבות את עצמן ומזיקות לבריאות שלהן בעקבות כך. אני רוצה להעביר מסר שהכול נמצא בראש. כולן יפות כמו שהן, וכל אחת במידות שלה. הדוגמניות על המסכים עוברות פוטושופ, איפור ועיצוב שיער – אף אחת לא קמה בבוקר ונראית ככה. חשוב לי להעביר את המסר הזה כדי שהילדה הבאה לא תיפגע ותהרוס את עצמה".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"בחו"ל מאוד נוקשים – אם זה במידות, בעבודה, באחריות"
(צילום: עדי סגל)

באינסטגרם החיים של כולם נראים זוהרים ומלוטשים. האם את מרגישה שהתמונות שאת מעלה באמת משקפות את החיים שלך? ומה דעתך על תרבות האינסטגרם, הלייקים, העוקבים? "התמונות לא משקפות את החיים שלי. לעומת זאת, בסטורי שלי כן רואים מי זאת תמר בלי מסכות – אם זה בדרך לטיסה או בדרך לעבודה. אני לא בעד תרבות הלייקים והעוקבים. אני חושבת שזה נהיה הכרחי, באופן שאי אפשר בלי זה ואם אין לך מספיק עוקבים את לא נחשבת בתעשייה. לעומת זאת, אם רוצים לפרסם משהו שבאמת אוהבים ומאמינים בו, זו הפלטפורמה. אני הכי אוהבת לעזוב את הטלפון בצד ולהתחבר לחיים האמיתיים".
מה דעתך על הפילטרים באינסטגרם – האם הם יוצרים אידיאל יופי בלתי אפשרי או שזה משחק לא מזיק? "לפי דעתי, זה מציג תמונה שקרית ובלתי אפשרית. כשבנות צעירות לוקחות מהפילטרים השראה, הן לא מבינות למה זה לא נראה ככה בחיים ושמות על עצמן מסכה. זה יכול מאוד להזיק גם לחשיבה. אני לא משתמשת בכלל בפילטרים. אני חושבת שכל אחת יפה בדרך שלה".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"כבר מעל לשנה שאני טסה לבד וחיה על הקו, מגיעה לעבודות לבד, שוהה ומתנהלת לבדי"
(צילום: עדי סגל)

האם, לדעתך, האינסטגרם עוזר לדוגמניות מקצועיות, או שהוא יוצר בלבול בין דוגמנית מקצועית לבין כל מי שמצלמת את עצמה ומעלה לרשת? "האינסטגרם הוא מקום רחב להתפתחות של כלל האנשים, לא רק לדוגמניות. לפעמים יש בלבול בין יוצרת תוכן לבין דוגמנית על סטים. יש בנות שעושות סרטונים בשיתוף פעולה עם מותגי אופנה, וזה מדהים בעיניי. את יכולה ליצור את התכנים שלך ולהתרחב גם דרך הרשת החברתית. דוגמנית מקצועית תראה לך סטים ועבודה, ולעומת זאת בנות אחרות יעלו תמונות ותכנים של עצמן. לכן, לדעתי, אין בלבול בין הדברים וזה רק תורם".
האם דוגמנות זה מקצוע זוהר או בעיקר עבודה קשה? "יש המון פלוסים וזוהר, אך הרוב זו עבודה קשה והשקעה יומיומית – בין אם זה על הסט או בתכנים שאת מעלה לאינסטגרם. וכמובן, צריך המון מוטיבציה".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"כשבנות צעירות לוקחות מהפילטרים השראה, הן לא מבינות למה זה לא נראה ככה בחיים ושמות על עצמן מסכה"
(צילום: עדי סגל)

האם נחשפת להטרדות בתעשייה? "למזלי, לא. הסביבה התומכת שלי מאוד מגנה ושומרת עליי. ההורים שלי תמיד בקשר איתי וכך גם הסוכנת שלי".
מניסיונך, האם יש תמרורי אזהרה שדוגמניות צעירות צריכות לשים אליהם לב? "כן. דוגמניות שנכנסות לתחום צריכות לוודא שהסוכנות אמינה ושלא לוקחים מהן כספים. תמרור אזהרה נוסף הוא צילום תמונות חשופות למטרת הבוק שלך. נורא חשוב להיזהר".
באיזה סטיגמות את נתקלת סביב מקצוע הדוגמנות? "יש סטיגמות קבועות. אנשים חושבים שאין לנו חוכמה, שיש רק יופי, וזה לא נכון. יש המון מעבר לכך. לדוגמה, סיימתי את הלימודים בהצטיינות וזה שאני מתנהלת לבד כבר מעיד על כך. בנוסף, אנשים חושבים שהמקצוע קל. פעם אחת אמרו לי, 'מה את כבר עושה, עומדת מול מצלמה? זו לא עבודה קשה'. אנשים לא מבינים שזה מעבר לכך – זה לעמוד שעות מול מצלמה גם כשאת חולה, לזוז ולעשות פוזות. לעבוד המון שעות ומעבודה לעבודה. נוגעים לך בשיער, בפנים. את לבד עם עצמך בסביבה לא מוכרת, וגם התשלום הוא בהתאם לכך".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"אני לא אוהבת לקנות דברים יקרים. בסופו של דבר, הכול אותו הדבר"
(צילום: עדי סגל)

מי ההשראה שלך? "זנדאיה".
כמה כסף את מוציאה בחודש על בגדים, איפור וטיפוח? "בערך אלף שקל, תלוי בצורך. אני חוסכת את רוב הכסף שאני מרוויחה".
מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון? "מעיל של דה נורת' פייס. אני לא אוהבת לקנות דברים יקרים. בסופו של דבר, הכול אותו הדבר".
ומה הכי זול? "חולצה מ-H&M".
מה הבגד האהוב עלייך בארון, וכמה הוא עלה? "סריג כחול מזארה, שעלה 140 שקל".
איזה בגד לא תלבשי לעולם? "הטרנד של החולצות השקופות".
11 צפייה בגלריה
תמר דוד בהפקת אופנה
תמר דוד בהפקת אופנה
"אנשים חושבים שהמקצוע קל, לא מבינים שזה גם לעמוד שעות כשאת חולה, ושנוגעים לך בשיער, בפנים"
(צילום: עדי סגל)

רגע אופנתי שלך שאת נהנית להיזכר בו? "שמלה שחורה שמאוד אהבתי, שלבשתי למסיבת יום הולדת של דוגמנית-העל פלומה אלססר בלונדון".
בגד שאת חולמת ללבוש יום אחד? "שמלה של בית האופנה דיור".
עד כמה את משקיעה במראה שלך? "אני משקיעה לפי הבגדים שאני מתחברת אליהם. ביום-יום אני לא מתאפרת".
איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "כובשת פסגות ועושה את כל מה שתמר בת ה-18 חלמה עליו".

צילום: עדי סגל | סטיילינג: שירה לוי | איפור: מורן אילנברג | עיצוב שיער: רן קריסי
בגדים: שמלה אדומה, שמלת קאט-אאוט שחורה, חולצת פרח ומכנסי טייטס שחורים – בוטיק הלגה | שמלת פרח שחורה, בוטיק נוני | מעיל פרוותי ושמלת נוצות – מנגו | עגילים, דנון
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button