"כשהקמתי את העסק, הייתי לבד מול 15,000 לקוחות. זה הארד-קור". אתי קובו בביתה

אתי קובו מול המראה: "אני כמו סוס עם רתמות שלא מסתכל לצדדים, רק קדימה"

השילוב בין הקמת מותג תכשיטים ואימהות לשלושה ילדים קטנים, החברות הקרובה עם בר רפאלי, הקשר המשפחתי עם מירי ונועם בוהדנה, והרגע הקשה שגרם לה לנשירת שיער – מה גילינו עליה בחדר האמבטיה

פורסם:
"גם אם יוצא לי הרפס על השפתיים כמו היום בצילומים, אין לי בעיה להצטלם בלי איפור". צפו בשגרת האיפור של אתי קובו מול המראה
( צילום: טל שחר)
אתי קובו (32), בלוגרית אופנה, משפיענית רשת, צלמת, מעצבת תכשיטים ובעלת המותג Coconutlove. אימא של אנאבל (6), דיוויד (5) ויונתן (בן שנה)

אתי קובו, איך הכול התחיל?

"זה התחיל לפני עשר שנים, כשלמדתי צילום בגליץ ואצל רון קדמי. למדתי אצלם את כל יסודות הצילום וצילום אופנה. האמת, הפלטפורמה של אינסטגרם שהתחילה אז מאוד שירתה אותי, כי העליתי לשם את כל התמונות שצילמתי. לפני עשר שנים זה לא היה כמו היום, שכולם מצלמים ומייצרים תכנים יפים. היום כולם מצלמים ממש יפה. פעם פחות עסקו בזה. היום יש יותר מודעות – כל אחד בתחום האופנה צריך גם לדעת לצלם לתיק העבודות שלו. כל ספר, כל מאפרת, כל מישהו, יודעים לצלם היום ממש טוב. גם מכשיר הטלפון שלך הוא הכול, אבל אז זה היה מאוד חדש. הייתי מצלמת ומקבלת כל מיני הצעות לשיתופי פעולה. גולף לקחו אותי להצטלם ולצלם להם. עבדתי עם אינטימה, עדיקה, הייתי בקבוצת בנות של נייקי. עשיתי כל מיני עבודות כאלה ומשם זה התגלגל".

ואיך הפכת למעצבת תכשיטים?

"התחלתי עם התכשיטים מגיל 20 בערך. גיסתי דנה קובו היא מעצבת תכשיטים שחיה בניו יורק, ויש לה מותג מדהים שנקרא שופ שאשי. יש לה הכול מהכול. בכלל, יש לי שתי גיסות מוכשרות ברמות. דנה מעצבת תכשיטים ורוני מעצבת בגדים. תמיד הייתי מסתכלת על דנה בהערצה, כי התחום הזה מאוד עניין אותי, והיא דחפה אותי גם להיכנס אליו. פשוט עבדנו ממרחקים, כי היא בחו"ל ואני בארץ. באחת הפעמים היא קראה לצמידים שלה על שמי 'אתו'ס', שזה כינוי החיבה שלי. אז פתחתי אתר למכירת תכשיטים שקראתי לו שופ אתו'ס, והגיסות שלי – שאז היו עדיין האחיות של החבר שלי עודד, כי עוד לא היינו נשואים – מאוד תמכו בי. אבל באותה תקופה זה היה גדול עליי ולא צלח, בגללי. הרגשתי שאני עוד לא יודעת מספיק ועוד לא מוכנה לזה. פשוט לא ידעתי לתפעל את האתר וזה היה לי מאוד קשה. עבדתי עדיין גם כברמנית בקנטינה".
6 צפייה בגלריה
אתי קובו בביתה
אתי קובו בביתה
"פתחתי את המותג ודי התבאסתי, כי עד שצברתי את האומץ – באה הקורונה. הייתי מאוד מופתעת מההצלחה"
(צילום: טל שחר)

השמועה אומרת שבקנטינה גם הכרת את בעלך עודד קובו.

"הכרנו עוד הרבה לפני, בפייסבוק. הוא ראה שאני עובדת בקנטינה והתחיל להגיע לשם. הוא אמר שיש לי עיניים טובות ושהוא רוצה להכיר אותי. עודד מבוגר ממני ב-15 שנה והתבגרתי יחד איתו. לא היו לי משחקים איתו. הוא עדיין חתיך הורס, שתמיד בסוף היום, גם כשאני מרגישה גמורה ועם עיניים עייפות, הוא מחמיא לי שאני פצצה ועוטף אותי במילים טובות. אם הוא אומר לי מילה טובה – זה הכול בשבילי".

איך בסוף חזרת לתכשיטים?

"התחלתי לבדוק כל מיני אופציות מזהב, כסף, ציפוי ופנינים, עד שיצרתי את קוקונט לאב, שקיים כבר שלוש שנים עכשיו. הדבר המדהים הוא שהאתר נפתח בדיוק ביום שהתחילה הקורונה. פחדתי שלא יקנו, כי לא יוצאים לשום מקום ואף אחד לא יודע מה קורה. פתחתי את האתר ודי התבאסתי, כי עד שצברתי את האומץ ואני הולכת על זה – באה הקורונה. הייתי מאוד מופתעת מההצלחה".

אולי בגלל השילוב בתכשיטים של פנינים, שהפכו להיות פופולריות בשנים האחרונות לאחר שנשכחו קצת?

"כנראה שפנינים ויהלומים הם חומרים שתמיד במודעות. אני עובדת מאוד קשה. יש בזה כל כך הרבה אלמנטים מסביב – באיכות, בנראות ובשילובים. העוקבות שלי באינסטגרם מאוד אוהבות את השילובים שלי. אני משתדלת להקל עליהן, כי זה אחרת כשרואים את הטוטאל-לוק. עד לא מזמן ניהלתי את כל העסק לבד, מא' עד ת'. עד לפני שנתיים עוד הייתי משחילה הכול לבד ועובדת רק לפי הזמנות. לאט-לאט העסק גדל ונוספו לי שוזרות, ולאחרונה גם מנהלת לוגיסטיקה, מנהלת תפעול לאתר וצוות ליקוט. יש לי ספקים גם בארץ וגם בחו"ל. יש כל כך הרבה סוגים של פנינים. אני עדיין אורזת חלק מהחבילות בעצמי, שלא יחשבו שהכול מובן מאליו. יש הרבה סרטונים באינסטגרם שאני מגיעה ואורזת. אני חושבת שמי שרוצה לפתוח עסק או לעסוק במשהו – התמדה זו הדרך. היא הכי חשובה בעולם. גם חשוב תמיד להיות נוכחת בעסק שלך. לעשות הכול מהכול, כדי לדעת איפה אפשר להשתפר. כשהקמתי את העסק, הייתי לבד מול 15,000 לקוחות. זה הארד-קור, כי כל אחת גם רוצה את היחס האישי ואני מבינה את זה".
6 צפייה בגלריה
אתי קובו בביתה
אתי קובו בביתה
"אני אוהבת את הילדים שלי הכי בעולם. זה קודם כל הם. זה פשוט פחות שעות שינה ופחות דברים בשביל עצמי"
(צילום: טל שחר)

איך הצלחת לשלב את הקמת העסק עם שלושה ילדים קטנים?

"זה קשה מאוד לג'נגל, כי אני אימא קצת חרדתית וזה לא קל. זה כל הזמן לתמרן עם שלושה ילדים, ובין לבין גם היריון וגם קורונה. אני אוהבת את הילדים שלי הכי בעולם. זה קודם כל הם. זה פשוט פחות שעות שינה ופחות דברים בשביל עצמי. אם פעם היה לי יותר זמן פנוי לדברים אישיים כמו ציפורניים ושיער ולהתאמן ארבע-חמש פעמים בשבוע, אז עכשיו יש פחות. הורדתי הילוך. עכשיו קודם כל הילדים שלי. אני לא אימא מושלמת, אבל מאוד משתדלת. ההורות לימדה אותי לעמוד בזמנים, כי יש לי יומן מטורף ואני לא מוותרת על כלום. פה אני אימא של שבת, פה יש יום הולדת שצריך לארגן, וגם בעל שצריך את תשומת הלב שלו. אני על טורבו כל היום. אין לי בעיה עם זה. בכל לילה, כשאני הולכת לישון, יש לי מלא מחשבות על מה לא הספקתי. לפעמים אני קמה תוך כדי שינה כדי לכתוב דברים ששכחתי לעשות. מצד אחד, אני רוצה להצליח, אבל הכי חשוב לי לראות את הילדים שלי מאושרים. למדתי הדרכה הורית וייעוץ שינה לילדים, כדי להשתפר וכדי שיהיו לי כלים טובים לאימהות. ידע בדברים האלה מקל, וזה לטובתם ולטובתי. אני אוהבת לשמוע. לומדים מהכול. אני יכולה להסתכל על חברה דתייה בגילי שיש לה שישה ילדים, ולראות איך היא מצליחה לג'נגל ומספיקה הכול. יש לי חברה אחרי לידה רביעית שמצליחה להכניס בשגרה שלה גם הרבה ספורט, ואני רוצה ללמוד ממנה. זה באסה לא להספיק לעשות הכול. לומדים כל הזמן, מכל דבר".

מאז שהתחלת עם מותג התכשיטים שלך, נוספו הרבה מתחרות?

"האמת שאני כל כך עסוקה, שאין לי בכלל זמן להסתכל לצדדים. אני כמו סוס עם רתמות שלא מסתכל לצדדים, רק קדימה. זה גוזל ממני זמן שאין לי. עכשיו גם חברתי ליוסי אלון, שעוסק ביהלומי מעבדה. אחרי שקניתי ממנו תכשיט, החלטנו לעבוד יחד. אין לי בעיה לקפוץ למים העמוקים. צריך להתאים את זה בגימור ובנראות. יצרנו עכשיו קו יוקרה ברמה גבוהה יותר, שיקראו לו 'לונה במבינה'. הרעיון לשם הוא של עודד, בעלי, הוא מאוד יצירתי. יהיו בקו שרשראות, עגילים וצמידים במראה קלאסי, שגם מאוד מתאים לכלות. בקרוב נעלה עם אתר חדש וזה יהיה עוד בייבי חמוד כזה. יש לי גם את שיתופי הפעולה באינסטגרם. אני עובדת הרבה שנים עם שאנל ביוטי. עבדתי גם עם מנגו, גולף, אינטימה והודיס של בר רפאלי".

אתן גם חברות מאוד טובות, למרות שהיא אקסית של בעלך עודד.

"אין לי שום בעיה עם זה. גם קטיה גאידמק הייתה אקסית של בעלי והיא היום חברה טובה שלי. אנשים לא באמת מכירים את בר. יש לה לב טוב. היא הרבה יותר טובה ממני בלב שלה. אני רואה אותה על סטים, אני רואה אותה בחברה. תמיד, כשמישהו צריך עזרה – היא מתנדבת לעזור. תורמת הרבה ולא מדברת על זה. באסה שלא מכירים אותה. היא פשוט לא מתנהלת לפי הציבור, אלא לפי עצמה. מי שבאמת מכיר אותה, יודע על מה אני מדברת. מדי פעם אני גם מצלמת אותה. היא תמיד מחמיאה לי ומרימה לי. יש לי חברות קרובה גם עם יעל ניזרי ואור חסון-גלר. הן תמיד מפרגנות ותמיד יגידו מילה טובה ויזדהו איתי. זה לא מובן מאליו".

למעשה, את גם הכלה החורגת של מירי בוהדנה.

"בבו חמי, האבא של עודד בעלי, נשוי למירי בוהדנה. זו הקירבה המשפחתית".

ואמרו לך בטח שאת דומה לדוגמנית נועם בוהדנה, האחיינית של מירי?

"כל הזמן אומרים לנו שאנחנו דומות, מאז שנועם הייתה בת 14. אבא של נועם הוא אח של מירי. זו מחמאה מאוד גדולה בשבילי, כי נועם יפהפייה. כשיש לה זמן, היא באה לעשות לי בייביסיטר. זה לא קורה הרבה, כי היא מאוד עסוקה. אני ביחסים מאוד טובים עם שתיהן, גם עם מירי וגם עם נועם".
6 צפייה בגלריה
אתי קובו בביתה
אתי קובו בביתה
"אנשים לא באמת מכירים את בר רפאלי. יש לה לב טוב. היא הרבה יותר טובה ממני בלב שלה"
(צילום: טל שחר)

מה היה הרגע הכי טוב שלך עד כה ומה היה הרגע הכי פחות טוב?

"הרגע הכי טוב היה כשילדתי את אנאבל, וכמובן גם את הבנים. אנאבל הפכה אותי לאימא בפעם הראשונה. אני זוכרת הכול איתם, למרות שהזיכרון שלי לא תמיד פועל לטובתי. הרגע הכי פחות טוב היה כשגילינו בדרך הקשה שדיוויד אלרגי לאגוזי מלך והם סכנת חיים עבורו. זה קרה ביום כיפור. דודה שלי הכינה עוגיות מרוקאיות ובאחת מהן היו אגוזי מלך טחונים. הן היו רכות ואווריריות, אבל כשהוא אכל אותן התנפחו לו הלוע והלשון, וזה היה כמו סרט אימה. הוא היה אז רק בן שנתיים והיינו הורים צעירים ולא מנוסים. נכנסתי להיסטריה. הזמנו אמבולנס וטיפלו בו במזרק. מאז יש לו באופן קבוע מזרק איתו והוא גם יודע שאסור לו לאכול אגוזי מלך. לפני כל דבר שהוא אוכל, בכל מקום, הוא יודע לשאול אם יש בזה אגוזי מלך. רגע קשה נוסף היה אחרי שילדתי את יונתן, כשיומיים אחרי הלידה חזרתי הביתה עם תינוק קטן ובדיוק נפלו פה רקטות והייתי צריכה לרוץ עם שלושה ילדים קטנים למסדרון, כי אין לנו ממ"ד בדירה. לא כל הנוצץ זהב. כל הגוף, שהיה עדיין תחת ההשפעה של האפידורל, נכנס לסטרס והייתה לי נשירת שיער קיצונית. מהסטרס גם לא יכולתי להמשיך להניק, כי החלב החמיץ. זה היה סיוט".

עשו לך פעם פשלת טיפוח?

"לא עשו לי אף פעם פשלת טיפוח. היו כל מיני דברים קטנים שקרו, אבל לא משהו גרוע במיוחד שראוי לציון".

יש לך טיפ טיפוח מנצח?

"לישון טוב ולקום רעננים. זה הטיפ הכי שווה. כמובן, להקפיד לנקות את העור טוב בלילה לפני השינה, לשתות הרבה מים ולקחת מגנזיום לפני השינה. זה טוב לשרירים ועוזר לישון טוב. ואף פעם לא לצאת מהבית בלי למרוח קרם הגנה, כי אחר כך הפיגמנטציה זו זוועת עולם. אני מאוד מקפידה על זה. גם אם אני יוצאת רק לאסוף את הילדים מהגן. זו השגרה הקבועה שלי, שאני לא זזה בלעדיה".

את שלמה עם המראה שלך?

"אני בסדר עם המראה שלי ושלמה איתו. גם אם יוצא לי הרפס על השפתיים כמו היום בצילומים, אין לי בעיה להצטלם בלי איפור".

מה דעתך על הזרקות וניתוחים פלסטיים, בעד או נגד?

"אני בעד שכל אחת תעשה מה שטוב לה וכל דבר שיעזור לה להיראות טוב יותר ולהרגיש שלמה עם עצמה, כי בסוף אין לזה מחיר".
6 צפייה בגלריה
אתי קובו בביתה
אתי קובו בביתה
"עודד מבוגר ממני ב-15 שנה והתבגרתי יחד איתו. לא היו לי משחקים איתו. הוא עדיין חתיך הורס"
(צילום: טל שחר)

ספרי על שגרת הטיפוח שלך.

"פעם בשלושה חודשים, אני הולכת לקוסמטיקאית לטיפול פנים. אני בעיקר מטפלת בפיגמנטציה. מקפידה למרוח קרם הגנה שיש לו גוון, ומורחת תמיד גם סרום לפני. האיפור שלי ביום-יום מאוד מינימלי. עיפרון שפתיים של מיקי בוגנים בגוון טבעי, טינט אדמדם של בנפיט על הלחיים והשפתיים, ואני מוכנה לצאת. אם אני יוצאת בערב, אני מתאפרת יותר: מייק-אפ, קונסילר, קונטור, סומק, עיפרון שפתיים, ומסרקת את הגבות עם קצת צבע. אני מאוד אוהבת את המוצרים של שאנל, נארס, מיקי בוגנים ומור ממן. התנסיתי גם במוצרים של קים אדרי והם מעולים. זה כל האיפור שיש אצלי".

מה לגבי הגוף?

"אני אוהבת למרוח קרם גוף אחרי האמבטיה ולהתבשם טוב. עכשיו קניתי את הבושם החדש של פראדה ואני מקווה שהוא יריח טוב עליי".

איך את מטפלת בשיער?

"מיקי בוגנים עושה לי גוונים וגם טיפולי קרטין, שמאוד מקלים עליי. אני יוצאת עם שיער רטוב ומתחילה את היום עם שיער מסודר. אני גם חופפת בבית עם שמפו ועם קונדישנר של מיקי בוגנים. הוא השיק אותם רק לפני כחודש והם מעולים. אני גם אוהבת לחפוף עם שמפו הוואי הירוק הפשוט. מעצב השיער איציק סבג המליץ לי עליו לפני שנים ומאז שאני זוכרת את עצמי כילדה, אני חופפת עם זה. יש לי עוד מסכת שיער מעולה שאני מאוד אוהבת ומאוד מרוצה ממנה. קוראים לה Nature Nut והיא גם ממש לא יקרה".

יש לך שגרת תזונה וכושר?

"בזמן האחרון, אני גרועה בזה. בתזונה גיליתי שאני רגישה לכמה מזונות. לגלוטן ולחלב פרה. לגבי כושר, פעם הייתי עושה הרבה יותר. הייתי מתאמנת ארבע-חמש פעמים בשבוע, כי זה מאוד חשוב לי. ספורט, מבחינתי, זה הפסיכולוג הכי טוב, כי זה משחרר אנדורפינים. עכשיו אני גונבת אימון עם יונתן בעגלה ומנסה להיות פעילה כשאני עם הילדים. לא תמיד זה מצליח לי. אני עושה אימוני כוח פרטיים או הליכה עם העגלה של הבן הקטן שלי או יוגה או פילאטיס. אבל זה לא משהו קבוע כמו שהיה לפני כן. אני מתאמנת לרוב לפחות פעמיים בשבוע. בשבוע שעבר, למשל, לא הספקתי להתאמן בכלל".

איזו עצה היית נותנת לעצמך הצעירה עוד יותר?

"לא לפחד מכישלונות. לפעמים הפחד משתק ואז אנחנו לא מעזים. כילדה, הרבה פעמים חששתי ולא העזתי. היום אני פחות חוששת. ובעיקר להתמיד ולהקיף את עצמך בסביבה תומכת של אנשים שמפרגנים ודוחפים אותך קדימה. זה חשוב בעיקר לנערות, שתהיה להן תמיד סביבה שתומכת בהן. חברה טובה ויש גם אימהות שתומכות. זה מאוד מחזק ללקט סביבך את האנשים שהם נטו איתך ושמחים בשמחתך".

איפור לתמונות סטילס: שלומית שמואל | עיצוב שיער: אבישי מסטי | תכשיטים: Coconutlove | בגדים: שמלה ירוקה ושמלה לבנה – רוני קובו | חליפת מכנסיים – מיטל ויינברג ל-OMA
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button